Maltezers schreef:
Weet je Marc, ik vind jou hond nou ook niet het soort voor buiten in een kennel of zo ( trouwens die ouwe van mij ook niet hoor ). Maar honden die het van jongs af gewend zijn vind ik dan weer een ander verhaal.
Ik heb natuurlijk wel meer honden gehad dan alleen deze Swiffer. Mijn laekense herder en mijn herder/bouvier wilden ook niet alleen buiten leven. Die wilden deel uitmaken van wat ik of wij binnen deden. Kan me niet goed voorstellen dat een hond graag alleen zit. Natuurlijk kan een hond dat leren en dan zal hij zich er wel bij neer leggen. Maargoed, is dat dan goed? Ik lees allemaal topics hier op het forum over honden die maar blijven janken in kennels. Dan wordt er uitgelegd hoe je dat aan moet leren en dan zou het beter gaan. Feit blijft dat die honden buiten eigenlijk bijna altijd alleen zijn. Dat vinden we in de woonkamer niet echt kunnen maar buiten in de tuin is blijkbaar wel goed.
Ik persoonlijk vind kennels gewoon een beetje sneu. Dat zijn kooien voor honden. En ik vind dat een hond zo aangepast is dat je geen kooi nodig hebt tenzij je teveel honden hebt of te weinig tijd.
Ik heb een Duitse herder gehad die constant problemen had met zijn huid en vacht echt van alles geprobeerd hoor. Andere voeding, echt neem van mij aan alles van duur tot goedkoop en alles daar tussenin vers echt alles maar niets hielp. Totdat mijn dierenarts/veearts toentertijd zei van joh leg hem eens een tijdje buiten, dus niet midden in de winter ineens van de ene dag op de ander maar van eind zomer over gaan naar de winter. Mijn hond was en snel van zijn huid en vacht probleem af en heeft er de rest van zijn leven nooit meer last van gehad. Maar het moet wel met belijd gebeuren en niet iedere hond is er geschikt voor.
Heel goed dat je hond geen problemen meer had. Als ik een hond had die allergisch was voor huisstofmijt oid dan zou ik ook proberen die buiten te krijgen. Wel heel jammer maar dan moet het maar. Beter buiten dan een leven van jeuk en ellende. Snap ik. Zou ik ook doen. Maar dat wil niet zeggen dat ik het fijn vind om te zien dat een hond ergens in de tuin in een hok zit. Ik vind dat naar. Ik zie dat als een manier om je hond te vergeten. Je hoeft hem dan alleen nog maar te verzorgen en kan hem verder negeren. Hij is er niet als je ligt te chillen op de bank, als je eet, als je opstaat, als je kookt, als je leest etc etc. Hij is er eigenlijk alleen maar als jij daar zin in hebt. Als je een toegewijde baas bent dan is dat soms nog best wel prima hoor. Maar echt toegewijd zijn de meeste mensen niet. Als je dan al zo nodig een hond buiten en apart moet houden, maak er dan een mooi terrein voor. Zet een stuk grond af. En zorg dat je hond ook naar binnen kan en bij de achterdeur kan aangeven waar hij wil zijn. Dan vergeet of negeer je hem niet zo makkelijk meer.
Maar al met al heb ik respect voor de andere mening van iedereen alleen vind ik persoonlijk dan weer de stempel broodfokker te zwaar aangezet maar goed dat ik dan weer mijn mening.
Nee hoor, broodfokker hoeft deze persoon niet te zijn. Verwacht ook dat ze goed zijn met de honden. Ik oordeel er ook niet over maar ik vind het ook verre van ideaal en ik kocht geen pup bij iemand die 15 hondjes in kennels had. Dan vroeg ik misschien of ik een uitgefokt fokteefje een goed tehuis mocht geven. Gratis uiteraard. En dan mocht dat hondje elke dag mee naar de polder, op de bank liggen, bij de kachel liggen, vlees eten en botten krijgen om te kluiven en lekker veel aandacht omdat ze altijd los in huis mocht en overal mee naartoe zou mogen.

Ze hoefde dan nooit meer in een kennel op haar "beurt" te wachten.