Arubandog schreef:Nou je kan natuurlijk ook normaal doen, en de beste man vriendelijk verzoeken de hond niet los te laten voordat je met het doodschoppen van zn hond gaat dreigen. Het kan wel degelijk zo zijn dat de hond gewoon los wilt om te spelen. En het kan ook zo zijn dat de man er begrip voor heeft dat je liever niet wilt datie zn hond los laat. Niet elke bull terrier eigenaar is een onverantwoordelijke aso. Over aso gesproken ik vind "ik schop je hond dood" ook niet bepaald sociaal
Dreigen met de dood kan altijd nog als de beste man niet wilt meewerken.
Nou nee dat kan hij niet op zo`n moment
Kooi schrijft;Hij heeft pdd-nos/MCDD Sociaal is nu juist het probleem bij deze kinderen.
Natuurlijk kun je heel veel sociale dingen aan leren,maar deze kinderen reageren vaak impulsief.
Wat het met een ander doet is voor hem moeilijk in te leven.
Hij kan dat misschien leren maar zodra er onrecht is in zijn ogen zal hij waarschijnlijk een impulsieve reactie geven.En de schrik daar bij.
Het is inderdaad niet handig om jou angsten en gebeurtenissen wat dat betreft met hem te delen,want hij zal jou en de hond beschermen met alles wat hij kan.En dat kan best gevaarlijk zijn.
Maar ik vind dat mensen die maar van alles roepen over autisme etc.die zouden zich er eerst eens in moeten verdiepen.En dan nog is niet elke autist het zelfde.Mijn zoon heeft Asperger en ADHD ,en die kan ook van alles uit kramen.En nee daar reageer je niet het zelfde op als bij een andere jongen van zijn leeftijd.Je moet alles duidelijk uit leggen,ook de gevolgen.
Voor mijn zoon moet ik haast alles visueel maken,nou dat is in zo`n geval als dit vrij lastig.
In dit geval,als het mijn zoon was geweest,was ik van binnen wel blij dat hij die man gestopt heeft.De manier waarop is niet zoals gebruikelijk in deze situatie en dat zal ik hem dan uit leggen.Ik wil sowieso niet dat mijn zoon met dingen aan komt als dood maken en k...-woorden etc.dat hoort niet.
De situatie? Ik vind het raar van die man hoe hij denkt in dit geval.Ik vind het terecht dat je zoon duidelijk maakt daar niet van gediend te zijn,maar dan op een andere manier dat leren uitten.