Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nu al aftakeling???

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Nu al aftakeling???

Ongelezen bericht door Inge »

Biène is pas 8,5 jaar oud, maar de laatste weken beginnen kleine dingen op te vallen.

Zo draagt ze tijdens het wandelen altijd een bal. Ze laat de bal vallen als ze haar behoeftes doet, maar sinds een paar weken vergeet ze hem dan weer mee te nemen. Als ik haar dan terug stuur om de bal te halen zoekt ze op heel andere plekken dan waar ze de bal heeft laten vallen, moet haar zowat de bal wijzen voordat ze hem weer heeft. :denken: Vreemd voor een hond met zo'n neus als Biène, Biène kon ik altijd het bos insturen om vergeten ballen van Nika, Marouck of Numa te gaan zoeken, ze vond ze altijd. Maar nu kan ze haar eigen bal niet meer vinden.

Wat ze sinds een week ineens doet is loeien achterin de autokennel. Echt een whahahahaaaaaaa-loei. Nog nooit gedaan en nu ineens steeds. Niet grappig, want Numa begint vrolijk mee te doen. :eek:

Wat ze van de week ook deed is zo dwingend om aandacht vragen dat ze me in mijn arm pitte :oeps: , leverde weer een mooie blauwe plek op. :roll: Dat heeft ze sinds pup niet meer gedaan.

Ze stoeit de laatste weken enorm hard en veel met Numa. Dat deden ze wel vaker, maar nu meerdere malen per dag en zo hard dat het regelmatig eindigt in wat blikkerende tanden, waarna Biène hem gewoon weer begint uit te dagen en het hele spel opnieuw begint.

Het zijn geen grote dingen, maar alles bij elkaar valt het echt op. Af en toe lijkt ze gewoon terug naar haar puppytijd te gaan, wat licht dement te zijn of zo. Maar ze is daar toch veel te jong voor?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Neeltje

Re: Nu al aftakeling???

Ongelezen bericht door Neeltje »

"Pas" 8,5 is voor een hond toch een leeftijd waarop hij wat ouder begint te worden. En zoals bij mensen, gaat dat bij de ene hond sneller dan bij de andere hond.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Re: Nu al aftakeling???

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Vervelend, zeker als het de interactie van de honden onderling beïnvloedt. Boyke begon ook vanaf 8 - 9 jaar anders te worden. Kleine dingetjes die nauwelijks opvallen eerst, zoals aanhankelijker worden of staan te plassen en een hele tijd blijven staan terwijl er niets meer komt en rond kijken van "wat was ik ook weer aan het doen". Nu is hij 11 en is het niet echt heel veel erger geworden dus dat is dan weer hoopgevend :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”