Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik laat hem wel los, dan wordt ie rustiger

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Re: ik laat hem wel los, dan wordt ie rustiger

Ongelezen bericht door flamme »

iones schreef:We schieten allemaal wel eens uit onze slof. Om allerlei redenen. Hoef je geen PDD NOS of ADHD voor te hebben.
Uit je slof schieten is naar mijn mening dus wat anders dan zeggen dat je een hond dood schopt.
Maar goed meningen verschillen. Ik ben er verder wel klaar mee.
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: ik laat hem wel os, dan wordt ie rustiger

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Nanna schreef:
Liesbeth schreef:
Dat ben ik met je eens en in zo'n geval zou ik de eigenaar van die hond heel duidelijk vertellen dat ik er geen vertrouwen in heb dat het wel beter zal gaan als hij de hond in kwestie loslaat en dat hij zijn hond gewoon vast moet houden :hmmm: .
Dat kan ook op een rustige manier, daar hoef je toch niet meteen een doodsbedreiging voor te uiten?
Wat een gezeik over een uitroep zeg :roll: Iedereen roept weleens wat uit angst of boosheid. Alsof wel allemaal onder alle omstandigheden zo intens keurig en beleefd blijven. Nou, ik alvast niet.
Maar dat zal niemand verbazen ;-)
Goh.
Tja, ik schiet niet zo snel uit mijn slof. misschien ligt dat aan het verschil tussen onze slofmaten, ik heb maar maatje 38 :19: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door petertje »

wow, eigenlijk is er niets gebeurt, en daar wordt al 5 pagina`s over gediscuzeurd.
Afbeelding
petertje
Zeer actief

Kruimel53 schreef:
petertje schreef:wow, eigenlijk is er niets gebeurt, en daar wordt al 5 pagina`s over gediscuzeurd.
Wen er maar aan :mann:
oh, dat gebeurt vaker hier? :)
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

petertje schreef:
Kruimel53 schreef:
petertje schreef:wow, eigenlijk is er niets gebeurt, en daar wordt al 5 pagina`s over gediscuzeurd.
:LOL: Welkom :engel:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Dus leek het een goed idee het na bijna twee weken weer even omhoog te halen?
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Arubandog schreef:Nou je kan natuurlijk ook normaal doen, en de beste man vriendelijk verzoeken de hond niet los te laten voordat je met het doodschoppen van zn hond gaat dreigen. Het kan wel degelijk zo zijn dat de hond gewoon los wilt om te spelen. En het kan ook zo zijn dat de man er begrip voor heeft dat je liever niet wilt datie zn hond los laat. Niet elke bull terrier eigenaar is een onverantwoordelijke aso. Over aso gesproken ik vind "ik schop je hond dood" ook niet bepaald sociaal

Dreigen met de dood kan altijd nog als de beste man niet wilt meewerken.
Nou nee dat kan hij niet op zo`n moment

Kooi schrijft;Hij heeft pdd-nos/MCDD Sociaal is nu juist het probleem bij deze kinderen.

Natuurlijk kun je heel veel sociale dingen aan leren,maar deze kinderen reageren vaak impulsief.
Wat het met een ander doet is voor hem moeilijk in te leven.

Hij kan dat misschien leren maar zodra er onrecht is in zijn ogen zal hij waarschijnlijk een impulsieve reactie geven.En de schrik daar bij.

Het is inderdaad niet handig om jou angsten en gebeurtenissen wat dat betreft met hem te delen,want hij zal jou en de hond beschermen met alles wat hij kan.En dat kan best gevaarlijk zijn.

Maar ik vind dat mensen die maar van alles roepen over autisme etc.die zouden zich er eerst eens in moeten verdiepen.En dan nog is niet elke autist het zelfde.Mijn zoon heeft Asperger en ADHD ,en die kan ook van alles uit kramen.En nee daar reageer je niet het zelfde op als bij een andere jongen van zijn leeftijd.Je moet alles duidelijk uit leggen,ook de gevolgen.
Voor mijn zoon moet ik haast alles visueel maken,nou dat is in zo`n geval als dit vrij lastig.

