Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Hij-Doet-Niks-Hoor-Honden & Co

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: De Hij-Doet-Niks-Hoor-Honden & Co

Ongelezen bericht door lieke »

Ik was vroeger ook zo'n vervelende eigenaar die de honden overal op af liet stieren. :schrik:

Of nou ja, stíeren is een groot woord voor het tempo waarin mijn huidige en vorige colliedames liepen :F: , maar ze mochten wel altijd snuffelen bij andere honden. Want ze deden niks. En da's geen smoes, want ze deden écht niks.
Ik heb daar ook nooit problemen mee gekregen. Al werd ik nooit boos als iemand vroeg de hond(en) bij me te houden. Maar echt begrijpen deed ik het ook niet.
Ik heb pas de andere kant leren kennen toen ik met een hond- en mensagressieve reu liep. Toen pas besefte ik hoe verschrikkelijk irritant het is om continue woeste plaat-voor-de-kop-labradors, patserige ridgebacks, regelneverige herders, fixerende borders of vrolijk huppelende pups met mijn voet te moeten afweren. Ter bescherming van hén, overigens.
Want mijn lieve jongetje zag er geen been in om de hondenbevolking van Nederland drastisch te decimeren.

Ik denk dat de meeste mensen ook zo zijn: ze zíen het gewoon niet. Het is geen onwil, maar domweg onbegrip.
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Hier gelukkig hele leuke ervaringen in het losloopgebied (brunsummerheide) kom er nog altijd heel graag en herken dit dan ook niet!
Maargoed wij limburgers ;)
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Heel goed stukje, heb hem ook gedeeld :ok: Wie weet bereikt het toch enkele mensen.

Maar toch hè :engel: , als je in een losloopgebied gaat lopen, moet je ook niet gek staan te kijken dat daar loslopende honden lopen. Niet iedere hond is even goed opgevoed, dus dan komt er wel eens eentje buurten. Zouden de mijne ook doen als ik niet op tijd ben met roepen. Is het dan inderdaad niet beter dat, als je niet op andere honden zit te wachten, je dan ergens anders gaat lopen dan in een loslopgebied? Scheelt jezelf ook een hoop frustraties denk ik.

Ik kom nooit in losloopgebieden en kom deze Prins Honden alleen tegen in andere gebieden. Dan vind ik het dus wel vervelend wanneer honden komen buurten, terwijl ik ze aanlijn om contact te vermijden. Die hele enkele keer dat ik wel in een losloopgebied kom, weet ik dat daar andere honden loslopen, dus daar houd ik dan rekening mee.
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

veertje schreef:Heel goed stukje, heb hem ook gedeeld :ok: Wie weet bereikt het toch enkele mensen.

Maar toch hè :engel: , als je in een losloopgebied gaat lopen, moet je ook niet gek staan te kijken dat daar loslopende honden lopen. Niet iedere hond is even goed opgevoed, dus dan komt er wel eens eentje buurten. Zouden de mijne ook doen als ik niet op tijd ben met roepen. Is het dan inderdaad niet beter dat, als je niet op andere honden zit te wachten, je dan ergens anders gaat lopen dan in een loslopgebied? Scheelt jezelf ook een hoop frustraties denk ik.

Ik kom nooit in losloopgebieden en kom deze Prins Honden alleen tegen in andere gebieden. Dan vind ik het dus wel vervelend wanneer honden komen buurten, terwijl ik ze aanlijn om contact te vermijden. Die hele enkele keer dat ik wel in een losloopgebied kom, weet ik dat daar andere honden loslopen, dus daar houd ik dan rekening mee.

Het snuffelen en doorlopen of zelfs met mijn reu even spelen/racen heb ik geen problemen mee.
Waar ik wel problemen mee heb is dat mensen daar ook komen met loslopende ruzie zoekende honden, die op mijn reu wilde rijden en grommend over hem heen hingen toen hij een jaar was of de honden die mijn border collie teef op jaagde of de overenthousiaste honden die mijn pup omver schoffelde.

