Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Poedels
Moderator: moderatorteam
- ute
- Actief
- Mijn ras(sen): Puli, Komondor, Basset Artesien Normand
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Re: Poedels
Een van mijn grote poedels had de grootste lol om grote honden, vooral Berner Senne en soms herders op de vlucht te slaan en er blaffend en stoer achter aan te rennen. Hij beet nooit. Hij deed gewoon heel stoer en de baasjes van de andere honden moesten er wel om lachen, dat hadden ze niet verwacht van een "POEDEL ".

- IIris
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising Border Collie
- Aantal honden: 1
Haha! Ja, dat is juist zo geweldig van een poedel: heel veel mensen denken dat het kakkerige-hondjes zijn, maar ze gedragen zich juist heel stoer. Veel mensen kijken niet verder dan het uiterlijk en dat is jammer...ute schreef:Een van mijn grote poedels had de grootste lol om grote honden, vooral Berner Senne en soms herders op de vlucht te slaan en er blaffend en stoer achter aan te rennen. Hij beet nooit. Hij deed gewoon heel stoer en de baasjes van de andere honden moesten er wel om lachen, dat hadden ze niet verwacht van een "POEDEL ".

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik had vroeger altijd het idee dat poedels van die nuffige hondjes waren. En een tante van me had vroeger zo'n abrikoospoedeltje dat een vreselijk kreng was. Lag bij ons op de bank en beet ons kinderen als we langs liepen.
Maar een jaar of 10 geleden ging ik bij iemand trainen die zelf 3 grote poedels had. Gewéldige honden: sportief, speels, lief, gehoorzaam en enorme clowns. Ze had drie zwarte teven en na de dood van de oudste kocht ze een witte reu. Zo gek als een deur was het beest, maar wat kon je met hem lachen.
Kortom, ik vind poedels enige beesten. Alleen die vacht, hè?
Maar een jaar of 10 geleden ging ik bij iemand trainen die zelf 3 grote poedels had. Gewéldige honden: sportief, speels, lief, gehoorzaam en enorme clowns. Ze had drie zwarte teven en na de dood van de oudste kocht ze een witte reu. Zo gek als een deur was het beest, maar wat kon je met hem lachen.

- IIris
- Vaste gebruiker
Ja klopt, de vacht was bij mij ook het enige minpunt. Maar ach: als je 24-uur per dag een geweldige hond hebt die één keer per week geborsteld moet worden en eens in de 2-3 maanden naar de trimmer moet, dan heb ik dat er wel voor overlieke schreef:Ik had vroeger altijd het idee dat poedels van die nuffige hondjes waren. En een tante van me had vroeger zo'n abrikoospoedeltje dat een vreselijk kreng was. Lag bij ons op de bank en beet ons kinderen als we langs liepen.

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
IIris schreef:Ja klopt, de vacht was bij mij ook het enige minpunt. Maar ach: als je 24-uur per dag een geweldige hond hebt die één keer per week geborsteld moet worden en eens in de 2-3 maanden naar de trimmer moet, dan heb ik dat er wel voor overlieke schreef:Ik had vroeger altijd het idee dat poedels van die nuffige hondjes waren. En een tante van me had vroeger zo'n abrikoospoedeltje dat een vreselijk kreng was. Lag bij ons op de bank en beet ons kinderen als we langs liepen.
Ik heb zelf langharige honden en ik ben dol op tutten met borstels en kammen. Maar ik vind die krulvachten zo verschrikkelijk lelijk.

- ute
- Actief
- Contacteer:
Wij hebben nu nog honden, Hongaarse Herders, maar ik mis toch wel mijn 2 grote poedels. Misschien dat er ooit weer eentje komt ? Maar het is juist het bewerkelijke haar dat mij een beetje er van af houd. Ik had ze wel altijd zelf kort geschoren, maar dat scheren is ook veel werk.lieke schreef:Ik had vroeger altijd het idee dat poedels van die nuffige hondjes waren. En een tante van me had vroeger zo'n abrikoospoedeltje dat een vreselijk kreng was. Lag bij ons op de bank en beet ons kinderen als we langs liepen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
lieke schreef:IIris schreef:Ja klopt, de vacht was bij mij ook het enige minpunt. Maar ach: als je 24-uur per dag een geweldige hond hebt die één keer per week geborsteld moet worden en eens in de 2-3 maanden naar de trimmer moet, dan heb ik dat er wel voor overlieke schreef:Ik had vroeger altijd het idee dat poedels van die nuffige hondjes waren. En een tante van me had vroeger zo'n abrikoospoedeltje dat een vreselijk kreng was. Lag bij ons op de bank en beet ons kinderen als we langs liepen.
Ik heb zelf langharige honden en ik ben dol op tutten met borstels en kammen. Maar ik vind die krulvachten zo verschrikkelijk lelijk.

