Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Losloopplek en hondagressieve hondens

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Losloopplek en hondagressieve hondens

Ongelezen bericht door Gollum »

Fafo schreef:
Nanna schreef:Ik zou het wel prettig vinden als mensen hun agressieve hond maar niet aan lieten darren en het beest overal zijn punt laten maken.
We moeten nou niet net gaan doen alsof mensen met bijters er zo verschrikkelijk veel verstand van hebben en zo te lijden hebben van domme bazen met sociale honden.

Ik zou me trouwens met een bijter niet vertonen in losloopgebied maar aanlijngebieden opzoeken.
Waarom? Ik wil met Fodor ook gewoon over het strand. En dat is allemaal losloop. Moet ik dan maar ergens anders gaan lopen waar ik niet wil omdat anderen hun hond maar lekker laten gaan?
Ik zou dan in ieder geval op tijden lopen dat er niet zoveel andere honden zijn. Ik zou het ontzettend kut vinden als mijn hond een andere hond doodbijt omdat hij gezellig kwam buurten. Met Mika vermijd ik ook drukke routes en tijden omdat ze soms te aso kan reageren. Het is geen hondje om met een vreemde groep honden te gaan wandelen bijvoorbeeld.
Ikzelf vind het soms lastig te zien op welke hond ik de mijne wel of niet af kan laten gaan. Sommige eigenaren geven een teken wanneer mijn honden aanstalten maken om te gaan buurten bij hun hond. Een stop-teken of een vinger die heen en weer gaat of iets dergelijks, heel prettig want dan kan ik ze terugroepen. Ik kan vreemde honden niet altijd lezen vanaf een afstand, wanneer ze aangelijnd zijn houd ik de mijne sowieso bij me of de eigenaar moet duidelijk zoveel lijn geven dat hij laat blijken dat zijn hond ook wel kennis wil maken met de mijne. Maar die theorie klopt ook niet altijd.
Ik vind die ongeschreven regeltjes maar lastig, daarom wandel ik ook liever zonder iemand tegen te komen.
Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ήυs »

Gollum schreef:
Fafo schreef:
Nanna schreef:Ik zou het wel prettig vinden als mensen hun agressieve hond maar niet aan lieten darren en het beest overal zijn punt laten maken.
We moeten nou niet net gaan doen alsof mensen met bijters er zo verschrikkelijk veel verstand van hebben en zo te lijden hebben van domme bazen met sociale honden.

Ik zou me trouwens met een bijter niet vertonen in losloopgebied maar aanlijngebieden opzoeken.
Waarom? Ik wil met Fodor ook gewoon over het strand. En dat is allemaal losloop. Moet ik dan maar ergens anders gaan lopen waar ik niet wil omdat anderen hun hond maar lekker laten gaan?
Ik zou dan in ieder geval op tijden lopen dat er niet zoveel andere honden zijn. Ik zou het ontzettend kut vinden als mijn hond een andere hond doodbijt omdat hij gezellig kwam buurten. Met Mika vermijd ik ook drukke routes en tijden omdat ze soms te aso kan reageren. Het is geen hondje om met een vreemde groep honden te gaan wandelen bijvoorbeeld.
Ikzelf vind het soms lastig te zien op welke hond ik de mijne wel of niet af kan laten gaan. Sommige eigenaren geven een teken wanneer mijn honden aanstalten maken om te gaan buurten bij hun hond. Een stop-teken of een vinger die heen en weer gaat of iets dergelijks, heel prettig want dan kan ik ze terugroepen. Ik kan vreemde honden niet altijd lezen vanaf een afstand, wanneer ze aangelijnd zijn houd ik de mijne sowieso bij me of de eigenaar moet duidelijk zoveel lijn geven dat hij laat blijken dat zijn hond ook wel kennis wil maken met de mijne. Maar die theorie klopt ook niet altijd.
Ik vind die ongeschreven regeltjes maar lastig, daarom wandel ik ook liever zonder iemand tegen te komen.
Mijn hond zal nooit een hond dood bijten want daar zou ik wel een stokje voor steken :19: En nee, ik ga uiteraard niet op zondag naar een losloop gebied.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

