Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden met andere huisdieren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

MarjoSophie
Vaste gebruiker
Aantal honden: 0

Honden met andere huisdieren

Ongelezen bericht door MarjoSophie »

Ik wil al in alle eeuwigheid een hond.
Maar altijd is er wel iets, dan een baan, dan ruimte naja.

Ik wil mijn ouders ervan overtuigen dat het absoluut nu kan.
Alleen nu blijft er nog 1 maar.

Ik schets even de situatie hier in huis (zowel van werk, dieren, huis, bezigheden etc..)

Ik ben 24 (jemig wat klinkt dat oud) Ik heb een druk leventje.
Ik heb een leuke baan, van nu 18 uur onregelmatig(geen nacht)
Ik heb 2 pracht van paarden, waar ik graag mee wandel. rijd en van geniet.
Ik ga hier elke dag naar toe. en maak lange ritten van 10+ km soms nog veel meer.
Thuis hebben wij 3 katten, 2 oudjes van 11 jaar en een mega kleuter van 4 maand.
Daarna(de maar in het verhaal)
Heb ik 4 fretten, een oudje van bijna 9 jaar, die loopt op het laatste moment, hij is op en oud.
Dan heb ik er een van 2 jaar Rowan, Rowan is een bijter naar andere beesten, hij krijgt er stress van en loopt 99% van de tijd boven op de slaapkamers. Hij komt achteraf gebleken uit een slechte fok lijn, en is erg vatbaar voor maagproblemen door stress.
Dan heb ik nog 2 kleuters van bijna een jaar. Mees & Hazel. Beide erg lief doen weinig aan andere dieren in zover dat mogelijk is met een roofdier.

Nu lopen Mees & Hazel altijd beneden in de woonkamer s' avonds zo gemiddeld 1,5 tot 2 uur.
En daar is nu ook het probleem.(dat vinden mijn ouders althans)
De hond zou daar dan ook lopen, en de fretten ook. Ik wil niet dat de hond gebeten wordt en vind dat een groot risico.
Nu wil ik daar een passende oplossing voor bedenken, en door middel van dat mijn ouders ervan overtuigen
Dat een hond wel in ons leven zou passen. Zonder dat de fret of de hond daar last van hebben.

De hond hoeft zo wie zo niet heel veel alleen te zijn, mijn vader werkt op een bedrijf, waar de hond mee naar toe zou kunnen als ik druk ben, er is daar nog een hond (een labrador vrouwtje)
En mijn moeder is tussendoor overdag vaak thuis (voor een evt kort uitlaat moment)
Verder zijn de kosten & zorgen voor mij.

Nu klinkt dit wel erg penny allemaal, maar ik bedoel dit echt serieus.
Ik heb heel vaak de hond van bedrijf waar mijn vader werkt, (zijn goeie vrienden)
En als die er is vinden ze zoo gaaf. En dan maken ze mij lekker van ohh gaat wel heel goed he met de katten.
Wie o wie heeft de doorslag gevende tip :O:
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Honden met andere huisdieren

Ongelezen bericht door Laura84 »

Wachten tot je uit huis bent?
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

***puppy*** schreef:Wachten tot je uit huis bent?
Dat dus, en dan eerst bekijken hoe je situatie er dan uit ziet... Dan zal de vraag zijn of je met 18 uur werken rond kan komen
Afbeelding
MarjoSophie
Vaste gebruiker

Ik werk nu nog 18 uur inderdaad.
Dat zal in de toekomst niet meer worden als 24 tot 28 uur. Omdat dat praktisch onmogelijk is in de sector waarin ik werk.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

De hond uitlaten terwijl de fretten loslopen, of hem/haar voor die korte periode even in een andere ruimte of bench doen?
En anders gewoon wachten tot je het huis uit bent, maar dan zul je meer moeten werken om rond te komen denk ik, en dan is het ook wat lastiger misschien.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik zou sowieso wachten tot je het huis uit bent, je hele tijdsindeling verandert dan evenals de inkomsten en uitgaven.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ga op jezelf wonen :19: Moet er niet aan denken om met 24 nog bij pa en ma te wonen en die te overtuigen dat ik een hond wil.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

MarjoSophie schreef:Ik wil al in alle eeuwigheid een hond.
Maar altijd is er wel iets, dan een baan, dan ruimte naja.

