Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond een nachtje in de auto tijdens de wintersport. Kan dit?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Goldendelicious

Re: Hond een nachtje in de auto tijdens de wintersport. Kan

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Voor geen goud dat ik mijn hond achterliet in een auto op een parkeerplaats.
Wij zijn diverse malen naar Oostenrijk geweest, altijd met overnachting en de hond was ook altijd welkom. Even bellen van tevoren en ook je hond is dan goed onder de pannen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jawel hoor ik heb t vaak gedaan toendertijd 5 honden... ze zien me aankomen in een hotel :-)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Beetje afhankelijk van de parkeerplaats: heb ik ook met regelmaat gedaan. Voor kou ben ik al helemaal niet bang. Wat wel scheelt: ik heb nooit honden gehad die al kwispelend gezellig met de ontvoerders mee zouden lopen.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik piekerde er niet over om wat anderen ook al zeiden: waterkou, gestolen, gered, in beslag genomen en als de hond het op een janken zet hoor je dat niet eens.

Ik zou die overnachting boeken. Dat lijkt mij op alle vlakken veel rustiger.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

lets have fun schreef:Ik piekerde er niet over om wat anderen ook al zeiden: waterkou, gestolen, gered, in beslag genomen en als de hond het op een janken zet hoor je dat niet eens.

Ik vroeg altijd een kamer waarbij in de auto bij het raam kon zetten en dat was altijd mogelijk bij die F1 hotels. :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

lets have fun schreef:Ik piekerde er niet over om wat anderen ook al zeiden: waterkou, gestolen, gered, in beslag genomen en als de hond het op een janken zet hoor je dat niet eens.

Dat zou ik ook doen en in Frankrijk zijn honden in de hotels langs de snelweg meestal wel toegestaan.
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Peter27 »

Een overnachting vooraf boeken wil ik niet. Zoals ik al zei willen we gewoon in 1x rijden. Het gaat hier echt om noodgevallen zoals bijvoorbeeld een zieke baby onderweg waardoor we niet verder kunnen.
Het heeft dus weinig zin om een kamer te boeken van tevoren.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
blablabla :)
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Peter27 schreef:Een overnachting vooraf boeken wil ik niet. Zoals ik al zei willen we gewoon in 1x rijden. Het gaat hier echt om noodgevallen zoals bijvoorbeeld een zieke baby onderweg waardoor we niet verder kunnen.
Het heeft dus weinig zin om een kamer te boeken van tevoren.
Van te voren boeken hoeft niet eens. Bij de grote ketens kun je op het moment zelf, zelfs al is het middernacht, ook makkelijk inchecken zonder reservering.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

annemick schreef:Ik neem mijn hond al 12 jaar mee naar Z-fr. Ze zijn welkom bij de Accor groep hotels, dus formule 1, Ibis, Novotel, mercure.
Ik hoef het niet van te voren door te geven en het kost meestal 10 euro om de hond op de kamer te hebben, ze mogen daar ook gewoon mee het restaurant in.
Mijn hond is heel makkelijk in de auto maar ik zou zo'n nacht niet goed kunnen slapen met de hond alleen in de auto, ik ben een watje :wink:
:ok:
Het kan de laatste jaren veranderd zijn ......... ik heb zelfs nooit iets betaald voor de hond mee op de kamer

En ik heb eigenlijk nog nooit van tevoren zo'n hotel geboekt :wink:

Hond in de auto laten vind ik zelf niet verantwoord.
Ik wil er zicht op kunnen hebben
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

Ik laat mijn hond(en) ook vaak even alleen in de auto.
Maar niet op een parkeerplek bij een motel langs de route du soleil gedurende een hele nacht :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Ik laat mijn hond(en) ook vaak even alleen in de auto.
Maar niet op een parkeerplek bij een motel langs de route du soleil gedurende een hele nacht :wink:
Voordeel is bij mij dat er niemand ongezien bij de auto kan komen... dan ben ik ook wakker nl. :F:
Ben niet anders gewend, ze wonen hier tijdens vakanties in de auto dus ook bij hotels en pensions :wink:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Niet in de zomer omdat die route dan zo giga druk is, er veel overvallen zijn en aardig wat berovingen. In de winter gaat het allemaal wat kalmer aan en sta je geen uren in de file of hoef je te vechten voor een kamer of wat ook. Vind dat best een behoorlijk verschil zomer of winter die kant op.
Ook denk ik dat het een verschil is wat voor een hond je heb willen mensen een kans wagen om de hond mee te nemen of wat ook.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
ranetje
Zeer actief

chrico schreef:
Niet in de zomer omdat die route dan zo giga druk is, er veel overvallen zijn en aardig wat berovingen. In de winter gaat het allemaal wat kalmer aan en sta je geen uren in de file of hoef je te vechten voor een kamer of wat ook. Vind dat best een behoorlijk verschil zomer of winter die kant op.
Ook denk ik dat het een verschil is wat voor een hond je heb willen mensen een kans wagen om de hond mee te nemen of wat ook.
Dat denk ik ook :ok:
malinois schreef:Voordeel is bij mij dat er niemand ongezien bij de auto kan komen... dan ben ik ook wakker nl. :F:
Ben niet anders gewend, ze wonen hier tijdens vakanties in de auto dus ook bij hotels en pensions :wink:
Ik ben dovig, dus beste kans dat ik het niet hoor :mrgreen: en ik sluit niet uit dat ze elke binnekomer vriendelijk begroeten.
Ik heb ze de auto nog nooit zien(horen) verdedigen tegen mensen, wel eens tegen vreemde honden :wink:
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

chrico schreef:
op het wk in slovenië zijn er auto's met honden (herdershonden uit de africhting) in gestolen. Honden werden km's verderop de straat opgegooid...
clubgenoot van me heeft ook al dikwijls meegedaan aan atibox (wk boxers) en bij 1 land (ook die kanten) sliepen ze zelf om beurten in de auto's omdat ze dus gewoon gepikt werden.