thom schreef:
Demi schreef:Losloop plek MAG je hond los, mits je deze onder controle hebt. Dus als je een hond hebt die los loopt en alle kanten op vliegt en bijvoorbeeld mijn roedel invliegt ben jij degene met een probleem.
Heel toevallig vorige week helemaal uitgezocht
Dit dus. :ok:
Gemeente, politie en verzekering gebeld alle drie hetzelfde antwoord. Je hond MOET niet los, sterker nog als je een hond hebt die totaal zijn eigen gang gaat heb je te zorgen dat je hond leert bij je te blijven.
Ik loop met 5 honden wanrvan 3 echt hondaggresief zijn en 2 daarvan gemuilkorft en alle 5 aan de lijn ver weg van de dames die hun sociale praatje vd dag op het losloopveld doen en totaal niet op hun hond letten. En ja als ik helemaal aan de andere kant loop en er komt er weer een of meer patsend naar mijn aangelijnde honden toe vind ik het wel prima. Ik heb er 5 3 moeilijk en ik ga dus niet op nr 6 7 8 of weet ik het letten. Die krijgen letterlijk een schop richting de praatgroep en die baas mag blij zijn dat zn hond alleen een schop krijgt, want als hij in mijn roedel duikt heeft hij toch echt een probleem.
En ja dat vind ik heel sneu voor die hond, want die trap is eigenlijk bedoelt voor de eigenaar
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Tja wat Fafo zegt kan ik me ook indenken, je houdt je hond aangelijnd en waarom zou deze nooit op het strand kunnen komen? Juist op het strand is vaak alle ruimte namelijk.
Ik zou overigens met een (zeer) agressieve hond bepaalde plekken dan weer niet opzoeken OF muilkorven. Maar ik blijf er bij dat het loslaten van je niet perfect luisterende hond, altijdd een zeker risico meebrengt dat hij/zij tegen de verkeerde aanloopt. Heb het gelukkig nooit meegemaakt maar lijkt me vreselijk als je bijna nergens meer kunt lopen omdat je hond kan uitvallen...... Aanlijngebieden zijn er volgens mij niet zo heel veel?
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

yuki schreef:Aanlijngebieden zijn er volgens mij niet zo heel veel?
Dat ligt er helemaal aan waar je woont denk ik. Ik weet hier thuis behoorlijk wat gebieden waar honden niet los mogen hoor, soms nooit en soms alleen in het winterseizoen, en ook waar wij de weekenden doorbrengen op de Veluwe zijn flink wat gebieden waar honden aangelijnd dienen te zijn.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

LongFields schreef:
Dat ligt er helemaal aan waar je woont denk ik. Ik weet hier thuis behoorlijk wat gebieden waar honden niet los mogen hoor, soms nooit en soms alleen in het winterseizoen, en ook waar wij de weekenden doorbrengen op de Veluwe zijn flink wat gebieden waar honden aangelijnd dienen te zijn.

Hier in het noorden van Friesland net zo :wink:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

LongFields schreef:
Hier is er voor zover ik weet niets officieels. Ja, een veldje van een paar m2 losloopgebied vlak langs de weg. Zo'n zelfde (iets groter veldje) aan de andere kant van de weg is aangelijnd, maar daar houdt zich zelden iemand aan. Ik ook niet. Is ook maar 3 minuten lopen of zo.
Op de kleine strandjes mogen ze in het seizoen niet. Op de grotere en in het bos wordt loslopen gedoogd.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

LongFields schreef:
Volgens mij woon ik in de zelfde regio als jij. Heb me er alleen nooit in hoeven verdiepen, maar m.u.v. het broedseizoen in sommige gebieden, weet ik er idd niet zo veel regio zuidkennemerland? Behalve landgoed Elswout....
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

yuki schreef:
LongFields schreef:
Volgens mij woon ik in de zelfde regio als jij. Heb me er alleen nooit in hoeven verdiepen, maar m.u.v. het broedseizoen in sommige gebieden, weet ik er idd niet zo veel regio zuidkennemerland? Behalve landgoed Elswout....
In mijn eigen woonplaats zijn er een aantal parken waar door middel van borden aangegeven wordt of honden los mogen, of aangelijnd moeten zijn. Er zijn ook een aantal losloopgebieden. In het Haarlemmermeerse Bos bijvoorbeeld zijn ook delen alleen toegankelijk met aangelijnde honden, of zelfs verboden voor honden. En ik ben ook een paar keer gaan wandelen met dit forum hier in de buurt, ik ben even de precieze naam kwijt, en dat was ook een aanlijnwandeling omdat in dat gebied een aanlijnplicht geldt.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

