Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Godverdomme, zet die hond neer!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: Godverdomme, zet die hond neer!

Ongelezen bericht door Emma »

ranetje schreef:
Miezemuis schreef:Nee ze zei dus: Als je GVD een rottweiler ziet dan loop je toch om met een hondje dat zo kwetsbaar is.
:80:

Ik zou als ik de kans had trouwens ook omlopen met zo'n kleine krummel hoor :wink:
zeker, maar met een grote hond ook hoor. wat heb je er nou aan, als twee grote honden gaan vechten.
als ik twijfel, loop ik altijd met een boog om. en soms maak ik ook een inschattingsfout, dan denk ik alleen maar: volgende keer echt meer tussenruimte aanhouden.

je komt nou eenmaal mensen tegen, die hun hond niet goed onder controle hebben. dus better safe than sorry, en zorg voor meer tussenruimte.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Nanna schreef:
Emma schreef: je komt nou eenmaal mensen tegen, die hun hond niet goed onder controle hebben. dus better safe than sorry, en zorg voor meer tussenruimte.
Het jammere is dat dat soort honden vaak gewoon loslopen "ze zoeken het zelf wel uit". :roll:
Of die gewoon blind zijn voor het gedrag van hun hond :19: Ik ken een hele vriendelijke meneer met een kruising fila boxer die echt niet ziet hoe stront vervelend zijn reu zich gedraagd. Ik loop dus voor hem om wat echt jammer is want die meneer is leuk zat :mann: :mrgreen:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik heb een dame meegemaakt op een forumwandeling....was dat oook geen rotkwijler waar dat ouwe kadaver mee liep? :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

fes/lou schreef:Ik heb een dame meegemaakt op een forumwandeling....was dat oook geen rotkwijler waar dat ouwe kadaver mee liep? :D
Oh vreselijk :LOL: hoe blind kan je zijn :LOL: dat was echt het prototype van hij wil alleen maar spelen :roll:
Het kan bijna niet anders dan dat het met die hond een keer fout gaat. Ik vind rottweilers doorgaans moeilijk te lezen maar deze was heel duidelijk in zijn minder leuke bedoelingen :schrik:
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

lets have fun schreef:Of die gewoon blind zijn voor het gedrag van hun hond :19: Ik ken een hele vriendelijke meneer met een kruising fila boxer die echt niet ziet hoe stront vervelend zijn reu zich gedraagd. Ik loop dus voor hem om wat echt jammer is want die meneer is leuk zat :mann: :mrgreen:
Ja, inderdaad! En soms is het niet eens dat de andere hond kwade bedoelingen heeft maar wel sociaal heel onhandig doet.

Paar dagen terug kwam er een labrador van 6 a 8 maanden van grote afstand aanzeilen. Los langs een groenstrook wat zeer zeker geen losloop gebied is. Typisch plaat voor de kop labrador die direct onze ruimte inkwam. Nu zal mijn stel niet direct erop klappen maar gediend van dit gedrag zijn ze zeker niet en ik vertrouw er niet op dat Diem niet overmatig corrigeert als ik hem z'n gang laat gaan. Ik trek Diem dus achter me om me breed makend op de labrador in te stappen. Die knalde vervolgens gewoon tegen me aan. Kijk mij eens leuk zijn :cheer:
Hond reageerde niet op mijn boze 'wegwezen jij!' En baasje kwam ook tergend langzaam aanlopen. (had klein kind bij). Labrador bleef zich tussen ons in wurmen en Diem begon met grommen. Omdat de riemen in elkaar dreigde te komen liet ik riem Mies vieren. Nu is Mies 'maar' een kleine teckel maar daar is ze zelf niet helemaal van op de hoogte :mann: Ze vloog dus gillend op de labrador af om eens goed te zeggen wat ze van dit gedrag vond :schrik: Dat maakte wel indruk en lab met een teckel in haar nek deed nu toch maar een stap naar achter.
Ondertussen was baas aangekomen, ik zei enigszins gefrustreerd dat dit niet helemaal handig is aangezien mijn honden niet gediend zijn van het onbeleefde gedrag van haar hond. Negeert die mevrouw mij en zegt alleen tegen haar kind 'dit zijn niet zulke lieve hondjes hè?'
Tja :19: Ben maar doorgelopen. Ik had die mevrouw toch niet op andere gedachte kunnen brengen.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Es aan die mevrouw vragen of ze het ook leuk vindt als een wildvreemde aan haar billen gaat lopen voelen als begroeting....
Kijken of ze zelf dan ook vriendelijk blijft....
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mmartinn »