Mijn auto mogen ze gerust pikken, die kan ik vervangen. Maar mijn honden??? no way. :neenee:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Malionois ik heb zo'n vermoeden dat jij je honden meer in een busje vervoerd en niet in een 'gewone' personen auto. Uitstraling van profesioneel hondenhouder. Je honden in een aparte ruimte, kennel hebt die niet lijkt op een gewone personenauto lijkt. Dat scheelt al een boel. Laatst ook een oud klasgenoot van mij die de dierenambulance had gebeld omdat aan de overkant al 1,5 uur twee honden in de auto zaten (met de ramen open en er stond wind op.... :lol1: )

Maar goed, vorige jaar krijgen wij pech met onze auto in Frankrijk en dik 5 uur vertraging. Het laatste gedeelte is erg afgelegen en voor ons onbekend, dus wilde ik niet met het noodweer in het donker doen, na al zon 16 uur onderweg te zijn. Gewoon op tomtom dichtstbijzijnde hotels getikt en er waren er een aantal. Bij de eerste hadden we meteen geluk, hond mocht mee, maar anders waren we dus naar volgende hotel gegaan. Desnoods hadden we in de auto geslapen. Maar was dus helemaal niet nodig. En Kay is gewend om uren in de auto te zitten, vind dat geweldig en ligt ook altijd te slapen, toch zou ik het in een vreemde omgeving niet aandurven. Mocht er iets gebeuren, ik zou het mezelf niet vergeven. Denk erom dat het hoe dan ook wel fris in de auto wordt en dat hij misschien wel wat vaker moet plassen dan.....
Afbeelding
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Ik zou er persoonlijk voor kiezen om met een hond én baby lekker een overnachting te boeken. Kan de hond even lekker zijn poten strekken, en de baby kan in een normaal bedje slapen ipv urne achtereen in een maxi cosi gepropt te liggen. Dan maar een dagje eerder vertrekken.
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Bij Leenbakker kun je meestal voor 10 euro al een dekbed kopen, heb je een nieuwe.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Er zit natuurlijk een enorm verschil tussen een labrador en meerdere mechelaars. Nu lieten wij Eva wel alleen op de oprit bij mensen of voor de deur. Toch werd ze gepest, is ze een tand verloren tegen een raam en is ze daardoor eigenlijk heel erg agressief geworden in de auto. Totaal waaks en zeer alert.

Mijn nichtje liet haar flatcoat een nacht in de auto bij een hotel in de Veluwe midden in het bos. Rustig, kwam geen kip, geen vreemde mensen en het leek dus heel veilig. De volgende morgen was de hond volledig over de rooie. Angstig, schrikkerig en overstuur. Niemand weet wat er precies gebeurd is. Maar de hond heeft het als zeer heftig ervaren en er was niemand om hem te helpen of te "redden" want iedereen sliep. Stel eens dat de hond weg was geweest. Dan heb je dus geen benul wanneer, door wie of hoe de hond verdwenen is. Vooral dat laatste is iets waar ik me ernstig zorgen om zou maken naast de snelweg in een hotel op een Parking. Er kan zomaar iemand komen die jou een slechte baas vindt en de hond denkt te redden. Of die een kado voor zijn gezin zoekt in Frankrijk. Of die een dekreu of fokteef denkt te stelen? En dan? Vindt je je hond nooit meer terug en dat heb je dan volledig aan jezelf te danken.

Ik vind nl een parking in een vreemd land op een openbare plaats iets anders dan bij je huis, op een terrein of oprit of ergens in de rimboe. Mijn hond zou nooit alleen in de auto blijven op een P langs de snelweg. Hooguit als ik ga plassen. Stel alleen al dat dat daar verboden is en de politie haalt je hond eruit omdat iemand belt dat er een verkleumde hond in een auto zit en jullie liggen te meuren in bed?
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Kort en goed: ik zou geen oog dicht doen, dus nee, nooit.
Liever bleef ik dan zelf ook in de auto slapen.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

ik zou het ook niet doen.
nooit van mijn leven.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Ik liet onze duitseherder teef ook altijd achter in de auto. Zij zat dan wel in een kennel en daar lag een dik dekbed in opgevouwen.
Hadden we bijv. een feestje aan de andere kant van het land waar ze absoluut niet mee naar binnen mocht. Lag ze dus in de auto op de parkeerplaats. Ivm haar agressie kon/durfde/wilde ik haar niet aan een ander toevertrouwen dus ging/moest ze altijd met ons mee.
Als er iemand te dichtbij de auto kwam ging ze uit haar dak en dan waren we zo bij de auto.
Aangezien zij niet anders gewend was lag ze gewoon heerlijk te slapen/wachten tot we er weer waren. Geen paniekgedoe o.i.d.

Onze reu nu, kan het ook prima. Alleen is het bij hem niet nodig omdat hij naar de oppas kan.

Ik zou het dus in nood gewoon doen.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”