lets have fun schreef:Of die gewoon blind zijn voor het gedrag van hun hond

Ik ken een hele vriendelijke meneer met een kruising fila boxer die echt niet ziet hoe stront vervelend zijn reu zich gedraagd. Ik loop dus voor hem om wat echt jammer is want die meneer is leuk zat

Ja, inderdaad! En soms is het niet eens dat de andere hond kwade bedoelingen heeft maar wel sociaal heel onhandig doet.
Paar dagen terug kwam er een labrador van 6 a 8 maanden van grote afstand aanzeilen. Los langs een groenstrook wat zeer zeker geen losloop gebied is. Typisch plaat voor de kop labrador die direct onze ruimte inkwam. Nu zal mijn stel niet direct erop klappen maar gediend van dit gedrag zijn ze zeker niet en ik vertrouw er niet op dat Diem niet overmatig corrigeert als ik hem z'n gang laat gaan. Ik trek Diem dus achter me om me breed makend op de labrador in te stappen. Die knalde vervolgens gewoon tegen me aan. Kijk mij eens leuk zijn
Hond reageerde niet op mijn boze 'wegwezen jij!' En baasje kwam ook tergend langzaam aanlopen. (had klein kind bij). Labrador bleef zich tussen ons in wurmen en Diem begon met grommen. Omdat de riemen in elkaar dreigde te komen liet ik riem Mies vieren. Nu is Mies 'maar' een kleine teckel maar daar is ze zelf niet helemaal van op de hoogte

Ze vloog dus gillend op de labrador af om eens goed te zeggen wat ze van dit gedrag vond

Dat maakte wel indruk en lab met een teckel in haar nek deed nu toch maar een stap naar achter.
Ondertussen was baas aangekomen, ik zei enigszins gefrustreerd dat dit niet helemaal handig is aangezien mijn honden niet gediend zijn van het onbeleefde gedrag van haar hond. Negeert die mevrouw mij en zegt alleen tegen haar kind 'dit zijn niet zulke lieve hondjes hè?'
Tja

Ben maar doorgelopen. Ik had die mevrouw toch niet op andere gedachte kunnen brengen.