Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verpacht jachtgebied vs openbare weg
Moderator: moderatorteam
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
- Aantal honden: 1
Re: Verpacht jachtgebied vs openbare weg
Maar waar is je man nu op aan gesproken? Alleen omdat de hond los liep?
- iones
- Zeer actief
Als hij inderdaad een vriendje bij de politie heeft, dan krijgt hij botweg gelijk op basis van net de regels zo interpeteren dat het hem past.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Tenzij dat op zich een heterdaad is Célie
Maar hier werd niemand aangehouden.
Er werd iemand aangesproken
Maar hier werd niemand aangehouden.
Er werd iemand aangesproken
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ja. Hij liep daar met de honden. En toen werd hij (op nogal hoge toon) aangesproken dat de honden daar aangelijnd moeten zijn "want het is hier verpacht jachtgebied.".nyckle schreef:Maar waar is je man nu op aan gesproken? Alleen omdat de hond los liep?
Waarop man zei dat ze in het buitengebied gewoon los mochten.
Waarop die andere man begon te raaskallen dat het misschien in Den Haag zo werkte en
Waarop man mij belde en ik hem gelijk gaf met de precieze plek waar het in de AVP was te vinden.
Waarop die man steeds bozer werd. Ineens was het "een landelijke regel.". Waarop man zijn schouders ophaalde en zei "Dát is onzin. En dat weet jij net zo goed als ik". Waarop die man steeds kwaaier werd, waarop man zei "weet je, ik zal het uitzoeken, wat zijn je gegevens, dan kom ik er bij je op terug.".
Maar dat wou hij niet geven. Tsja.
Al met al was de beste man niet heel redelijk. En dat heb ik bewust niet in de OP vermeld, omdat ik het neutraal wou houden.
Edit: Overigens zijn er een half jaar geleden nieuwe mensen in de buurt komen wonen. Uit Den Haag. Met een witte herder. Maar dat geheel terzijde
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- ranetje
- Zeer actief
Miranda schreef:Ja. Hij liep daar met de honden. En toen werd hij (op nogal hoge toon) aangesproken dat de honden daar aangelijnd moeten zijn "want het is hier verpacht jachtgebied.".nyckle schreef:Maar waar is je man nu op aan gesproken? Alleen omdat de hond los liep?
Waarop man zei dat ze in het buitengebied gewoon los mochten.
Waarop die andere man begon te raaskallen dat het misschien in Den Haag zo werkte en![]()
![]()
![]()
Waarop man mij belde en ik hem gelijk gaf met de precieze plek waar het in de AVP was te vinden.
Waarop die man steeds bozer werd. Ineens was het "een landelijke regel.". Waarop man zijn schouders ophaalde en zei "Dát is onzin. En dat weet jij net zo goed als ik". Waarop die man steeds kwaaier werd, waarop man zei "weet je, ik zal het uitzoeken, wat zijn je gegevens, dan kom ik er bij je op terug.".
Maar dat wou hij niet geven. Tsja.
Al met al was de beste man niet heel redelijk. En dat heb ik bewust niet in de OP vermeld, omdat ik het neutraal wou houden.
Edit: Overigens zijn er een half jaar geleden nieuwe mensen in de buurt komen wonen. Uit Den Haag. Met een witte herder. Maar dat geheel terzijde
En man werd aangezien voor een van die nieuwen uit Den Haag met een witte herder
En mensen uit Den Haag moet je een toontje lager laten zingen
- Miranda
- Erelid
Ik vermoed hetranetje schreef:En man werd aangezien voor een van die nieuwen uit Den Haag met een witte herder
Dat man geen dialect spreekt (al verstaat hij het uitstekend) hielp in dit geval niet
And few will ever climb
- ranetje
- Zeer actief
Miranda schreef:Ik vermoed hetranetje schreef:En man werd aangezien voor een van die nieuwen uit Den Haag met een witte herder
Dat man geen dialect spreekt (al verstaat hij het uitstekend) hielp in dit geval niet
-
korthaar
- Zeer actief
Begrijp het niet goed.
Misschien was de man bang, dat de vossen worden afgeschrikt door de geurvlaggen van de hond en daardoor hun natuurlijk beheer niet goed kunnen doen?
Maar dan maakt het in principe niet uit of de hond los of aangelijnd op het pad loopt.
