Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lekkers na uitlaten?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Lekkers na uitlaten?

Ongelezen bericht door renee-uk »

ja na het laatste rondje krijgt rietje haar bammetje-voor-het-slapen-gaan-tegen-het-galspugen-in-de-ochtend ;)
ik moet elke avond weer lachen als ik haar naar de keuken zie spurten zo gauw vriendje haar tuig heeft afgedaan.

zolang we er hier allemaal plezier in hebben vind ik het niet zo belangrijk of het goed of slecht is, voor ons werkt het en dat vind ik dan wel weer belangrijk.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik ben enorm van het lekkers.
Na elke wandeling krijgen ze (thuis) iets lekkers of eten, afhankelijk van het tijdstip.
Bij het in de auto gaan krijgen ze allemaal wat lekkers.
Bij het aanlijnen krijgen ze allemaal wat lekkers.
Als ik wegga en ze mogen niet mee krijgen ze wat lekkers.
Als wij gaan slapen krijgen ze een koekje-voor-de-nacht.

Ik heb nooit gedoe, mijn honden komen graag en stappen graag in de auto en komen er ook graag thuis weer uit.
En ze zeuren nooit als ze niet mee mogen, ze kijken me haast de deur uit zelfs, want als ik wegga zonder hen krijgen ze dus iets HEEL lekkers.

Van mij mag iedereen het noemen zoals ze willen. Ik noem het ritueeltjes en ik geloof heilig in de positieve werking en de duidelijkheid daarvan.
Ik ben populair bij de honden en ze doen wat ik van ze vraag, daar gaat het maar om ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Marjoleine schreef: Ik noem het ritueeltjes en ik geloof heilig in de positieve werking en de duidelijkheid daarvan.
dit dus :ok: :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Bonnie eet meerdere keren per dag, anders gaat het mis, die krijgt na het wandelen eten. (Of na het plassen in de tuin, wat ze wil, ze is bijna 15)

Vroeger kreeg ze na het wandelen altijd een koekje, worteltje of appeltje.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nee, ik doe er niet aan. Vooral ook omdat ik er geen reden voor heb en het toch vergeet :mrgreen: Wel eens een logeerhond gehad die het gewend was. Die zat dus na elke wandeling in de keuken en het duurde even voor ik door had waarom ze dat deed :schrik:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Marjoleine schreef:Ik ben enorm van het lekkers.
Na elke wandeling krijgen ze (thuis) iets lekkers of eten, afhankelijk van het tijdstip.
Bij het in de auto gaan krijgen ze allemaal wat lekkers.
Bij het aanlijnen krijgen ze allemaal wat lekkers.
Als ik wegga en ze mogen niet mee krijgen ze wat lekkers.
Als wij gaan slapen krijgen ze een koekje-voor-de-nacht.

Ik heb nooit gedoe, mijn honden komen graag en stappen graag in de auto en komen er ook graag thuis weer uit.
En ze zeuren nooit als ze niet mee mogen, ze kijken me haast de deur uit zelfs, want als ik wegga zonder hen krijgen ze dus iets HEEL lekkers.

Van mij mag iedereen het noemen zoals ze willen. Ik noem het ritueeltjes en ik geloof heilig in de positieve werking en de duidelijkheid daarvan.
Ik ben populair bij de honden en ze doen wat ik van ze vraag, daar gaat het maar om ;)
helemaal mee eens :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

gyanty schreef:
ranetje schreef:
gyanty schreef:Ooit een lezing over een geheel andere manier van voeren gevolgd. Dit ging over het niet regelmatig eten, maar pas eten als er honger ontstaat (bij zowel mens als hond) Maar in feite als een dier honger krijgt maakt het lichaam zich gereed voor actie (jagen). Allerlei hormonen en lichaamsfuncties staan helemaal paraat voor actie. Na die actie/jacht veranderen die hormonen en lichaamsfuncties en zijn ze helemaal gericht op eten en verteren.

