Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alles gebeurd met een reden ... (Update vragen)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Re: Alles gebeurd met een reden ... (Update vragen)

Ongelezen bericht door iones »

Mariss schreef:
En ik doe hem voor nu alleen in de bench om te slapen. Maar mijn vraag is dus, of ik er goed aan doe om met het piepje wat ik dan hoor, gelijk hem uit de bench moet laten, of kan ik hem beter even laten gaan, kijken wat hij doet? Nouja, horen wat hij doet
Ik zou niet bij elk piepje gelijk gaan kijken. Want dan kun je straks wel altijd voor hem klaar staan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Wat een leukerd :I:
Ik zou pas naar hem toe gaan als hij gestopt is met piepen,
anders beloon je dat een beetje.
Heb je de bench naast je bed staan?
Anders zou ik dat wel doen, anders is hij gelijk zo alleen.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Mariss
Actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Mariss »

Dankjulliewel!

De bench staat naast mijn bed! Ik hoor hem anders niet haha. En ik ga hem niet gelijk met een piep eruit halen. Dankjewel ervoor
Ik ben wel trots op 'mijn' jongen. Vanmiddag sliep hij lekker in zijn bench, deurtje dicht. 2 uur later dacht ik 'even kijken', zat hij lekker met zijn bot en touw in de bench te spelen. Weet niet hoe lang hij wakker was, maar toch best wel iets moois, voor een kleintje dat nog geen 3 dagen hier is.
Hij kwispelend naar mij toe komen, en buiten lekker ravotten.
Kan niet wachten totdat hij de laatste enting heeft gehad, kan hij mee naar het uitlaat park.

Vandaag 3 ongelukjes. Waarvan eentje toevallig op de krant onder een vogelkooi, de ander bij opa en t laatste een vrolijkheidsplasje.
Vandaag dus ook bij opa geweest, hij woont in een verzorgingshuis op de gesloten afdeling. Rémy gaat altijd mee, en yeti dus vanaf vandaag ook. Als hij in een goede bui is en is uitgeslapen dan.
Hij vond het geweldig, kwispelend om aandacht vragen. Koekjes aannemen vind hij nog niks,
Mariss
Actief

Oke, hoe moet ik nou precies leren hem alleen te blijven? Met de bench, gaat het goed als ik even voor blijf zitten, dan valt hij in slaap, dan ga ik weg, totdat hij wakker word, en dan gaat hij te keer.
Natuurlijk laat ik hem niet echt alleen zodat ik uitgebreid naar de stad kan. Maar op internet verschillen de meningen ook over hoe je dat het beste kan doen.

De 1 zegt 'laten janken, is hij stil, dan naar hem toe'
De ander zegt ' Gewoon opbouwen, of hij nog jankt of niet, dan eerst 5 minuten, dan 10 etc'

Ik vind het oprecht moeilijk, ik wil geen verlatingsangst kweken natuurlijk.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Als ik het goed begrijp staat de bench fulltime boven in je slaapkamer? En Yeti slaapt dus alleen maar in de bench?
Afbeelding
Mariss
Actief

Het ia niet 'boven' wij wonen in een flat, en mijn kamer die staat altijd open, maar over t algemeen slaapt hij inderdaad in zijn bench.
Nu gaat hij er tussendoor ook zelf in met zijn bot
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

hier ging dat eigenlijk vanzelf. Als ik boodschappen ging doen of de kinderen naar school brengen ging de hond in de bench hij kreeg dan een brokje en ik ging weg. Ik had wel een vaste routine. Eerst mijn jas aan trekken dan de hond roepen en zeggen vrouwtje gaat even weg ga maar in de mand. In zijn mand kreeg en krijgt hij, nu nog steeds, dan een lekker brokje en ik ging weg. Als ik thuis kwam hing ik eerst mijn jas aan de kapstok zette eventueel het krat met boodschappen op de tafel en dan haalde ik hem uit de bench. Even knuffelen of als hij heel klein was even snel nog een plasje. En dan ging in alles opruimen.

Is bij beide honden goed gegaan. Als ik mijn jas aan doe dan zitten ze er vaak al in te wachten op hun brokje. Overigens gebruik ik de bench niet meer maar hebben ze gewoon mandjes in de gang staan. Ze kunnen hier niet in andere ruimtes komen.
Afbeelding
gevni havanezers
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ongeacht wat er aan vooraf is gegaan. Heel veel plezier met deze knuffel.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”