Misschien was de man bang, dat de vossen worden afgeschrikt door de geurvlaggen van de hond en daardoor hun natuurlijk beheer niet goed kunnen doen?
Maar dan maakt het in principe niet uit of de hond los of aangelijnd op het pad loopt.
- Miranda
- Erelid
Vástkorthaar schreef:Misschien was de man bang, dat de vossen worden afgeschrikt door de geurvlaggen van de hond en daardoor hun natuurlijk beheer niet goed kunnen doen?
And few will ever climb
-
nyckle
- Zeer actief
Bron Gemeente Raalte:
Artikel 2.57 Loslopende honden
1. Het is de eigenaar of houder van een hond verboden die hond te laten verblijven of te laten lopen:
a.
op een voor het publiek toegankelijke en kennelijk als zodanig ingerichte kinderspeelplaats, zandbak of speelweide of op een andere door het college aangewezen plaats;
b.
binnen de bebouwde kom op de weg indien de hond niet is aangelijnd; of
c.
op de weg indien die hond niet is voorzien van een halsband of een ander identificatiemerk dat de eigenaar of houder duidelijk doet kennen.
2. Het verbod in het eerste lid, aanhef en onder b, is niet van toepassing op door het college aangewezen plaatsen.
3. De verboden in het eerste lid aanhef en onder a en b zijn niet van toepassing op de eigenaar of houder van een hond:
a.
die zich vanwege zijn handicap door een geleidehond of sociale hulphond laat begeleiden; of
b.
die deze hond aantoonbaar gekwalificeerd opleidt tot geleidehond of sociale hulphond.
Artikel 2.58 Verontreiniging door honden
1. De eigenaar of houder van een hond is verplicht ervoor te zorgen dat die hond zich niet van uitwerpselen ontdoet binnen de bebouwde kom op een openbare plaats.
2. Het eerste lid is niet van toepassing op de eigenaar of houder van een hond
a.
die zich vanwege zijn handicap door een geleidehond of sociale hulphond laat begeleiden; of
b.
die deze hond aantoonbaar gekwalificeerd opleidt tot geleidehond of sociale hulphond.
3. Het bepaalde in het eerste lid is niet van toepassing op door het college aangewezen plaatsen.
4. De strafbaarheid wegens overtreding van het in het eerste lid gestelde gebod wordt opgeheven als de eigenaar of houder van de hond ervoor zorgt dat de uitwerpselen onmiddellijk worden verwijderd.
5. Onverminderd het bepaalde in het eerste en derde lid is een ieder die zich met een hond binnen de bebouwde kom op een openbare plaats bevindt, verplicht een schepje of ander doeltreffend hulpmiddel ter onmiddellijke verwijdering van eventuele hondenuitwerpselen bij zich te hebben.
Artikel 2.59 Gevaarlijke honden
1. Indien het college een hond in verband met zijn gedrag gevaarlijk of hinderlijk acht, kan het de eigenaar of houder van die hond een aanlijngebod of een aanlijn- en muilkorfgebod opleggen voor zover die hond verblijft of loopt op een openbare plaats of op het terrein van een ander.
2. Een aanlijngebod houdt in dat de eigenaar of houder verplicht is de hond aangelijnd te houden met een lijn met een lengte, gemeten van hand tot halsband, van ten hoogste 1,50 meter.
3. Een muilkorfgebod houdt in dat de eigenaar of houder verplicht is de hond voorzien te houden van een muilkorf die:
a.
vervaardigd is van stevige kunststof, van stevig leer of van beide stoffen;
b.
door middel van een stevige leren riem zodanig rond de hals is aangebracht dat verwijdering zonder toedoen van de mens niet mogelijk is; en
c.
zodanig is ingericht dat de hond niet kan bijten, dat de afgesloten ruimte binnen de korf een geringe opening van de bek toelaat en dat geen scherpe delen binnen de korf aanwezig zijn.
4. Onverminderd het bepaalde in artikel 2:57, eerste lid onder c, dient een hond als bedoeld in het eerste lid voorzien te zijn van een door de bevoegde minister op aanvraag verstrekt uniek identificatienummer door middel van een microchip die met een chipreader afleesbaar is.
Als jou hond braaf naast je loopt, is er volgens mij niks aan de hand. Anders wordt het, als je hond de weilanden in gaat.