pioenroos schreef:Paar dagen terug kwam er een labrador van 6 a 8 maanden van grote afstand aanzeilen. Los langs een groenstrook wat zeer zeker geen losloop gebied is. Typisch plaat voor de kop labrador die direct onze ruimte inkwam. Nu zal mijn stel niet direct erop klappen maar gediend van dit gedrag zijn ze zeker niet en ik vertrouw er niet op dat Diem niet overmatig corrigeert als ik hem z'n gang laat gaan. Ik trek Diem dus achter me om me breed makend op de labrador in te stappen. Die knalde vervolgens gewoon tegen me aan. Kijk mij eens leuk zijn :cheer:
Hond reageerde niet op mijn boze 'wegwezen jij!' En baasje kwam ook tergend langzaam aanlopen. (had klein kind bij). Labrador bleef zich tussen ons in wurmen en Diem begon met grommen. Omdat de riemen in elkaar dreigde te komen liet ik riem Mies vieren. Nu is Mies 'maar' een kleine teckel maar daar is ze zelf niet helemaal van op de hoogte :mann: Ze vloog dus gillend op de labrador af om eens goed te zeggen wat ze van dit gedrag vond :schrik: Dat maakte wel indruk en lab met een teckel in haar nek deed nu toch maar een stap naar achter.
Ondertussen was baas aangekomen, ik zei enigszins gefrustreerd dat dit niet helemaal handig is aangezien mijn honden niet gediend zijn van het onbeleefde gedrag van haar hond. Negeert die mevrouw mij en zegt alleen tegen haar kind 'dit zijn niet zulke lieve hondjes hè?'
Tja :19: Ben maar doorgelopen. Ik had die mevrouw toch niet op andere gedachte kunnen brengen.
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar tis wel een pup he!
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ach, krijg toch de hik...een hond van 6-8 maanden is geen pup meer, maar een jong volwassen hond. Veel honden zijn op die leeftijd al geslachtsrijp......
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

mmartinn schreef: Je hebt helemaal gelijk hoor, maar tis wel een pup he!
Nu het over een labrador gaat is dat vaak idd de reactie (Ja, bij meer rassen wel) maar als jij met een even oude Rottweiler of herder of een ander indrukwekkender ras loopt wordt het je zeer zeker niet in dank afgenomen.

En over die leeftijd, ik vind ze dan toch niet echt pup meer eigenlijk.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

TessaThomas schreef:
mmartinn schreef: Je hebt helemaal gelijk hoor, maar tis wel een pup he!
Nu het over een labrador gaat is dat vaak idd de reactie (Ja, bij meer rassen wel) maar als jij met een even oude Rottweiler of herder of een ander indrukwekkender ras loopt wordt het je zeer zeker niet in dank afgenomen.

En over die leeftijd, ik vind ze dan toch niet echt pup meer eigenlijk.
Dat zijn ze ook niet. Met 4 maanden zijn ze pup àf.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

fes/lou schreef:Ach, krijg toch de hik...een hond van 6-8 maanden is geen pup meer, maar een jong volwassen hond. Veel honden zijn op die leeftijd al geslachtsrijp......
Jong volwassen?? Kiki wordt in februari 3 en begint nu een beetje volwassen te worden.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

[Sandra] schreef:Nee, dan 'Hij doet niks hoor.'

.
Dit met de toevoeging:" hij lacht alleen maar", :mrgreen: heb ik ook al meegemaakt.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
fes/lou schreef:Ach, krijg toch de hik...een hond van 6-8 maanden is geen pup meer, maar een jong volwassen hond. Veel honden zijn op die leeftijd al geslachtsrijp......
Jong volwassen?? Kiki wordt in februari 3 en begint nu een beetje volwassen te worden.
Ja, jong volwassen. Met een half jaar vind ik een hond geen pup meer....
mmartinn
Zeer actief

Kun je even normaal doen kameraad??
Of is dat normaal gedrag waar jij woont?
Hebben we het over asociaal gedrag!
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ah, een echte rottweilerbaas...de ware aard komt boven...
Ik ben je kameraad niet, en ik heb al helemaal niks met dat agressieve toontje van je....
mmartinn
Zeer actief

Ik vind ze pas vanaf 9 maanden pupaf.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

mmartinn schreef:Ik vind ze pas vanaf 9 maanden pupaf.
maar wat jij vindt is niet de norm toch?
Laatst gewijzigd door renee-uk op 01 jan 2014 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Dus omdat jij het vindt is het waar? Ik heb je al vaker een hoop onzin horen verkondigen met het air van een kenner...
In een roedel wordt een pup op een maand of 5 al niet meer als pup behandeld, dan wordt bepaald gedrag weaar puppen mee wegkomen niet meer getolereerd en worden ze gewoon gecorrigeerd. Dan zijn ze dus in mijn ogen al aardig pup-af aan het worden, ook al zijn ze lichamelijk nog lang niet volwassen...
renee-uk
Zeer actief

overigens is de enige hond waar ik voor omloop ook een rottweiler.
het beest is loeisterk, agressief en totaal onopgevoed en zijn baas kan hem nauwelijks houden.
ik heb geen zin in gaten in mijn toch echt niet kleine hond en loop mooi de andere kant heen als ik ze zie.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 01 jan 2014 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mmartinn
Zeer actief

fes/lou schreef:Ah, een echte rottweilerbaas...de ware aard komt boven...
Ik ben je kameraad niet, en ik heb al helemaal niks met dat agressieve toontje van je....
Met stomheid geslagen.