renee-uk schreef:
Marco88 schreef:
Maeve schreef:Wat een onzin. Niet elke hond is even sociaal. Als men de hond aangelijnd heeft (eventueel aan een flex) hou ik mijn honden er gewoon bij weg, probleem opgelost :ok: Muilkorf vind ik ook overdreven. Als mensen hun honden gewoon bij zich houden is er niets aan de hand. Laat die hond dan toch ook lekker snuffelen zonder zo'n ding om z'n hoofd. Bij mensagressie vind ik een muilkorf overigens wel een beter idee.
Als je weet dat je hond hondagresief is, en je gaat lopen in een losloop gebied, vind ik een muilkorf wel moeten, je wilt toch niet dat jouw hond een andere hond bijt/dood terwijl die gewoon even kwam snuffelen..
Maar goed, het zou nog slimmer zijn om zo'n gebied te vermijden met zo'n hond en op plekken lopen waar geen kip komt.
zo is dat!
omdat andere mensen hun hond maar laten gaan, mag een wat minder makkelijke hond alleen maar in de achtertuin :ok:

OF omdat andere mensen hun hond maar laten gaan kan een kleine hond alleen nog maar in de tuin :wink:

Gezien de voorvallen hier in het park zou ik willen dat deze hondeneigenaren een aanlijn plicht krijgen
Er is een klein losloop veldje in het park maar de meeste honden lopen daar los,ook over de dijk.

Meeste honden kunnen dat ook goed.

En die twee honden niet,ik kom er voorlopig niet meer,en ik kan mijn hondjes niet even lekker laten rennen omdat 1 van de 2 groten opeens op kan duiken.

Ik loop nu door de wijk en over het fietspad waar mensen (over het algemeen)de hond aan de lijn hebben.Ik ga op de niet zo gangbare tijden.Probeer dan toch zo lang mogelijk met ze te lopen.
Ik laat ze rennen aan de flex.....ik laat ze rennen en spelen in de tuin.Maar ik vond het ook fijn dat ze even lekker helemaal los konden.

Ik heb nu hier voor gekozen omdat ik mijn hondjes niet wil verliezen aan zulke achterlijke bazen.

1 hap en ik heb geen hondje meer
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

en zo blijven we bezig :(
verbeteren zal het vast niet zolang niet iedereen er voor zorgt dat zijn of haar hond(en) geen overlast geven.
eigenlijk zou het zo eenvoudig kunnen zijn :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Ach,dat is volgens mij al zo zo lang er honden en bazen zijn.

Ik heb wel het idee dat er veel meer honden en bazen zijn,dat wel.

Maar er zijn er altijd een paar bij,dat zie je overal die een plaat voor hun hoofd hebben.
En is het ene probleem opgelost,is er wel weer een ander.

Ik heb even een time out in gelast.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Demi schreef:
thom schreef:
Demi schreef:Losloop plek MAG je hond los, mits je deze onder controle hebt. Dus als je een hond hebt die los loopt en alle kanten op vliegt en bijvoorbeeld mijn roedel invliegt ben jij degene met een probleem.
Gemeente, politie en verzekering gebeld alle drie hetzelfde antwoord. Je hond MOET niet los, sterker nog als je een hond hebt die totaal zijn eigen gang gaat heb je te zorgen dat je hond leert bij je te blijven.
Ik loop met 5 honden wanrvan 3 echt hondaggresief zijn en 2 daarvan gemuilkorft en alle 5 aan de lijn ver weg van de dames die hun sociale praatje vd dag op het losloopveld doen en totaal niet op hun hond letten. En ja als ik helemaal aan de andere kant loop en er komt er weer een of meer patsend naar mijn aangelijnde honden toe vind ik het wel prima. Ik heb er 5 3 moeilijk en ik ga dus niet op nr 6 7 8 of weet ik het letten. Die krijgen letterlijk een schop richting de praatgroep en die baas mag blij zijn dat zn hond alleen een schop krijgt, want als hij in mijn roedel duikt heeft hij toch echt een probleem.
En ja dat vind ik heel sneu voor die hond, want die trap is eigenlijk bedoelt voor de eigenaar
even hoor, dat je met zoveel hondagressieve honden loopt, is wel jouw probleem. Ik deel je aversie tegen dames en heren die hun sociale praatje houden zonder op hun hond te letten, maar als je een of meerdere hondagressieve honden hebt, moet je er maar voor zorgen dat andere honden zonder agressieve bedoelingen daar niet de dupe van worden. Schoppen laat je maar lekker achterwege, iig in losloopgebied.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Het ligt voor mij aan de mate van agressie of ik in een losloopgebied zou gaan lopen of niet.
Met een hond die echt voor de kill gaat zou ik het zelf niet in mijn hoofd halen.
Er wordt wel altijd zo over die aankomende niet luisterende honden geklaagd maar het lijkt me als jij je hond aan de lijn er niet van kan weerhouden een andere hond te slopen dat er met je eigen controle ook nog wel wat mis is.
Buiten de mate van agressie vind ik het ook aan het gebied liggen,er zijn nu eenmaal losloop plekken waar je struikelt over de honden ,en die zou ik dan persoonlijk wel vermijden op de drukkere tijden.

