Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond een nachtje in de auto tijdens de wintersport. Kan dit?
Moderator: moderatorteam
-
Peter27
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Hond een nachtje in de auto tijdens de wintersport. Kan dit?
Wij gaan eigenlijk elk jaar op wintersport met de familie. En uiteraard gaat de hond mee.
Nu is dit jaar net even anders aangezien de baby ook mee moet. Normaal rijden we altijd in 1 x naar zuid Frankrijk en dat is nu ook het plan. MAAR!!! Als het tegen zit met de baby houden we de optie open om ergens te overnachten langs de route de soleil.
Weet iemand of daar motels zijn waar de hond welkom is?
En in hoeverre is het een optie (worst case scenario natuurlijk) om de hond een nachtje in de auto te laten snurken?
Bumper is een gezonde labrador met een goede vacht die het hele jaar door zwemt en weinig last heeft van kou. Maar het kan zomaar koud worden in de auto.
Heeft iemand advies?
Groet Peter
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Nu is dit jaar net even anders aangezien de baby ook mee moet. Normaal rijden we altijd in 1 x naar zuid Frankrijk en dat is nu ook het plan. MAAR!!! Als het tegen zit met de baby houden we de optie open om ergens te overnachten langs de route de soleil.
Weet iemand of daar motels zijn waar de hond welkom is?
En in hoeverre is het een optie (worst case scenario natuurlijk) om de hond een nachtje in de auto te laten snurken?
Bumper is een gezonde labrador met een goede vacht die het hele jaar door zwemt en weinig last heeft van kou. Maar het kan zomaar koud worden in de auto.
Heeft iemand advies?
Groet Peter
blablabla 
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Hond een nachtje in de auto tijdens de wintersport. Kan
Volgens mij kan dat prima. Kan hij misschien in een bench ? Als je een deken over de bench legt blijft het lekker warm erin. En anders wat dekens of een lekkere mand in de auto waar hij zit lekker in kan nestelen.
Mijn naakthonden zitten op een wedstrijddag soms wel de hele dag in de auto (overdag, dan kom ik wel regelmatig kijken enzo natuurlijk). Ook vorige winters met -10. Ik gooi een dekbed over ze heen en ze gaan heerlijk slapen.
Mijn naakthonden zitten op een wedstrijddag soms wel de hele dag in de auto (overdag, dan kom ik wel regelmatig kijken enzo natuurlijk). Ook vorige winters met -10. Ik gooi een dekbed over ze heen en ze gaan heerlijk slapen.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij booking.com kun je trouwens zo zien welke hotels wel en geen honden toelaten. Ik heb met een vriendin met twee honden in Frankrijk bij een Formule 1 hotel overnacht afgelopen zomer.
-
Peter27
- Zeer actief
We willen niets boeken want de kans dat we gewoon in 1X rijden is groot. Het lijkt mij ook dat de auto geen kwaad kan maar ben nogal zuinig op mijn hond. Dus wil geen risico nemen. Ze heeft de hele kofferbak van een Skoda octavia tot haar beschikking en uiteraard had ik al bedacht een oud dekbed te halen bij de kringloopwinkel voor haar.
Sent from my LG-P760 using Tapatalk
blablabla 
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
- Aantal honden: 1
Booking.com geeft aan welk hotel met welke mogelijkheden vrij is, dan kun je gelijk maar het goede hotel rijden zonder boeken
ik zou de hond niet alleen durven laten zo lang, maar ik ken jouw hond niet. Qua temperatuur moet het wel goed gaan lijkt me
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Als er een bench in past zou je die gewoon open erin kunnen zetten met een deken eroverheen.Peter27 schreef:We willen niets boeken want de kans dat we gewoon in 1X rijden is groot. Het lijkt mij ook dat de auto geen kwaad kan maar ben nogal zuinig op mijn hond. Dus wil geen risico nemen. Ze heeft de hele kofferbak van een Skoda octavia tot haar beschikking en uiteraard had ik al bedacht een oud dekbed te halen bij de kringloopwinkel voor haar.
