Ik zou dan in ieder geval op tijden lopen dat er niet zoveel andere honden zijn. Ik zou het ontzettend kut vinden als mijn hond een andere hond doodbijt omdat hij gezellig kwam buurten. Met Mika vermijd ik ook drukke routes en tijden omdat ze soms te aso kan reageren. Het is geen hondje om met een vreemde groep honden te gaan wandelen bijvoorbeeld.Fafo schreef:Waarom? Ik wil met Fodor ook gewoon over het strand. En dat is allemaal losloop. Moet ik dan maar ergens anders gaan lopen waar ik niet wil omdat anderen hun hond maar lekker laten gaan?Nanna schreef:Ik zou het wel prettig vinden als mensen hun agressieve hond maar niet aan lieten darren en het beest overal zijn punt laten maken.
We moeten nou niet net gaan doen alsof mensen met bijters er zo verschrikkelijk veel verstand van hebben en zo te lijden hebben van domme bazen met sociale honden.
Ik zou me trouwens met een bijter niet vertonen in losloopgebied maar aanlijngebieden opzoeken.
Ikzelf vind het soms lastig te zien op welke hond ik de mijne wel of niet af kan laten gaan. Sommige eigenaren geven een teken wanneer mijn honden aanstalten maken om te gaan buurten bij hun hond. Een stop-teken of een vinger die heen en weer gaat of iets dergelijks, heel prettig want dan kan ik ze terugroepen. Ik kan vreemde honden niet altijd lezen vanaf een afstand, wanneer ze aangelijnd zijn houd ik de mijne sowieso bij me of de eigenaar moet duidelijk zoveel lijn geven dat hij laat blijken dat zijn hond ook wel kennis wil maken met de mijne. Maar die theorie klopt ook niet altijd.
Ik vind die ongeschreven regeltjes maar lastig, daarom wandel ik ook liever zonder iemand tegen te komen.