Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
haha het krekelparadijs was er ook meer voor de sier en studie, en het geluid de hele dag, wauw!
In Australië liepen huntsman spiders gewoon door je huis, die heb ik ook wel van heel dichtbij bestudeerd. Tot er één zijn voorpoten optilde en zo voor me op de grond sprong. Toen maakte ik toch ook wel even een sprongetje
wat een prachtige beesten! En weer wat nieuws geleerd wist niet dat ze er zolang over deden en zo oud worden!! Brr toch doodeng gelukkig zitten ze in een lijstje
Mijn dochter vangt alle spinnen die hard rondrennen in een glazen potje, die is voor geen enkel dier bang.
De rest durf ik zelf wel voorzichtig buiten te zetten met een potje. Maar meestal zijn ze het haasje als een hond of kat ze in de gaten krijgt, dan vind ik alleen soms nog een klein pootje
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
marian* schreef:Ik heb het ook niet op spinnen en zal ze dus ook nooit in huis halen maar dit is mooi vastgelegd
Ik vraag me trouwens af wat echte bangerds zouden doen als ze alleen waren en toch van een spin af wilden?
Nuja, ik woonde dus alleen en heb gewoon de deur dicht getrokken en ben een week de kamer niet in geweest tot mijn redder in nood het eruit zou halen
Ik heb wel geprobeerd die spin te vangen maar oh!! Dat moment dat je die bak (glas was niet groot genoeg!) op die spin moet gaan zetten brrrrr! Ik krijg gewoon weer de rillingen.
Ik bel mijn moeder Ik ben echt heel erg bang, schaam schaam, zelfs voor een klein huisspinnetje. Wel eens van die rioolspinnen gehad en toen heb ik op afstand een (glazen ) schaal erover gegooid en heb, ik overdrijf niet, 4 uur stil op de bank gezeten en gewacht tot Michael thuis kwam
Maar even ander vraagje, de spin in je eerste reeks foto's is die erg giftig als ze bijt?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Ik ben echt heel bang voor spinnen, ik durf ze eigenlijk niet eens op te stofzuigen maar naar deze foto's heb ik zonder gruwel kunnen kijken. Echt mooi vastgelegd
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
jullie zullen het waarschijnlijk niet geloven,maar ik ben echt geen held met huisspinnen hoor ,zeker die grote huisspinnen die te pas en onpas door het huis rennen of op de muur zitten heb ik helemaal niets mee...
enne,nee hoor de spin op de foto is weinig giftig... ( en eigenlijk is het ook nog eens een heel vriendelijke spinnen soort )
en nanna,haha ,ja niet te vergeten dat je de krekel eerst van tevoren zelf leeggezogen moet hebben...zo in geheel gaan ze niet naar binnen...
Ook ik ben doodsbenauwd van 'gewone' spinnen, hoewel het scheelt of ik ze binnen zie (dan ben ik ècht bang) of buiten, dan kun je natuurlijk weglopen hè.
Vind dit wel mooie foto's hoor en ja op een of andere manier zijn ze ze groot dat ik ze minder eng vind, hoe raar het ook klinkt.
Heb ik alleen nog een vraagje; als ze nog zo aan het uitharden zijn, zijn ze zeker wel kwetsbaar? Verstoppen ze zich dan normaal gesproken niet op een veilig plekje?
ja ze zijn heel kwetsbaar,vooral dat op hun rug liggen is een hele kwetsbare positie,denk dat ze in de natuur dit ook in een holletje doen oid...
en dat het uitharden ( vooral de tanden zijn zoals je zien wit en breken zo af waardoor ze ten dode opgeschreven zouden zijn) ook gebeurd terwijl ze ergens verstopt zitten ...
Normaal doen ze dit in hun hol inderdaad, die ze voordat ze gaan vervellen hermetisch dichtmaken met heel veel web. Zelfs een brutaal klein insect kan ze aanvreten als ze net uit hun huid zijn gekropen.
Ik ben bang van spinnen, maar zo'n vogelspin vind ik toch wel mooi om te zien. Misschien dat ik het zelfs durf vast te pakken!
Nooit geweten dat spinnen konden vervellen! Weer wat geleerd
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt! [/URL][/url]
Hier in Frankrijk lopen ook monsters rond van huisspinnen, brrr! Ik hoopte dat Manu ze misschien stuk zou maken maar ook die rent ervoor weg. Vriendlief heeft tot nu toe alles dapper weggehaald maar ik zie toch elke keer dat gezicht vertrekken
Vogelspinnen heb ik nog nooit zien rennen, misschien dat ik ze daarom iets minder eng vind. En ze zitten altijd in een kooi.. Maar als die in mijn huis zou zitten zou ik toch een hartaanval krijgen!
Jeannettebo schreef:@ ts, zet gewoon even in de titel dat het om een spin gaat, niet iedereen wordt er vrolijk van en het wordt nog vrij normaal gevraagd. Kleine moeite en iedereen kan weer slapen
Mag ik vriendelijk verzoeken om dit ook bij slangen te doen?
Ik ben vreselijk panisch voor slangen en krijg al bijna een hartverzakking bij het zien van een foto van die wezens (en ik overdrijf niet eens ).
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
Jeannettebo schreef:@ ts, zet gewoon even in de titel dat het om een spin gaat, niet iedereen wordt er vrolijk van en het wordt nog vrij normaal gevraagd. Kleine moeite en iedereen kan weer slapen
Ik ben vreselijk panisch voor slangen en krijg al bijna een hartverzakking bij het zien van een foto van die wezens (en ik overdrijf niet eens ).
Lijkt me sowieso een kleine moeite bij onderwerpen waarvan je weet dat sommige mensen er niet goed tegen kunnen
Lijkt me sowieso een kleine moeite bij onderwerpen waarvan je weet dat sommige mensen er niet goed tegen kunnen
Juist
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne. Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
alinelaila schreef:Wat vreselijk interessant om te zien. Ik wist helemaal niet dat spinnen gingen vervellen.
Doen alle spinnen dat of alleen vogelspinnen?
alle spinnen doen dat ,alle geleedpotige dieren groeien door te vervellen
Nu weet ik het zeker. Er is echt een steekje aan mij los.
Ik ben als de dood voor zelfs een piepklein spinnetje maar heb alle foto's en reacties gelezen. En vond het nog mooi en interessant ook.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Kimmie schreef:ze eten krekels/sprinkhanen hier,maar als ze niet willen eten,dan eten ze niet ,je kan ze niet dwingen
vrouwtjes vogelspinnen kunnen een jaar of 30 worden...ik heb er 1 zitten die is zeker al een jaar of 25 oud... mannetjes worden niet zou oud als vrouwtjes,die gaan vaak al heel jong dood...
Die mannen hebben natuurlijk een ongezonde levensstijl
Gebruik je dat oude velletje voor feestjes zou ik niet kunnen weerstaan.Oma, de vogelspin waar had ik die ook alweer gelaten.....
Zoiets had ik nou nooit van jou verwacht
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.