Ik wil mijn ouders ervan overtuigen dat het absoluut nu kan.
Alleen nu blijft er nog 1 maar.

Ik schets even de situatie hier in huis (zowel van werk, dieren, huis, bezigheden etc..)

Ik ben 24 (jemig wat klinkt dat oud) Ik heb een druk leventje.
Ik heb een leuke baan, van nu 18 uur onregelmatig(geen nacht)
Ik heb 2 pracht van paarden, waar ik graag mee wandel. rijd en van geniet.
Ik ga hier elke dag naar toe. en maak lange ritten van 10+ km soms nog veel meer.
Thuis hebben wij 3 katten, 2 oudjes van 11 jaar en een mega kleuter van 4 maand.
Daarna(de maar in het verhaal)
Heb ik 4 fretten, een oudje van bijna 9 jaar, die loopt op het laatste moment, hij is op en oud.
Dan heb ik er een van 2 jaar Rowan, Rowan is een bijter naar andere beesten, hij krijgt er stress van en loopt 99% van de tijd boven op de slaapkamers. Hij komt achteraf gebleken uit een slechte fok lijn, en is erg vatbaar voor maagproblemen door stress.
Dan heb ik nog 2 kleuters van bijna een jaar. Mees & Hazel. Beide erg lief doen weinig aan andere dieren in zover dat mogelijk is met een roofdier.

Nu lopen Mees & Hazel altijd beneden in de woonkamer s' avonds zo gemiddeld 1,5 tot 2 uur.
En daar is nu ook het probleem.(dat vinden mijn ouders althans)
De hond zou daar dan ook lopen, en de fretten ook. Ik wil niet dat de hond gebeten wordt en vind dat een groot risico.
Nu wil ik daar een passende oplossing voor bedenken, en door middel van dat mijn ouders ervan overtuigen
Dat een hond wel in ons leven zou passen. Zonder dat de fret of de hond daar last van hebben.

De hond hoeft zo wie zo niet heel veel alleen te zijn, mijn vader werkt op een bedrijf, waar de hond mee naar toe zou kunnen als ik druk ben, er is daar nog een hond (een labrador vrouwtje)
En mijn moeder is tussendoor overdag vaak thuis (voor een evt kort uitlaat moment)
Verder zijn de kosten & zorgen voor mij.

Nu klinkt dit wel erg penny allemaal, maar ik bedoel dit echt serieus.
Ik heb heel vaak de hond van bedrijf waar mijn vader werkt, (zijn goeie vrienden)
En als die er is vinden ze zoo gaaf. En dan maken ze mij lekker van ohh gaat wel heel goed he met de katten.
Wie o wie heeft de doorslag gevende tip :O:
MarjoSophie
Vaste gebruiker

De eerste komende paar jaar ga ik het huis niet uit.

Andere ruimte was ook mijn idee, bv de keuken of de gang, Nergens is het koud.
kan er kussen neerleggen.

Ik ga nog maar is fijn overlggen thuis
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mekkie »

MarjoSophie schreef:Ik werk nu nog 18 uur inderdaad.
Dat zal in de toekomst niet meer worden als 24 tot 28 uur. Omdat dat praktisch onmogelijk is in de sector waarin ik werk.
Het klinkt wat zurig maar dan is het dus vrij logisch dat je later of nog een baan ernaast zal nemen, of jezelf om laat scholen.
Je zal toch moeten eten en wonen.
Een hond is prima te combineren met een 28 urige werkweek, maar erg moeilijk met nog een baan of een opleiding ernaast.

Er veranderd veel hoor, in je situatie binnen de 15 jaar dat een hond leeft.

