Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oryn's showthread (Kerstshow Cuijk: BOB!!)

Moderator: moderatorteam

Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Oryn's showthread (Eendaagse Winner - Resultaat)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Gefeliciteerd met het resultaat op de Eendaagse. Goed gedaan :wink:

Cuijk zou normaal gesproken voor Oryn wel een gunstige keurmeester moeten zijn, ja. Even spieken bij die andere shows.

Mw. Bakker-Van de Woestijne (Joe Kat show) ziet graag in de jeugdklasse honden die al wat verder 'af' zijn. Van haar heb ik met m'n jongste reu destijds z'n enige niet-U in de jeugdklasse gekregen, omdat ze hem nog niet ver genoeg in ontwikkeling vond. Ik weet even niet meer hoe oud hij toen was, maar hij kreeg om die reden dus een ZG. Ik kon me verder wel vinden in haar verslag en haar omgang met de honden is ook fijn, vind ik. Is wel alweer wat jaartjes geleden inmiddels.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Tamara/Bayko schreef: Mw. Bakker-Van de Woestijne (Joe Kat show) ziet graag in de jeugdklasse honden die al wat verder 'af' zijn. Van haar heb ik met m'n jongste reu destijds z'n enige niet-U in de jeugdklasse gekregen, omdat ze hem nog niet ver genoeg in ontwikkeling vond. Ik weet even niet meer hoe oud hij toen was, maar hij kreeg om die reden dus een ZG. Ik kon me verder wel vinden in haar verslag en haar omgang met de honden is ook fijn, vind ik. Is wel alweer wat jaartjes geleden inmiddels.
Oryn is bij de Joe Kat show bijna 17 maanden oud, ik hoop dat hij dan wat verder uitgezwaard is. Zal nog niet voldoende zijn voor een U maar ik denk dat ik sowieso niet moet hopen op veel Utjes met Oryn's type. Niet in de jeugdklasse in ieder geval. Wel fijn dat ze goed met de honden om gaat, zeker met Oryn's onzekerheid vind ik dit een fijn gegeven :)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Magic »

Joe Kat is wel een heel leuke show, vind ik :).
Afbeelding
Iedere dag feest!
bandolero
Zeer actief

Ongelezen bericht door bandolero »

Eilfy schreef:
Tamara/Bayko schreef: Mw. Bakker-Van de Woestijne (Joe Kat show) ziet graag in de jeugdklasse honden die al wat verder 'af' zijn. Van haar heb ik met m'n jongste reu destijds z'n enige niet-U in de jeugdklasse gekregen, omdat ze hem nog niet ver genoeg in ontwikkeling vond. Ik weet even niet meer hoe oud hij toen was, maar hij kreeg om die reden dus een ZG. Ik kon me verder wel vinden in haar verslag en haar omgang met de honden is ook fijn, vind ik. Is wel alweer wat jaartjes geleden inmiddels.
Oryn is bij de Joe Kat show bijna 17 maanden oud, ik hoop dat hij dan wat verder uitgezwaard is. Zal nog niet voldoende zijn voor een U maar ik denk dat ik sowieso niet moet hopen op veel Utjes met Oryn's type. Niet in de jeugdklasse in ieder geval. Wel fijn dat ze goed met de honden om gaat, zeker met Oryn's onzekerheid vind ik dit een fijn gegeven :)
Als we eens op dezelfde show zijn, mag je me gerust voor of na de show vragen om eens te oefenen op het betasten met hem.
Heb dat al nog gedaan met onzekere hondjes, ze worden dan kalm benaderd en beloond met snoepjes tijdens het betasten.
Ging daarna dan telkens goed tijdens het showen zelf :)
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

bandolero schreef:Als we eens op dezelfde show zijn, mag je me gerust voor of na de show vragen om eens te oefenen op het betasten met hem.
Heb dat al nog gedaan met onzekere hondjes, ze worden dan kalm benaderd en beloond met snoepjes tijdens het betasten.
Ging daarna dan telkens goed tijdens het showen zelf :)
Dat zou super zijn!

Morgen gaan we naar Cuijk, voorlopig even onze laatste show (Eindhoven ga ik niet lopen, tenminste staat niet op de planning mits er echt een super keurmeester loopt voor Oryn's type - Mevr. C. Kerssemeijer?). We richten onze pijlen op Leiden, daar heb ik van horen zeggen dat het een leuke show is. Ben ook verder aan het kijken naar de show in Goes maar daar heb ik een Deense keurmeester... (Mw. Hoier) geen idee wat ik daar van moet denken. En gezien de afstand wil ik wel wat van die keurmeester weten voor ik me inschrijf xD

Dus iemand ervaring? :mann:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
bandolero
Zeer actief

Nou, te zien aan de resulaten is het vandaag heel erg goed gegaan :mrgreen:
Gefeliciteerd!!!!
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Ja vandaag ging het wel goed geloof ik... een gevalletje "wat overkomt me nu toch in vredesnaam"

Jeugdklasse tegen 2 andere honden, had ik in de catalogus als gezien dus ik ging weer puur voor het individuele resultaat. Stiekem hopend op een Utje (mede doordat mensen me kans geven bij deze keurmeester). Die U had ik dus al vlug binnen! Ik was toen al helemaal happy en toen begin het pas echt...