Mijn scatties hun jasjes zo vreselijk lelijk vinden.

Oh waar zit de ontvriend knop.?

Wat je zegt ben je zelfffff 

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Als jij nou iets lelijks zegt over haar demente plofcollies dat sta je toch weer gelijk, niet moeilijk over doen hoorbouvierpoedel schreef:lieke schreef:IIris schreef:Ja klopt, de vacht was bij mij ook het enige minpunt. Maar ach: als je 24-uur per dag een geweldige hond hebt die één keer per week geborsteld moet worden en eens in de 2-3 maanden naar de trimmer moet, dan heb ik dat er wel voor overlieke schreef:Ik had vroeger altijd het idee dat poedels van die nuffige hondjes waren. En een tante van me had vroeger zo'n abrikoospoedeltje dat een vreselijk kreng was. Lag bij ons op de bank en beet ons kinderen als we langs liepen.
Ik heb zelf langharige honden en ik ben dol op tutten met borstels en kammen. Maar ik vind die krulvachten zo verschrikkelijk lelijk.Oke nu ben ik helemaal klaar met je en ontvriend je gelijk.
![]()
Mijn scatties hun jasjes zo vreselijk lelijk vinden.Terwijl ze lief voor je waren en je soesjes wilde delen .
![]()

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hoeft me niet te ontvrienden. Ik wil je niet eens meer kennen met die vreselijke jatmouzerige honden van je.Ptje schreef:Als jij nou iets lelijks zegt over haar demente plofcollies dat sta je toch weer gelijk, niet moeilijk over doen hoorbouvierpoedel schreef:lieke schreef: Ik heb zelf langharige honden en ik ben dol op tutten met borstels en kammen. Maar ik vind die krulvachten zo verschrikkelijk lelijk.Oke nu ben ik helemaal klaar met je en ontvriend je gelijk.
![]()
Mijn scatties hun jasjes zo vreselijk lelijk vinden.Terwijl ze lief voor je waren en je soesjes wilde delen .
![]()

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Elke twee dagen ff uitfohnen danlieke schreef:IIris schreef:Ja klopt, de vacht was bij mij ook het enige minpunt. Maar ach: als je 24-uur per dag een geweldige hond hebt die één keer per week geborsteld moet worden en eens in de 2-3 maanden naar de trimmer moet, dan heb ik dat er wel voor overlieke schreef:Ik had vroeger altijd het idee dat poedels van die nuffige hondjes waren. En een tante van me had vroeger zo'n abrikoospoedeltje dat een vreselijk kreng was. Lag bij ons op de bank en beet ons kinderen als we langs liepen.

Ik vind poedels overigens ook niet echt mooie honden. Wel qua bouw en gangwerk maar verder niet veel bijzonders. Maar het karakter maakt alles goed

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Lysette schreef:Elke twee dagen ff uitfohnen dan![]()
Ik vind poedels overigens ook niet echt mooie honden. Wel qua bouw en gangwerk maar verder niet veel bijzonders. Maar het karakter maakt alles goed

Of er een koordenpoedel van maken. Die vind ik wel leuk.

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat lijkt me dan weer een oprechte ramp, zo'n koordenpoedel. Jip is niet vies van een modderbad en zwemt graag. Als ik zie hoe lang het er over doet om te drogen als haar vacht iets langer is. Nee, ik haal wel lekker de tondeuse erover
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Koningspoedel
Ik heb sinds een jaar een standaard poedel teefje die ik ook heb uitgezocht op rasbeschrijving. Ik vind het een geweldige hond. Als je voldoende met haar bezig bent qua uitlaten, oefeningetje of hersenwerk dan is ze in huis ook heel relaxt en slaapt ze vaak. Ik laat haar iedere 2 maanden trimmen en dan wordt tussendoor haar snuit nog een keer geschoren. Dan borstel ik haar ook iedere week maar dat is op zich niet zoveel werk. Ze kan nu prima alleen thuis zijn maar dat heeft wel even geduurd. In het begin krabde ze nog wel aan de muren en sloopte ze de kokosmat. Verder is ze dol op rennen, water, spelen met andere honden en ballen. Jagen doet ze niet, maar wel achter katten, fietsers, joggers en auto's aangaan, wat ik er ooit nog eens uit hoop te trainen
Ze kon vanaf het begin af aan al los lopen, ze gaat gewoon niet ver van je vandaan. Ook bij de HUS komt ze iedere keer even checken voordat ze weer met de honden gaat rennen. Qua trainen merk ik dat het heel erg aan de oefening ligt. Het ene doet ze bijna al meteen uit zich zelf, de andere oefening kost heel veel moeite om haar aan te leren.
Al met al kan ik een poedel alleen maar aanraden.

