Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alles gebeurd met een reden ... (Update vragen)
Moderator: moderatorteam
-
Mariss
- Actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Aantal honden: 1
Alles gebeurd met een reden ... (Update vragen)
Daar moet ik maar van uit gaan toch? Op 12 november heb ik de chihuahua van mijn vriendin, nouja officieel van haar moeder, met een bevalling geholpen.
Zijzelf zei al 'Als er een vrouwtje bij zit, is hij van jou! En als het natuurlijk mag van je ouders! ' En het mocht van mijn ouders!
De bevalling ging heel moeilijk. En heb uiteindelijk de eerste van de twee, er letterlijk uit moeten trekken en moeten reanimeren. De eerste was een vrouwtje! Dus van mij! De tweede was een reutje en dus van haar.
Omdat ik haar zelf ter wereld had geholpen, een geweldig verhaal natuurlijk!
De leuke voorbereidingen konden beginnen. Je gaat dan alvast dingen kopen, voer, bench, speeltjes, en natuurlijk een mand.
Maandag zagen we (mijn ouders en ik) al dat ze beide diertjes liever zelf wou houden. Maar we dachten 'ach een grapje! ' Tot aan gisteren. Ze zei dus als reactie op een vriendin van haar, die de vraag had of ze ze zelf wou houden 'Ja, ik heb buikpijn met de gedachte om ze weg te doen'
Dus dan weten we het al. Wij hadden geen zin om tot januari te zitten of we misschien wel het hondje mee mochten nemen, om uiteindelijk toch te horen dat ze haar zelf wouden houden.
Ik ben ook uiteindelijk flink teleurgesteld geweest, nog voor de dekking zei ze dat ik er 1 mocht, bij de eerste echo was ik. Maar uiteindelijk hebben we dus gezegd 'Nee, dit doen we niet'
Maar een tweede hond zou erbij komen, kosten wat t kost. Onze geweldige hond, schapendoes, word ook ouder, en wegens omstandigheden ben ik volgend jaar gewoon thuis. Dus het is een goede situatie om een hond erbij te nemen. Tijd zat om op te voeden, kan dingen overnemen van onze oude hond.
Ik begon te googlen. En ja, ook op marktplaats.
Op marktplaats zag ik een hond dat mij al jaren aanspreekt. De dwerg poedel. Leergierig, sociaal, wilt graag mensen plezieren, sportief.
Omdat ik met de hond eventueel vrijwilligerswerk wil doen bij een psychiatrische instelling (wat ik nu al doe met 1 van mijn papegaaien) , leek mij dit dus een geweldig ras.
Maar ja marktplaats? Ik denk 'doe eens gek', en belde het nummer. De vrouw die ik aan de lijn had, had hele verhalen over hoe zij de pupjes opvoedde, de pupjes maar ook haar ouders, de kleintjes overal mee naar toe nemen, zodat ze in ieder geval aan mensen en geluiden gewend raken. Ook had zij aan mij veel vragen.
En het klikte gelijk, ook had ik er na het gesprek best een goed gevoel over. Dus ik mailde om een afspraak te maken, en we gaan vrijdag kijken. En ze zijn oud genoeg, dus als het er oké uit ziet, en het alsnog goed voelt, dan hebben we vrijdag waarschijnlijk een poedel erbij.
Alles gebeurd met een rede. Het is flink kl*te dat het zo heeft moeten gebeuren. Maar alles gebeurd met een rede. Ik ben ook niet boos op mijn vriendin haar moeder, maar flink teleurgesteld.
Zijzelf zei al 'Als er een vrouwtje bij zit, is hij van jou! En als het natuurlijk mag van je ouders! ' En het mocht van mijn ouders!
De bevalling ging heel moeilijk. En heb uiteindelijk de eerste van de twee, er letterlijk uit moeten trekken en moeten reanimeren. De eerste was een vrouwtje! Dus van mij! De tweede was een reutje en dus van haar.
Omdat ik haar zelf ter wereld had geholpen, een geweldig verhaal natuurlijk!
De leuke voorbereidingen konden beginnen. Je gaat dan alvast dingen kopen, voer, bench, speeltjes, en natuurlijk een mand.
Maandag zagen we (mijn ouders en ik) al dat ze beide diertjes liever zelf wou houden. Maar we dachten 'ach een grapje! ' Tot aan gisteren. Ze zei dus als reactie op een vriendin van haar, die de vraag had of ze ze zelf wou houden 'Ja, ik heb buikpijn met de gedachte om ze weg te doen'
Dus dan weten we het al. Wij hadden geen zin om tot januari te zitten of we misschien wel het hondje mee mochten nemen, om uiteindelijk toch te horen dat ze haar zelf wouden houden.
