En nu ik er toch ben.
Dit (zie openingspost) is een waanzinnig hilarisch stukje.
Ik zal het allemaal wel verkeerd interpreteren maar elders op dit forum las ik een zin die wat mij betreft de meeste reacties uit dit topic wel goed samenvat.
En anderen zorgen op mijn verzoek er maar voor dat ik geen last heb van hun honden dat lijkt me niks teveel gevraagd.
Mensen, wake up call!!!
Het lijkt mij persoonlijk dat het
behoorlijk teveel is gevraagd om andere te verzoeken je geen last te bezorgen. De één laat z'n hond zomaar los lopen waar jouw honden niet op zitten te wachten, de ander draagt roze sjaals waar jijzelf allergisch voor bent, je buurman heeft pontificaal een PVDA poster voor z'n raam hangen, waar jij nog niet eens zoveel moeite mee hebt maar morgen komt je moeder op bezoek. Je moeder - wiens man, jouw vader, haar verlaten heeft voor één van hun prominenste leden - en die kan heel slecht tegen welke uiting van die partij dan ook. En op het schoolplein - van die school die je toch zo zorgvuldig voor je bloedjes van kinderen hebt uitgezocht - blijkt dat een van de moeders er een bloeiend handeltje in zelfgehaakte veters op na houdt - en daar kom je achter terwijl je net je beste vriendin, die toch al niet de sterkste persoonlijkheid heeft en laatst haar zelfgehaakte-veter-winkeltje wegens faillissement heeft moeten opdoeken, hebt gevraagd om volgende week jouw kinderen van school op te halen.
Wie heeft er nou enig idee over welke (of hoeveel) overlast zijn of haar bestaan een ander brengt? Het is volslagen onzin om dat van mensen te verlangen. Als je zo in elkaar zit dat je last vreest/vermoedt te hebben van anderen en hun bestaan, hun gewoontes, hun manieren, hun bezigheden, hun tradities, hun hobbies, hun gedragingen en verder alle andere zaken die anderen doen, dan moet je gewoon lekker 3ha voor jezelf kopen. Je zet er een leuk huis op (of dat staat er al), bouwt een muurtje en je gaat lekker de hele dag je eigen goddellijke gang. Die honden - die er niet voor zijn om andere honden op te voeden - en jijzelf hebben van niemand last, en goddankendoponzebloteknietjes anderen ook niet van jullie.