Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Romy belaagd

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

nathalie71

Romy belaagd

Ongelezen bericht door nathalie71 »

:boos:

Romy werd belaagd door een Ridgeback.Zeer grote hond die voor geen meter luisterde.Die zag Romy als speelgoed.Romy krijste het uit ging op haar rug liggen maar de hond bleef haar maar lastig vallen,hup er boven op...grr.
Ik die hond aan de kant proberen te doen.Rustig blijven...Steeds tegen de hond zeggen ZAchtjes!!!Maar nee hoor bananen in de oren.Goed toen de baas er bij was en hij had de hond eindelijk bij de riem,gauw Romy er tussen uit gegrepen.En meteen weer op de grond gezet toen de hond aan de lijn zat.Zo klaar,zei ik.Niks niet ahh wat zielig,nee gewoon verder gelopen.
Verder op ging ze al weer met een Beagle spelen.
Achteraf had ik toch wel even de schrik.pfwiew :80:
Romy kon niks beginnen en de hond gebruikte haar als speel bal.Ja zei die man,hij ziet kleine hondjes als speelgoed.Dan denk ik als je weet dat hij zo doet hou hem dan effe fijn bij je!!! Pffftt....En hij luisterde totaal niet naar die baas.Vlinder was mooi verder op gaan staan.

Dus ik zeg dat even later tegen die mevr.van die beagle.Die zei ook al dat die hond voor geen meter luistert.Ze vertelde dat hij de hond uit het asiel had gehaald en toen luisterde hij perfect,Ja zegt ze,ik weet niet wat hij er mee gedaan heeft maar nu,nee hij duikt zo overal boven op.Mensen gaan al een ander pad in als ze hem aan zien komen lopen.

Nu was het van Romy paniek,ze joelde en ging op haar rug maar die hond bleef op haar duiken.Het is maar goed dat het Dydo niet was met z`n artrose.Ik kon gelukkig kalm blijven.

Ik kon haar er op een gegeven moment tussen uit grissen,na dat ik eerst met die hond zat te hijsen.Die baas was nl op zijn dooie gemakkie de riem aan het pakken :hmmm: Toen hij hem had,pakte ik Romy op.Hond aan de riem?Romy op de grond,ik zei zo,klaar.

En liep verder.
Pas toen ik verder liep trilde ik wat....was toch wel even geschrokken!Slik.

Ik geloof niet dat ze er verder daarna last van had,we kwamen nog een paar honden tegen en ze was niet bang ofzo.
Misschien wel als ik haar had getroost.
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Aantal honden: 1

Re: Romy belaagd

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Dat moet een hele schok zijn geweest.
Gelukkig heb je goed gehandeld, en inderdaad haar niet troosten want dan wordt ze misschien bang.
Gelukkig is het goed gekomen :engel:

sommige mensen.. :hmmm:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
nathalie71

Ja,dat geluid wat ze maakte.Alsof ze vermoord werd :schrik:

Zij liet duidelijk zien dat ze bang was en het niet leuk vond,totdat ze zich over gaf en al joelend met opgetrokken pootjes op haar rug ging liggen.Maar ook daar had die hond geen boodschap aan.

Het ergste is dan dat die man er gewoon rustig aan komt lopen terwijl zij zo tekeer gaat.En dan zegt,ja hij ziet kleine hondjes als speelgoed :piew:
nathalie71

Een kennisje van mij heeft ook een Ridgeback,een teefje. Formaatje Duitse staander.Lief beest.
Deze hond was wel hèèl groot!En trok volledig zijn eigen plan.Tja laat hem dan niet los als je mensen met kleinere hondjes ziet lopen.
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Echt belachelijk.
Het maakte die man niks uit :denken:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Gillebil maar eens met ridge backje laten voetballen, ( gillebil is nog een stukje groter) kijken wat meneer er dan van vind :engel: :LOL:

maar eerlijk is eerlijk, ik heb nu allebei groot en klein, mensen met kleine honden en mensen met grote honden kunnen elkaar maar beter vermijden, ik heb allebei nu, dus ik wil niemand in de buurt hebben :pffff: want elkaar begrijpen dat gaan ze toch iet doen :19:
hoe vaak mensen hun hond niet gaan redden als ik er met Van Gils aan kom :U:
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Wat akelig voor je. Ik bewonder je dat je er kalm onder bleef. Gelukkig is Moos altijd "Zachtjes" met alles was klein is.
Afbeelding
Neeltje
nathalie71

