http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=39852Amy's schreef:Sorry maar wat word er eigenlijk bedoelt met overspronggedrag?
Bijvoorbeeld.
Moderator: moderatorteam
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=39852Amy's schreef:Sorry maar wat word er eigenlijk bedoelt met overspronggedrag?
silvester schreef:Hhmmm, als ik het zo lees denk ik niet aan een allergie, daar is ze idd te jong nog voor, een oorontsteking had de DA wel gezien/gevonden. (Ze had niets kunnen vinden).
Het kan dus neurologisch zijn (door: bacteriologisch, viriologisch of aangeboren) of gewoon oversprong gedrag.
Demodex lijkt me niet, dat zou je aan de huid moeten zien, zeker als er zoveel jeuk is. De demodexmijt zelf geeft geen jeuk, maar de wondjes en/of bacteriën in die wondjes kunnen dat wel veroorzaken.Melanie 74 schreef:Schildklier kan ook, alhoewel zich dat toch later pas uit?
Demodex is ook een mogelijkheid.
Of gewoon overspronggedrag kan ook nog.
Is dat krabben ontstaan na de vaccinatie?Amy's schreef:Het is trouwens ook nergens kaal..
Alleen een klein plekje die ze bij de dierenarts 3 weken terug hebben geschoren. Toen had die daar een wond zitten omdat hij een heftige reactie heeft gehad op een vaccinatie ..
Hier heeft hij toen de hele tijd aan gelikt waardoor er een wondje kwam
Dat vraag ik me ook af, kan nl zeker een van de oorzaken zijn..hoewel voeding echt de basis oorzaak nr 1 is bij klachten, bij de juiste voeding is lichaam in staat om allergenen, virussen, bacteriën etc te weren uit het systeem. Maar goed een bloedonderzoek of een allergietest ( al dan niet via de dierenartssilvester schreef:Is dat krabben ontstaan na de vaccinatie?Amy's schreef:Het is trouwens ook nergens kaal..
Alleen een klein plekje die ze bij de dierenarts 3 weken terug hebben geschoren. Toen had die daar een wond zitten omdat hij een heftige reactie heeft gehad op een vaccinatie ..
Hier heeft hij toen de hele tijd aan gelikt waardoor er een wondje kwam
Is dat gewoon bloedonderzoek of heeft die test een naam?kipo schreef:Bloedonderzoek op voedingsmiddelen kan tegenwoordig ook, maar bij een hond van 4 maanden heeft bloedonderzoek naar allergieën geen zin. Het immuunsysteem is nog niet volwassen en de reacties zijn nog niet specifiek op bepaalde stoffen terug te voeren. Pas vanaf anderhalf jaar is zo'n test echt betrouwbaar.

Goh, volgens mij heet dat allergie-test voedingsmiddelen, maar pin me daar niet op vast.Pemba schreef:Is dat gewoon bloedonderzoek of heeft die test een naam?kipo schreef:Bloedonderzoek op voedingsmiddelen kan tegenwoordig ook, maar bij een hond van 4 maanden heeft bloedonderzoek naar allergieën geen zin. Het immuunsysteem is nog niet volwassen en de reacties zijn nog niet specifiek op bepaalde stoffen terug te voeren. Pas vanaf anderhalf jaar is zo'n test echt betrouwbaar.
Misty heb ik van andere mensen overgenomen toen ze bijna 2 was en ze krabde zich helemaal kaal. De da van de vorige eigenaren had die mensen ook hypoallergene brokken gegeven maar met kip.Amy's schreef:Nogmaals Dankjulliewel .
Zit nu alleen heel erg te twijfelen wat ik ga doen...
RC hypoallergenic of vers vlees....
Dit is mijn 1e echte hond van mezelf. En hebben thuis nog nooit een hond gehad die zoiets had..
Ook kregen onze honden ook altijd brokken.
Maar ik lees zoveel verschillende verhalen... Brokken zijn slecht , dan weer vers vlees slecht....
En dan al die verschillende merken van vers vlees.. Dan zou ik nog niet eens weten hoeveel een pup van 4 maanden mag hebben.. Hetzelfde bij RC hypoallergenic .. Is eigenlijk voor volwassen honden.
Ik weet het ff niet meer hoor ..

Bij vers krijgt een pup gemiddeld 5-10% van het huidige gewicht.Amy's schreef: En dan al die verschillende merken van vers vlees.. Dan zou ik nog niet eens weten hoeveel een pup van 4 maanden mag hebben.. Hetzelfde bij RC hypoallergenic .. Is eigenlijk voor volwassen honden.
Ik weet het ff niet meer hoor ..
Amy's schreef:Dankjulliewel.
Heb besloten toch even deze zak te geven van de RC.
Ga er vanaf morgen mee beginnen en hoop dat hij dan snel van zijn jeuk af is..
Alleen nou gaf ik nou van de RC maxi junior , 300 Gr. (Mag eigenlijk 320 Gr. Geloof ik)
Maar deze zak is voor volwassen honden.
Kan ik Nog steeds 300gr geven, want hier staat op de zak : hond 15 kilo : 265 Gr. Geloof ik.
Groetjes
Super bedankt voor je snelle reactie.dagmar88 schreef:Amy's schreef:Dankjulliewel.
Heb besloten toch even deze zak te geven van de RC.
Ga er vanaf morgen mee beginnen en hoop dat hij dan snel van zijn jeuk af is..
Alleen nou gaf ik nou van de RC maxi junior , 300 Gr. (Mag eigenlijk 320 Gr. Geloof ik)
Maar deze zak is voor volwassen honden.
Kan ik Nog steeds 300gr geven, want hier staat op de zak : hond 15 kilo : 265 Gr. Geloof ik.
Groetjes
Die richtlijn is dan dus voor uitgegroeide honden. Jouw pup zou gemiddeld 375 tot 750 gram brok mogen hebben.
RC Hypoallergenic is wel iets vetter/calorierijker dan de gemiddelde brok.
Amy's schreef: Super bedankt voor je snelle reactie.
Poe als dit forum er niet was ..