Nu mijn reu "volwassen" is heb ik nergens meer problemen mee. Hij is geen knokker (of er moet echt iemand aan de roedel komen) en nergeerd alles, maar komt er toch een reu patsen dan laat hij ze met alleen lichaamstaal afdruipen.
Honden komen niet meer mijn roedel in stormen en als de teven worden lastig gevallen gaat hij er tussen staan.
Maar zonder hem ga ik niet in een (druk) losloopgebied lopen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

MirandaH schreef:Het verhaal van 'Ja het geeft niet als jouw hond uitvalt, misschien leert hij er dan eens van' beantwoord ik tegenwoordig met 'Waarom moet mijn hond jouw hond opvoeden? Jij bent toch het baasje?' of in iets minder vriendelijke bewoording.
:mann: Met Charlie is het heel simpel. "Ik betaal de dierenarts niet". Werkt heel goed :ok:
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

corason del perro schreef:Hier gelukkig hele leuke ervaringen in het losloopgebied (brunsummerheide) kom er nog altijd heel graag en herken dit dan ook niet!
Maargoed wij limburgers ;)
Mwah, genoeg gebieden in Limboland waar het stikt van de eigenaren en honden zoals omschreven in het bericht. Ook op de Brunsummerhei heb ik zoiets toch echt al een paar keer meegemaakt, maar over het algemeen valt het daar inderdaad nog wel mee.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Mag de 'wil je je hond niet sociaal maken' er ook bij? Die kreeg ik net de horen, omdat ik Tay niet aangelijnd aan een andere Duitse Herder reu wilde laten ruiken...
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door petertje »

dagmar88 schreef:
MirandaH schreef:Het verhaal van 'Ja het geeft niet als jouw hond uitvalt, misschien leert hij er dan eens van' beantwoord ik tegenwoordig met 'Waarom moet mijn hond jouw hond opvoeden? Jij bent toch het baasje?' of in iets minder vriendelijke bewoording.
:mann: Met Charlie is het heel simpel. "Ik betaal de dierenarts niet". Werkt heel goed :ok:
mm, die is ook wel leuk, ff onthouden :)
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

petertje schreef:
dagmar88 schreef:
:wink: Zie ik niet gebeuren, daar niet van. Maar kennelijk gaan mensen dan toch nadenken.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

veertje schreef:Heel goed stukje, heb hem ook gedeeld :ok: Wie weet bereikt het toch enkele mensen.

Nou ja... ik heb geen moeite met andere honden an sich. De meeste snuffelen een keer, rennen een rondje of passeren zonder mij en mijn hond een blik waardig te gunnen. Allemaal prima, no problemo.

Maar soms raak je wel gefrustreerd. Bijvoorbeeld als je met je 35cm bangige hond wordt achtervolgd door een megagrote sint bernard waarvan het baasje einden verderop een sigaretje zit te roken op een bankje. Het ligt vaak aan de baas, niet aan de hond. In dit geval kreeg ik een grote bek omdat ik de hond wegstuurde (Hé, doe es normaal joh) en daarna een grote bek omdat ik vroeg of ze d'r hond bij zich wilde roepen (nee hoor, het is hier loslopen) en toen een grote bek omdat ik aangaf dat mijn grommende, tandenblikkerende uk haar hond eng vond (dan moet je hier maar niet komen).

Tja, dán ben ik dus wel gefrustreerd over anderen in een losloopgebied.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

lieke schreef:Ik was vroeger ook zo'n vervelende eigenaar die de honden overal op af liet stieren. :schrik:

Of nou ja, stíeren is een groot woord voor het tempo waarin mijn huidige en vorige colliedames liepen :F: , maar ze mochten wel altijd snuffelen bij andere honden. Want ze deden niks. En da's geen smoes, want ze deden écht niks.
Ik heb daar ook nooit problemen mee gekregen. Al werd ik nooit boos als iemand vroeg de hond(en) bij me te houden. Maar echt begrijpen deed ik het ook niet.
Ik heb pas de andere kant leren kennen toen ik met een hond- en mensagressieve reu liep. Toen pas besefte ik hoe verschrikkelijk irritant het is om continue woeste plaat-voor-de-kop-labradors, patserige ridgebacks, regelneverige herders, fixerende borders of vrolijk huppelende pups met mijn voet te moeten afweren. Ter bescherming van hén, overigens.
Want mijn lieve jongetje zag er geen been in om de hondenbevolking van Nederland drastisch te decimeren.