Al met al kan ik een poedel alleen maar aanraden.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Hmm ja, Cara dacht in het begin dat ze een papierversnipperaar was. Heeft een poos geduurd voordat ze echt alleen thuis kon blijven, en nog steeds is elk papiertje dat op de grond ligt voor haar als ze alleen is.
Qua trucjes enzo aanleren vind ik het wel lastig met Cara. Ik zie bij haar geen leerproces, ze kan een hele tijd niet wat je vraagt, en ineens kan ze het wel en zit ze ook gelijk op de bijna 100% goed. Ik vind dat erg lastig met dingen aanleren, dan vind ik een Jamey makkelijker, waarbij je elk stapje wat ze mentaal zet in de richting van de uitvoering, ook daadwerkelijk terugkomen.
Qua trucjes enzo aanleren vind ik het wel lastig met Cara. Ik zie bij haar geen leerproces, ze kan een hele tijd niet wat je vraagt, en ineens kan ze het wel en zit ze ook gelijk op de bijna 100% goed. Ik vind dat erg lastig met dingen aanleren, dan vind ik een Jamey makkelijker, waarbij je elk stapje wat ze mentaal zet in de richting van de uitvoering, ook daadwerkelijk terugkomen.

You'll be in my heart... Always...
- IIris
- Vaste gebruiker
Vervelend dat ze zo lang niet alleen thuis kon blijven! En ja, dat qua trucjes is dat inderdaad apart haha!Jacksel schreef:Hmm ja, Cara dacht in het begin dat ze een papierversnipperaar was. Heeft een poos geduurd voordat ze echt alleen thuis kon blijven, en nog steeds is elk papiertje dat op de grond ligt voor haar als ze alleen is.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat vind ik juist wel grappig. ..de ene week is hij hopeloos en kan die geen 2 sprongen, en de week erop doet hij het ineens. Ik heb heel erg moeten wennen aan het mieperige. Dat ben ik van de Jacks niet gewend. En gelijk n de riagg als je een keer streng eheh zegt. ...maar daar begint hij inmiddels mooi overheen te groeien
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Nou dan zal ik ook maar even;-)
Ik heb ook een poedel van Kees, Lizzie, volle zus van Jet en Dana en halfzus van Billy.
Lizzie is een hele lieve hond. Ontzettend sociaal naar mens en dier. Soms wel een beetje mutserig. Ze corrigeert bijvoorbeeld niet bij opdringerige honden maar kijkt mij hulpeloos aan. En als ze bij andere mensen logeert wil ze wel eens heel zielig weigeren te eten. Lizzie is dus wel heel erg gericht op eigen mensen. Ze vindt iedereen wel aardig en is ook lief en braaf, maar wij hebben wel echt de voorkeur . Ze zou nooit zomaar met een ander meegaan, ook niet met mensen die ze goed kent. Ze loopt ook altijd los en gaat nooit achter iets aan. Behalve haar bal dan want daar is ze fan van. Ze luistert heel goed verder. In huis is ze rustig en tijdens het wandleen sportief en speels. Ze kan ook goed alleen (met mijn andere hond) alleen thuis blijven.
Vacht laat ik eens in de drie a vier maanden trimmen. Dit is niet goedkoop.
Lizzie is soms wel lastig met eten. Daar kan ze heel kieskeurig in zijn. En ik zou ook meteen vocaal gedraag afkappen. Poedels kunnen best vocaal zijn, maar als je consequent bent is dit best af te leren.
Ik heb ook een poedel van Kees, Lizzie, volle zus van Jet en Dana en halfzus van Billy.
Lizzie is een hele lieve hond. Ontzettend sociaal naar mens en dier. Soms wel een beetje mutserig. Ze corrigeert bijvoorbeeld niet bij opdringerige honden maar kijkt mij hulpeloos aan. En als ze bij andere mensen logeert wil ze wel eens heel zielig weigeren te eten. Lizzie is dus wel heel erg gericht op eigen mensen. Ze vindt iedereen wel aardig en is ook lief en braaf, maar wij hebben wel echt de voorkeur . Ze zou nooit zomaar met een ander meegaan, ook niet met mensen die ze goed kent. Ze loopt ook altijd los en gaat nooit achter iets aan. Behalve haar bal dan want daar is ze fan van. Ze luistert heel goed verder. In huis is ze rustig en tijdens het wandleen sportief en speels. Ze kan ook goed alleen (met mijn andere hond) alleen thuis blijven.
Lizzie is soms wel lastig met eten. Daar kan ze heel kieskeurig in zijn. En ik zou ook meteen vocaal gedraag afkappen. Poedels kunnen best vocaal zijn, maar als je consequent bent is dit best af te leren.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Oja en Lizzie heeft een tijdje eten gejat. Dat was volgens mij niet eens om het eten te doen, maar om de uitdaging, want als ik hetzelfde aan haar gaf haalde ze haar neus ervoor op.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
ik heb alleen ervaring met een dwerg en dat van heeeeeel lang geleden. Zou er zo weer één willen. Super vind ik ze nog steeds. Mijn man wilde er geen dus is het een ander ras geworden. Inmiddels ziet hij ook hoe fantastisch ze zijn
ik heb ook trim honden en heb een goede tondeuse gekocht. Elke maand was ik ze en scheer ze dan gelijk op standje 19mm.
Als je dat elke maand doet is het niet echt veel werk. Als je zorgt dat ze klitten vrij en gewassen zijn is het eigenlijk zo klaar.
Ik wist het wel. Alleen vraag ik mij af zit er verschil in karakter tussen de grote en de middenslag poedel.
overigens vertelde een fokker op show idd. dat er verschil zat in karakter bij verschillende kleuren. Hij vertelde dat de bruine de lastigste waren. (die fokte hij overigens zelf
)

