Na heel lang lezen ben ik er achter gekomen dat de poedel eigenlijk heel goed bij mij past. Ze zijn actief, leergierig, vrolijk, sportief, alert en erg baasgericht. Eigenlijk alles wat ik zoek in een hond

Nadat ik vele filmpjes en informatiesites had bekeken, fokker-sites had gelezen en ervaringen van mensen heb doorgespit, wordt ik steeds enthousiaster over de poedel. De vachtverzorging was bij mij het enige minpunt, maar ook hier heb ik nu bijna geen problemen meer mee. Ik vind ze gewoon het mooist als ze kort zijn geknipt, zonder allerlei rare vormen. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de grote poedel en de middenslag poedel.
Gisteren kwam ik een vrouw tegen met een grote en een middenslag poedel en zij waren zóóó leuk! Mijn ouders snappen niet waarom ik de poedel zo leuk vind, maar zij kijken volgens mij niet verder dan het uiterlijk...
Maar goed, mijn ouders willen (nog) geen tweede hond en het duurt wel even voordat ik tijd genoeg heb om zelf een hond aan te schaffen. Toch zou ik graag nog wat meer te weten willen komen over de poedel, met name van (ex)poedeleigenaren, maar ook mensen die poedels kennen.
Hierbij mijn vragen:
- Wat is jullie ervaring met de poedel? Is deze positief of negatief?
- Hoe vaak moet een poedel naar de trimmer om de vacht redelijk kort te houden, of verschilt dit per hond?
- Ik heb ergens gelezen dat het karakter per kleur verschilt bij poedels, is dit waar? En zo ja, wat zijn dan de verschillen?
- Kan een poedel gemakkelijk alleen thuisblijven, mits van jongs af aan geleerd? (Natuurlijk niet te lang, dan wordt er een oplossing gezocht).
- Is er een groot verschil tussen reu en teef bij de poedel?
- Kan een poedel gemakkelijk los lopen? Ik heb gelezen dat er soms nog sterke jachtinstinct zit bij bepaalde lijnen.
Sorry voor het lange verhaal... Ik ben benieuwd naar de antwoorden!