S@ndr@ schreef:Gillebil maar eens met ridge backje laten voetballen, ( gillebil is nog een stukje groter) kijken wat meneer er dan van vind :engel: :LOL:

maar eerlijk is eerlijk, ik heb nu allebei groot en klein, mensen met kleine honden en mensen met grote honden kunnen elkaar maar beter vermijden, ik heb allebei nu, dus ik wil niemand in de buurt hebben :pffff: want elkaar begrijpen dat gaan ze toch iet doen :19:
hoe vaak mensen hun hond niet gaan redden als ik er met Van Gils aan kom :U:

Ja misschien piept hij dan wel anders :wink:

Dat redden kan misschien ook te maken hebben met een nare ervaring.Dat baasjes de hondjes dan op gaan tillen of met een boog om je heen gaan lopen.
Ik begrijp het ergens ook wel,als jij met zo`n bakbeest aan komt en je hondje is net zo groot als zijn hoofd :80:

Maar goed op zich is een hond een hond.En er zijn nu eenmaal grote honden die lomp willen spelen en dat gaat nou eenmaal niet altijd.

Ik vind het lastig,over het algemeen kom ik toch vrij grote honden tegen als ik aan het wandelen ben.Ik vind het voor Romy en Vinder wel jammer dat ze zo weinig te spelen hebben met honden van hun eigen grootte.Tot maximaal formaat Beagle kan dat prima!

Zou leuk zijn als ze eens een kleine honden rassen wandeling in de buurt hebben.

Ik vind het wel jammer dat ik dan zo erg op moet letten net terwijl het zo goed gaat!
nathalie71

nelleke schreef:Wat akelig voor je. Ik bewonder je dat je er kalm onder bleef. Gelukkig is Moos altijd "Zachtjes" met alles was klein is.
Dank je.

dat is denk ik iets wat in mij zit.

Als er op het moment zelf iets gebeurd sta ik er,handel ik meteen...ben kalm.
Pas als alles save is ga ik trillen en besef ik de schrik.

Zo had mijn dochter een gat in haar hoofd,ze zat vol bloed.En viel weg.Ik bleef kalm,handelde goed,pas toen ik bij de dokter was en zij in goede handen voelde ik mijn gezicht gloeien van de spanning die er dan toch uit moest.

Zo zijn er wel meer situaties geweest.Ik moet daarna wel mijn hart luchten.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

nathalie71 schreef:Ja,dat geluid wat ze maakte.Alsof ze vermoord werd :schrik:

Zij liet duidelijk zien dat ze bang was en het niet leuk vond,totdat ze zich over gaf en al joelend met opgetrokken pootjes op haar rug ging liggen.Maar ook daar had die hond geen boodschap aan.

Het ergste is dan dat die man er gewoon rustig aan komt lopen terwijl zij zo tekeer gaat.En dan zegt,ja hij ziet kleine hondjes als speelgoed :piew:
Is vaak juist een trigger naar erger; prooi ipv speelgoed.

Op eigenaren wachten heeft weinig zin. Je heel erg kwaad maken, blokkeren en weg brullen vaak des te meer.
nathalie71

Ja precies,dat is het!

Ik maakte dan wel een grappig filmpje over Romy die huppelt als een konijn,maar zo kwam het over.Die hond zag haar als een prooi.

Ik had die hond al uiteindelijk bij zijn riem (jeetje wat een kracht...)en had wel gedacht dat het baasje iets sneller ging lopen,maar helaas,die had geen haast.

Gelukkig beet hij haar niet.
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Fijn dat het toch goed is afgelopen, maar het blijft schrikken.