Je hoeft ook niet van tevoren te boeken maar je kan vast opschrijven welke hotels honden toestaan op de route.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Een formule 1 hotel zoeken mocht het nodig zijn. Over het algemeen zijn honden daar welkom 
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Ik neem mijn hond al 12 jaar mee naar Z-fr. Ze zijn welkom bij de Accor groep hotels, dus formule 1, Ibis, Novotel, mercure.
Ik hoef het niet van te voren door te geven en het kost meestal 10 euro om de hond op de kamer te hebben, ze mogen daar ook gewoon mee het restaurant in.
Mijn hond is heel makkelijk in de auto maar ik zou zo'n nacht niet goed kunnen slapen met de hond alleen in de auto, ik ben een watje
Ik hoef het niet van te voren door te geven en het kost meestal 10 euro om de hond op de kamer te hebben, ze mogen daar ook gewoon mee het restaurant in.
Mijn hond is heel makkelijk in de auto maar ik zou zo'n nacht niet goed kunnen slapen met de hond alleen in de auto, ik ben een watje
-
Peter27
- Zeer actief
Top.. dank voor de reacties. Dus beide opties zijn mogelijk. Van de formule 1 hotels stikt het daar dus das prima. En als het niet anders kan gaat ze in de auto. Sneu maar overleeft ze prima voor een nachtje.
blablabla 
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Qua temperatuur denk ik dat het wel kan met wat dekens.
Ik zou echter ergens anders veel banger voor zijn: zeker als het een rashond of liok-a-like is. Je zou niet de eerste persoon zijn wiens hond uit de auto gestolen wordt op vakantie.
Wij laten onze hond op vakantie zelfs niet even alleen in de auto tijdens boodschappen. 1 van ons 2 blijft er altijd bij.
Ik zou inderdaad voor onderweg een aantal hotels opschrijven waar honden welkom zijn. En dan kun je altijd nog beslissen dat je door rijdt. De meeste echte "weghotels / motels" zullen waarschijnlijk niet zo moeilijk doen over een hond.
Maar dat is dus prima vantevoren uit te zoeken.
In ieder geval fijne vakantie gewenst!
Ik zou echter ergens anders veel banger voor zijn: zeker als het een rashond of liok-a-like is. Je zou niet de eerste persoon zijn wiens hond uit de auto gestolen wordt op vakantie.
Wij laten onze hond op vakantie zelfs niet even alleen in de auto tijdens boodschappen. 1 van ons 2 blijft er altijd bij.
Ik zou inderdaad voor onderweg een aantal hotels opschrijven waar honden welkom zijn. En dan kun je altijd nog beslissen dat je door rijdt. De meeste echte "weghotels / motels" zullen waarschijnlijk niet zo moeilijk doen over een hond.
Maar dat is dus prima vantevoren uit te zoeken.
In ieder geval fijne vakantie gewenst!

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik zou het niet aandurven om meer redenen; zeker niet als de hond het niet gewend is om langer (ook in de nacht) in de auto te zijn. Voor de hond zelf kan het te koud zijn, maar, wat mijn voorganger ook zegt; de kans op diefstal of zelfs de kans op iemand die meent dat de hond "gered" moet worden omdat hij "alleen is achtergelaten in de auto"...... nee, ik zal wel te voorzichtig zijn maar nee, dat ging niet gebeuren. Hij gaat dus of mee naar de hotelkamer of ik bleef erbij.
Ik zou dan nog eerder geneigd zijn om gewoon die nacht op voorhand te boeken en dus de hond erbij te hebben. Dan maar op voorhand dus besluiten om in 2 dagen te rijden. Wel zo rustgevend
Suzanne
Ik zou dan nog eerder geneigd zijn om gewoon die nacht op voorhand te boeken en dus de hond erbij te hebben. Dan maar op voorhand dus besluiten om in 2 dagen te rijden. Wel zo rustgevend
Suzanne
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Als je de ibis app download kun je altijd onderweg nog kijken waar een hotel is op je route.