Ik zou ook behoorlijk geïrriteerd worden, en mensen hier op aanspreken. Nog los van het feit, of de hond achter wild aan zou gaan.
Blijkbaar is er een witte herder meerdere malen het weiland in gegaan en is de eigenaar cq jager behoorlijk kwaad. Zo kwaad, dat hij niet voor rede vatbaar is.
Alle gemeenteverordeningen vervallen, als een hond achter wild aangaat en zich bevind op privé terreinen. De eigenaar van de hond hoort er voor te zorgen, dat dit niet gebeurd. (art. 16.3 F/F)
Artikel 2.57 Loslopende honden
1. Het is de eigenaar of houder van een hond verboden die hond te laten verblijven of te laten lopen:
a.
op een voor het publiek toegankelijke en kennelijk als zodanig ingerichte kinderspeelplaats, zandbak of speelweide of op een andere door het college aangewezen plaats;
b.
binnen de bebouwde kom op de weg indien de hond niet is aangelijnd; of
c.
op de weg indien die hond niet is voorzien van een halsband of een ander identificatiemerk dat de eigenaar of houder duidelijk doet kennen.
2. Het verbod in het eerste lid, aanhef en onder b, is niet van toepassing op door het college aangewezen plaatsen.
3. De verboden in het eerste lid aanhef en onder a en b zijn niet van toepassing op de eigenaar of houder van een hond:
a.
b.
Artikel 2.58 Verontreiniging door honden
1. De eigenaar of houder van een hond is verplicht ervoor te zorgen dat die hond zich niet van uitwerpselen ontdoet binnen de bebouwde kom op een openbare plaats.
2. Het eerste lid is niet van toepassing op de eigenaar of houder van een hond
a.
b.
3. Het bepaalde in het eerste lid is niet van toepassing op door het college aangewezen plaatsen.
4. De strafbaarheid wegens overtreding van het in het eerste lid gestelde gebod wordt opgeheven als de eigenaar of houder van de hond ervoor zorgt dat de uitwerpselen onmiddellijk worden verwijderd.
5. Onverminderd het bepaalde in het eerste en derde lid is een ieder die zich met een hond binnen de bebouwde kom op een openbare plaats bevindt, verplicht een schepje of ander doeltreffend hulpmiddel ter onmiddellijke verwijdering van eventuele hondenuitwerpselen bij zich te hebben.
Artikel 2.59 Gevaarlijke honden
1. Indien het college een hond in verband met zijn gedrag gevaarlijk of hinderlijk acht, kan het de eigenaar of houder van die hond een aanlijngebod of een aanlijn- en muilkorfgebod opleggen voor zover die hond verblijft of loopt op een openbare plaats of op het terrein van een ander.
2. Een aanlijngebod houdt in dat de eigenaar of houder verplicht is de hond aangelijnd te houden met een lijn met een lengte, gemeten van hand tot halsband, van ten hoogste 1,50 meter.
3. Een muilkorfgebod houdt in dat de eigenaar of houder verplicht is de hond voorzien te houden van een muilkorf die:
a.
vervaardigd is van stevige kunststof, van stevig leer of van beide stoffen;
b.
door middel van een stevige leren riem zodanig rond de hals is aangebracht dat verwijdering zonder toedoen van de mens niet mogelijk is; en
c.
zodanig is ingericht dat de hond niet kan bijten, dat de afgesloten ruimte binnen de korf een geringe opening van de bek toelaat en dat geen scherpe delen binnen de korf aanwezig zijn.
4. Onverminderd het bepaalde in artikel 2:57, eerste lid onder c, dient een hond als bedoeld in het eerste lid voorzien te zijn van een door de bevoegde minister op aanvraag verstrekt uniek identificatienummer door middel van een microchip die met een chipreader afleesbaar is.
Als jou hond braaf naast je loopt, is er volgens mij niks aan de hand. Anders wordt het, als je hond de weilanden in gaat.
Ik zou ook behoorlijk geïrriteerd worden, en mensen hier op aanspreken. Nog los van het feit, of de hond achter wild aan zou gaan.
Blijkbaar is er een witte herder meerdere malen het weiland in gegaan en is de eigenaar cq jager behoorlijk kwaad. Zo kwaad, dat hij niet voor rede vatbaar is.