Als ik al voor een hond zou kiezen, zou ik uitkijken naar een oudje uit het asiel. Er zitten echt leuke hondjes die een leuk baasje zoeken en misschien nog een goeie 5 jaar meegaan. Bij een herplaatser weet je vaak ook van tevoren of hij wel of niet bij andere beesten kan, das alvast handig met de Fretten. :ok:
Afbeelding
MarjoSophie
Vaste gebruiker

Over nog een baan, 1 baan is voldoende. Wat ik doe is daarnaast niks te combineren, ivm onregelmatig werken.
OM laten scholen is ook zeer zeker niet van toepassing, hoogtes opnieuw naar school voor doorscholing. Om de crisis te overbruggen.

En hier stoot ik mensen vast mee tegen het hoofd, maar een hond uit het asiel wil ik absoluut niet.
En oud al helemaal niet.
De kans op dat een hond bij fretten kan is vast nihil, en dan nog maar anders om. Samen gaat niet.

Daarom een jonge hond, zodat ik daarin zelf kan sturen.
Mutt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Retrievermixen

Ongelezen bericht door Mutt »

MarjoSophie schreef:Over nog een baan, 1 baan is voldoende. Wat ik doe is daarnaast niks te combineren, ivm onregelmatig werken.
OM laten scholen is ook zeer zeker niet van toepassing, hoogtes opnieuw naar school voor doorscholing. Om de crisis te overbruggen.

En hier stoot ik mensen vast mee tegen het hoofd, maar een hond uit het asiel wil ik absoluut niet.
En oud al helemaal niet.
De kans op dat een hond bij fretten kan is vast nihil, en dan nog maar anders om. Samen gaat niet.

Waarom als ik vragen mag?
Het is helaas nog wel eens een vooroordeel dat asieldieren/herplaatsers per definitie 'probleem'dieren zijn, terwijl er ook hele leuke onbezonnen dieren tussen zitten. Hoezo zou een hond niet bij een fret kunnen? Zoals je het nu stelt zou het met een pup dus ook mislukken. Als je voor een herplaatser gaat zou ik voor een hond gaan die met katten en eventueel andere dieren is gewend. Het gaat er namelijk vooral om dat ze weten dat bewegende/levende dingen in huis gewoon genegeerd dienen te worden.

Verder ben ik eigenlijk wel met de bovenstaande reacties eens en is afwachten tot een stabielere situatie hebt (ivm later op jezelf wonen) verstandiger, maar dat is mijn mening :wink:
Afbeelding
Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

MarjoSophie schreef:Over nog een baan, 1 baan is voldoende. Wat ik doe is daarnaast niks te combineren, ivm onregelmatig werken.
Nu nog wel. Was je van plan na je 30e nog thuis te wonen?
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Het lijkt me allemaal een beetje chaotisch in jou geval.
Ik vind het ook zielig als de hond een hele tijd opgesloten zit in de gang omdat de fretten los moeten :19:
Maar dat is mijn mening.

Verder snap ik niet helemaal dat je geen leuk hondje uit het asiel wilt, of 1 uit het buitenland.
Wil je dan persee een pup?
Ik denk in jou geval dat je nu geen tijd hebt om een pup op te voeden.
Ik denk dat dat heel erg lastig gaat worden.
er zitten zat leuke hondjes in het asiel of ergens anders,
en ze hoeven ook geen 10 ofzo te zijn?
Je kan ook een hondje van 5 jaar nemen, die kan nog heel lang mee hoor.
maar dan weet je of het hondje met andere dieren kan,
met een pup is dat ook altijd maar de vraag :19:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Hier ook een beestenbende waaronder 3 fretten, 2 katten en 2 honden. De honden en katten lopen sowieso de hele dag door elkaar heen.
De fretten zijn een ander punt. 2 ervan kan ik makkelijk laten lopen, omdat ze zo goed als geen interesse tonen in de honden/katten, maar de jongste is zo druk dat hij de honden en katten achterna gaat. Mijn Kira (hond) vind dit niet altijd even leuk en daarom wordt het lopen een beetje aangepast op Kira. Als zij in mijn kamer ligt, gaan de fretten mee naar binnen en komt er even een kinderhekje voor mijn deuropening te staan en krijgt zij gewoon wat lekkers te knabbelen. Als Kira in de woonkamer ligt, lopen de fretten gewoon los in mijn kamer.

