Waarom heb je het dan over voedingsstoffen en vocht op nemen in de maag?Goldendelicious schreef:Ik ken de werking van een lichaam inclusief diverse organen. Dat soort opmerkingen heb ik van jou niet nodig, dank je.Ayronna schreef:Ik geloof dat je met dat soort opmerkingen nog eens naar de werking van een lichaam en de diverse organen moet kijken..
(Edit, die opmerking was voor goldendelicious bedoeld).
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
16 maanden en nog binnen plassen
Moderator: moderatorteam
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
Re: 16 maanden en nog binnen plassen
-
Goldendelicious
Och, ik zie dat tekst weggevallen is in mijn eerdere stukje. Dacht laat ik niet zo langdradig zijn over het spijsverteringsstelsel van de hond en had tekst aangepast, maar nu lijkt het inderdaad alsof voeding en vocht vanuit de maag worden opgenomen.Ayronna schreef:Waarom heb je het dan over voedingsstoffen en vocht op nemen in de maag?Goldendelicious schreef:Ik ken de werking van een lichaam inclusief diverse organen. Dat soort opmerkingen heb ik van jou niet nodig, dank je.Ayronna schreef:Ik geloof dat je met dat soort opmerkingen nog eens naar de werking van een lichaam en de diverse organen moet kijken..
(Edit, die opmerking was voor goldendelicious bedoeld).
- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Ik zou overnieuw beginnen en haar wat vaker uitlaten.
Zij moet waarschijnlijk wat vaker plassen, dat kan.
Na of voor het spelen plassen, na het eten plassen enz.
Zij moet waarschijnlijk wat vaker plassen, dat kan.
Na of voor het spelen plassen, na het eten plassen enz.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
-
Desi&Bibi
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Bedankt voor alle reacties.
De reden dat ik hier een topic geopend is omdat ik me vast verder wil verdiepen in dit 'probleem'. Het is al vaak besproken met de dierenarts. Over een ruime week staat de sterilisatie/castratie gepland dus dan wil ik het er ook over hebben met die dierenarts.
Ik snap dat schijnzwangerschap erbij kan horen maar als mijn teven een maand voor hun loopsheid in gedrag veranderen, vervolgens na de loopsheid maanden schijnzwanger (depressief, chagrijnig en sloom) zijn en dan weer tegen de volgende loopsheid aanzitten vind ik de beslissing om ze te laten 'helpen' niet heel vreemd.
Ik ben er van overtuigd dat dit beter voor ze is en hun leven hier ook beter van wordt. Iedereen mag daar een andere mening over hebben.
Ze hebben afgelopen tijd Carnibest en Naturis gehad. Sinds deze week ben ik over op Canagan brokken, dat wil ik af gaan wisselen met 2 dagen vers (en dan weer 5 dagen brok)
Dus aan KVV of brok ligt dit probleem niet.
Hiervoor kregen ze RC en toen was het niets anders.
Bedankt voor de tips, ik ga er mee aan de slag.
De reden dat ik hier een topic geopend is omdat ik me vast verder wil verdiepen in dit 'probleem'. Het is al vaak besproken met de dierenarts. Over een ruime week staat de sterilisatie/castratie gepland dus dan wil ik het er ook over hebben met die dierenarts.
Ik snap dat schijnzwangerschap erbij kan horen maar als mijn teven een maand voor hun loopsheid in gedrag veranderen, vervolgens na de loopsheid maanden schijnzwanger (depressief, chagrijnig en sloom) zijn en dan weer tegen de volgende loopsheid aanzitten vind ik de beslissing om ze te laten 'helpen' niet heel vreemd.
Ik ben er van overtuigd dat dit beter voor ze is en hun leven hier ook beter van wordt. Iedereen mag daar een andere mening over hebben.
Ze hebben afgelopen tijd Carnibest en Naturis gehad. Sinds deze week ben ik over op Canagan brokken, dat wil ik af gaan wisselen met 2 dagen vers (en dan weer 5 dagen brok)
Dus aan KVV of brok ligt dit probleem niet.
Hiervoor kregen ze RC en toen was het niets anders.
Bedankt voor de tips, ik ga er mee aan de slag.
-
Desi&Bibi
- Zeer actief
Vannacht 4x binnen geplast.
Overleg gehad met het dierenziekenhuis in Utrecht waar volgende week de lapro gepland staan. Zsm bloed + urine onderzoek.