Alle gemeenteverordeningen vervallen, als een hond achter wild aangaat en zich bevind op privé terreinen. De eigenaar van de hond hoort er voor te zorgen, dat dit niet gebeurd. (art. 16.3 F/F)
- iones
- Zeer actief
Hou jij eigenlijk wel oprecht van honden nyckle ervanuitgaande dat honden nauwelijks ergens los mogen en altijd alleen maar aangelijnd?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
korthaar
- Zeer actief
Mèn, als je dit allemaal moet lezen - voordat je de hond in een voor jou vreemde gemeente uitlaat - heeft ie al in huis gescheten.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
iones schreef:Hou jij eigenlijk wel oprecht van honden nyckle ervanuitgaande dat honden nauwelijks ergens los mogen en altijd alleen maar aangelijnd?
wat een rare opmerking

- Miranda
- Erelid
Ik word inmiddels toch wel schijtziek van alle aannames en het gespeculeer hoornyckle schreef:Als jou hond braaf naast je loopt, is er volgens mij niks aan de hand. Anders wordt het, als je hond de weilanden in gaat.
Mijn hond jaagt niet. Punt.
Die andere witte herder zie ik altijd alleen maar bij z'n baasje in de buurt. Punt.
Zullen we ons even aan de feiten houden?
Dan zal ik niet beginnen over het vergiftigde aas dat ik deze week 100 meter verderop bij een stel buizerds (die daar elk jaar nestelen) in de buurt vond. Oké?
Want om aan te nemen dat die jager die daar neer heeft gelegd, dat is ook pure speculatie.
Het kan namelijk maar zo zijn dat die kip aan is komen vliegen, zichzelf heeft opengesneden en daarna vlak naast de struiken is gesneefd.
Om maar even te demonstreren hoe vervelend dat suggestieve geblaat is
And few will ever climb
-
nyckle
- Zeer actief
Dan zal ik ook een rare opmerking maken.M@scha schreef:iones schreef:Hou jij eigenlijk wel oprecht van honden nyckle ervanuitgaande dat honden nauwelijks ergens los mogen en altijd alleen maar aangelijnd?![]()
wat een rare opmerking
Iones houdt jij wel van dieren?
-
nyckle
- Zeer actief
Voor je uit je dak gaat, ik bedoel te zeggen, dat het heel goed die andere witte herder kan zijn, die wel buiten de pot piest, en waar jou hond op wordt aangekeken.Miranda schreef:Ik word inmiddels toch wel schijtziek van alle aannames en het gespeculeer hoornyckle schreef:Als jou hond braaf naast je loopt, is er volgens mij niks aan de hand. Anders wordt het, als je hond de weilanden in gaat.
Alle gemeenteverordeningen vervallen, als een hond achter wild aangaat en zich bevind op privé terreinen. De eigenaar van de hond hoort er voor te zorgen, dat dit niet gebeurd. (art. 16.3 F/F)![]()
![]()
Mijn hond jaagt niet. Punt.
Die andere witte herder zie ik altijd alleen maar bij z'n baasje in de buurt. Punt.
Zullen we ons even aan de feiten houden?
Dan zal ik niet beginnen over het vergiftigde aas dat ik deze week 100 meter verderop bij een stel buizerds (die daar elk jaar nestelen) in de buurt vond. Oké?
Want om aan te nemen dat die jager die daar neer heeft gelegd, dat is ook pure speculatie.
Het kan namelijk maar zo zijn dat die kip aan is komen vliegen, zichzelf heeft opengesneden en daarna vlak naast de struiken is gesneefd.
Om maar even te demonstreren hoe vervelend dat suggestieve geblaat is
Voor wat dat aas betreft aangifte doen.
Laatst gewijzigd door nyckle op 24 jan 2014 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik laat ze overal los waar ik denk dat t kan en anders zie ik wel een bekeuring tegemoet. Heel simpel.korthaar schreef:Mèn, als je dit allemaal moet lezen - voordat je de hond in een voor jou vreemde gemeente uitlaat - heeft ie al in huis gescheten.
