Zamunda schreef:De hoeveelheid voer klinkt mij als erg weinig in de oren. Maar de hoeveelheid aan trainen klinkt mij dan weer als erg veel (5x per dag, 7 dagen per week?). Heeft de hond nooit een echt vrije dag?
Verder maakt het helemaal niet uit dat een hond geen 'hoofdmaaltijd' heeft. Hier geef ik nooit het voer in een bak, het moet altijd verdiend worden. Hetzij op de wandeling of tijdens trainen, hetzij door speuren in de tuin. Een enkele keer zit krijgt ze het uit een voerbal (bal dus, geen bak).
Dus ik zou gewoon het gewone voer gebruiken thuis. Maar daarbij wel even goed nagaan of de hoeveelheid voer en de hoeveelheid training wel goed zijn voor je hond.
Het is een BorderCollie die altijd bezig wilt zijn en 5 keer per dag vind ik zelf niet zoveel .
We trainen dan ongeveer een minuut of 3/5 dus een kwartier/20 minuten per dag.
Een vrije dag is er eigelijk niet , als we hem vrij geven begint hij stout te doen , we hebben helaas geen grote tuin waar hij lekker kan rond neuzen in zijn '' vrije tijd ''
Op de zak brokken staat 1% van totaal lichaams gewicht , dit is inderdaad voor volwassen honden bedoelt.
Eer werd mij wel verteld zowel door de DA als dierenwinkel dat iets meer voeren mag (1.5% ) maar meer slecht kan zijn voor zijn botten/gewrichten vandaar dat ik hier ook een beetje voorzichtig mee ben