Ik denk dat de meeste mensen ook zo zijn: ze zíen het gewoon niet. Het is geen onwil, maar domweg onbegrip.
Dit geldt ook voor mij. Vroeger had ik een kruising rotweiller en een maltezer en die liepen overal los. Simpelweg omdat het kon, ze waren heel lief en makkelijk. Naar alles en iedereen, liepen zelfs met de konijnen samen door de huiskamer. Het kwam eigenlijk niet in me op dat het ook anders kon zijn en dat er mensen waren die dat minder geslaagd vonden ? Nu loop ik al ruim zes jaar met een stafford rond die de meeste honden echt niet gezellig vindt en al helemaal niet als ze op hem afkomen, willen snuffelen of macho doen. Hij gaat er zonder problemen inhangen als het aan hem lag. Zonder enige waarschuwing vooraf. Dat heeft mijn ogen wel geopend hoor, eerlijk is eerlijk. Ik zeg dan ook altijd dat mijn hond wel iets doet als er geroepen word dat hun hond niets doet. Maar zelfs dan maakt dat weinig indruk bij sommigen, hij gromt of borstelt toch niet? Dan valt het wel mee en regelen ze het zelf wel wordt er gezegd. :oohja: Sorry, ik ga dat echt niet doen, ik zou het mezelf nooit vergeven als er echt iets gebeurt!

Heb dit mooie stukje dus ook gedeeld op fb, misschien zijn er toch een paar mensen die er over na gaan denken....
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door petertje »

dagmar88 schreef:
petertje schreef:
dagmar88 schreef:
:wink: Zie ik niet gebeuren, daar niet van. Maar kennelijk gaan mensen dan toch nadenken.
ik ook niet hoor, maar ik ben nog zo goed in de signalen van honden herkennen, maar af en toe zie ik wel dat yaga geen contact wil, en sommige mensen denken dan echt dat hij wil spelen met hun hond, nou ja, als zijn rugharen overeind gaan staan, en hij staat strak in zijn spieren lijkt het mij niet zo`n heel goed idee :)
Afbeelding
Jokkebrok

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

En nu ik er toch ben.

Dit (zie openingspost) is een waanzinnig hilarisch stukje.

Ik zal het allemaal wel verkeerd interpreteren maar elders op dit forum las ik een zin die wat mij betreft de meeste reacties uit dit topic wel goed samenvat.
En anderen zorgen op mijn verzoek er maar voor dat ik geen last heb van hun honden dat lijkt me niks teveel gevraagd.
Mensen, wake up call!!!

Het lijkt mij persoonlijk dat het behoorlijk teveel is gevraagd om andere te verzoeken je geen last te bezorgen. De één laat z'n hond zomaar los lopen waar jouw honden niet op zitten te wachten, de ander draagt roze sjaals waar jijzelf allergisch voor bent, je buurman heeft pontificaal een PVDA poster voor z'n raam hangen, waar jij nog niet eens zoveel moeite mee hebt maar morgen komt je moeder op bezoek. Je moeder - wiens man, jouw vader, haar verlaten heeft voor één van hun prominenste leden - en die kan heel slecht tegen welke uiting van die partij dan ook. En op het schoolplein - van die school die je toch zo zorgvuldig voor je bloedjes van kinderen hebt uitgezocht - blijkt dat een van de moeders er een bloeiend handeltje in zelfgehaakte veters op na houdt - en daar kom je achter terwijl je net je beste vriendin, die toch al niet de sterkste persoonlijkheid heeft en laatst haar zelfgehaakte-veter-winkeltje wegens faillissement heeft moeten opdoeken, hebt gevraagd om volgende week jouw kinderen van school op te halen.