Nou stond iedereen in huis hier wel achter, maar als er alsnog iemand tegen is, zou ik het zo laten. Een fret heeft gemene tandjes en als dat een keer mis zou gaan, is de fret niet opgewassen tegen de hond en een ongeluk zit in een klein hoekje. Ze hoeven maar net er tussen door te schieten en het kan al gebeurt zijn.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

als je je ouders moet overtuigen, dan is het geen goed idee.
Alle gezinsleden zullen achter een hond moeten staan voordat er ééntje in huis komt.
Dat is mijn mening.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik ben ook 24. Ik ben pas aan een hond begonnen toen mijn vriend en ik gingen samenwonen.
Elke maand een huis betalen in je eentje is duur, een paard betalen is duur (2 al helemaal), dan wil je ook nog een spaarpotje voor je paarden (en je fretten?) en uiteraard voor je hond. Heb je dan een auto nodig?
Een hond kost best veel geld vind ik. Wij zijn voor onze hard groeiende hond (8mnd) elke maand 70 euro aan voer kwijt.
Bovendien, een pup is echt zóóó tijdrovend en zoveel werk! Verkijk je er niet op. Ik wist dat het veel werk zou worden en nóg vond ik het tegenvallen. Soms zitten karaktertrekjes ook in de aard van het beestje en kun je ze niet alles (af)leren, in dat geval is een asielhond wel fijn. Dan weet je van tevoren al of hij bij andere (evt kleine) huisdieren kan.

Ik zou inderdaad in jouw geval nog wachten tot je op jezelf woont. Dat ga je moeilijk redden met 18 uur werken én 2 paarden én een hond. Dan zul je haast wel meer moeten werken. En ik weet niet hoe je paarden gestald staan en je elke dag er naar toe moet? Ik was altijd wel van 9 uur 's ochtends tot half 11 's avonds weg als ik moest werken en 2 paarden moest doen..
Een pup kan de eerste weken niet alleen gelaten worden voor een uurtje. Mijn vriend en ik deden kaartspellen en de winnaar mocht naar dat leuke feestje waar we beide voor uitgenodigd waren, de verliezer bleef bij pupsel... Die je elk uur buiten moest laten plassen.
StephanieR
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji

Ongelezen bericht door StephanieR »

MarjoSophie schreef: En hier stoot ik mensen vast mee tegen het hoofd, maar een hond uit het asiel wil ik absoluut niet.
En oud al helemaal niet.

Je stelt nu zelf al bijna vast dat een combi van hond en fret niet gaat. Waar begin je dan aan als je er nu al niet zoveel vertrouwen in hebt dat het lukt?
En wat ga je met de hond doen als je jonge hond toch de fretten wil opvreten?

En het komt allemaal gewoon aan op discipline, of het nou een asiel, andere herplaatshond of pup is, dat maakt allemaal geen flikker uit.
Mijn honden (pup, asiel en herplaatser van 4 maanden) weten en wisten alledrie dondersgoed dat mijn nee ook echt nee was. Bij de hamster kom je niet in de buurt en van de straatkatten blijf je af, deze wens ik genegeerd te hebben. Het is heel simpel :19:
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Eigenlijk kan ik het gewoonweg niet geloven dat je dit je ouders aan wilt doen.
Je schrijft: mijn vader kan de pup meenemen naar zijn werk wanneer ik eens druk ben.
En je moeder moet dan in haar schaarse tussendoortijd thuis de pup maar even snel uitlaten.
Je zult het hopelijk veel en veel drukker gaan krijgen dan 18 uur werken.
Meer uren, evt. scholing, dan nog je paarden en je fretten en daar MOET dan een pup bij.
Uhhhhh... :denken:
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik had vroeger ook fretten, drie stuks. Boyke is er mee opgegroeid en kon het goed met ze vinden, terwijl hij als border terriër wel veel zin heeft in beestjes achterna rennen :wink: De fretten vonden hem ook leuk .... en lekker :schrik: Ze beten hem het liefst in zijn blote buik of piemel :80: Hij was dus erg voorzichtig met ze, dat begrijp je. Ik liet de fretten dus alleen los onder strikte supervisie, zodat ik Boyke kon beschermen tegen de bijtgrage tandjes. Het kan dus samen, maar ik zou ze nooit zonder toezicht doorlopend samen laten zitten in een kamer!
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