Groetjes, Marjan
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou mijn hond nooit aan de goden overleveren door hem god weer waar achter te laten op een parkeerplaats. Ik laat niet eens mijn tas achter op die manier, laat staan mijn hond. Iemand slaat de ruit in, weg hond. Iemand denkt, leuk, een gratis labrador, weg hond. Je laat je nieuwe baby toch ook niet snachts alleen in de auto zitten?
-
Jokkebrok
Kan dit? Ik heb eigenlijk geen idee, ik denk het wel.
Tot zover antwoord op de vraag.
En dan nu het ongevraagde advies: ik zou het nooit doen.
Tot zover antwoord op de vraag.
En dan nu het ongevraagde advies: ik zou het nooit doen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dat dus , moet er niet aan denken zonder toezicht.laeken schreef:Ik zou mijn hond nooit aan de goden overleveren door hem god weer waar achter te laten op een parkeerplaats. Ik laat niet eens mijn tas achter op die manier, laat staan mijn hond. Iemand slaat de ruit in, weg hond. Iemand denkt, leuk, een gratis labrador, weg hond. Je laat je nieuwe baby toch ook niet snachts alleen in de auto zitten?
Zou ook even de regeltjes nakijken van dat land.
Voor het zelfde geld ben je de hond kwijt smorgens omdat ze hem in beslag hebben genomen.
Of het beest helemaal over de zeik en jullie die hem niet zien of horen.
Vocht hoopt zich ook lekker op in een auto en vocht geeft kou wat overal in kruipt.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Peter27
- Zeer actief
Dank voor jullie reacties.
Bumper is het gewend om in de auto te blijven. Geen uren achter elkaar maar ze is heel comfortabel in de auto.
Vandaar dat ik het als optie achter de hand wil houden als we in een "noodsituatie" komen. De baby kan wel ziek worden onderweg ofzo.
Mijn voorkeur gaat natuurlijk sterk uit naar niet doen.
Ik wist niet dat er zoveel motels honden toelaten. Heb ooit wel eens gezocht op hotels in nl waar de hond welkom is maar die zijn schaars.
Bumper is het gewend om in de auto te blijven. Geen uren achter elkaar maar ze is heel comfortabel in de auto.
Vandaar dat ik het als optie achter de hand wil houden als we in een "noodsituatie" komen. De baby kan wel ziek worden onderweg ofzo.
Mijn voorkeur gaat natuurlijk sterk uit naar niet doen.
Ik wist niet dat er zoveel motels honden toelaten. Heb ooit wel eens gezocht op hotels in nl waar de hond welkom is maar die zijn schaars.
blablabla 
- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
Ik zou het nooit doen.. een hond alleen achter laten.. niet bij winkels ( ook niet in ons dorp) en al helemaal niet een nacht...
ging dan zelf ook wel in de auto slapen en het echt nodig zou zijn.
Ingrid
ging dan zelf ook wel in de auto slapen en het echt nodig zou zijn.
Ingrid

Lizzy & Faya, de oppashondjes
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik zou het 's nachts niet durven.
Oja een tip: blindeer het gedeelte waar de hond zit in de auto, krijg je ook geen gezeik meer. Ik kon met de vorige auto (die wel achter geblindeerd was, maar de honden kropen naar voor) niet eens even voor 5 minuten ergens naar binnen, zonder dat er zeikend volk langs die auto stond. Nu blijven ze dmv een rek achterin en niemand die ze ziet.