Wie heeft er nou enig idee over welke (of hoeveel) overlast zijn of haar bestaan een ander brengt? Het is volslagen onzin om dat van mensen te verlangen. Als je zo in elkaar zit dat je last vreest/vermoedt te hebben van anderen en hun bestaan, hun gewoontes, hun manieren, hun bezigheden, hun tradities, hun hobbies, hun gedragingen en verder alle andere zaken die anderen doen, dan moet je gewoon lekker 3ha voor jezelf kopen. Je zet er een leuk huis op (of dat staat er al), bouwt een muurtje en je gaat lekker de hele dag je eigen goddellijke gang. Die honden - die er niet voor zijn om andere honden op te voeden - en jijzelf hebben van niemand last, en goddankendoponzebloteknietjes anderen ook niet van jullie. :E:
WillieH
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door WillieH »

Hier is het heel grappig.

We hebben hier een zandverstuiving en een bosgebied dat aan de zandverstuiving grenst. Daar lopen vrouwen volgens mij 24 uur per dag rond en met elkaar aan het keuvelen en hun honden lopen in roedels en stormen met z'n 5 - 6 op de arme kleine pups die voor het eerst langskomen. Zeker met mijn puppy Semmy is dit ongelooflijk beangstigend voor de haar. Ze is nogal schuw en gaat meestal gelijk op de rug liggen maar met z'n 6e staan ze dan over haar heen te snuffelen en dan wordt ze bang en probeert ze weg te rennen, maar dat lukt niet want het zijn 6 volwassen honden. Dus dan gaat het piep piep piep. Dit is nog niet gebeurd, maar 100% dat het zo gaat. Ik kom er vaak zat langs alleen dan zonder Semmy ;-).

Echter ik laat Semmy altijd los aan de andere kant van de snelweg. Daar ligt ook een heel groot bosrijk gebied en de meeste mensen die daar de hond uitlaten komen uit de woonwijk zelf en hebben les gehad op dezelfde hondenschool als waar ik nu zit. Deze hondenschool stampt het er elke week weer in. De ongeschreven regel is: ''als iemand zijn hond aan de lijn doet of aangelijnd heeft dan lijn jij ook je hond aan. De hond kan een blessure hebben of totaal geen zin hebben in jouw hond en voor je het weet zit je bij de dierenarts. Het beste is om ze aan te lijnen en als het goed gaat en beide honden vinden het leuk dan kan je ze alsnog loslaten. Op die manier is het altijd een prettige ervaring voor zowel hond als baas''. Ik moet ook eerlijk zeggen ik loop altijd los met Semmy in het bos maar ik roep ze altijd bij me als ik een andere hond in de verte zie en lijn haar aan. Tot nu toe is er pas 1 volwassen labrador op ons afgestormd. Waar op afstand geroepen werd geroepen hij doet niks hij doet niks. Ik ging gewoon tussen Semmy en de aanstormde Labrador staan en hij deed gelukkig alleen maar likken maar wat hij niet deed was luisteren. Toen de man er uiteindelijk was vroeg hij de weg naar de zandverstuiving. Typisch vond ik. Voor de rest staan de honden allemaal of onder strak appel of de baasjes lijnen netjes aan als ik dat ook doe. Ik ben zeer tevreden tot nu toe.
dagmar88
Zeer actief

Jokkebrok schreef: Ik zal het allemaal wel verkeerd interpreteren maar elders op dit forum las ik een zin die wat mij betreft de meeste reacties uit dit topic wel goed samenvat.
En anderen zorgen op mijn verzoek er maar voor dat ik geen last heb van hun honden dat lijkt me niks teveel gevraagd.
Mensen, wake up call!!!