Nu ben ik om deze lezing niet gaan voeren op basis van honger, maar ben ik wel bewust geworden van het ritme (wat ik al had, maar niet onderbouwd. Na 2 wandelingen krijgen ze gewoon hun maaltijd. Na de andere wandeling krijgen ze niet bewust wat lekkers ofzo. Ik ben niet zo van het lekkers voeren in het algemeen. Ik kan geen reden bedenken waarom ik na een wandeling iets lekkers moet geven. Doe ik dan liever tijdens wandeling
Ik ben best van lekkers als ze een opdracht goed uitvoeren.
Als pup kregen ze daarnaast aan het einde van de wandeling als ze definitief werden aangelijnd een heel lekker stuk worst.

Voordeel:
Ik zat allang thuis achter de koffie als anderen nog woest bezig waren hun hond te overtuigen om mee te komen :mrgreen:
Iedereen om me heen noemde het omkopen. :8):
Maar vrijwel altijd als ik aan het einde van de wandeling de riem van mijn schouder haal staat de hond al bij me.
Ik hoef niet eens te roepen.
Dus laat mij maar lekkers geven.

Verder moet iedereen die beslissing voor zichzelf nemen.
Het is niet goed of slecht, het is je eigen beslissing.
Het hoeft ook niet speciaal nut te hebben.
Niet alles hoeft nut te hebben, het kan ook gewoon leuk zijn. :wink:

Maar dat is toch niet na de wandeling. Dat is tijdens wandelen. Ik 'koop ze ook vaak om' op dat punt hoor. Bij mij leer ik ze zelf de neus in de jachtlijn te steken (of door halsband of tuig). En ja dat gaat gepaard met lekkers. Is dus leuk kunstje! En honden die heel graag bij mij komen. Overigens heb ik sinds Norah altijd ballen bij mij, die werken ook als koekjes :D

Maar waarom ik geen reden kan bedenken, is omdat het mijn honden dus niet dat extra plezier oplevert als ik ze na elke wandeling iets lekkers geef. Dat ik geen reden kan bedenken, betekend voor ons meer dat wij er dus geen noodzaak toe zien, maar dat gaat puur om onze eigen situatie op dit moment. (bij pups doe ik het wel, na elke wandeling eten en of een botje)
Bij pups doe ik het ook en naderhand komt het doorgaans zo uit dat het na de twee lange wandelingen etenstijd is en na de korte wandelingen krijgt mijn hond ook gewoon iets omdat ze er op rekent :wink:
En dat vind ik geen ramp.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Kira krijgt iets lekkers na het wandelen, als ze meegaat in de auto en als ze niet mee mag. Ze krijgt een koekje voor het slapen gaan.
Tijdens het wandelen is ze niet geïnteresseerd in koekjes dan volstaat een aai.
Groetjes, Terry
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dat met die auto is trouwens ontstaan nadat ik in een kop-staartbotsing had gezeten. Lobke en Isabel zaten achterin.
Isabel was toen een jaar en die wilde daarna (begrijpelijkerwijs) de auto niet meer in.
Die heb ik toen gelokt met koek en dat is gebleven.
Ze ervaren die auto allemaal positief hier en dat is toch wel erg aangenaam :ok:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Marjoleine schreef:Dat met die auto is trouwens ontstaan nadat ik in een kop-staartbotsing had gezeten. Lobke en Isabel zaten achterin.
Isabel was toen een jaar en die wilde daarna (begrijpelijkerwijs) de auto niet meer in.
Die heb ik toen gelokt met koek en dat is gebleven.
Ze ervaren die auto allemaal positief hier en dat is toch wel erg aangenaam :ok:
Dat is wel een goeie tip trouwens. Nilo vind de auto niet zo, hij gaat er wel in maar met frisse tegenzin. Tegenwoordig heeft hij een dilemma omdat we met de auto 9 van de 10 keer wél naar het bos gaan. Misschien haal ik hem met een koekje over de streep :mrgreen:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

O, ik ben reuze van het omkopen van de levende have in mijn huis. Honden, katten, kinderen... allemaal worden ze omgekocht. En als dat niet helpt: chantage is een goede tweede keuze. :F:

Na twee wandelingen ('s ochtends en 's avonds) krijgen ze sowieso hun eten. Dus je wilt niet weten in wat voor tempo ze hun behoefte doen en naar huis racen. Zelfs die ouwe mutsen zetten de sokken erin. Bij het laatste rondje 's avonds krijgen ze een bruine boterham en, net als bij Rita van Renée, zitten ze al in de keuken voor ik mijn jas aan de kapstok heb gehangen.
En verder krijgen ze van mij altijd iets lekkers als ik koffie drink. En ik drink véél koffie. En krijgen ze iets lekkers als ik zelf een snaaibui krijg want ik krijg een acuut schuldgevoel als ik iets eet en ik zie 5 paar hongerige oogjes op mij gericht (zoonlief heeft ook prachtige bruine kijkers).
En ze krijgen wat lekkers als ik zin heb om ze iets te geven. Of zoonlief heeft zin om ze iets te geven. Zomaar omdat de zon schijnt en dat moet worden gevierd. Of omdat het regent en dan hebben we allemaal troost nodig.
Of omdat ik ze lief vind. En dat vind ik ze meestal wel.

En als ze niet lief zijn, ga ik over in de chantage-modus: 'Als je niet luistert, krijg je helemaal NIKS lekkers.' :hmmm:
Aangezien ze het woord 'lekkers' prima verstaan, gaan ze zich direct goed gedragen. :mrgreen:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

lieke schreef:O, ik ben reuze van het omkopen van de levende have in mijn huis. Honden, katten, kinderen... allemaal worden ze omgekocht. En als dat niet helpt: chantage is een goede tweede keuze. :F:

Na twee wandelingen ('s ochtends en 's avonds) krijgen ze sowieso hun eten. Dus je wilt niet weten in wat voor tempo ze hun behoefte doen en naar huis racen. Zelfs die ouwe mutsen zetten de sokken erin. Bij het laatste rondje 's avonds krijgen ze een bruine boterham en, net als bij Rita van Renée, zitten ze al in de keuken voor ik mijn jas aan de kapstok heb gehangen.
En verder krijgen ze van mij altijd iets lekkers als ik koffie drink. En ik drink véél koffie. En krijgen ze iets lekkers als ik zelf een snaaibui krijg want ik krijg een acuut schuldgevoel als ik iets eet en ik zie 5 paar hongerige oogjes op mij gericht (zoonlief heeft ook prachtige bruine kijkers).
En ze krijgen wat lekkers als ik zin heb om ze iets te geven. Of zoonlief heeft zin om ze iets te geven. Zomaar omdat de zon schijnt en dat moet worden gevierd. Of omdat het regent en dan hebben we allemaal troost nodig.

En als ze niet lief zijn, ga ik over in de chantage-modus: 'Als je niet luistert, krijg je helemaal NIKS lekkers.' :hmmm:
Aangezien ze het woord 'lekkers' prima verstaan, gaan ze zich direct goed gedragen. :mrgreen:
Kijk, beter dan dit kan ik niet uitleggen dat het geven van iets lekkers GEEN NUT (of hoger doel) hóéft te hebben :ok: . Hoeveel nuttelozer wil je het hebben :LOL: .
En als het voor jou en de levende have in je huis werkt dan zul je mij niet horen zeuren hoor :pffff: .
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Zamunda schreef:
lieke schreef:O, ik ben reuze van het omkopen van de levende have in mijn huis. Honden, katten, kinderen... allemaal worden ze omgekocht. En als dat niet helpt: chantage is een goede tweede keuze. :F:

Kijk, beter dan dit kan ik niet uitleggen dat het geven van iets lekkers GEEN NUT (of hoger doel) hóéft te hebben :ok: . Hoeveel nuttelozer wil je het hebben :LOL: .
En als het voor jou en de levende have in je huis werkt dan zul je mij niet horen zeuren hoor :pffff: .
Ach, ik heb mijn dieren en mijn kind voor mijn lol. En hopelijk voor hún lol. Dus waarom moet alles in vredesnaam een pedagogisch nut hebben?
Zolang ze, naast hun lol, anderen niet tot last zijn, ga ik lekker door met ze tot in de grond toe te verpesten. Gewoon omdat ik het leuk vind en het mij een goed gevoel geeft. :F:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

lieke schreef:
Zamunda schreef:

Ach, ik heb mijn dieren en mijn kind voor mijn lol. En hopelijk voor hún lol. Dus waarom moet alles in vredesnaam een pedagogisch nut hebben?
Zolang ze, naast hun lol, anderen niet tot last zijn, ga ik lekker door met ze tot in de grond toe te verpesten. Gewoon omdat ik het leuk vind en het mij een goed gevoel geeft. :F:
Heerlijk toch :E: !
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Niet altijd. Ze krijgen meerdere keren over de dag verdeeld een koekje. En s' avonds tijdens het koffiedrinken en voor ik mijn bed opzoek krijgen ze altijd nog iets lekkers.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Niet altijd maar Bo krijgt vaak iets lekkers. Als ze mee moet met de fiets (omdat ze dat in het begin niet zo leuk vond), vaak als ik haar aanlijn. En na de grote wandeling altijd iets écht lekkers. En als ik klaar ben met eten mag ze mijn bord aflikken. En tijdens de laatste ronde nadat ze heeft geplast. Maar soms vergeet ik het of vergeet ik snoepjes in mijn jaszak te doen en dan is het ook goed.
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Loki krijgt na elke wandeling wat lekkers en tussendoor af en toe ook wat, meneer is verwend xD
We passen natuurlijk wel op zijn gewicht en hij krijgt veel beweging. Hij weet ook dondersgoed dat als hij te lang op zijn bullepees knaagt en zijn eten niet opeet dat die weg en hij pas na het eten dat ding weer terugkrijgt.

We laten hem iig niet dichtslippen ofzo maar lekkers krijgt hij wel, als hij braaf is tenminste.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

's Ochtends. Degene die het eerst weg moet, of het eerst wakker is, gaat koffie zetten. En komt met volle thermoskan, krant en 2 mokken weer naar boven. En niet te vergeten.... een paar brokjes/snoepjes. En op de één of andere manier is er ook een gewoonte in geslopen dat er - nadat die brokjes op zijn - er een bonus volgt. Kwart plakje leverworst ofzo. Dat halen we dan diep uit de zakken van onze badjas.

Hoe diep Miep ook in slaap is, ze wordt acuut klaarwakker en gaat kwijlen als ze het hondenlaatje hoort (Saar voorheen ook hoor, alleen die kwijlde er niet bij). Het kind is diep teleurgesteld als er eentje bovenkomt zonder 3 minibrokjes. Dan komt ze na die koekjes ook niet lekker even tussen ons in kroelen, dan blijft ze aan het voeteneind liggen. Diep zuchtend maar weer in slaap vallend. Zwaar verwaarloosd voelt ze zich dan volgens mij :ugh:
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Inge O schreef:
Riboet schreef:Hugo krijgt zijn favoriete bal bijvoorbeeld als hij ECHT niet meteen wil terugkomen voor het wandelen, dan zwaai ik even met zijn (dus eigenlijk 'mijn' ) blauwe bal en dan is ie rap bij me en die mag hij dan naar huis dragen. :mrgreen: .
jij bent hem dan eigenlijk aan het trainen om vooral niét te willen komen :ok: .
Eh.... oeps!

DAT kwartje is gelukkig nog niet bij hem gevallen :mrgreen: .

Hij heeft overigens altijd een bal hoor tijdens een uitje maar die favoball is voor uitzonderingen en van mij.
Afbeelding
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Na de laatste ronde krijgen zie hier altijd een schapenvetje. En dat weten ze precies :lol1:
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Ja hoor, Kai krijgt meestal na de grote wandeling iets lekkers.
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