Ik ben ook uiteindelijk flink teleurgesteld geweest, nog voor de dekking zei ze dat ik er 1 mocht, bij de eerste echo was ik. Maar uiteindelijk hebben we dus gezegd 'Nee, dit doen we niet'
Maar een tweede hond zou erbij komen, kosten wat t kost. Onze geweldige hond, schapendoes, word ook ouder, en wegens omstandigheden ben ik volgend jaar gewoon thuis. Dus het is een goede situatie om een hond erbij te nemen. Tijd zat om op te voeden, kan dingen overnemen van onze oude hond.
Ik begon te googlen. En ja, ook op marktplaats.
Op marktplaats zag ik een hond dat mij al jaren aanspreekt. De dwerg poedel. Leergierig, sociaal, wilt graag mensen plezieren, sportief.
Omdat ik met de hond eventueel vrijwilligerswerk wil doen bij een psychiatrische instelling (wat ik nu al doe met 1 van mijn papegaaien) , leek mij dit dus een geweldig ras.
Maar ja marktplaats? Ik denk 'doe eens gek', en belde het nummer. De vrouw die ik aan de lijn had, had hele verhalen over hoe zij de pupjes opvoedde, de pupjes maar ook haar ouders, de kleintjes overal mee naar toe nemen, zodat ze in ieder geval aan mensen en geluiden gewend raken. Ook had zij aan mij veel vragen.
En het klikte gelijk, ook had ik er na het gesprek best een goed gevoel over. Dus ik mailde om een afspraak te maken, en we gaan vrijdag kijken. En ze zijn oud genoeg, dus als het er oké uit ziet, en het alsnog goed voelt, dan hebben we vrijdag waarschijnlijk een poedel erbij.
Alles gebeurd met een rede. Het is flink kl*te dat het zo heeft moeten gebeuren. Maar alles gebeurd met een rede. Ik ben ook niet boos op mijn vriendin haar moeder, maar flink teleurgesteld.
Laatst gewijzigd door Mariss op 08 dec 2013 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Re: Alles gebeurd met een rede...
Ik vind een poedel ook wel een goede reden om het zo te laten gebeuren.
IK hoop dat het een leuk hondje is.
en de moeder van je vriendin dat is erg vervelend en om naar netjes te zeggen . niet correct
en de moeder van je vriendin dat is erg vervelend en om naar netjes te zeggen . niet correct
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Heel veel plezier met je poedeltje, en nee het is niet zo netjes van die moeder!!!!

- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Inderdaad echt klote.
Nou maar hopen dat je met een poedeltje thuis komt.
Erg leuk
Nou maar hopen dat je met een poedeltje thuis komt.
Erg leuk
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
- Tank
- Zeer actief
Ik weet niet of alles met een reden gebeurd maar wat was de reden dat er geen dierenarts werd ingeschakeld bij de moeilijke bevalling van de chihuahua? Of heb jij een paraveterinaire achtergrond?
Wel heel jammer als je je ergens op verheugd hebt. Poedels zijn heel erg leuk, misschien wel leuker dan een wawa!
Wel heel jammer als je je ergens op verheugd hebt. Poedels zijn heel erg leuk, misschien wel leuker dan een wawa!
Laatst gewijzigd door Tank op 06 dec 2013 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mariss
- Actief
Dankjulliewel voor de lieve reacties.
@ Tank, om eerlijk te zijn weet ik het niet. Het ging moeilijk, maar tegelijk ook zo snel. Ik kon natuurlijk niet zeggen 'ik stop ermee, dag', en iemand moest haar helpen. De moeder van mijn vriendin liep weg, en je leeft met zoiets op adrenaline. Zelf hield ik mij alleen bezig met wat er voor mij gebeurde, en dat ik via de moeder van mijn vriendin, aan het einde van de gang, instructies kreeg van de dierenarts.
Maar ik wil even voorop stellen dat ik sowieso er niet mee eens was, met het nestje. Het was leuk, maar er helemaal achter staan, nee
@ Tank, om eerlijk te zijn weet ik het niet. Het ging moeilijk, maar tegelijk ook zo snel. Ik kon natuurlijk niet zeggen 'ik stop ermee, dag', en iemand moest haar helpen. De moeder van mijn vriendin liep weg, en je leeft met zoiets op adrenaline. Zelf hield ik mij alleen bezig met wat er voor mij gebeurde, en dat ik via de moeder van mijn vriendin, aan het einde van de gang, instructies kreeg van de dierenarts.