Ik verbaas me er ook altijd over hoe die dingen zo regelmatig kunnen gebeuren.
Als ik andere honden zie, of joggers, paarden, fietsers, etc. roep ik mijn honden bij me. Bij kinderen lijn ik Cheeky even aan, voor het geval ze even een knuffel wil halen. Natuurlijk ben ik wel eens te laat, of ze luisteren niet, maar dat zijn toch wel uitzonderingen.
Zo ben ik ook eens een kalf van een dominante opdringerige reu tegen gekomen. Die heb ik uiteindelijk met mijn koekjes af staan leiden tot de baas kwam. "Zit!" Koekje. Weer eens een andere manier om irritant gedrag af te wenden ... ze zaten allemaal braaf voor mijn voeten. Nu heb ik niet de illusie dat dat altijd de oplossing is hoor!
nathalie71

Maar vind je niet dat die baas de hond ook even aan had moeten pakken?Hij zei niks tegen de hond,deed de riem om,liet hem nogmaals snuffelen aan Romy en liep verder.

Ik ben dan van mening dat de hond niet leert dat dat ongewenst is.Maar normaal.

Ik denk niet dat koekjes hier hielpen,die hond was volkomen in zijn eigen wereld en vond Romy het lekkerst denk ik.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Precies hierom lopen Lola en ik altijd stug door als er anderen zijn. En mocht een hond op ons af komen stormen, sta ik voor Lola te viswijven en terugwijzen tot de nieuwkomer aftaait. Lola vindt andere honden toch niet leuk, dat hoeft ze niet iedere keer zelf duidelijk te maken.

Doe romy maar een k uffel en petje af dat je zo rustig bleef!
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ach, dat is eng! Goed dat je kalm bleef hoor, dan is het voor Romy ook wat minder heftig :ok:
Afbeelding
nathalie71

Inez87 schreef:Ach, dat is eng! Goed dat je kalm bleef hoor, dan is het voor Romy ook wat minder heftig :ok:
Ja ben ook blij dat ik dat zo heb kunnen doen voor haar.
nathalie71

Lizanne schreef:Precies hierom lopen Lola en ik altijd stug door als er anderen zijn. En mocht een hond op ons af komen stormen, sta ik voor Lola te viswijven en terugwijzen tot de nieuwkomer aftaait. Lola vindt andere honden toch niet leuk, dat hoeft ze niet iedere keer zelf duidelijk te maken.

Dank je!! :D Ik zal haar een knuffel geven!

Ik ben niet zo van het schreeuwen.

:roll:
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

nathalie71 schreef:Maar vind je niet dat die baas de hond ook even aan had moeten pakken?Hij zei niks tegen de hond,deed de riem om,liet hem nogmaals snuffelen aan Romy en liep verder.

Ik ben dan van mening dat de hond niet leert dat dat ongewenst is.Maar normaal.

Ik denk niet dat koekjes hier hielpen,die hond was volkomen in zijn eigen wereld en vond Romy het lekkerst denk ik.
Tuurlijk vind ik dat. Sterker nog het had baas ook niet misstaan om zijn excuses aan te bieden.
Lijkt af en toe wel alsof hele volksstammen rondlopen met "laat het ze maar uitzoeken" of "hij wil gewoon spelen" attitudes terwijl het duidelijk niet leuk is en daar snap ik niks van.
Ben ook blij dat Romy daarna nog wat heeft gespeeld met andere honden en ... Koekjes helpen denk ik vaker niet dan wel :wink: Maar toentertijd vond ik het wel een onverwacht grappige oplossing.
-Lilo-
Zeer actief

nathalie71 schreef:
Lizanne schreef:Precies hierom lopen Lola en ik altijd stug door als er anderen zijn. En mocht een hond op ons af komen stormen, sta ik voor Lola te viswijven en terugwijzen tot de nieuwkomer aftaait. Lola vindt andere honden toch niet leuk, dat hoeft ze niet iedere keer zelf duidelijk te maken.

Dank je!! :D Ik zal haar een knuffel geven!

Ik ben niet zo van het schreeuwen.