Het lijkt mij persoonlijk dat het behoorlijk teveel is gevraagd om andere te verzoeken je geen last te bezorgen.
Dat denk ik ook. Er staat geen last van hun honden, niet van andere niet ter zake doende dingen.
Ja, sommige mensen nemen overal aanstoot aan; dat wil niet zeggen dat je niet gewoon uit jezelf hebt te zorgen dat je hond voor zover mogelijk geen overlast bezorgd.
Dat is niet meer dan normaal en kost geen enkele moeite. Er zou niet eens om verzocht moeten worden.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Het is me laatst zelf overkomen.
Als ik Rassie loslaat roep ik hem terug als ie weer eens vrolijk op andere honden of mensen af wil scheuren.
Hij doet dus ook écht niks maar ja kan me best voorstellen dat mensen er niet blij van worden als er een grote zwarte hond op hen af komt daveren.
Normaal gesproken kan ik hem heel goed terug roepen maar af en toe heeft ie bananen in de oren en móet ie even haaiiii zeggen.
Afgelopen week had ik ook zo iets, had het te laat in de gaten, dat meisje bleef staan en ik roep automatisch, hij doet niks hoor :oohja: :roll: .
Pffffff ik zei wel sorry ik had het te laat in de gaten maar gelukkig was ze niet boos.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Ptje schreef:Het is me laatst zelf overkomen.
Als ik Rassie loslaat roep ik hem terug als ie weer eens vrolijk op andere honden of mensen af wil scheuren.
Hij doet dus ook écht niks maar ja kan me best voorstellen dat mensen er niet blij van worden als er een grote zwarte hond op hen af komt daveren.
Normaal gesproken kan ik hem heel goed terug roepen maar af en toe heeft ie bananen in de oren en móet ie even haaiiii zeggen.
Afgelopen week had ik ook zo iets, had het te laat in de gaten, dat meisje bleef staan en ik roep automatisch, hij doet niks hoor :oohja: :roll: .
Pffffff ik zei wel sorry ik had het te laat in de gaten maar gelukkig was ze niet boos.
Ik denk ook dat het een andere situatie is wanneer je hond gewoon echt niets doet.
Natuurlijk is het niet heel wenselijk, maar ik heb er zelf niet echt moeite mee als honden vrolijk komen buurten, zeker niet in een losloopgebied.
Mij storen vooral reuen die komen patsen en op Xavi komen rijden. Of honden die dus echt overlast veroorzaken. Reuen die achter teven aan gaan en nergens meer naar luisteren, etc.
Als ik in een losloopgebied loop, weet ik dat je het 'risico' loopt dat honden onverwachts even komen buurten. Geen probleem. Als ze geen vervelende intenties hebben.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes

Ongelezen bericht door Jeannet »

Irisz schreef:
Ik denk ook dat het een andere situatie is wanneer je hond gewoon echt niets doet.
Natuurlijk is het niet heel wenselijk, maar ik heb er zelf niet echt moeite mee als honden vrolijk komen buurten, zeker niet in een losloopgebied.
Mij storen vooral reuen die komen patsen en op Xavi komen rijden. Of honden die dus echt overlast veroorzaken. Reuen die achter teven aan gaan en nergens meer naar luisteren, etc.
Als ik in een losloopgebied loop, weet ik dat je het 'risico' loopt dat honden onverwachts even komen buurten. Geen probleem. Als ze geen vervelende intenties hebben.
:ok: Indien ze gewoon even hallo zeggen is m.i. ook niet het probleem (en dat zullen de meeste mensen ook niet als een probleem zien) maar juist het vervelend hinderlijk zijn

Aanvulling: Indien het op een rustige, neutrale wijze gebeurd, lijkt mij geen probleem om even hallo te zeggen. Ik houd er ook niet van als ze op mijn honden af komen denderen en mijn hondjes ook niet.
Laatst gewijzigd door Jeannet op 25 jan 2014 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Jeannet schreef:
Irisz schreef:
:ok: Indien ze gewoon even hallo zeggen is m.i. ook niet het probleem (en dat zullen de meeste mensen ook niet als een probleem zien) maar juist het vervelend hinderlijk zijn
het ligt er voor mij vooral aan HOE ze 'even hallo komen zeggen'. Een hond die in volle vaart frontaal op Lola afstormt, hou ik toch tegen. Simpelweg omdat Lola dat zo eng vindt, dat er helemaal geen leuke ontmoeting plaats zal vinden. Kan die andere hond het nog zo goed bedoelen. Terwijl als een hond rustig is en niet gelijk met z'n neus onder Lola's staart/buik zit, komt er soms best wel een rondje achter elkaar aan rennen uit voort.
dagmar88
Zeer actief