Maar ik wil even voorop stellen dat ik sowieso er niet mee eens was, met het nestje. Het was leuk, maar er helemaal achter staan, nee
- iones
- Zeer actief
Ik denk dat de poedel sowieso een geschiktere hond is voor jou dan een chihuahua. Ze zijn gemakkelijker, leren heel snel en ik denk iets minder bijterig. Het is inderdaad goed dat het zo gelopen is.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
- Aantal honden: 2
Wat bijzonder, maar ook erg vervelend dat je vriendin zo deed. Maar hè, een poedel is wel echt heel leuk
En ik denk ook meer geschikt voor wat je ermee wilt doen. Dus nu maar hopen dat je vrijdag met een leuke poedelpup naar huis gaat
En ik denk ook meer geschikt voor wat je ermee wilt doen. Dus nu maar hopen dat je vrijdag met een leuke poedelpup naar huis gaat
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Zo, ik zou wel even boos zijn. Dat is echt niet netjes van hun! Je doet er natuurlijk weinig aan...
Wel leuk dat je een Poedel krijgt, ben benieuwd naar foto's.
Wel leuk dat je een Poedel krijgt, ben benieuwd naar foto's.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Tank schreef:Ik weet niet of alles met een reden gebeurd maar wat was de reden dat er geen dierenarts werd ingeschakeld bij de moeilijke bevalling van de chihuahua? Of heb jij een paravetinaire achtergrond?
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
Zonde dat het dan zo moet gaan, maar wel veel plezier vrijdag. 

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
-
Bolus
Vervelend hoe het is gegaan.
Met een chihuahua kan je niet echt veel. Persoonlijk vind ik ze te klein en bezitterig.
Poedels zijn juist leergierig, dus ik hoop dat je een hele leuke tijd mag hebben met je nieuwe aanwinst.
Poedels zijn juist leergierig, dus ik hoop dat je een hele leuke tijd mag hebben met je nieuwe aanwinst.
-
lets have fun
Als het door gaat veel foto's plaatsen van je poedelpup. Daar raak ik nooit op uit gekeken 
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Hier begrijp ik uit dat het helemaal nog niet zeker is of jij het pupje wel of niet krijgt, of lees ik nu zo verkeerd? Het is niet netjes om jou (jullie) dit gevoel te geven, maar ik vind het dan ook weer niet netjes om een andere pup op te gaan zoeken, dit had je toch gewoon kunnen bespreken? Dat buikpijn hebben als ze weg moeten herken ik wel van het nestje van mijn dochter, die had daar ook nogal wat moeite meeWij hadden geen zin om tot januari te zitten of we misschien wel het hondje mee mochten nemen, om uiteindelijk toch te horen dat ze haar zelf wouden houden.
Nou succes met het poedeltje
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Ik lees het ook zo.rose schreef:Hier begrijp ik uit dat het helemaal nog niet zeker is of jij het pupje wel of niet krijgt, of lees ik nu zo verkeerd? Het is niet netjes om jou (jullie) dit gevoel te geven, maar ik vind het dan ook weer niet netjes om een andere pup op te gaan zoeken, dit had je toch gewoon kunnen bespreken?Wij hadden geen zin om tot januari te zitten of we misschien wel het hondje mee mochten nemen, om uiteindelijk toch te horen dat ze haar zelf wouden houden.
Maar uiteindelijk hebben we dus gezegd 'Nee, dit doen we niet'
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
-
Mariss
- Actief
He ik wou wel wachten. Begrijp mij niet verkeerd, maar het hing al langer in de lucht, soms voel je dingen gewoon aan, maar wil je er niet aan toegeven.
Kijk eens wat we hebben meegenomen!
Yeti genaamd!
Kijk eens wat we hebben meegenomen!
Yeti genaamd!

- Lailani90
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Terriërs
- Aantal honden: 4
Wat een snoezig hondje! Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst
- Jeannettebo
- Zeer actief
ja maar heb je ook goed besproken dat je werkelijk het pupje niet kreeg en dat je wanneer het onduidelijk was toch echt verder ging kijken?

-
Melanie 74
Als iemand je zo in het ongewisse laat, zou ik ook verder kijken.
