Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vijftien Cocker Spaniels gered bij brand Panningen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: vijftien Cocker Spaniels gered bij brand Panningen

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef: Ik gun geen enkele hond een leven als fokhond bij een te grote fokker. Vind dat gewoon niks. Spijt me.
:wink: Wat valt daar aan te spijten?

Als er hier nu een nieuw lid kwam met de vraag "is dit een goede fokker/zal ik hier mijn pup kopen" zou ik de antwoorden wel durven voorspellen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

laeken schreef:
malinois schreef:
laeken schreef:Ik vind een hond die niet werkt ook gewoon geen werkhond. Dat een jagende jachthond in een kennel woont kan ik wel inkomen. Dier heeft een taak, een neus die goed moet blijven en een concentratie nodig voor het werk. Een jachthond die niks doet is een huishond. En een huishond hoeft niet in een kennel van mij en dat zie ik dus ook liever niet persoonlijk. Niet permanent in elk geval. Dagdelen is een andere zaak.
Maar dat weet je hier toch niet of ze 24/7 in kennels zitten? Dat wordt maar aangenomen.

Klopt, daarom zeg ik ook ALS. En ik moet zeggen, als er 15 hondjes in kennels zitten bij een persoon ik sowieso al een beetje de kriebels krijg als die dan niet in huis lijken te lopen. Want als daar ook nog heel veel hondjes lopen vind ik dat deze persoon veel teveel honden heeft om ze nog genoeg aandacht te geven. Mijn persoonlijke mening dan tenminste. :wink:
Daar heb je gelijk in, maar dan hoeft het toch niet direct een broodfokker te zijn, en dat is wat Iones dus zegt... meerdere honden, kennels dus broodfokker. Dat vind ik totale onzin.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Het riekt gewoon naar broodfokkerij ja. Sorry.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
malinois
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:Het riekt gewoon naar broodfokkerij ja. Sorry.
dat vind jij, en dat mag je ook vinden maar iemand direct beschuldigen van broodfok zonder er ooit geweest te zijn, ooit de honden gezien te hebben en er ooit verhalen over gelezen te hebben vind ik neigen naar laster en smaad.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Tsja, je kunt zeuren over mijn wantrouwen, maar je kunt het niet wegnemen. Alles bij elkaar opgeteld, gaan er bij mij nu eenmaal alarmbellen af. Noem dat maar smaad.

Jij zult wel meer vertrouwen hebben in de houding van mensen hebben dan ik, misschien dan ook wel gebaseerd op andere ervaringen.
mijn ervaringen zullen dan ook wel smaad zijn. Als ik jou was ging ik meteen aangifte doen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Ben dan zelf wel nieuwsgierig of er iemand werkelijk geweest is bij deze fokker?

Zo niet, oordeel dan niet! Het beeld dat internet geeft en het werkelijke beeld zijn twee totaal verschillende wegen.