ik heb ook trim honden en heb een goede tondeuse gekocht. Elke maand was ik ze en scheer ze dan gelijk op standje 19mm.
Als je dat elke maand doet is het niet echt veel werk. Als je zorgt dat ze klitten vrij en gewassen zijn is het eigenlijk zo klaar.
Ik wist het wel. Alleen vraag ik mij af zit er verschil in karakter tussen de grote en de middenslag poedel.
overigens vertelde een fokker op show idd. dat er verschil zat in karakter bij verschillende kleuren. Hij vertelde dat de bruine de lastigste waren. (die fokte hij overigens zelf

- IIris
- Vaste gebruiker
Bedankt voor je antwoord! Wat is Lizzy een prachtige hond om te zien!Miezemuis schreef:Nou dan zal ik ook maar even;-)

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Billy is trouwens van mij, zag dat ik zn naam niet genoemd had 
Dat is echt een koekwaus op 4 poten

Dat is echt een koekwaus op 4 poten

"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
En een lange adem hebt... Jet blaft vrij snel als ze een andere hond ziet. In huis met een ferme Nee sputtert ze dan nog wat na, maar buiten aan de lijn...Miezemuis schreef: En ik zou ook meteen vocaal gedraag afkappen. Poedels kunnen best vocaal zijn, maar als je consequent bent is dit best af te leren.