Kortom voor mij spelen meerdere factoren mee die bepalen waar ik zou gaan lopen.

En soms kan ik het gewoon ook echt niet begrijpen dat mensen zoiets zichzelf aandoen.
Wij kwamen ooit wandelaars tegen op de Langevelderslag met een wat loslopende hondjes en een aangelijnde bm die echt totaal hysterisch werden toen ze ons zag aankomen.
De dame die hem vasthad ging ook direct op haar muil moet ik zeggen want Brutus wilde wel aan de knok toen hij ons zag, en dus brak er direct grote paniek bij de bazen aldaar uit.
Dan denk ik echt wel waarom doe je jezelf dit nu aan ,ga lekker naar een aanlijngebied of doe er een muilkorf om zodat je niet meer zo ontzettend in paniek hoeft te raken als je enkel maar een andere hond ziet.
Want dat lijkt me je eigen hond ook geen goed doen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Demi schreef:Ik loop met 5 honden wanrvan 3 echt hondaggresief zijn en 2 daarvan gemuilkorft en alle 5 aan de lijn ver weg van de dames die hun sociale praatje vd dag op het losloopveld doen en totaal niet op hun hond letten. En ja als ik helemaal aan de andere kant loop en er komt er weer een of meer patsend naar mijn aangelijnde honden toe vind ik het wel prima. Ik heb er 5 3 moeilijk en ik ga dus niet op nr 6 7 8 of weet ik het letten. Die krijgen letterlijk een schop richting de praatgroep en die baas mag blij zijn dat zn hond alleen een schop krijgt, want als hij in mijn roedel duikt heeft hij toch echt een probleem.
Maar eerlijk gezegd zou ik zelf met zo'n aantal nooit in losloopgebieden gaan lopen maar in aanlijngebieden daar je ze toch vast houd.
Ik zou sowieso niet willen dat mijn pup dit gedrag ging overnemen dus ik zou ze hoe dan ook opsplitsen om dat te voorkomen.
Met de altijd aangelijnde hondagressieve honden ging ik dan wel apart en met de andere wel naar een losloopgebied ,zeker daar ik mijn pup zou willen leren loslopen en niet altijd zou willen aanlijnen,tezij er noodzaak voor was.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mij lijkt volkomen duidelijk hoe dat werkt. Ik snap ook niet waarom mensen hierover na moeten denken. Met een hond die andere honden pakt en verwond moet je niet in een losloopgebied gaan lopen als je de kans redelijk acht dat dat KAN gebeuren. Je kan anderen niet opzadelen met een gewonde hond omdat jij je hond niet onder controle hebt. Heb je dat wel en kan je voorkomen dat je hond een andere hond iets aandoet dan kan je lopen waar je wil lijkt mij. Het gaat dus niet om het gedrag of karakter van de hond maar om wie er mee loopt en wat dat team allemaal voor elkaar krijgt.

Bij mij moet iemand ook niet aankomen met dat ik mijn hond maar vast had moeten houden als we een bocht om lopen en mijn hond loopt in de bek van een stafford die hem wil vermoorden. Dan heb je een probleem als baas van de stafford. Ik loop nl in een losloopgebied en mijn hond is niet een hond die willens en wetens in de bek van een agressieve hond loopt.