Oja een tip: blindeer het gedeelte waar de hond zit in de auto, krijg je ook geen gezeik meer. Ik kon met de vorige auto (die wel achter geblindeerd was, maar de honden kropen naar voor) niet eens even voor 5 minuten ergens naar binnen, zonder dat er zeikend volk langs die auto stond. Nu blijven ze dmv een rek achterin en niemand die ze ziet.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Corneliana
- Zeer actief
je moet het allemaal zelf weten maar als je wil wintersporten laat dan hond en baby achter bij een fijne oppas. voor hun plezier hoef je ze niet mee te nemen, ze hebben er geen barst van en jullie hebben de handen niet vrij.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Op zich kan het wel, alleen zou ik er in dit geval zelf wel wat moeite mee hebben omdat ze al de hele dag in de auto zit vanwege de reis.
Ik laat ze ook wel eens in de auto op mn werk, als ik een lange dienst heb, kan ik ze hier tussendoor uitlaten. Maar hier kent iedereen mijn auto, portier weet het en er loopt ook regelmatig een controleur rond. Daarnaast heb ik ook honden die je als vreemde niet zo snel uit de auto haalt.
Waar ik idd wel voor uitkijk is regen en kou. Kou an sich vind ik niet zo erg, maar als ze nat zijn en dan in de auto moeten als het vriest, dat zie ik niet zitten.
wat honden en wintersport betreft is natuurlijk maar net hoe je het invult... Als er ook veel gewandelt wordt zie ik geen probleem, mijn honden vinden wandelen in de sneeuw fantastisch in elk geval
Ik laat ze ook wel eens in de auto op mn werk, als ik een lange dienst heb, kan ik ze hier tussendoor uitlaten. Maar hier kent iedereen mijn auto, portier weet het en er loopt ook regelmatig een controleur rond. Daarnaast heb ik ook honden die je als vreemde niet zo snel uit de auto haalt.
Waar ik idd wel voor uitkijk is regen en kou. Kou an sich vind ik niet zo erg, maar als ze nat zijn en dan in de auto moeten als het vriest, dat zie ik niet zitten.
wat honden en wintersport betreft is natuurlijk maar net hoe je het invult... Als er ook veel gewandelt wordt zie ik geen probleem, mijn honden vinden wandelen in de sneeuw fantastisch in elk geval

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Tuurlijk kan het.
Persoonlijk echter wil ik mijn honden bij me hebben op vakantie. Ze slapen altijd in de kamer.Ze gaan overdag al genoeg in de auto dan weer.
Persoonlijk echter wil ik mijn honden bij me hebben op vakantie. Ze slapen altijd in de kamer.Ze gaan overdag al genoeg in de auto dan weer.
-
Peter27
- Zeer actief
Corneliana schreef:je moet het allemaal zelf weten maar als je wil wintersporten laat dan hond en baby achter bij een fijne oppas. voor hun plezier hoef je ze niet mee te nemen, ze hebben er geen barst van en jullie hebben de handen niet vrij.
Dit is natuurlijk echt gewoon onzin. Weet niet of je wel eens met je hond in de sneeuw bent geweest maar een groter feest is er niet.
Daarnaast gaan we zoals in de openingspost staat met familie dus kunnen de oppas dienst afwisselen. Zonder hond en baby op vakantie zou voor mij geen optie zijn.
blablabla 
-
Peter27
- Zeer actief
Beste tip tot nu toe.. dank je wel. Ga ik meteen doen.Nawosh schreef:Als je de ibis app download kun je altijd onderweg nog kijken waar een hotel is op je route.
blablabla 
-
Corneliana
- Zeer actief
jawel in de sneeuw is leuk.Peter27 schreef:Corneliana schreef:je moet het allemaal zelf weten maar als je wil wintersporten laat dan hond en baby achter bij een fijne oppas. voor hun plezier hoef je ze niet mee te nemen, ze hebben er geen barst van en jullie hebben de handen niet vrij.
Dit is natuurlijk echt gewoon onzin. Weet niet of je wel eens met je hond in de sneeuw bent geweest maar een groter feest is er niet.