Ik geef je geen ongelijk, na de geboorte wil je ze als fokker allemaal wel houden, maar dat kan niet.
Ik geef je geen ongelijk, na de geboorte wil je ze als fokker allemaal wel houden, maar dat kan niet.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Ben natuurlijk totáál niet bevooroordeeld hé maar idd poedels zijn véél leuker 
Hoe heet hij/zij?
Enneh meer foto´s zeggen we geen nee tegen,
Hoe heet hij/zij?
Enneh meer foto´s zeggen we geen nee tegen,
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik krijg eerlijk gezegd het idee dat jij hebt gedacht voor de fokker en het niet duidelijk besproken hebt?
Ik zeg ook weleens over bepaalde pups dat ik buikpijn krijg bij de gedachte om ze weg te moeten doen, dat betekent niet automatisch dat ze dan maar houd.
Maar goed, ik ken de situatie niet dus ie weet zit ik fout.
Oh en veel plezier met je poedel natuurlijk!
Oh en veel plezier met je poedel natuurlijk!
-
Mariss
- Actief
De eerste nacht is heel goed gegaan, 2 keer eruit. Wel moet ik echt wennen aan t kleine. Keer per ongeluk op hem gestaan, maar hij mag mij nog en hij loopt nog goed.
2 keer een ongelukje.
Maandag naar de dierenarts voor een check up. Je weet het nooit 100% zeker natuurlijk.
Wel piept hij aan de riem buiten. Of dat nou is omdat hij het koud heeft, opgetild wilt worden, of iets anders, ik weet het niet. Voor nu negeer ik het, maar of dat het juiste is?
@ Jeanette, ja dat hebben mijn vader en ik duidelijk gezegd. Ik heb gezegd 'Omdat je er zo erg over twijfelt. Hebben we gekozen om verder te kijken voor een hondje.' Dat was dan afgelopen dinsdag, toen ik het te horen kreeg.
@ Ptje, foto's komen nog. Hij is voornamelijk donker, dus foto's zijn moeilijk te maken haha. En Yeti genaamd!
@ Shima, mijn vader en ik hebben het besproken met haar. Met letterlijk een 'Ik weet niet of ik ze beide weg wil doen', hadden wij geen zin om te wachten. Het is gewoon vervelend als je tot januari alle voorbereidingen doet, en een week voordat ik haar zou kunnen halen, zou ik een 'Ik wil haar zelf houden', kunnen krijgen.
Nogmaals alles is dus echt goed besproken. Voor nu was de 'band' met de pups er wel een beetje met mij, en elke keer erheen, om vervolgens een band op te bouwen als ze gaan lopen, en echte hondjes worden, om vervolgens dus te horen dat ze ze zelf zou willen houden.
Dan zou ik misschien, buiten meer teleurgesteld, echt boos worden op haar. En ik wil niet boos worden.
2 keer een ongelukje.
Maandag naar de dierenarts voor een check up. Je weet het nooit 100% zeker natuurlijk.
Wel piept hij aan de riem buiten. Of dat nou is omdat hij het koud heeft, opgetild wilt worden, of iets anders, ik weet het niet. Voor nu negeer ik het, maar of dat het juiste is?
@ Jeanette, ja dat hebben mijn vader en ik duidelijk gezegd. Ik heb gezegd 'Omdat je er zo erg over twijfelt. Hebben we gekozen om verder te kijken voor een hondje.' Dat was dan afgelopen dinsdag, toen ik het te horen kreeg.
@ Ptje, foto's komen nog. Hij is voornamelijk donker, dus foto's zijn moeilijk te maken haha. En Yeti genaamd!
@ Shima, mijn vader en ik hebben het besproken met haar. Met letterlijk een 'Ik weet niet of ik ze beide weg wil doen', hadden wij geen zin om te wachten. Het is gewoon vervelend als je tot januari alle voorbereidingen doet, en een week voordat ik haar zou kunnen halen, zou ik een 'Ik wil haar zelf houden', kunnen krijgen.
Nogmaals alles is dus echt goed besproken. Voor nu was de 'band' met de pups er wel een beetje met mij, en elke keer erheen, om vervolgens een band op te bouwen als ze gaan lopen, en echte hondjes worden, om vervolgens dus te horen dat ze ze zelf zou willen houden.
Dan zou ik misschien, buiten meer teleurgesteld, echt boos worden op haar. En ik wil niet boos worden.