Ik spreek de laatste tijd wat mensen die ook een klein hondje hebben dat niks doet. Ik merk dat de mentaliteit van mensen ernstig aan het veranderen is. Asocialer. Men kiest zomaar zonder nadenken voor een pittig ras en dan zijn het eigenlijk de mensen die met de kleine en lieve honden lopen die daar de dupe van zijn. Ik merk ook dat je als baas van een kleine hond zelf moet opkomen voor je hond. En wat dus opvallend is is dat 2 vrienden van ons met een kleine hond inmiddels nu de mentaliteit hebben dat zij zeggen, ik loop waar ik loop en als een van die honden mijn hondje durft te pakken krijgen ze met mij te maken. En ze tillen dus de kleine hond op. Wat me dus het meest bij is gebleven is dat ze de andere hond zouden aanpakken en daarna de baas. Ik snap dat wel ergens. Ik loop met Bas, piepklein 100% onschuldig, los in het bos. Als die gepakt wordt om niks dus dan ben ik inmiddels ook in staat de tegenpartij aan te pakken. Ik stond laatst ook klaar om een hond in zijn muil te trappen die op nogal dubieuze wijze op Bas af kwam. Ik dacht meteen, waag het! :S:

Dus in mijn ogen moet je met een agressieve hond zelf zorgen dat alles goed gaat en niet gaan rekenen op je omgeving. Ik kan als ik om een hoek loop niet zien of Truus met haar pitbull daar ineens is. En als die pitbull Bas pakt om niks dan heeft die hond en Truus een groot probleem.... Heeft Truus de hond prima onder controle dan kan er niks gebeuren want Bas zal er nooit heen gaan als ze ziet dat die hond agressief is.

Dat is in mijn ogen dus de kern van het verhaal. De baas is verantwoordelijk voor het gedrag van zijn hond. Is die hond los oncontrolleerbaar en stormt hij op alle honden af hoe lief ook, dan valt dat daar ook onder. Met die hond kan je ook niet in een losloopgebied lopen. Een hond moet wel streetwise zijn om los gelaten te worden bij andere honden. Plaat voor de kop is net zo irritant als agressief. En net zo kwalijk.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Sluit me helemaal bij Marc en Tineke aan. In de ideale wereld zou je met je agressieve hond in een losloopgebied kunnen lopen, loslopende honden worden netjes aangelijnd of ontlopen zulke honden. Echter is dat niet de werkelijkheid. Dan kom je ontiegelijk veel buurtende honden tegen. Je kan het probleem niet bij een ander neerleggen vind ik. En ja zelf ook jarenlang een moeilijke hond gehad, ik ken de andere kant dus ook. Alleen vind ik niet dat sociale honden de dupe moeten worden van de niet sociale honden. Als je weet dat hij/zij echt gaten bijt, gewoon zomaar, dan heb je in mijn ogen niks te zoeken in een losloopgebied op een zonnige zondagmiddag.
Bedenk me dat ik vaak met een niet sociale mechelaar loop en toch gebeurd er nooit wat. Scheelt wel dat we in een roedel van 4 honden lopen, waardoor de andere ook een goede afleiding zijn. En die hond kent het commando doorlopen en luistert echt perfect.

Demi waarom loop je eigenlijk met 5 honden tegelijk waarvan 3 agressief? Ik zou ze om en om doen, je moet niet verlangen van andere dat ze je helemaal gaan ontlopen :scratch:
Perry en Noah

Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

LongFields schreef:
Die zijn er hier heel veel, alleen, iedereen laat zijn hond toch gewoon los, tja wat dan.
Demi
Zeer actief
Contacteer:

duitse herder schreef:Sluit me helemaal bij Marc en Tineke aan. In de ideale wereld zou je met je agressieve hond in een losloopgebied kunnen lopen, loslopende honden worden netjes aangelijnd of ontlopen zulke honden. Echter is dat niet de werkelijkheid. Dan kom je ontiegelijk veel buurtende honden tegen. Je kan het probleem niet bij een ander neerleggen vind ik. En ja zelf ook jarenlang een moeilijke hond gehad, ik ken de andere kant dus ook. Alleen vind ik niet dat sociale honden de dupe moeten worden van de niet sociale honden. Als je weet dat hij/zij echt gaten bijt, gewoon zomaar, dan heb je in mijn ogen niks te zoeken in een losloopgebied op een zonnige zondagmiddag.
Bedenk me dat ik vaak met een niet sociale mechelaar loop en toch gebeurd er nooit wat. Scheelt wel dat we in een roedel van 4 honden lopen, waardoor de andere ook een goede afleiding zijn. En die hond kent het commando doorlopen en luistert echt perfect.