Ik ook niet, dacht ik altijd. Maar Lola is weleens goed lastiggevallen en ik was daardoor vrij snel op het punt dat IK het wel voor d'r op zou lossen. En aangezien dat het snelst gaat door heel hard TE-RÚG te roepen en van je af te wijzen, is dat mijn aanpak. Werkt fantastisch, Lola vindt het erg fijn en is hierdoor veeeeeel minder angstig voor soortgenoten. Leuke honden laat ik namelijk wel gewoon komen, alleen moeten die wel eerst afremmen omdat ik in hun weg sta voor ze bij Lola zijn.
nathalie71

Oke,heel hard TERUG!! roepen moet me nog wel gaan lukken!Bedankt voor de tip!
dagmar88
Zeer actief

nathalie71 schreef: Ik ben niet zo van het schreeuwen.

:tongue: Dan leer je dat maar. Vanuit je tenen. Die hond gaat van zijn baas nooit meer leren wat ongewenst is, dus dat idee kun je beter laten varen.
Hij kan wel leren dat jij een onaangenaam persoon bent om bij te komen klooien :wink:
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mito »

Hmm, gelukkig goed afgelopen. Ik ben ook niet zo van het schreeuwen, maar ik doe het inmiddels wel, want het helpt vaak wel. Veel honden schrikken toch terug als je ze boos uitmaakt voor alles wat lelijk is. Zo loopt er hier een herder die die van mij 1 keer gebeten heeft en altijd grommend aangestormd komt. Sinds ik ze scheldend voor rotte vis uitmaak, stopt ze voor ze bij mijn honden is. Krijg je wel weer van de eigenaar te horen dat haar hond zo doet omdat ik zo raar tegen haar hond doet. Uhuh, maar het werkt wel en aangezien ze zelf niet ingrijpt, dan maar zo.
Afbeelding
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

ik was ook nooit van het schreeuwen maar inmiddels heb ik het ook wel geleerd.
met 3 kleine hondjes lopen is soms echt een crime als er weer een baas aankomt die
denkt dat zijn grote hond wel even leuk zal "spelen" met die kleintjes.
sowieso wil ik geen andere honden bij mijn honden in de buurt.
ik bescherm mijn blinde hond met hand en tand.
gewoon opzouten.
ik loop ook niet in een losloopgebied dus dan duld ik ook geen honden bij me in de buurt.
je zal wel vaker dit soort honden (of eigenlijk bazen) tegenkomen in je leven.
op een gegeven moment moet je je mond wel opendoen om je eigen honden te beschermen.
nathalie71

Ja daar hebben jullie natuurlijk gelijk in!

Ik ga mijn best doen.

Ik hoop natuurlijk dat dat niet nodig is.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier krijgen ongewenste honden meteen een duidelijk terug of move te horen, opzouten met die handel en als de eigenaar er een probleem mee heeft, moet-ie z'n hond maar bij zich houden of, wat hoort aan de lijn.
nathalie71

Goh,dit is zijn omschrijving:

De Pronkrug, Rhodesische pronkrug of Leeuwhond (veelgebruikte Engelse naam: Rhodesian Ridgeback) is een hondenras afkomstig uit zuidelijk Afrika. Oorspronkelijk gefokt voor de jacht op groot wild zoals de leeuw en ter verdediging van huis en haard. Kenmerkend voor dit ras is de ridge ofwel pronk. Een strook haar op de rug die tegen de haarrichting in groeit en reeds vanaf de geboorte aanwezig is. De Ridgeback is een eigenzinnige hond die niet geschikt is voor iedereen, liefhebbers van dit ras moeten kunnen accepteren dat hun hond niet alle bevelen klakkeloos opvolgt.