En wat betreft de kennel discussie:
Mits de hond voldoende beweging krijgt en hersenwerk uitdagingen krijgt heb ik er weinig op tegen. En dan praat ik over 1 a 2 honden max PP.. Want de gemiddelde Nederlander heeft niet de tijd en mogelijkheden om 10 honden dagelijks te geven wat ze nodig hebben.
Uitzonderingen daargelaten, maar ik spreek dus over de gemiddelde werkende hollander met het gemiddelde aan ruimte/tuin....
Laatst gewijzigd door Mieke-Bo op 26 jan 2014 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Nou heb ik op de site van deze fokker op de site gekeken en kan daar nou ook niet echt de stereotype broodfokker uit halen. Dat iemand andere ideeën heeft over het houden van honden is een maar de stikker broodfok er op plakken vind ik ook wat ver gaan. Ik durf zelfs te beweren dat er menig hond in huis wordt gehouden die het een stuk slechter heeft dan wat ik daar ( op de site dus ) zie. Wat te denken van de gemiddelde Maltezer fokker, houd echt zijn/haar honden in huis. Er wordt zo voorzichtig mee om gegaan dat de hond zelf geen echt honden leven meer heeft. Ze zitten dan weliswaar binnen maar vaak in een kennel in de papillotten opdat anders het haar kan beschadigen. Nou dan zie ik ze persoonlijk nog liever ( mits met genoeg warmte en drogen ruimten en drinkwater en zo ) in een kennel buiten als bij de kachel tegen wil en dank.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Maltezers schreef:Nou heb ik op de site van deze fokker op de site gekeken en kan daar nou ook niet echt de stereotype broodfokker uit halen. Dat iemand andere ideeën heeft over het houden van honden is een maar de stikker broodfok er op plakken vind ik ook wat ver gaan. Ik durf zelfs te beweren dat er menig hond in huis wordt gehouden die het een stuk slechter heeft dan wat ik daar ( op de site dus ) zie. Wat te denken van de gemiddelde Maltezer fokker, houd echt zijn/haar honden in huis. Er wordt zo voorzichtig mee om gegaan dat de hond zelf geen echt honden leven meer heeft. Ze zitten dan weliswaar binnen maar vaak in een kennel in de papillotten opdat anders het haar kan beschadigen. Nou dan zie ik ze persoonlijk nog liever ( mits met genoeg warmte en drogen ruimten en drinkwater en zo ) in een kennel buiten als bij de kachel tegen wil en dank.
Amen! :engel:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Tja, ik vind iemand dan ook niet direct een broodfokker in de strengste zin van het woord misschien. Maar ik koop geen hondje daar waar er 15 hondjes in kenneltjes in een of andere ruimte wonen.
Laatst gewijzigd door laeken op 28 jan 2014 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

ik 'ken' deze fokster van hondenshows waar mijn nicht met haar kokker ook weleens kwam. het is volgens mij helemaal geen broodfokker. ze heeft 15 honden en fokt af en toe een nestje keurige kokkertjes. wat een oordelen allemaal weer hier.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
dagmar88
Zeer actief

tekkel schreef:ik 'ken' deze fokster van hondenshows waar mijn nicht met haar kokker ook weleens kwam. het is volgens mij helemaal geen broodfokker. ze heeft 15 honden en fokt af en toe een nestje keurige kokkertjes. wat een oordelen allemaal weer hier.

Er is gewoon op de site terug te vinden hoe veel er gefokt wordt.
laeken
Zeer actief

Maltezers schreef:Nou heb ik op de site van deze fokker op de site gekeken en kan daar nou ook niet echt de stereotype broodfokker uit halen. Dat iemand andere ideeën heeft over het houden van honden is een maar de stikker broodfok er op plakken vind ik ook wat ver gaan. Ik durf zelfs te beweren dat er menig hond in huis wordt gehouden die het een stuk slechter heeft dan wat ik daar ( op de site dus ) zie. Wat te denken van de gemiddelde Maltezer fokker, houd echt zijn/haar honden in huis. Er wordt zo voorzichtig mee om gegaan dat de hond zelf geen echt honden leven meer heeft. Ze zitten dan weliswaar binnen maar vaak in een kennel in de papillotten opdat anders het haar kan beschadigen. Nou dan zie ik ze persoonlijk nog liever ( mits met genoeg warmte en drogen ruimten en drinkwater en zo ) in een kennel buiten als bij de kachel tegen wil en dank.
Ik niet. Ik zie een hond liever bij de kachel dan alleen in een kennel ergens in een loods of schuur. Maar dat zal wel persoonlijk zijn. Mijn hondje lag gister ook de hele dag bij de kachel. Was echt niet tegen wil en dank. Als ik haar in een kennel in de garage had gestopt was dat echter wel een dramatische dag voor haar geweest. Zal wel verschil in interpretatie zijn denk ik :engel:
Laatst gewijzigd door laeken op 28 jan 2014 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik wil overigens niet zeggen dat deze fokker een broodfokker is of niks met de hondjes doet. Mij staan alleen op het eerste gezicht de aantallen niet aan en ook de aantallen nesten niet en het gebrek aan persoonlijke info over de honden vind ik ook minder. Dat is mijn mening. Ik hou niet van titels, nesten en stambomen als enige info vwbt honden.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