Demi waarom loop je eigenlijk met 5 honden tegelijk waarvan 3 agressief? Ik zou ze om en om doen, je moet niet verlangen van andere dat ze je helemaal gaan ontlopen :scratch:
Ik verlang niet van een ander dat ze omlopen, ik loop om. En als die mensen praten belangrijker vinden dan hun patsende hond naar mij toe te laten komen heel jammer dan.
Hier heb ik geen stukken groen waar honden op mogen wat geen losloopgebied is, is verboden voor honden.
En ik neem ze niet altijd alle 5 mee, Ivy en Cuendo gaan minimaal 1 keer per dag alleen mee en spelen heel normaal dus nemen geen gedrag over van Kenzo, Izzy en Amy
Ik doe er alles aan om een ander niet tot last te zijn, aangelijnd, muilkorf, omlopen, maar ik verdom het om een bekeuring op te lopen, omdat mensen hun honden maar laten gaan en met laten gaan bedoel ik dus uit het gezichtsveld van de eigenaar
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik snap niet zo goed waarom je kiest voor een agressief type hond als je in een woonwijk woont en afhankelijk bent van dat soort uitlaatgebiedjes. Hoe moeilijk kun je het jezelf maken. :19:
Zoals al gezegd is: we leven nu eenmaal niet in een ideale wereld. Als ik zie hoe vaak andere honden bij mijn honden komen buurten, dan kan ik me niet voorstellen dat dat ergens anders zo anders er aan toe gaat.
Ik ben zelf ook dol op sommige als agressief te boek staande rassen maar om bovenstaande redenen komen die er hier niet in.
Nou ja zoveel keus had ik niet, in mei werd mij verteld dat ik het huis uit moest, michael wilde stoppen met de relatie. En de keus was flatje 3 hoog achter of dit. Dan kies ik dus voor dit huis met grote tuin en ruimte voor de honden.
Oh en voordat de vraag komt waarom Kenzo niet gemuilkorft is, hij is verbaal erg nijdig naar andere reuen, vroeger begon hij zelf met knokken als hij de kans kreeg, nu heeft hij alleen nog een grote bek, maar begint niet te knokken. Dat zal denk ik zeker met zijn leeftijd meespelen hij is 10,5 jaar nu
Ήυs
Zeer actief

Nanna schreef:
Demi schreef:
Nanna schreef:Ik snap niet zo goed waarom je kiest voor een agressief type hond als je in een woonwijk woont en afhankelijk bent van dat soort uitlaatgebiedjes. Hoe moeilijk kun je het jezelf maken. :19:
Zoals al gezegd is: we leven nu eenmaal niet in een ideale wereld. Als ik zie hoe vaak andere honden bij mijn honden komen buurten, dan kan ik me niet voorstellen dat dat ergens anders zo anders er aan toe gaat.
Ik ben zelf ook dol op sommige als agressief te boek staande rassen maar om bovenstaande redenen komen die er hier niet in.
Nou ja zoveel keus had ik niet
:mrgreen:
Ik bedoel mijn statement niet speciaal richting jou, maar meer in het algemeen ;-)
Ik zou zo weer een kuvasz nemen. Of wellicht een Kangal, ben er dol op.

Met Kaz en Fay is het lopen heel ontspannen maar ik vind het vaak ook saai. Van die goed luisterende honden ;) Alles wat ik met Fo heb bereikt geeft me veel meer voldoening. Daarbij hou ik gewoon van dat type hond.
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef:Mij lijkt volkomen duidelijk hoe dat werkt. Ik snap ook niet waarom mensen hierover na moeten denken. Met een hond die andere honden pakt en verwond moet je niet in een losloopgebied gaan lopen als je de kans redelijk acht dat dat KAN gebeuren. Je kan anderen niet opzadelen met een gewonde hond omdat jij je hond niet onder controle hebt. Heb je dat wel en kan je voorkomen dat je hond een andere hond iets aandoet dan kan je lopen waar je wil lijkt mij. Het gaat dus niet om het gedrag of karakter van de hond maar om wie er mee loopt en wat dat team allemaal voor elkaar krijgt.

Bij mij moet iemand ook niet aankomen met dat ik mijn hond maar vast had moeten houden als we een bocht om lopen en mijn hond loopt in de bek van een stafford die hem wil vermoorden. Dan heb je een probleem als baas van de stafford. Ik loop nl in een losloopgebied en mijn hond is niet een hond die willens en wetens in de bek van een agressieve hond loopt.