:scratch:
dagmar88
Zeer actief

Ach ja. Van Niko wordt vaak gevraagd of "ut un ritsbek" is, want dan is ie kennelijk opeens wel heel gevaarlijk :mrgreen:
Zeg altijd maar dat er geen rits op zit. nee, ook geen kruising :tongue:
Wat ik tot nu toe tegen ben gekomen is niet allemaal vriendelijk of gericht op andere honden; het zijn geen goldens, maar ook niet "enger" dan de gemiddelde DH.
Niko en Pjotr hebben een bijzonder leuk ridgeback vriendinnetje.
Met kleine hondjes is het gewoon oppassen. :wink: Zou ze helemaal geen kennis laten maken met onbekende grote lomperiken.
nathalie71

Nee,ik vond dat bij die wandeling op de Wythemerplas ook.Komen daar ook allemaal honden van de uitlaatservice op ons af stormen.Verder allemaal grote honden,herders,labjes,etc.Ik ken al die honden niet en weet dus ook niet hoe ze reageren.Ik vond het leuk om mee te maken maar dat vond ik minder.Er zullen daar ook niet steeds dezelfde honden lopen.
Dan kun je beter op eigen gebied lopen en de honden daar leren kennen zodat je weet waar je wel of niet voor op moet passen.Zeker met die kleintjes.Ja,zal altijd een punt blijven.Je hebt nou eenmaal van die bazen...

En ik kom vaak grote honden tegen en wat minder kleintjes.De kleintjes hier in de buurt maken alleen maar een blokje om.Rondje door de wijk,of 100 meter rond huis :19:
Ik gun mijn hondjes ook de ruimte,en lekker los rennen!

Nu moet ik mij aan gaan passen en op rustiger tijden lopen op de plek waar ik goed overzicht heb...ach ja... :roll:
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Ik snap je schrik en vind het niet netjes hoe de andere baas heeft gehandeld.
Vind het ook super dat je kalm bent gebleven ( en die schrik achteraf ken ik ook ).
Maar vraag me ondertussen wel af of dit nou gewoon lomp gespeel/ kwestie van bord voor de kop van grotere hond was, of dat grote hond echt kwade bedoeling had. Maar dat moet je niet uit willen zoeken in zo'n situatie.

Maar kleine honden zijn met grote, lompe honden nou eenmaal in de minderheid. Dus afkappen lijkt mij sowieso goed met een vreemde hond.
Ik vind ook dat baas van grote hond hier actiever had moeten handelen. Als ie weet dat hond kleine hondjes als speelgoed ziet, had hij zijn hond aan moeten lijnen bij jullie in het vizier.
-Lilo-
Zeer actief

nathalie71 schreef:Nee,ik vond dat bij die wandeling op de Wythemerplas ook.Komen daar ook allemaal honden van de uitlaatservice op ons af stormen.Verder allemaal grote honden,herders,labjes,etc.Ik ken al die honden niet en weet dus ook niet hoe ze reageren.Ik vond het leuk om mee te maken maar dat vond ik minder.Er zullen daar ook niet steeds dezelfde honden lopen.
Dan kun je beter op eigen gebied lopen en de honden daar leren kennen zodat je weet waar je wel of niet voor op moet passen.Zeker met die kleintjes.Ja,zal altijd een punt blijven.Je hebt nou eenmaal van die bazen...

En ik kom vaak grote honden tegen en wat minder kleintjes.De kleintjes hier in de buurt maken alleen maar een blokje om.Rondje door de wijk,of 100 meter rond huis :19:
Ik gun mijn hondjes ook de ruimte,en lekker los rennen!

Nu moet ik mij aan gaan passen en op rustiger tijden lopen op de plek waar ik goed overzicht heb...ach ja... :roll:
nou ja, je kan het jezelf ook moeilijker maken dan het is natuurlijk. Niet elke grote hond vormt een probleem voor jouw kleintjes en als je zelf ook nog eens zorgt dat jouw dames niet worden lastiggevallen, zie ik niet in waarom je op andere tijden/plaatsen moet lopen.

Ikzelf heb een hond van 35cm hoog maar ik loop overal en nergensen kijk daarbij niet naar hoe laat het is. Blijkbaar straal ik uit dat ik geen gezeik duld, want zowel met grote als kleine honden heb ik vrijwel nooit problemen. En als er toch iets niet fijn dreigt te gaan, loop ik door met Lola. Niet dat ik elke hond automatisch sta toe te schreeuwen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”