Groetjes,
Sandra
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Bij Cara is het als pup zijnde niet ingedamd, nu is het vrij lastig, maar nu ik consequent werk vanuit een basis van rust (als ze vanuit opwinding gaat keffen moet ze naast me zitten tot ze normaal kan doen). Alleen zijn kon ze overigens wel, alleen in de bench, waar ik later een konijnenren aan vasthaakte, zodat ze wat meer ruimte had (sprong ze niet uit gelukkig), zolang ze nergens bij kon sloopte ze niet en was er verder niets aan de hand.
Cara is overigens ook niet blij als ik wegga en iemand anders heeft haar vast, dan gaat ze keffen, springen en trekken, tot ik uit zicht ben, en dan is het best. Als mijn ouders op haar passen (waar ze haar eerste levensjaar heeft gewoond en nog steeds erg thuis is), is ze volgens mijn ouders vaak wel even ontheemd, maar na een paar uur trekt ze bij en is ze haar vrolijke clowneske zelf.
Bal is helemaal geweldig, en ze apporteert graag. Behendigheid doet ze ook graag, haar hulphondenwerk ook, maar ze heeft nogal last van afleiding daarbij, en van ongeduld als ze een lange af-blijf moet doen tijdens afspraken.
Cara is overigens ook niet blij als ik wegga en iemand anders heeft haar vast, dan gaat ze keffen, springen en trekken, tot ik uit zicht ben, en dan is het best. Als mijn ouders op haar passen (waar ze haar eerste levensjaar heeft gewoond en nog steeds erg thuis is), is ze volgens mijn ouders vaak wel even ontheemd, maar na een paar uur trekt ze bij en is ze haar vrolijke clowneske zelf.
Bal is helemaal geweldig, en ze apporteert graag. Behendigheid doet ze ook graag, haar hulphondenwerk ook, maar ze heeft nogal last van afleiding daarbij, en van ongeduld als ze een lange af-blijf moet doen tijdens afspraken.

You'll be in my heart... Always...
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Koningspoedel
O,ja, Miley is ook zo kieskeurig met eten. En ik hoef echt niet te proberen om, als ze een bepaald merk kvv of vleessoort niet wil eten, hetzelfde de volgende keer weer voor te zetten want ze eet het gewoon niet. OK, ik heb haar ook nooit langer dan 1,5 dag geprobeerd uit te hongeren, er zijn tenslotte genoeg soorten die ze wel op eetMiezemuis schreef: Lizzie is soms wel lastig met eten. Daar kan ze heel kieskeurig in zijn.

-
- Zeer actief
Ik kan niet anders zeggen dan dat poedels geweldige honden zijn.
Wel zijn er een paar karaktereigenschapjes die in het ras voorkomen waar je wel mee om moet kunnen gaan naar mijn mening.
Neiging tot bezitterigheid hebben ze wel, en waaksheid in de vorm van blaffen.
Maar verder ben ik nog niets negatiefs in hun karakter tegengekomen. En die twee puntjes zijn erg goed onder controle te houden met de juiste omgangsregels met de honden.
Het zijn toppers, ik ben superblij met ze, en ik heb geen spijt van mijn keuze. Onze poedeltjes zijn allebei herplaatsers met een verleden, maar daar is inmiddels niets meer van te merken. Het zijn twee lieve, sociale, speelse en geweldige hondjes.
Wel zijn er een paar karaktereigenschapjes die in het ras voorkomen waar je wel mee om moet kunnen gaan naar mijn mening.
Neiging tot bezitterigheid hebben ze wel, en waaksheid in de vorm van blaffen.
Maar verder ben ik nog niets negatiefs in hun karakter tegengekomen. En die twee puntjes zijn erg goed onder controle te houden met de juiste omgangsregels met de honden.
Het zijn toppers, ik ben superblij met ze, en ik heb geen spijt van mijn keuze. Onze poedeltjes zijn allebei herplaatsers met een verleden, maar daar is inmiddels niets meer van te merken. Het zijn twee lieve, sociale, speelse en geweldige hondjes.

- ute
- Actief
- Contacteer:
De 2 grote poedels die ik had waren helemaal niet blafferig, je hoorde ze nooit. Ook waren ze niet bezitterig, maar bij visite vroegen ze wel heel erg om aandacht. Maar ik ken ook grote poedels die wel veel blaffen, maar ligt misschien ook aan de opvoeding. Het zijn gewoon heerlijke honden.

- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Met regelmaat pas ik op een kleine witte poedel, reu, een geweldig beest, kan met elke hond overweg en is gewoon een erg actief en lief hondje.
Niet echt het prototype van een schoothondje maar meer een 'lekker met ander honden ravottende spring in het veld'. Ik ben niet zo van de poedels; maar ik zou geen seconde twijfelen als ik dit beestje voorgoed een thuis zou moeten geven.
Niet echt het prototype van een schoothondje maar meer een 'lekker met ander honden ravottende spring in het veld'. Ik ben niet zo van de poedels; maar ik zou geen seconde twijfelen als ik dit beestje voorgoed een thuis zou moeten geven.
-
- Zeer actief
Die van mij zijn een toy en een dwerg, misschien scheelt dat, en misschien ook dat ze door een ander zijn 'opgevoed' (grootgebracht eerder, opvoeding was er niet echt bij haha)