"U mag naar bordje 1" (1U, JCAC)
"U mag naar bordje 1" (beste reu, CAC)
"U mag naar bordje 1" (BOB)

Ik wist niet wat me overkwam (en zo zag het er ook uit volgens omstanders...). Oryn en ik hebben ook heel charmant bijna midden in de ring gelegen omdat ik even vergat dat heel enthousiast worden met Oryn aan de lijn betekent dat hij vrolijk mee gaat springen. En ik stond niet heel stevig meer op m'n benen. Maar we herstelden ons keurig voor de foto!

Afbeelding

Daarna veel felicitaties ontvangen, een poging gedaan m'n Facebook bij te houden en wachten tot de eindkeuring. Daar was het erin en eruit, maar dat is met een sterk deelnemersveld wat je hebt in rasgroep 1 wel te verwachten. Vond het ook niet erg, de dag was al mooi genoeg!

Nu thuis begint het besef langzaam te komen. Van een G in Bleiswijk naar BOB in Cuijk. Ongelooflijk, hoezo het kan raar lopen. We gaan hier eerst verschrikkelijk van genieten en dan rustig aan kijken wat we volgend jaar gaan lopen.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Re: Oryn's showthread (Kerstshow Cuijk: BOB!!)

Ongelezen bericht door grover »

Nou dat is ook wel een enorme omslag zeg, hartstikke tof! Van harte gefeliciteerd :D Wie was je keurmeester?
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

wat gaaf! Gefeliciteerd :) wat staat ie mooi op het blok voor de foto! alsof ie het wekelijks doet ;)
v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun
Contacteer:

Ongelezen bericht door v. 't Brabantse Bont »

Wat goed!

Hij is ook veel veranderd zeg! Toont veel minder slungelig en juist compacter nu! :ok:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Heee wat ontzettend leuk!
Zo zie je maar, het is allemaal de smaak van de keurmeester ;)

Super gefeliciteerd!!!
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Gefeliciteerd!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

grover schreef:Nou dat is ook wel een enorme omslag zeg, hartstikke tof! Van harte gefeliciteerd :D Wie was je keurmeester?
Mw. I van de Laar-Houtsma (iemand die zelf vooral werklijn borders heeft en helemaal viel voor Oryn's type)
v. 't Brabantse Bont schreef:Wat goed!

Hij is ook veel veranderd zeg! Toont veel minder slungelig en juist compacter nu! :ok:
Hij is inderdaad (en gelukkig) gegroeid, het echte puppy/slungelige gaat er wat meer vanaf waardoor hij veel beter in verhouding is. Hij mist nog steeds wel body, vandaag maakte dat de keurmeester niks uit omdat hij dat voor haar op andere punten ruimschoots goedmaakte maar voor andere keurmeesters is dat denk ik wel de reden om hem een ZG te geven
sbientje schreef:wat gaaf! Gefeliciteerd :) wat staat ie mooi op het blok voor de foto! alsof ie het wekelijks doet ;)
Dank je! Viel mij 100% mee wat hij deed op dat blok, hij vond het geloof ik wel gezellig!

Voor de rest iedereen heel erg bedankt :) Ik zit nog even in de 7e hemel, denk dat ik morgen ochtend wel weer geland ben :mann: :mann:
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

:cheer: gefeliciteerd
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Dat scheelt dan :) Nou, tis jullie van harte gegund, geniet er maar van :D
meriam
Zeer actief
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door meriam »

gefeliciteerd!
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Van harte gefeliciteerd!
Zo kan het dus gaan op shows, op de ene show sta je met een G en op de andere show krijg je het BOB!

De waan van de dag noemen wij dat ook wel.
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

Dikke proficiat .
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Wat ontzettend leuk zeg, gefeliciteerd!
En inderdaad, waar je vandaag voor wordt afgekraakt, word je morgen voor geprezen...
Groetjes, Marjan
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Iedereen heel erg bedankt!

Het besef begint nu langzaam te komen, gisteren wist ik echt niet wat me overkwam. Twee shows terug postte ik hier nog, toen best teleurgesteld, dat ik een G had gekregen. Achteraf gezien bleek die G nog best goed te zijn, maar zo voelde het op dat moment totaal niet. Nu zit ik thuis met een schitterende foto van onze prestatie gisteren (waar we nog een mooie lijst voor gaan scoren). Heb heel veel reacties gehad, van hele leuke tot mensen die het waarschijnlijk niet terecht vinden. Je leert de show wereld wel van een andere kant kennen op deze manier: er zijn (gelukkig) heel veel mensen die je van harte feliciteren maar er lopen er ook zeker een aantal bij die met een jaloers oog jouw kant op kijken en volgende keer wellicht wat minder aardig zullen zijn. Ach, that's life. Wat er ook gebeurt in volgende shows, dit pakken ze ons niet meer af!