dagmar88 schreef:
tekkel schreef:ik 'ken' deze fokster van hondenshows waar mijn nicht met haar kokker ook weleens kwam. het is volgens mij helemaal geen broodfokker. ze heeft 15 honden en fokt af en toe een nestje keurige kokkertjes. wat een oordelen allemaal weer hier.

In 2012 2 nesten en in 2013 1 voor zover ik kan nagaan.
Wel nog wat meer dekberichten, maar daar staan geen nestjes van vermeld?

Of kijk ik op een verkeerde site?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

laeken schreef:
Ik niet. Ik zie een cocker liever bij de kachel dan alleen in een kennel ergens in een loods of schuur. Maar dat zal wel persoonlijk zijn. Mijn hondje lag gister ook de hele dag bij de kachel. Was echt niet tegen wil en dank. Als ik haar in een kennel in de garage had gestopt was dat echter wel een dramatische dag voor haar geweest. Zal wel verschil in interpretatie zijn denk ik :engel:
Weet je Marc, ik vind jou hond nou ook niet het soort voor buiten in een kennel of zo ( trouwens die ouwe van mij ook niet hoor ). Maar honden die het van jongs af gewend zijn vind ik dan weer een ander verhaal. Ik heb een Duitse herder gehad die constant problemen had met zijn huid en vacht echt van alles geprobeerd hoor. Andere voeding, echt neem van mij aan alles van duur tot goedkoop en alles daar tussenin vers echt alles maar niets hielp. Totdat mijn dierenarts/veearts toentertijd zei van joh leg hem eens een tijdje buiten, dus niet midden in de winter ineens van de ene dag op de ander maar van eind zomer over gaan naar de winter. Mijn hond was en snel van zijn huid en vacht probleem af en heeft er de rest van zijn leven nooit meer last van gehad. Maar het moet wel met belijd gebeuren en niet iedere hond is er geschikt voor. Maar al met al heb ik respect voor de andere mening van iedereen alleen vind ik persoonlijk dan weer de stempel broodfokker te zwaar aangezet maar goed dat ik dan weer mijn mening.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Nee, ik wil mijn huishonden ook niet bij een grote fokker vandaan halen en zo ver ik kan opmaken zou het niet mijn manier van houden van honden zijn. Maar sentimenteel ge-emmer dat het meteen een broodfukker (ja bewust met u, raak geiiriteerd van mensen die zo doorslaan) vind ik gewoonweg niet kunnen. Er zit meer tussen hoe jij het ideaal vind dat hondjes gehouden worden en broodfokker. Een fokker die naar mijn inzien wat doorslaat verzorgd niet meteen zijn teven slecht verzorgd om er maar zoveel mogelijk geld uit te halen. Als je iemand op zeer basale informatie en alleen op aantal honden, soort honden en kennels een broodfokker noemt heb je ergens de klok horen luiden maar geen idee waar de klepel hangt en wil je gewoonweg een beetje interessant doen dat je overal verstand van hebt.

Dat het bij jou in de omgeving zo veel gebeurd... Weet je al gebeurd het nog zo veel bij jou in de buurt, op basis van hoe lekker veroordelend je hier bent, betwijfel ik elke beoordelingsvermogen van jou. Ook al gebeurd het bij jou zo veel, iemand veroordelen waar je maar zo weinig weet kan niet. Wat je gevoel ook is. Soms moet je dat ook voor je houden, kan je hoogstens vraagtekens hebben of vragen stellen. Ik snap niet wat dat altijd is dat iedereen altijd overal maar zijn oh zo belangrijke gevoel maar moet verkondigen. En dan niet verkondigen als gevoel, maar als veroordeling. Dat heeft niks meer met je gevoel te maken, maar met bemoeizucht en oproerkraaien en betweterigheid.