In dit geval,als het mijn zoon was geweest,was ik van binnen wel blij dat hij die man gestopt heeft.De manier waarop is niet zoals gebruikelijk in deze situatie en dat zal ik hem dan uit leggen.Ik wil sowieso niet dat mijn zoon met dingen aan komt als dood maken en k...-woorden etc.dat hoort niet.

De situatie? Ik vind het raar van die man hoe hij denkt in dit geval.Ik vind het terecht dat je zoon duidelijk maakt daar niet van gediend te zijn,maar dan op een andere manier dat leren uitten.
petertje
Zeer actief

dagmar88 schreef:

:mrgreen: Dus leek het een goed idee het na bijna twee weken weer even omhoog te halen?
ja, nou ja, ik heb buiten internet ook nog een leven waarin ik werk, tijd met mijn gezin doorbreng, en lekker loop en speel met mijn hond, dus ik kan wel eens wat later reageren :P
Afbeelding
petertje
Zeer actief

Flevo Bordertje schreef:
petertje schreef:
Kruimel53 schreef:
:LOL: Welkom :engel:
lol
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

petertje schreef: ja, nou ja, ik heb buiten internet ook nog een leven waarin ik werk, tijd met mijn gezin doorbreng, en lekker loop en speel met mijn hond, dus ik kan wel eens wat later reageren :P

Oh ja, sorry, dat doet hier verder niemand.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

petertje schreef:
dagmar88 schreef:

ja, nou ja, ik heb buiten internet ook nog een leven waarin ik werk, tijd met mijn gezin doorbreng, en lekker loop en speel met mijn hond, dus ik kan wel eens wat later reageren :P
Of gewoon niet reageren, zonde van je tijd joh.
Geloof me, er zat echt niemand op jouw reactie te wachten. :zwaai
petertje
Zeer actief

dagmar88 schreef:
petertje schreef: ja, nou ja, ik heb buiten internet ook nog een leven waarin ik werk, tijd met mijn gezin doorbreng, en lekker loop en speel met mijn hond, dus ik kan wel eens wat later reageren :P

Oh ja, sorry, dat doet hier verder niemand.
oh solly zal het niet meer doen\
Afbeelding
petertje
Zeer actief

kooi schreef:
petertje schreef:
dagmar88 schreef:

Of gewoon niet reageren, zonde van je tijd joh.
Geloof me, er zat echt niemand op jouw reactie te wachten. :zwaai
geloof me, ik wist echt niet dat er een rij met genodigden die mogen reageren bestond :zwaai
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

JYBD schreef: Sorry kooi, ik zit het gedrag van je zoon best wel goed te praten.
En je hoeft mij niets te vertellen over de omgang met autisten, ik heb er namelijk erg veel ervaring mee.
Maargoed, i rest my case.
het is ook een zeer bekende diersoort, die autisten :80:
ze zijn allemaal hetzelfde vooral degenen die ook nog allerhande "bij"stoornisjes hebben
staat allemaal in de boekjes
net als dat de ene mens de andere niet is kan Kooi best inschatten of dr zoon veilig de straat op kan met hond en al of niet. Ik vermoed dat Kooi erg veel ervaring met d'r zoon heeft.
dagmar88
Zeer actief

:mrgreen: wat ben je toch positief ingesteld.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

beatje schreef:Ik vind hier wel weer iedereen heiliger als de paus.Als ik denk dat mijn honden (of kind what ever) bedreigt worden zal ik alles behalve netjes reageren.Zeker als een blaffende grommende hond dreigt losgelaten te worden op mijn kleinere hondjes en zal ik mischiens ook ik schop hem dood roepen zonder het te menen.
Hier idem. En ik heb echt geen pdd nos of asperger of zo.
Domme mensen met honden lopen kans op een grote bek van mij omdat ik het ze nu eenmaal niet in dank af neem als ze domme dingen doen, zeker niet als het ten koste van mijn hond zou kunnen gaan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”