:mrgreen: Ja, hier ook al twee keer meegemaakt dat er 's zomers op het hondenstrand (er is dan ook een heel hondvrij strand) een kerel precies naast mij en een apporterende, zwemmende Niko langs het water kwam lopen en vervolgens stond te krijsen om een druppel water op de (zwem)broek
Ik ga me toch zeker niet het leed van half debiel neder en duitsland aantrekken :cool2:
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes

Ongelezen bericht door Jeannet »

Kruimel53 schreef:
dagmar88 schreef:
Jokkebrok schreef: Ik zal het allemaal wel verkeerd interpreteren maar elders op dit forum las ik een zin die wat mij betreft de meeste reacties uit dit topic wel goed samenvat.
Mensen, wake up call!!!

Het lijkt mij persoonlijk dat het behoorlijk teveel is gevraagd om andere te verzoeken je geen last te bezorgen.
Dat denk ik ook. Er staat geen last van hun honden, niet van andere niet ter zake doende dingen.
Ja, sommige mensen nemen overal aanstoot aan; dat wil niet zeggen dat je niet gewoon uit jezelf hebt te zorgen dat je hond voor zover mogelijk geen overlast bezorgd.
Dat is niet meer dan normaal en kost geen enkele moeite. Er zou niet eens om verzocht moeten worden.
Het probleem is denk ik dat andere mensen gedrag dat jíj als overlast beschouwt volledig normaal vinden en niet snappen waar je je druk over maakt. Net zoals de drager van de giftig roze sjaal niet snapt hoe een ander daar last van kan hebben. Verschil in perceptie.

Voorbeeld: bij ons in het losloopbos loopt regelmatig meneer Misthoorn. Die hoor je nl van verre al aankomen op een zonnige zondagmiddag wanneer iedereen z'n hond het wekelijkse rondje gunt. 'Hou die HÓND aan de lijn! ÁANLIJNEN die RÓTHONDEN!' en kreten van dergelijke strekking. Tegen élke hondeneigenaar die hij tegenkomt, ook als die honden hem niet zien staan en niet binnen een straal van 20 meter van zijn persoon komen. Ook de mini's van 3 kilo. Meneer Misthoorn is nl van mening dat hij RECHT heeft op hondvrij lopen, waar dan ook op de wereld. Ook in een losloopgebied. En dus heeft meneer Misthoorn LAST van elke hond die waar dan ook los loopt. Ook als die hond in de ogen van een normaal mens totaal geen overlast kán veroorzaken door op grote afstand van meneer Misthoorn te passeren in een gebied waar hij, mits onder appèl staande, los mág lopen. Het is dus maar hoe je ertegenaan kijkt.
:mrgreen: Daar trok ik mij in ieder geval al niets van aan. Daarvan zou ik denken van :Q:
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Het gaat er niet om dat jouw hond "niets" doet. Hij doet ook niet "niets". Hij gaat namelijk naar anderen toe. Stel dat de ander een aangelijnde, niet zo aardige hond heeft dan is de aanleiding van een eventueel incident dat jouw hond er naar toe loopt.

Laatst kwam ik een loslopende hond tegen (baas was nog niet in zicht) die net wat te dominant was. Hij bleef midden op het pad staan en staarde naar mijn honden. Ik had alles aan de lijn en wachtte op de eigenaar. Toen ik tegen de eigenaar zei dat ze de hond niet naar mij toe moest laten komen antwoordde ze direct dat HAAR hond niets doet. Ik geloof best dat haar hond geen gevecht start maar dat haar hond niets doet is onzin.