Mijn gevoel over brand bij deze fokker doet niet ter zaken. Niemand wens je brand toe in geen enkele omstandigheid en ook de dieren niet. Vreselijk.

Niet mijn gewone manier van reageren, maar ik geef even de manier van veroordelen terug zoals jij die zelf geeft. Voelt niet fijn he? Denk volgende keer na als je vind dat jij je gevoel ergens per se van moet benoemen en dat op die manier brengt.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:Tsja, je kunt zeuren over mijn wantrouwen, maar je kunt het niet wegnemen. Alles bij elkaar opgeteld, gaan er bij mij nu eenmaal alarmbellen af. Noem dat maar smaad.

Jij zult wel meer vertrouwen hebben in de houding van mensen hebben dan ik, misschien dan ook wel gebaseerd op andere ervaringen.
mijn ervaringen zullen dan ook wel smaad zijn. Als ik jou was ging ik meteen aangifte doen.
ik hoef geen aangifte te doen maar ik vind het zwaar overdreven... tussen jouw ideaal en broodfokker zit nog een enorm grijs gebied.
Prima als je geen hond daar vandaan wil hebben maar om iemand dan maar broodfokker te noemen :roll:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

ranetje schreef:
dagmar88 schreef:

De pups van 1 november zijn ook niet aangekondigd, geen dek of geboortebericht maar meteen op de puppagina en de dekberichten zijn van de eigen teven.
Ik lees dus 5 nesten in 2012 en 4 in 2013 wanneer er niets mis is gegaan.
laeken
Zeer actief

Maltezers schreef: Weet je Marc, ik vind jou hond nou ook niet het soort voor buiten in een kennel of zo ( trouwens die ouwe van mij ook niet hoor ). Maar honden die het van jongs af gewend zijn vind ik dan weer een ander verhaal.
Ik heb natuurlijk wel meer honden gehad dan alleen deze Swiffer. Mijn laekense herder en mijn herder/bouvier wilden ook niet alleen buiten leven. Die wilden deel uitmaken van wat ik of wij binnen deden. Kan me niet goed voorstellen dat een hond graag alleen zit. Natuurlijk kan een hond dat leren en dan zal hij zich er wel bij neer leggen. Maargoed, is dat dan goed? Ik lees allemaal topics hier op het forum over honden die maar blijven janken in kennels. Dan wordt er uitgelegd hoe je dat aan moet leren en dan zou het beter gaan. Feit blijft dat die honden buiten eigenlijk bijna altijd alleen zijn. Dat vinden we in de woonkamer niet echt kunnen maar buiten in de tuin is blijkbaar wel goed.