Daarnaast gaan we zoals in de openingspost staat met familie dus kunnen de oppas dienst afwisselen. Zonder hond en baby op vakantie zou voor mij geen optie zijn.
maar in de sneeuw hier of daar zal voor een hond weinig uitmaken.
en het is geen onzin, denk dat het per mens verschillend is.
-
Neeltje
Nope, zelfs als daar mijn vakantie van zou afhangen, zou ik dat doen. Het kan toch behoorlijk koud worden in de auto, vochtig, maar nog erger er kan van alles gebeuren en je merkt er niets van. Daar gelaten of het überhaupt wel mag.
Maar ook ik begrijp niet waarom baby en hond meegaan op ski-vakantie. Tenzij je haast niet gaat skiën, maar dan zijn het toch behoorlijke handenbinders. Als mijn hond meegaat op vakantie, is de vakantie ook van haar, dus gezellig samen op pad.
Maar ook ik begrijp niet waarom baby en hond meegaan op ski-vakantie. Tenzij je haast niet gaat skiën, maar dan zijn het toch behoorlijke handenbinders. Als mijn hond meegaat op vakantie, is de vakantie ook van haar, dus gezellig samen op pad.
-
Peter27
- Zeer actief
Snap ik. Zelf heb ik dit gelukkig nooit ervaren maar hoor het wel vaker van mensen met honden. Bumper ligt altijd te slapen in de auto en is dus van buiten niet te zien. Blaffen kan ze volgens mij niet dus niemand kan haar zien of horen.nathalie schreef:Ik zou het 's nachts niet durven.
blablabla 
-
Peter27
- Zeer actief
Corneliana schreef:jawel in de sneeuw is leuk.Peter27 schreef:Corneliana schreef:je moet het allemaal zelf weten maar als je wil wintersporten laat dan hond en baby achter bij een fijne oppas. voor hun plezier hoef je ze niet mee te nemen, ze hebben er geen barst van en jullie hebben de handen niet vrij.
maar in de sneeuw hier of daar zal voor een hond weinig uitmaken.
en het is geen onzin, denk dat het per mens verschillend is.
Naja. Verschillen we daarover van mening. Moet daarbij wel zeggen dat winter sport naast het boarden draait om gezellig met de familie zijn, wandelen en op het terras. Hebben altijd een chalet op de piste dus niet in een dorpje ofzo.
blablabla 
-
chrico
- Zeer actief
Als het slechtste scenario zo uitkomt zou ik het gewoon nemen zoals het uitkomt. Leven is al moeilijk zat en de rest van de tijd is de hond bij jullie dus qua hond zou ik me er niet druk om maken. Als wij op doorreis zijn slapen wij soms ook in de auto terwijl we wel vermoord kunnen worden op een onbewaakt moment of weet ik het welk idee
zou het om een kachelliggend hondje gaan wat weinig vacht heeft en met een jas aanloopt omdat het koud is dan neem ik aan dat je hersens het genoeg doen om die niet in de kou achter te laten voor de nacht. Als het zo uitkomt blijven mijn honden ook in de auto, het zijn en blijven honden die soms net als wij mensen af en toe moeten aanpassen aan een situatie 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Melanie 74
Het kan wel, maar ik zou niet rustig kunnen slapen omdat weet ik veel wat voor onverlaat mijn auto openbreekt voor weet ik veel wat ... en mijn hond dan weg is...
In heel veel hotels mag de hond mee, en de app vind ik wel een hele goede tip.
Heel veel plezier op de wintersportvakantie!
In heel veel hotels mag de hond mee, en de app vind ik wel een hele goede tip.
Heel veel plezier op de wintersportvakantie!
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik zou van tevoren even gaan bellen langs de route en gewoon een hotel uitzoeken waarin de hond mee mag, slaapt toch een stukje rustiger lijkt me