-
Mariss
- Actief
Even een vraagje. Hoeveel is normaal dat een pup drinkt?
Hij is zo bijdehand als t maar zijn kan, en als we niet opletten, drinkt hij van onze andere hond, Remy of de kat, Felix zijn bakken. Maar het lijkt echt veel dat hij drinkt. Hij drinkt, als hij stopt gelijk naar buiten, dan plast hij, boven en drinkt weer.
Remy moet overigens nog weinig van Yeti hebben. Omdat ik afgelopen november ben geopereerd mag ik Remy ook nog niet uitlaten, en ik denk dat hij mij dat kwalijk neemt, dat ik hem niet meeneem haha. Hij neemt nog net een koekje van mij aan.
Hij is zo bijdehand als t maar zijn kan, en als we niet opletten, drinkt hij van onze andere hond, Remy of de kat, Felix zijn bakken. Maar het lijkt echt veel dat hij drinkt. Hij drinkt, als hij stopt gelijk naar buiten, dan plast hij, boven en drinkt weer.
Remy moet overigens nog weinig van Yeti hebben. Omdat ik afgelopen november ben geopereerd mag ik Remy ook nog niet uitlaten, en ik denk dat hij mij dat kwalijk neemt, dat ik hem niet meeneem haha. Hij neemt nog net een koekje van mij aan.
- iones
- Zeer actief
OH wat een ontzettend mooi beestje! Daar ga je veel plezier aan beleven!
En weet je, het voordeel van een poedel is dat niemand er allergisch voor is! Als je hem mee wilt nemen naar mensen toe zal daar geen geldig bezwaar meer voor zijn. En ruien doen ze ook niet!
Het is goed zoals het gegaan is, verwijt je vriendin maar niets meer, geen woorden meer over maken. Zij heeft jouw beslissing om een hond te nemen alleen maar versneld. Zo moet je het maar zien.
Dat vele drinken kan meer te maken hebben met gedrag naar de andere honden toe dan met gezondheid. Dat kan in de loop van de dagen dus nog veranderen. Hij is in een nieuwe situatie, laat hem maar even wennen.
Zucht..... ik denk dat hier in de toekomst toch ook weer een poedel komt.... Mijn man wil een ruwharige jack russel, (ook leuk) maar dan wil ik een poedel.
En weet je, het voordeel van een poedel is dat niemand er allergisch voor is! Als je hem mee wilt nemen naar mensen toe zal daar geen geldig bezwaar meer voor zijn. En ruien doen ze ook niet!
Het is goed zoals het gegaan is, verwijt je vriendin maar niets meer, geen woorden meer over maken. Zij heeft jouw beslissing om een hond te nemen alleen maar versneld. Zo moet je het maar zien.
Dat vele drinken kan meer te maken hebben met gedrag naar de andere honden toe dan met gezondheid. Dat kan in de loop van de dagen dus nog veranderen. Hij is in een nieuwe situatie, laat hem maar even wennen.
Zucht..... ik denk dat hier in de toekomst toch ook weer een poedel komt.... Mijn man wil een ruwharige jack russel, (ook leuk) maar dan wil ik een poedel.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Mariss
- Actief
Re: Alles gebeurd met een reden ... (Update vragen)
Dankjewel iones! En het is een compromis ! Jij een poedel, hij een jack. Ik vind het een goed compromis!
Wij zijn ook heel blij met hem. Het is echt wennen, zeker geen nachten door kunnen slapen haha, maar het is het tot nu toe waard geweest.
Morgen gaan wij naar de dierenarts, en als hij goed word bevonden die avond gelijk een proefles puppy cursus. Ik had al gebeld, en zou zo mogen komen.
Hoe ik het nu doe trouwens aan de bench laten wennen. Sowieso 's avonds slaapt hij naast mij in de bench. Ook overdag, als hij moe aan het worden is, en ik merk dat hij aan het indutten is, breng ik hem naar de bench, blijf even bij hem zitten, en als hij slaapt doe ik het deurtje dicht.
Als ik maar iets hoor, dan ga ik erheen, haal hem eruit, laat hem drinken en naar buiten.
Is dit een beetje oké? En dan voornamelijk het bench gedeelte. Ik ben bang als ik hem laat janken, dat ik dan iets van verlatingsangst kweek, of juist zo ook. Pff. Ik blij met een forum! haha
Wij zijn ook heel blij met hem. Het is echt wennen, zeker geen nachten door kunnen slapen haha, maar het is het tot nu toe waard geweest.