Ze jagen niet en als ik t niet zou vertrouwen hing ik er een tt aan is ie ook aangelijnd. (Boswachter gaat er hier iig al mee akkoord)
Wat een gezever zeg... en mensen mogen me aanspreken en ik mag ermee doen wat ik wil.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
korthaar
- Zeer actief
Best wel een rare opmerking uit de jagershoek.nyckle schreef:Dan zal ik ook een rare opmerking maken.M@scha schreef:iones schreef:Hou jij eigenlijk wel oprecht van honden nyckle ervanuitgaande dat honden nauwelijks ergens los mogen en altijd alleen maar aangelijnd?![]()
wat een rare opmerking
Als ik die gezichten zo op de foto zie bij een tableau, vind ik het maar dooie dieren fetisjisten.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Vind je?M@scha schreef:iones schreef:Hou jij eigenlijk wel oprecht van honden nyckle ervanuitgaande dat honden nauwelijks ergens los mogen en altijd alleen maar aangelijnd?![]()
wat een rare opmerking
Er zitten hier meer jagers en daar heb ik dit gevoel absoluut niet bij. Maar als ik een zin lees van Nyckle dan krijg ik er altijd een beeld bij van een doorgeslagen activist. Alleen nog maar kunnen kijken en denken in dat kleine beperkte wereldje en de realiteit kompleet uit t oog verliezend.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
geen idee. ik lees over niet loslaten van honden en dus een hekel aan honden hebben.. daar hoor ik dan ook bijmalinois schreef:Vind je?M@scha schreef:iones schreef:Hou jij eigenlijk wel oprecht van honden nyckle ervanuitgaande dat honden nauwelijks ergens los mogen en altijd alleen maar aangelijnd?![]()
wat een rare opmerking
Er zitten hier meer jagers en daar heb ik dit gevoel absoluut niet bij. Maar als ik een zin lees van Nyckle dan krijg ik er altijd een beeld bij van een doorgeslagen activist. Alleen nog maar kunnen kijken en denken in dat kleine beperkte wereldje en de realiteit kompleet uit t oog verliezend.

- ranetje
- Zeer actief
Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.malinois schreef:Vind je?M@scha schreef:iones schreef:Hou jij eigenlijk wel oprecht van honden nyckle ervanuitgaande dat honden nauwelijks ergens los mogen en altijd alleen maar aangelijnd?![]()
wat een rare opmerking
Iedereen schrijft op een andere manier en het is helemaal niet zo moeilijk om een bééééétje tussen de regles door te lezen
Miranda meende te lezen dat haar witte herder mogelijk in het weiland was geweest, terwijl er werd geschreven dat EEN witte herder mogelijk in het weiland was geweest.
En aangezien de "boze jager" over Den Haag begon is het redelijk waarschijnlijk dat het dus niet de witte herder van Miranda betreft, maar de herder van die andere mensen.
Waarom wordt er nou toch weer op de man gespeeld?
Misschien is het mogelijk dat iedereen zich voor één keertje houdt aan het verzoek van TS.......
Miranda schreef:Even een disclaimer bovenaan zetten.
Ik wou van dit topic géén pro- of contrajacht topic maken. Echt serieus niet.
Daar zijn meer dan genoeg andere topics over, ik zou zeggen: leef je daar vrijelijk uit![]()
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken natuurlijk.
Er zijn vast honderden jagers die net zoveel van hun hond houden als wij.
Met als lichtend voorbeeld wijlen Rien Poortvliet.
Maar voor de jagers die ik persoonlijk heb gekend waren honden een gebruiksvoorwerp.
Bij mijn zwager destijds was een hond die niet goed functioneerde de klos.
Mijn zus heeft uit nood haar herdertje herplaatst want die moest hij niet.
Niet geschikt voor de jacht, de hond werd verrot geschopt.
Die fijne jagers bij mij in de straat in Drenthe hadden de honden nonstop in de tuin in een kennel.
Eén hond werd zonder toezicht de straat opgeschopt om zichzelf uit te laten.
( en meneer was bepaald geen import).
Maar nu was het daar in Drenthe sowieso wel gebruikelijk om de hond de hele dag in de tuin te houden.
Meestal wel los en 's nachts naar binnen.
( veel overlast daar van blaffende honden!)
De jager uit mijn jeugd in Wassenaar had een duitse staande, draadhaar.
Hond lag altijd in de kennel, behalve wanneer hij mee mocht jagen.
Naar verhouding vergelijkbaar met een konijnenhok.
Stukje ren en een slaaphok achterin de tuin.
Dag en nacht.
Man was ex-agent, erg aardige man hoor, maar wat vond ik díe hond zielig.