Ik spreek de laatste tijd wat mensen die ook een klein hondje hebben dat niks doet. Ik merk dat de mentaliteit van mensen ernstig aan het veranderen is. Asocialer. Men kiest zomaar zonder nadenken voor een pittig ras en dan zijn het eigenlijk de mensen die met de kleine en lieve honden lopen die daar de dupe van zijn. Ik merk ook dat je als baas van een kleine hond zelf moet opkomen voor je hond. En wat dus opvallend is is dat 2 vrienden van ons met een kleine hond inmiddels nu de mentaliteit hebben dat zij zeggen, ik loop waar ik loop en als een van die honden mijn hondje durft te pakken krijgen ze met mij te maken. En ze tillen dus de kleine hond op. Wat me dus het meest bij is gebleven is dat ze de andere hond zouden aanpakken en daarna de baas. Ik snap dat wel ergens. Ik loop met Bas, piepklein 100% onschuldig, los in het bos. Als die gepakt wordt om niks dus dan ben ik inmiddels ook in staat de tegenpartij aan te pakken. Ik stond laatst ook klaar om een hond in zijn muil te trappen die op nogal dubieuze wijze op Bas af kwam. Ik dacht meteen, waag het! :S:

Dus in mijn ogen moet je met een agressieve hond zelf zorgen dat alles goed gaat en niet gaan rekenen op je omgeving. Ik kan als ik om een hoek loop niet zien of Truus met haar pitbull daar ineens is. En als die pitbull Bas pakt om niks dan heeft die hond en Truus een groot probleem.... Heeft Truus de hond prima onder controle dan kan er niks gebeuren want Bas zal er nooit heen gaan als ze ziet dat die hond agressief is.

Dat is in mijn ogen dus de kern van het verhaal. De baas is verantwoordelijk voor het gedrag van zijn hond. Is die hond los oncontrolleerbaar en stormt hij op alle honden af hoe lief ook, dan valt dat daar ook onder. Met die hond kan je ook niet in een losloopgebied lopen. Een hond moet wel streetwise zijn om los gelaten te worden bij andere honden. Plaat voor de kop is net zo irritant als agressief. En net zo kwalijk.
Helemaal mee eens. Maar dat asociale zie je onafhankelijk van de grootte van je hond terug, al is het met kleine hondjes een stuk enger.
Pjotr en Niko zijn grote sullen. Echt sociale honden, in de zin dat ze anderen (wanneer ze dat doen) voorzichtig benaderen, kijken of ze gewenst zijn en confrontaties uit de weg gaan. Die moet ik regelmatig in bescherming nemen tegen lompo's, patsers en agressieve reuen.

Zo moeilijk is het niet en afhankelijk ben je er ook niet van. Genoeg dingen te bedenken waarmee ze op een andere manier hun energie kwijt kunnen. Ik loop er graag, mag er lopen en in tegenstelling tot die plaat voor de kop honden levert ze geen enkel ongemak op voor anderen.
Ήυs
Zeer actief

Nanna schreef:
Fafo schreef:
Ik zou zo weer een kuvasz nemen. Of wellicht een Kangal, ben er dol op.

Met Kaz en Fay is het lopen heel ontspannen maar ik vind het vaak ook saai. Van die goed luisterende honden ;) Alles wat ik met Fo heb bereikt geeft me veel meer voldoening. Daarbij hou ik gewoon van dat type hond.
Ik ook. Ik zou dolgraag een Komondor willen. Maar zoals ik woon is dat gewoon niet handig.
En ik heb geen zin om met ogen op steeltjes te lopen of iedereen uit de verte te gaan lopen waarschuwen. Want er van uitgaan dat zij hun hond aanlijnen als ik met mijn aangelijnde joekel kom aanzeilen, in your dreams zeker...
DUS stel ik me tevreden met wat makkelijker rassen die ik zeker niet vind onderdoen, trouwens.
Gelukkig valt het hier mee en kun je alle kanten uit. Ik loop met Fodor ook op bepaalde tijden hoor maar hij gaat met ex echt overal mee naar toe op de fiets en dat gaat heel goed. Nu is het geen hond die voor de kill gaat maar hij zal wel zijn punt willen maken als er hondjes stoer komen doen.
dagmar88
Zeer actief

Fafo schreef: Gelukkig valt het hier mee en kun je alle kanten uit. Ik loop met Fodor ook op bepaalde tijden hoor maar hij gaat met ex echt overal mee naar toe op de fiets en dat gaat heel goed. Nu is het geen hond die voor de kill gaat maar hij zal wel zijn punt willen maken als er hondjes stoer komen doen.

