Nou in mijn vorige topic heb ik verteld dat ik al een paar keer met Sam naar de DA ben geweest, vorige week vrijdag is bij haar de Ortolani test gedaan, die positief bleek. Op de rontgenfoto was vervolgens niks te zien, maar twee heupen die prima in orde waren.
Gisteravond heeft Sam overgegeven en had erg last van dr buik, toen ik vanochtend beneden kwam zat ze piepend voor de deur en lag er een stuk kamerplant op haar kussen. Toen ik haar naar buiten deed had ze diarree en bleef ze gras eten. Vervolgens in huis, weer het gedrag vertonend waardoor ik naar de DA ben geweest (over de vloer kruipen, janken en de heletijd in dr achterkant bijten). Verder bleef ze zich ook telkens uitrekken (kont naar achter en voorpoten lang, maar ook de achterpoten naar achter). Verder rilde ze helemaal.
Ik was het zat en heb de dierenarts gebeld, daarbij ook gevraagd of ik een afspraak kon krijgen met een andere dierenarts dan die van de laatste keer omdat ik graag ook wil dat iemand anders het beoordeeld. Nou dus ik om 10 uur bij de DA, hij heeft nog eens naar haar heupen gekeken (ik was nogal bezorgd om HD), maar hij zei tenzij ik heel veel druk geef, geeft ze pas een reactie. En de rontgenfoto is zoals hij het graag wil zien. Als Sam een jaar is moet ik nog een rontgenfoto maken om HD helemaal uit te sluiten omdat ze nu nog in de groei is (ze is nu 8 maand).
Verder een onderzoek gedaan, en met alle voorgeschiedenis en gedragingen die ze vertoond (ook last van de darmen, dingen opgegeten, anaalklieren leeghalen, een keer flink in huis gepoept, veel geluid uit de darmen en erg wisselende ontlasting) vermoed hij dat er iets zit in het maag-lever-darm kanaal. Hij heeft haar rectaal onderzocht en zei zodra ik richting de darm ga geeft ze heel heftig reactie (piepen/bijten). Hij vermoed dus dat daar wellicht een chronische ontsteking zit, of wormen of bacteriën. Verder ben ik al eens naar de weekenddienst geweest met haar, ze heeft toen een kuur gekregen tegen darminfectie. Daar reageerde ze goed op en kreeg weer goede ontlasting, dat wees ook in de richting dat ze iets heeft aan de darmen (de kuur is afgemaakt).
Ik moet nu ontlastingsmonsters (3 verschillende), laten opsturen naar het lab. Het wordt dan getest op val alles en nog wat, ook kreeg ik een boekje mee over giardia.
Ik ben blij dat ik er een andere arts ook naar heb laten kijken. Ook ben ik blij dat die aangaf dat de heupen prima waren, alleen de spierontwikkeling was nog niet optimaal. Ik hoop nu echt dat ze er achter kunnen komen wat er precies aan de hand is want dit is echt niet leuk meer