Ik persoonlijk vind kennels gewoon een beetje sneu. Dat zijn kooien voor honden. En ik vind dat een hond zo aangepast is dat je geen kooi nodig hebt tenzij je teveel honden hebt of te weinig tijd.
Ik heb een Duitse herder gehad die constant problemen had met zijn huid en vacht echt van alles geprobeerd hoor. Andere voeding, echt neem van mij aan alles van duur tot goedkoop en alles daar tussenin vers echt alles maar niets hielp. Totdat mijn dierenarts/veearts toentertijd zei van joh leg hem eens een tijdje buiten, dus niet midden in de winter ineens van de ene dag op de ander maar van eind zomer over gaan naar de winter. Mijn hond was en snel van zijn huid en vacht probleem af en heeft er de rest van zijn leven nooit meer last van gehad. Maar het moet wel met belijd gebeuren en niet iedere hond is er geschikt voor.
Heel goed dat je hond geen problemen meer had. Als ik een hond had die allergisch was voor huisstofmijt oid dan zou ik ook proberen die buiten te krijgen. Wel heel jammer maar dan moet het maar. Beter buiten dan een leven van jeuk en ellende. Snap ik. Zou ik ook doen. Maar dat wil niet zeggen dat ik het fijn vind om te zien dat een hond ergens in de tuin in een hok zit. Ik vind dat naar. Ik zie dat als een manier om je hond te vergeten. Je hoeft hem dan alleen nog maar te verzorgen en kan hem verder negeren. Hij is er niet als je ligt te chillen op de bank, als je eet, als je opstaat, als je kookt, als je leest etc etc. Hij is er eigenlijk alleen maar als jij daar zin in hebt. Als je een toegewijde baas bent dan is dat soms nog best wel prima hoor. Maar echt toegewijd zijn de meeste mensen niet. Als je dan al zo nodig een hond buiten en apart moet houden, maak er dan een mooi terrein voor. Zet een stuk grond af. En zorg dat je hond ook naar binnen kan en bij de achterdeur kan aangeven waar hij wil zijn. Dan vergeet of negeer je hem niet zo makkelijk meer.
Maar al met al heb ik respect voor de andere mening van iedereen alleen vind ik persoonlijk dan weer de stempel broodfokker te zwaar aangezet maar goed dat ik dan weer mijn mening.
Nee hoor, broodfokker hoeft deze persoon niet te zijn. Verwacht ook dat ze goed zijn met de honden. Ik oordeel er ook niet over maar ik vind het ook verre van ideaal en ik kocht geen pup bij iemand die 15 hondjes in kennels had. Dan vroeg ik misschien of ik een uitgefokt fokteefje een goed tehuis mocht geven. Gratis uiteraard. En dan mocht dat hondje elke dag mee naar de polder, op de bank liggen, bij de kachel liggen, vlees eten en botten krijgen om te kluiven en lekker veel aandacht omdat ze altijd los in huis mocht en overal mee naartoe zou mogen. :ok: Ze hoefde dan nooit meer in een kennel op haar "beurt" te wachten. :engel:
Laatst gewijzigd door laeken op 28 jan 2014 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

laeken schreef:Tja, ik vind iemand dan ook niet direct een broodfokker in de strengste zin van het woord misschien. Maar ik koop geen hondje daar waar er 15 hondjes in kenneltjes in een of andere ruimte wonen. Dus voor mij persoonlijk is het ook niet direct geen broodfokker dan.
Ik begrijp je wel ik het is dan geen broodfokker maar ik kan me niet voor stellen dat je 15 honden genoeg aandacht kan geven als ze ook nog apart van het huis zitten in een kennel maar dat is dan ook het beeld dat ik erbij heb.
Net als dat ik geen papilotten en shows zou doen met langharige honden ik vind dat gewoon niks
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

ranetje schreef:
dagmar88 schreef:

Nou, ik was in de war met iemand anders. Heb inmiddels van mijn nicht begrepen dat dit wel een echte broodfukker is, in de zin van slecht voor de hondjes. Al haar honden zijn angstig en onzindelijk, bijvoorbeeld :jank:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

mm, dus toch. Dan valt er dus meer van een website af te lezen dan je zou denken.
Afbeelding
gevni havanezers
laeken
Zeer actief

tekkel schreef: Nou, ik was in de war met iemand anders. Heb inmiddels van mijn nicht begrepen dat dit wel een echte broodfukker is, in de zin van slecht voor de hondjes. Al haar honden zijn angstig en onzindelijk, bijvoorbeeld :jank:
Nou, niet om lullig te doen maar als dit waar is is dat voor mij wel een bevestiging dat het hebben van zoveel honden bij grote fokkers de honden zelf niet ten goede komt. Maargoed, we weten niet of dit waar is. Dit is via via natuurlijk.
Laatst gewijzigd door laeken op 28 jan 2014 08:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik tel net op de site en er wonen daar 11 reuen en 12 teefjes. Dat maakt 23 cocker spaniels minus de pups. Tja, dat lijkt mij wel heel veel honden voor 1 huishouden.