Ik heb trouwens zelden meegemaakt dat ik echt last had van patsende honden. Er zijn gelukkig maar weinig honden die zich al grommend in onze roedel willen storten. :mrgreen:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Gisteren liep ik alleen met Vlo en toen kwamen daar plotsklaps twee herders aan lopen.Ze zagen er imposant uit en die man riep dat ze niks deden..de mijne wel riep ik terug. :LOL:
Ze deden exposieve opsporen op schiphol en ze deden inderdaad niks maar Vlo word daar angstig van dus heb ik het liever niet :pffff:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Honden horen nu eenmaal in onze wereld thuis.Als je zo bang ben dat je oo vijftig meter afstand al gaat lopen gillen dan moet je of iets aan die angst doen of binnen blijven.Ik vind dat niks te maken hebben met last hebben van.
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Pepie schreef:Honden horen nu eenmaal in onze wereld thuis.Als je zo bang ben dat je oo vijftig meter afstand al gaat lopen gillen dan moet je of iets aan die angst doen of binnen blijven.Ik vind dat niks te maken hebben met last hebben van.
Ik tref toch altijd wel maatregelen, als ik zie dat iemand bang is.
Honden kunnen ook anders reageren op dat paniekerige gedrag, dan je normaliter ziet.
Pepie
Zeer actief

korthaar schreef:
Pepie schreef:Honden horen nu eenmaal in onze wereld thuis.Als je zo bang ben dat je oo vijftig meter afstand al gaat lopen gillen dan moet je of iets aan die angst doen of binnen blijven.Ik vind dat niks te maken hebben met last hebben van.
Honden kunnen ook anders reageren op dat paniekerige gedrag, dan je normaliter ziet.
Ja ik roep mijn honden altijd bij mij als er iemand aankomt..maar als iemand zo bang is gaat dat toch veel verder dan last hebben van de hond :wink:
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

hoe ik er tegenover sta. Woensdag liepen we op de banken. Kwamen een oude meneer tegen met een teckel. Er werd kennis gemaakt. Nani houd zich afzijdig. Figo ruikt even..en we lopen door. Teckel Lotte rent ons achterna. Figo toont wat interesse, maar kan er niet veel mee dus loopt op ons verzoek weer mee. Lotte loopt met baasje mee, Figo moet nog 1 x herderen dus rent er heen, omheen, en komt terug. Lotte rent naar ons en komt op veelvuldig verzoek niet terug naar baas. Dus ik laat Figo zitten. Blijf zelf staan. Lotte kroop zowat in mn broekzak. Echt leuk ding. Maar de baas kon Lotte ophalen en bedankte met ja ze is leuk, omdatik dat tegen haar zei. Maar luisteren. ..grmbl.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Pepie schreef:
korthaar schreef:
Ja ik roep mijn honden altijd bij mij als er iemand aankomt..maar als iemand zo bang is gaat dat toch veel verder dan last hebben van de hond :wink:
en t is natuurlijk een illusie dat ik mijn hond tegen zou kunnen houden met een touwtje als hij je op zou willen vreten :engel:
angst voor honden is een lastig probleem, maar als honden eigenaar kan ik dat ook niet zien op afstand/ ik ben niet helderziend en ja ik kan zo iemand aanraden om er werk van te maken zodat t hanteerbaar wordt.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Magic schreef:Goed stukje :ok: .

En er is maar één goed antwoord op 'hij doet niks hoor'.
Namelijk: "maar de mijne wel" :mrgreen: .
Nou dat werkt dus ook niet altijd als je kleine frutsels hebt, hier kom ik nu geregeld iemand tegen met een american bull en de eerste keer haal ik mijn honden binnen om hem er makkelijk langs te laten.
Hou hij zijn hond gewoon en zegt die van mijn doet niks.
Ik zeg geloof ik best maar die van mij misschien wel.
Ach hij hapt alleen als andere happen.
Ik loop de andere kant op en meneer blijft er achter na lopen kom hem nu geregeld tegen hij snapt de boodschap duidelijk niet.
Er komen steeds meet van dat soort rassen hier in de buurd en ja bij sommige schat ik de baasjes wel hoog in dan is er niks aan de hand maar sommige ontwijk ik liever
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Irisz schreef:
Nou echt niet mijn JR is verschillende keren gegrepen door honden die nooit wat deden dus ja ik geloof niet in honden die echt nooit wat doen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”