hier hetzelfde als marjoleine.
ook met het in de auto gaan moest hij op een loopplank, aangeleerd met een
lekkertje en nu geef ik het nog als hij netjes wacht en over de plank loopt.
meneer weet het al. :mrgreen:
ook als ik weg ga een klein stukje wat hij zo kan opeten, en als ik terug kom van wat langer weg te zijn (max 4 uur) dan krijgt hij een lekker kluifje.
onderweg ook, als hij de laatste wandeling poept dan krijgt hij wat lekkers en dat
weet hij donders goed, dus niet lollyfanten maar poepen en hoppa naar de baas racen. :cheer: daarna mag hij snuffelen wat hij wil.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Na de avondwandeling krijgen ze wat lekkers om te kluiven en ook dat weten ze precies; Puchu kijkt het
keukenkastje bijna open... opschietennnn :hmmm:
Soms ook wel lachen, want dan pikt hij er wat uit, heel geniepig, heel langzaam en dan sluipt hij weg :smile2:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik strooi ook kwistig met lekkers en kauwmateriaal :mrgreen: Na de grote wandeling zijn ze vies en moe en gaan ze lekker uitrusten met meestal een oor of hoefje o.i.d. Het voordeel voor mij is dat de viezigheid dan in de manden terecht komt en niet door het hele huis :ok: Verder niet standaard lekkers na een wandeling of uitlaatronde, maar net hoe het uitkomt. Wel lekkers bij in de auto gaan, bij aanlijnen, bij hierkomen (nu nog heel vaak met nieuwe jonge hond, maar dat wordt wel minder op den duur). En als ik wegga voor een paar uurtjes krijgen ze een hele lekkere kluif :cheer: Gelukkig worden ze niet heel snel dik (alleen op Sid moet ik wel een beetje letten) :mann:
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Marjoleine schreef: En ze zeuren nooit als ze niet mee mogen, ze kijken me haast de deur uit zelfs, want als ik wegga zonder hen krijgen ze dus iets HEEL lekkers.
Hier zijn ze ook zooooo blij als ik zonder ze weg ga. Als ik het rolgordijn dicht doe begint Sliert al zijn rondjes te hopsen want ooooooo dan krijgen ze toch iets lekkers.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Na de ochtend wandeling krijgt hij zijn eten.
Door de week krijgt hij na zijn avondwandeling ook zijn eten en na de laatste ronde krijgt hij wat lekkers. Maar meer voor het slapen gaan, wat ik ga dan altijd meteen door naar bed.

In de weekenden of op de vrije dagen dan krijgt hij na de lange wandeling vaak een lekkere kauwstaaf! :ok: Gewoon omdat hij hier vreselijk van kan genieten! :lol1:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Noah krijgt altijd iets van pensstaafje na een wandeling, waarom zou het slecht zijn?
Perry en Noah

Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Na het eerste rondje sochtends , behalve op de zondag
Dan krijgt Kenji wel dr koek .

Kyto , Ziva en Moya gaan dan meteen mee naar t speurveld en daarna trainen.
Maar die krijgen van die kleine beloningssnoepjes elke keer als we van t veld af komen en wat brokjes als beloning op t veld.

Die missen hun koek dan echt niet ;)

En 's avonds na t laatste rondje voor ze naar bedje moeten
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

kaatje888 schreef:Wie geven hun hond(en) na elke uitlaatronde iets lekkers?
En is dit goed om te doen, of niet?

Graag jullie mening!
Hier gebeurt het altijd. En dat weten ze. Na het wandelen krijgen ze een hapkluifje.

Het is niet goed en het is niet slecht. Maar de honden vinden het fijn en dat telt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

kaatje888 schreef:
Zamunda schreef:Er is geen goed of fout, zolang het maar past bij de hond (en de baas). Mijn mening :pffff: .
Dus het kan geen kwaad om een hond na elke wandeling iets lekkers te geven?
Nee, in de basis niet, maar je moet wel oppassen dat je een hond niet teveel tussendoor voert, vind ik. Het is niet de bedoeling dat de hond er dik van wordt tenslotte ;-)

Ik doe het zelf niet. Of beter: ik doe het soms, maar dan is het toeval. Ze krijgen bij mij volstrekt willekeurig wel of niet wat lekkers of een kauwstaaf of een snoepje of wat ook. Niet standaard "bij het opstaan" of "voordat we gaan slapen" of "terugkomend bij de auto na een wandeling"....

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”