Stel dat ik goldens zou fokken. En ik zei, ik heb 11 reuen en 12 teefjes en constant een nest liggen. Wat zouden jullie hier dan zeggen?
Laatst gewijzigd door laeken op 28 jan 2014 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik begrijp niet dat ze die pups allemaal kwijt raakt. Er zijn zoveel van dit soort fokkers. En dan worden er nog heel wat uit het buitenland geimporteerd.
Het lijkt wel of de markt maar niet verzadigd raakt.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Wolfsblut schreef:Ik begrijp niet dat ze die pups allemaal kwijt raakt. Er zijn zoveel van dit soort fokkers. En dan worden er nog heel wat uit het buitenland geimporteerd.
Het lijkt wel of de markt maar niet verzadigd raakt.

Nou, daar snap ik ook niets van. Ik hoor (lees) alleen maar van nestjes om mij heen en dan heb ik het nog niet over MP. Gezien de gemiddelde leeftijd van een hond moet het toch een keer ophouden? :scratch:
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Wat gaat het hier weer geweldig, knap hoor. Al die oordelen.
:pop:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Rea schreef:Wat gaat het hier weer geweldig, knap hoor. Al die oordelen.
:pop:
Popcorn lijkt me nogal overbodig; het lijkt nog niet eens op een rel en de oordelen zijn ook al niet uit de lucht gegrepen.
*Marina*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel

Ongelezen bericht door *Marina* »

malinois schreef:
iones schreef:Het riekt gewoon naar broodfokkerij ja. Sorry.
dat vind jij, en dat mag je ook vinden maar iemand direct beschuldigen van broodfok zonder er ooit geweest te zijn, ooit de honden gezien te hebben en er ooit verhalen over gelezen te hebben vind ik neigen naar laster en smaad.
Eens!
Of het boodfok is of niet daar kan je pas over oordelen als je ze er zelf geweest bent. Op shows zie ik deze mevrouw geregeld met haar honden. Niet met 1 of 2 nee meestal met een stuk of 4 en ze zien er allemaal perfect verzorgt uit, goed gevoed en prachtig in de vacht. Een broodfokker doet niet zoveel moeite om de fokhonden te verzorgen, die kan het geen zak schelen of de honden goed verzorgd worden. Ze krijgen net genoeg eten om overeind te blijven en de pups te voeden, vachtverzorging hebben ze nog nooit van gehoord.

Haar honden voldoen aan de eisen die de rasvereniging stelt, hebben een stamboom, ouders zijn allemaal getest op erfelijk ziekte of afwijkingen... nee van broodfok is er wat mij betreft geen sprake.

Begrijp me goed, ik zou liever een cocker bij een fokker kopen die de honden in huis heeft, de hele dag en lekker met ze gaat lopen, maar om nu te zeggen dat dit een broodfokker is dat gaat mij ook echt te ver. Bovendien kan deze mevrouw zich hier niet verweren, dus vind ik het ook nog eens laag bij de grond.
dagmar88
Zeer actief

*Marina* schreef: Eens!
Of het boodfok is of niet daar kan je pas over oordelen als je ze er zelf geweest bent. Op shows zie ik deze mevrouw geregeld met haar honden. Niet met 1 of 2 nee meestal met een stuk of 4 en ze zien er allemaal perfect verzorgt uit, goed gevoed en prachtig in de vacht. Een broodfokker doet niet zoveel moeite om de fokhonden te verzorgen, die kan het geen zak schelen of de honden goed verzorgd worden. Ze krijgen net genoeg eten om overeind te blijven en de pups te voeden, vachtverzorging hebben ze nog nooit van gehoord.
Een broodfokker is in mijn ogen niet meer dan iemand waarbij het welzijn van/liefde voor de honden onderschikt is aan het fokken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”