Maar voor de jagers die ik persoonlijk heb gekend waren honden een gebruiksvoorwerp.
Die fijne jagers bij mij in de straat in Drenthe hadden de honden nonstop in de tuin in een kennel.
Maar nu was het daar in Drenthe sowieso wel gebruikelijk om de hond de hele dag in de tuin te houden.
Dag en nacht.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik lees in iones opmerking niet zijn honden maar honden in t algemeen. Lees ook werkelijk nooit iets positief alleen maar overlast. Ze zijn allemaal maar tot last.... daar lijk jij yoch alles behalve opM@scha schreef:
geen idee. ik lees over niet loslaten van honden en dus een hekel aan honden hebben.. daar hoor ik dan ook bij
Ben toch blij dat ik niet zo negatief in t leven sta... dan zou ik me elke dag wel moeten ergeren....

- Miranda
- Erelid
Nee, dat meende Miranda helemaal niet. Miranda had best door dat die andere witte herder werd bedoeld. Dat die altijd maar in de weilanden zou rondstruinen.ranetje schreef:Miranda meende te lezen dat haar witte herder mogelijk in het weiland was geweest, terwijl er werd geschreven dat EEN witte herder mogelijk in het weiland was geweest.
En aangezien de "boze jager" over Den Haag begon is het redelijk waarschijnlijk dat het dus niet de witte herder van Miranda betreft, maar de herder van die andere mensen.
Miranda vond enkel dat dat óók een aanname was. Suggestief.
Miranda ziet die witte herder alleen maar bij de baas. Maar het kán, die andere witte herder woont daar letterlijk aan het begin van het pad. Punt is dat niemand het weet.
Dus vindt Miranda het opvallend dat er vanuit jagershoek rücksichtslos wordt aangenomen dat de honden en/of de hondenbaas wel fout moeten zijn.
Niks tegen jou persoonlijk, Ranetje, Nyckle (of anderen), maar waar het verloop van dit topic me gisteren nog grappig leek en ik het met een grapje probeerde te sturen, begint het me inmiddels te irriteren.
Over dat aas ga ik geen aangifte doen, Nyckle, ik heb het weggegooid en houd het vanaf nu strak in de gaten. Cayuga heeft eetbare zaken binnen een kilometer in de gaten en gaat er dan altijd bij staan trappelen tot hij mag eten. De volgende keer volgt er wel een aangifte.
And few will ever climb
- ranetje
- Zeer actief
Is dat zo?Miranda schreef:Nee, dat meende Miranda helemaal niet. Miranda had best door dat die andere witte herder werd bedoeld. Dat die altijd maar in de weilanden zou rondstruinen.ranetje schreef:Miranda meende te lezen dat haar witte herder mogelijk in het weiland was geweest, terwijl er werd geschreven dat EEN witte herder mogelijk in het weiland was geweest.
Miranda vond enkel dat dat óók een aanname was. Suggestief.
Miranda ziet die witte herder alleen maar bij de baas. Maar het kán, die andere witte herder woont daar letterlijk aan het begin van het pad. Punt is dat niemand het weet.
Dus vindt Miranda het opvallend dat er vanuit jagershoek rücksichtslos wordt aangenomen dat de honden en/of de hondenbaas wel fout moeten zijn.
Niks tegen jou persoonlijk, Ranetje, Nyckle (of anderen), maar waar het verloop van dit topic me gisteren nog grappig leek en ik het met een grapje probeerde te sturen, begint het me inmiddels te irriteren.
Over dat aas ga ik geen aangifte doen, Nyckle, ik heb het weggegooid en houd het vanaf nu strak in de gaten. Cayuga heeft eetbare zaken binnen een kilometer in de gaten en gaat er dan altijd bij staan trappelen tot hij mag eten. De volgende keer volgt er wel een aangifte.
Jij meende te lezen in een posting van iemand dat jouw hond zou jagen.
Daar reageerde je op met
Terwijl jouw hond daar helemaal niet van werd "beschuldigd" dus er was wat jouw hond betreft al helemaal niks suggestiefs.Mijn hond jaagt niet.
Ik had mijn laatste door jouw gequote zin in derdaad anders moeten formuleren.