***puppy*** schreef:Wachten tot je uit huis bent?

Ik kan een heel verhaal typen, omdat ik je buiten dit forum ook persoonlijk ken. Maar ik sluit mij volledig aan bij Puppy.... Meid wacht tot dat je op jezelf woont!
Alle voors en tegens zijn hierboven ook genoemd en zelf ben jij ook wijs genoeg te snappen dat het nu gewoon niet verstandig is...
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Al onze honden thuis komen prima overeen met katten, honden en paarden maar de fretten zijn geen succes wegens het willen opvreten van de honden. Hier kunnen de fretten gelukkig loslopen in een stukje woonkamer waar de honden sowieso niet in mogen.

Kunnen de rest van je fretten niet boven bij Rowan, of trekt Rowan dat niet? Of in een andere ruimte laten loslopen, is daar geen plek voor?
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Volgens mij onderschat je het
hebben van een pup.

Sent from my LG-P760 using Tapatalk
blablabla :)
MarjoSophie
Vaste gebruiker

Ik weet wat het woord pup betekend. Fretten pups zijn net zo. Alleen laat je die niet uit.

Rowan kan niet bij andere fretten.
Fret is sollitair overigens.

Ik heb besloten dat ik nog even ga wachten tot ik een betere baan heb.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

MarjoSophie schreef:Ik weet wat het woord pup betekend. Fretten pups zijn net zo. Alleen laat je die niet uit.
Dan vrees ik toch dat je een (jonge) hond behoorlijk onderschat.
En als je die 18 uur werk met hobbies nu al een druk leven vindt...
MarjoSophie
Vaste gebruiker

Oh druk niet. Ben gewoon graag bezig.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

En oud al helemaal niet.

Mijn honden hadden nog nooit een fret gezien (ze zijn beiden 7 jaar) voordat Freek de fret bij ons kwam. Met wat begeleiding gaat het prima. Ik zorg dat de honden hoog of boven zitten wanneer Freek losloopt. Eerst wilden ze nog wel met elkaar kroelen maar fretten bijten zo graag in zachte delen, nu willen de honden niet meer kroelen :F:

Wel vraag ik me af hoe je dat allemaal gaat betalen van 28 uur werk, paarden, fretten, hond.. Kan daar nog een huis en boodschappen bij?
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

wie gaat dat betalen dan?
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

MarjoSophie schreef:Ik weet wat het woord pup betekend. Fretten pups zijn net zo. Alleen laat je die niet uit.

Ik heb geen verstand van fretten maar hebben fretten training/opvoeding nodig? En maak je die ook buiten zindelijk? Hoe slapen die hun eerste nachten? Hoe lang kun je een fretpup alleen laten?
Bovendien is een honden pup best veel geld, alle entingen en spullen die je nodig hebt, training en puppyvoer is ook niet goedkoop.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Dat lijkt me een wijs besluit :ok:
Ik heb een hondenpup (een gemakkelijk exemplaar) opgevoed en diverse frettenpups, maar geloof me: dit is echt niet hetzelfde :wink: Het opvoeden van een hondenpup is veel en veel intensiever, je bent er letterlijk doorlopend mee bezig en ook nog een heel stuk langer dan met de opvoeding van een frettenpup.
Ik zou zeggen: gebruik de tijd ide je nu hebt om je goed in te lezen, na te denken over hoe je het aan wilt pakken en met veel hondenmensen te praten. Misschien kun je een uitlaathondje vinden, waar je lekker mee aan de slag mag?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”