Reageer jij altijd zo, of alleen tegen mensen waar jij je vooroordelen al over hebt?
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Ja ga niet in een wellus nietus discussie met zo'n onwetend figuur als jij!

Daag!
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

renee-uk schreef:overigens is de enige hond waar ik voor omloop ook een rottweiler.
het beest is loeisterk, agressief en totaal onopgevoed en zijn baas kan hem nauwelijks houden.
ik heb geen zin in gaten in mijn toch echt niet kleine hond en loop mooi de andere kant heen als ik ze zie.
Ik kom het liefst helemaal geen honden tegen :cheer:
Afbeelding
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Wat een volk!!! Niet te geloven zeg

Ik ben blij dat wij twee honden hebben die onze kleine beschermen, als hij buiten mijn bereik is.
Gisteren wou een BC, Chiko grijpen en Yuki en Kyara blokkeerde hem en gingen voor hem staan hebben een paar klappen opgevangen zonder wat terug te doen en hebben hem weer terug naar mij begeleid, zodat ze met zn allen bij mij konden staan.. als hij het daarna nog een keer had geflikt, zou ik niet voor mezelf in staan :schrik:
Browny heeft een flink gaatje in zijn zij :ugh: ook hij stond stok stijf totdat die BC ophield, dat was gelukkig al snel, en werd aangelijnd en toen pas kwam Browny terug..
Ik begreep niet dat ze die hond los lieten lopen, maar bleek hun eigen hond niet te zijn :roll:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Prima, als jij niks van een ander wilt aannemen, word je nooit wijzer.
mmartinn
Zeer actief

Foutje
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Pepie schreef:
renee-uk schreef:overigens is de enige hond waar ik voor omloop ook een rottweiler.
dat zou inderdaad heerlijk zijn, maar helaas bijft dat bij wensen ;)
Afbeelding

korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

renee-uk schreef:
Pepie schreef:
Geldt ook weer niet voor iedereen.
M'n duitsestaander houdt er van, als andere honden achter haar aanrennen.
Kom toch wel mensen tegen, die wat actie bij hun hond willen zien en dan is het vooruit rennen!
renee-uk
Zeer actief

korthaar schreef:
renee-uk schreef:
Pepie schreef:
Geldt ook weer niet voor iedereen.
M'n duitsestaander houdt er van, als andere honden achter haar aanrennen.
Kom toch wel mensen tegen, die wat actie bij hun hond willen zien en dan is het vooruit rennen!
ik heb het dan ook alleen over mezelf en zo te lezen pepie ook ;)
Afbeelding

TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

renee-uk schreef:
Het probleem is dat wij (de eigenaren/mensen) een hond tot een jaar vaak nog een pup vinden. Zowel lichamelijk als geestelijk. Voor honden is dat idd anders. Ik vind Tay echt nog wel puppig, andere honden en vooral Tessa vindt dat hij toch echt al puber/jong volwassen is.

En dat een hond van 9 maanden geen pup meer is, betekent niet meteen dat ze wel volwassen zijn, mmartinn. Het zijn gewoon vervelende pubers soms ;)

EDIT: Ik kom liever ook geen andere honden tegen. Als ik mijn honden wil laten spelen met andere honden of gewoon gezellig wil kletsen met een andere hondeneigenaar en samen lopen met de honden spreek ik wel af. In de ideale wereld zou dat voor mij de enige keer zijn dat ik andere honden bij mijn honden heb.
mmartinn
Zeer actief

TessaThomas schreef:
renee-uk schreef:
Het probleem is dat wij (de eigenaren/mensen) een hond tot een jaar vaak nog een pup vinden. Zowel lichamelijk als geestelijk. Voor honden is dat idd anders. Ik vind Tay echt nog wel puppig, andere honden en vooral Tessa vindt dat hij toch echt al puber/jong volwassen is.

En dat een hond van 9 maanden geen pup meer is, betekent niet meteen dat ze wel volwassen zijn, mmartinn. Het zijn gewoon vervelende pubers soms ;)

EDIT: Ik kom liever ook geen andere honden tegen. Als ik mijn honden wil laten spelen met andere honden of gewoon gezellig wil kletsen met een andere hondeneigenaar en samen lopen met de honden spreek ik wel af. In de ideale wereld zou dat voor mij de enige keer zijn dat ik andere honden bij mijn honden heb.
Ja en ik bedoel dus. Als een hondje van een maand of 6 los bij mij komt terwijl ik Castor bij me heb hoef ik hem niet van me af te schreeuwen. Simpelweg omdat Castor niks doet. En geen enkele normaal gesocialiseerde hond zal zo'n jonge hond fysiek aanpakken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”