:mann: Behalve Charlies
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

S@ndr@ schreef:
Mariss schreef:Ik ben al een tijd benieuwd wat mensen van deze stelling vinden:
Aangelijnd of niet, hondagressieve honden zouden niet in een loslooppark mogen, want je weet nooit wat je aantreft
tja ik heb iemand hier op t forum wel eens horen zeggen dat die maar naar Canada moeten remigreren :LOL:
maar even alle gekheid op een stokje, waar zoude die dan heen moeten volgens jou :idea:

aanlijnplekken? :mrgreen:

klinkt lullig maar zo is het wel. ook aangelijnd zou ik met sam in zijn goede jaren never een losloopgebied ingegaan zijn
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Fafo schreef: Gelukkig valt het hier mee en kun je alle kanten uit. Ik loop met Fodor ook op bepaalde tijden hoor maar hij gaat met ex echt overal mee naar toe op de fiets en dat gaat heel goed. Nu is het geen hond die voor de kill gaat maar hij zal wel zijn punt willen maken als er hondjes stoer komen doen.

:mann: Behalve Charlies
Behalve teefjes en gecastreerde reuen ;) Van Charlie was hij onder de indruk haha
M@scha
Zeer actief

Fafo schreef:
Marco88 schreef:Ik zou niet eens in een drukbezocht losloopgebied gaan lopen met een hond die zeer agressief is, ik zou een plek zoeken waar geen andere honden komen en hem daar lekker laten uitrazen ;)
Waarom? Ik heb ook zin om op mijn vrije dag over het strand te gaan met mijn hond. Net zo goed als dat andere daar zin in hebben. Mijn hond valt niemand lastig hoor. Die loopt gewoon netjes met mij mee. En als anderen lekker ook hun eigen ding doen en mij met rust laten is er niets aan de hand.

Gelukkig denken meer mensen niet zoals jij doet in mijn omgeving, en als ze een aangelijnde hond zien dan houden ze hun hond gewoon bij.

Hopen dat ik jou niet tegen kom dan maar :ok:
jij rept over verantwoordelijkheid terwijl dat mij, en volgens mij marco ook, geen zier interesseert. wij willen geen honden met gaatjes dus blijf je weg met je bijter in een losloopgebied (en mijn hond uds ook)
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Fafo schreef:

als hij een etterzak is? jep. ik woon IN een toeristisch natuurgebied maar kom daar nooit omdat het allemaal losloopgebied is :U:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Zoie schreef:
Demi schreef:
thom schreef:
even hoor, dat je met zoveel hondagressieve honden loopt, is wel jouw probleem. Ik deel je aversie tegen dames en heren die hun sociale praatje houden zonder op hun hond te letten, maar als je een of meerdere hondagressieve honden hebt, moet je er maar voor zorgen dat andere honden zonder agressieve bedoelingen daar niet de dupe van worden. Schoppen laat je maar lekker achterwege, iig in losloopgebied.
helemaal mee eens. van de zotte om met zoveel agressieve honden te lopen en dan de vinger naar een ander te wijzen.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Maar nu gaat het om honden die voor de kil gaan of in een flink gevecht met gaten eindigen. Ik kreeg met Tessa te horen dat ik er ook niet thuishoorde, omdat zij uitviel. Nu heeft zij nooit schade gemaakt en stopt meestal met uitvallen als de hond ineens toch aan haar snuffelt, maar ik ben volgens de meeste mensen die ik tegenkwam ook niet welkom. (Ik loop er niet meer, omdat Tessa te veel honden niet trekt) Dat bekent dus wel dat zij nooit meer kan zwemmen of op leuke plekken komt. Aanlijngebieden zijn er wel, maar daar houdt niemand zich aan hier.

Dat is dus al de vraag, wanneer is de hond zo agressief dat je niet meer in die gebieden mag komen aangelijnd? Met een hond die voor de kil gaat zou ik er niet lopen, maar als Tessa een minder heftige terugval zou krijgen, zou ik er wel lopen, hoewel ik volgens eigenaren die ik tegenkwam niet welkom ben
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”