Morgen gaan wij naar de dierenarts, en als hij goed word bevonden die avond gelijk een proefles puppy cursus. Ik had al gebeld, en zou zo mogen komen.
Hoe ik het nu doe trouwens aan de bench laten wennen. Sowieso 's avonds slaapt hij naast mij in de bench. Ook overdag, als hij moe aan het worden is, en ik merk dat hij aan het indutten is, breng ik hem naar de bench, blijf even bij hem zitten, en als hij slaapt doe ik het deurtje dicht.
Als ik maar iets hoor, dan ga ik erheen, haal hem eruit, laat hem drinken en naar buiten.
Is dit een beetje oké? En dan voornamelijk het bench gedeelte. Ik ben bang als ik hem laat janken, dat ik dan iets van verlatingsangst kweek, of juist zo ook. Pff. Ik blij met een forum! haha
- iones
- Zeer actief
Hier zijn de meningen over verdeeld.Mariss schreef:Dankjewel iones! En het is een compromis ! Jij een poedel, hij een jack. Ik vind het een goed compromis!
En overal is wel iets in te vinden.
Ik ging er 's nachts nooit uit als de hond begon te janken. Maar punt is wel dat je zo'n beestje uit de roedel weghaalt en hij ligt daar dan in zijn eentje. Daarom zou ik nu denk ik de bench op de slaapkamer zetten, want zo heb ik het met Bobbes ook moeten doen (die begon wel zo te blaffen dat ook de buren wakker werden dus ik had geen keus).
Ik zou de pup op gezette tijden in de bench doen. De bench gewoon in de keuken of woonkamer zetten binnen de familiekring. Hij slaapt wel overal doorheen als hij moe is. En weten dat na het eten en na het spelen en na het slapen er een plasje of poepje gedaan moet worden, dus effe de tuin in.
Probeer alles op zoveel mogelijk regelmatige tijden te doen. Daar heeft een baby behoefte aan. Rust Reinheid en Regelmaat, weet je wel.
-
Mariss
- Actief
Wij hebben helaas de mogelijkheid niet om hem nu in de woonkamer te laten. Het is echt vol in de woonkamer.
Oh en we hebben geen tuin, wonen 3 hoog zonder lift haha. Regelmatig probeer ik wel te doen, zoveel mogelijk regelmaat. Op regelmatige tijden eten, drinken, spelen, naar buiten, etc etc.
Ook spelenderwijs leren zitten. Wat hij overigens al doet.
Oh en we hebben geen tuin, wonen 3 hoog zonder lift haha. Regelmatig probeer ik wel te doen, zoveel mogelijk regelmaat. Op regelmatige tijden eten, drinken, spelen, naar buiten, etc etc.
-
Mariss
- Actief

Kijk eens hoe knap!
- iones
- Zeer actief
Je kunt in ieder geval voorspellen wanneer hij z'n behoefte moet doen. En dan moet je hem voor zijn en naar buiten om hem zindelijk te krijgen.Mariss schreef:Wij hebben helaas de mogelijkheid niet om hem nu in de woonkamer te laten. Het is echt vol in de woonkamer.
Ik zou de pup overdags niet te veel in de bench doen, alleen als hij behoefte heeft om te slapen.
Wat een prachtpupje! zo'n beestje zou bij mij het gevaar lopen dat ik hem doodknuffelde......
-
Mariss
- Actief
Inderdaad, voorspellen lukt wel. Mijn vader verklaard mij voor gek als ik zeg dat hij echt moet poepen, ook al ben ik 5 minuten binnen, gaat mijn vader naar buiten, en ja hoor, hij komt binnen met een rood gezicht en 'je had gelijk'
Zo leert hij maar naar mij te luisteren
De pup en mijn vader he !
En ik doe hem voor nu alleen in de bench om te slapen. Maar mijn vraag is dus, of ik er goed aan doe om met het piepje wat ik dan hoor, gelijk hem uit de bench moet laten, of kan ik hem beter even laten gaan, kijken wat hij doet? Nouja, horen wat hij doet
Zo leert hij maar naar mij te luisteren
De pup en mijn vader he !
En ik doe hem voor nu alleen in de bench om te slapen. Maar mijn vraag is dus, of ik er goed aan doe om met het piepje wat ik dan hoor, gelijk hem uit de bench moet laten, of kan ik hem beter even laten gaan, kijken wat hij doet? Nouja, horen wat hij doet