Dus voor vanavond gelijk een afspraak gemaakt bij een kliniek in de buurt. Ben benieuwd.
Overleg gehad met het dierenziekenhuis in Utrecht waar volgende week de lapro gepland staan. Zsm bloed + urine onderzoek.
Dus voor vanavond gelijk een afspraak gemaakt bij een kliniek in de buurt. Ben benieuwd.
-
Desi&Bibi
- Zeer actief
Vannacht heeft tussen 22u en 2u 4x binnen geplast. Niet zomaar een druppel maar echt een plas.
Met de dierenarts in Utrecht gebeld waar ze volgende week geopereerd wordt, hun willen graag zsm bloed onderzoek. Helaas is het qua tijd niet mogelijk om het daar te laten doen dus vanavond naar een dierenarts hier in de buurt.
Urine, bloed en ao onderzoek. Ben benieuwd, hopelijk niets aan de hand. Maar hoe kan ze dan 4x plassen in zo een korte tijd??!
Met de dierenarts in Utrecht gebeld waar ze volgende week geopereerd wordt, hun willen graag zsm bloed onderzoek. Helaas is het qua tijd niet mogelijk om het daar te laten doen dus vanavond naar een dierenarts hier in de buurt.
Urine, bloed en ao onderzoek. Ben benieuwd, hopelijk niets aan de hand. Maar hoe kan ze dan 4x plassen in zo een korte tijd??!
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
blaasontsteking? veel gedronken gisteravond (misschien een kauwbotje gehad ofzo)?
-
Desi&Bibi
- Zeer actief
Bedankt voor het mee denken.
Nee, kluiven doen ze zélden.
Op blaasontsteking is ze al tig keer gecontroleerd maar probeer straks weer urine op te vangen om te laten onderzoeken.
Eergisteren nacht heeft ze ook 4-5 x gal gebraakt. Ze heeft ook een paar weken slechter gegeten (dacht dat het door de schijnzwangerschap kwam) maar misschien heeft het dus een andere oorzaak.
Heb niet het gevoel dat ze echt ziek is, ze gedraagt zich ook alles behalve ziek.
Vanavond meer... beter keer uitgebreid onderzoek dan te lang wachten.
Nee, kluiven doen ze zélden.
Op blaasontsteking is ze al tig keer gecontroleerd maar probeer straks weer urine op te vangen om te laten onderzoeken.
Eergisteren nacht heeft ze ook 4-5 x gal gebraakt. Ze heeft ook een paar weken slechter gegeten (dacht dat het door de schijnzwangerschap kwam) maar misschien heeft het dus een andere oorzaak.
Heb niet het gevoel dat ze echt ziek is, ze gedraagt zich ook alles behalve ziek.
Vanavond meer... beter keer uitgebreid onderzoek dan te lang wachten.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
laten ze dan meteen die urine op kweek zetten.
soms lijkt de urine schoon bij het testen, maar komt er toch een ontsteking aan het licht als ie op kweek wordt gezet.
soms lijkt de urine schoon bij het testen, maar komt er toch een ontsteking aan het licht als ie op kweek wordt gezet.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Desi&Bibi
- Zeer actief
Ok, dankjewel!
Dat is nooit eerder gedaan. Enkel stick erin...
Dat is nooit eerder gedaan. Enkel stick erin...
-
mijn goldens
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Sterkte met haar, ik hoop dat je wat duidelijkheid krijgt.
-
Desi&Bibi
- Zeer actief
Dankje Diana, hoop het ook.
Het maakt me echt niet uit dat ik moet dweilen... als met Bibi maar alles goed is.
Het maakt me echt niet uit dat ik moet dweilen... als met Bibi maar alles goed is.
-
mijn goldens
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Dat weet ik, ik ken je.
Daarom hoop ik dat de DA je wat meer duidelijkheid kan geven.
Weet je in ieder geval dat er niks met haar is.
Om met haar opnieuw te gaan trainen, dat lukt je dan wel.
Ik zal duimen voor je dat er niks achter zit!
Daarom hoop ik dat de DA je wat meer duidelijkheid kan geven.
Weet je in ieder geval dat er niks met haar is.
Om met haar opnieuw te gaan trainen, dat lukt je dan wel.
Ik zal duimen voor je dat er niks achter zit!
-
Desi&Bibi
- Zeer actief
Er zijn kristallen in Bibi haar urine gezien....
Morgen avond RX. Hopelijk geen blaassteen.
Morgen avond RX. Hopelijk geen blaassteen.