Ik ga nu rustig kijken welke shows ik volgend jaar ga lopen. Op het lijstje staan:

- 7 februari Dogshow Eindhoven (Mw. C. Kerssemeijer): ik twijfel nog of dit de juiste keurmeester is voor Oryn's type
-23 maart Dogshow Leiden (Dhr. C.F. Rutten)
- 12 april Brabo Show Antwerpen (Mw. I. van de Laar-Houtsma): qua keurmeester een zeer goede keuze, even kijken wat ik met de afstand doe
- 19 april Dogshow Goes (Mw. Hoier, DK): geen idee wat ik van deze keurmeester moet denken. Het wordt wel of Goes of Antwerpen, beide vind ik te gek worden
- 29 mei Joe Kat show (Mw. J.F. Bakker-van de Woestijne): volgens de kenners geen slechte keurmeester & best een 'speciale' show
- 7 juni Arnhem (Mevr. Dr. Zafra Sirik, IL): wederom geen idee wat ik van de keurmeester moet denken
- 21/22 juni Uden Outdoor (Keurmeester onbekend): zal afhangen van de keurmeester en eventuele examens met de andere honden

Leiden en Joe Kat staan bij mij wel als een zekere show. De rest wil ik me nog even in verdiepen en moet ook even kijken wat er financieel en qua tijd haalbaar is. Zolang Oryn en ik het leuk vinden om te blijven showen, gaan we er lekker mee door :)
bandolero
Zeer actief

Eilfy schreef: - 7 februari Dogshow Eindhoven (Mw. C. Kerssemeijer): ik twijfel nog of dit de juiste keurmeester is voor Oryn's type
-23 maart Dogshow Leiden (Dhr. C.F. Rutten)
- 12 april Brabo Show Antwerpen (Mw. I. van de Laar-Houtsma): qua keurmeester een zeer goede keuze, even kijken wat ik met de afstand doe
- 19 april Dogshow Goes (Mw. Hoier, DK): geen idee wat ik van deze keurmeester moet denken. Het wordt wel of Goes of Antwerpen, beide vind ik te gek worden
- 29 mei Joe Kat show (Mw. J.F. Bakker-van de Woestijne): volgens de kenners geen slechte keurmeester & best een 'speciale' show
- 7 juni Arnhem (Mevr. Dr. Zafra Sirik, IL): wederom geen idee wat ik van de keurmeester moet denken
- 21/22 juni Uden Outdoor (Keurmeester onbekend): zal afhangen van de keurmeester en eventuele examens met de andere honden
Eindhoven komen wij waarschijnlijk ook. Keurmeester ken ik niet. Dus wordt afwachten :-)
Leiden: Rutten gaat naar horen zeggen niet voor korte poten en heel veel vacht.
Antwerpen, ja, die moet wel lukken he :mrgreen: Ik blijf daar thuis in alle geval haha
Joe Kat: gaat ook niet voor de showtypes die kort op poten staan en veel vacht hebben. Eerder voor het atletischere type.
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Ik gok dat de keurmeester in Eindhoven wel zal gaan voor de showtypes (ze keurt op die dag ook de old english sheepdog en de shetland sheepdog) maar ga de gok met Oryn wel wagen. Leiden heb ik me ook voor ingeschreven. Betalingen gedaan, nu afwachten!

Ik ga definitief naar Antwerpen. Schrijf hem dan wel in de tussenklasse in aangezien ik niet structureel shows wil lopen in België en dus niks heb aan een JCAC. Ik hoop dat ik mee kan dingen naar een CACIB. Is een gok, anders weer hopen op een mooi keurrapport! Betekent dus dat Goes het niet gaat worden, ga niet 2x een eind rijden. Ook Joe Kat is zeker.

Arnhem en Uden nog even afwachten. Arnhem denk ik wel, Uden twijfel ik nog een beetje.
bandolero
Zeer actief

Eilfy schreef:Ik gok dat de keurmeester in Eindhoven wel zal gaan voor de showtypes (ze keurt op die dag ook de old english sheepdog en de shetland sheepdog) maar ga de gok met Oryn wel wagen.
Dan zien we elkaar daar normaal gezien :mrgreen:
Ik ga normaalgezien een kampioensteefje meehebben, en misschien ook een jeugdteefje (nuja, teef :engel: )
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

@Eilfy : in BE worden er geen keurverslagen geschreven : als je iets over jouw hond wil weten, moet je dat na de keuringen aan de KM vragen .
Succes verder bij het showen .
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

@ Coockie: dank voor de info! In dat geval hoop ik op een mooie kwalificatie :)
Plaats reactie

Terug naar “Show”