Al vraag ik me af waarom iemand zo boos wordt (en het zelfs over den Haag heeft) als die hond heel braaf altijd bij de baas loopt
Waar je dit op baseert is me een volslagen raadsel.Dus vindt Miranda het opvallend dat er vanuit jagershoek rücksichtslos wordt aangenomen dat de honden en/of de hondenbaas wel fout moeten zijn.
Maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen
edit: toevoeging
Laatst gewijzigd door ranetje op 24 jan 2014 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- iones
- Zeer actief
Ja, en wel zodanig dat ik niet alleen mensen lebensraum gun, maar ook dieren. Paarden en koeien niet ophokken maar in de wei. Konijnen en gevogelte in een zo'n groot mogelijk verblijf zodat ze kunnen toekomen aan hun beweging. Honden moeten los kunnen maar moeten onder commando staan en mogen anderen niet lastig vallen. Maar altijd aangelijnd moeten lopen, nooit eens wat vrijheid om te snuffelen of te rennen, ze dag misgunnen is niet van honden houden. Dat is op het randje van honden haten.nyckle schreef:Dan zal ik ook een rare opmerking maken.M@scha schreef:iones schreef:Hou jij eigenlijk wel oprecht van honden nyckle ervanuitgaande dat honden nauwelijks ergens los mogen en altijd alleen maar aangelijnd?![]()
wat een rare opmerking
- iones
- Zeer actief
Zo'n kloothommel zou mijn vent nooit kunnen zijn!kooi schreef:Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken natuurlijk.
Dag en nacht.
-
nyckle
- Zeer actief
malinois schreef:Ik lees in iones opmerking niet zijn honden maar honden in t algemeen. Lees ook werkelijk nooit iets positief alleen maar overlast. Ze zijn allemaal maar tot last.... daar lijk jij yoch alles behalve opM@scha schreef:
geen idee. ik lees over niet loslaten van honden en dus een hekel aan honden hebben.. daar hoor ik dan ook bij
Ben toch blij dat ik niet zo negatief in t leven sta... dan zou ik me elke dag wel moeten ergeren....
Weet je, ik heb het zelfde gevoel dan dat van Kooi. Het is alleen, dat deze zielige honden niet alleen bij jagers voorkomen, maar onder heel veel "hondenliefhebbers".
Er zijn heel veel honden, die de eigenaars boven het hoofd zijn gegroeid, en het flatje, hokje weinig meer uit komen.
Soms denk ik wel eens: "mensen ga nu eerst eens na kan ik een hond wel in de mijn omgeving houden".
Ik heb dan ook alle respect voor mensen, ook al zijn ze nog zo gek op honden, om de keuze te maken om niet een hond te nemen.
- iones
- Zeer actief
Wat stel jij dan voor? Mensen die wonen tussen het beton en asfalt wonen hebben een hond niets te bieden nee. Maar mensen die in landelijk gebied wonen kennelijk ook niet want mensen zoals jij vinden dat ze daar ook altijd maar aan de lijn moeten want owee ze zullen de keer achter een haas aan rennen. Heeft die haas nauwelijks last van.nyckle schreef:malinois schreef:Ik lees in iones opmerking niet zijn honden maar honden in t algemeen. Lees ook werkelijk nooit iets positief alleen maar overlast. Ze zijn allemaal maar tot last.... daar lijk jij yoch alles behalve opM@scha schreef:
Weet je, ik heb het zelfde gevoel dan dat van Kooi. Het is alleen, dat deze zielige honden niet alleen bij jagers voorkomen, maar onder heel veel "hondenliefhebbers".
Er zijn heel veel honden, die de eigenaars boven het hoofd zijn gegroeid, en het flatje, hokje weinig meer uit komen.
Soms denk ik wel eens: "mensen ga nu eerst eens na kan ik een hond wel in de mijn omgeving houden".
Ik heb dan ook alle respect voor mensen, ook al zijn ze nog zo gek op honden, om de keuze te maken om niet een hond te nemen.
Aan een hond valt vrij gemakkelijk te ontkomen. Itt een geweer.....
-
nyckle
- Zeer actief
Een kleine kanttekening bij wat Kooi geschreven heeft. Denk je kooi, dat een ongetrainde jachthond welkom is om mee te gaan op jacht? Er moet heel veel mee gedaan worden door de jager-voorjager om een hond zover te krijgen dat hij/zij mee kan op jacht.