Romy werd belaagd door een Ridgeback.Zeer grote hond die voor geen meter luisterde.Die zag Romy als speelgoed.Romy krijste het uit ging op haar rug liggen maar de hond bleef haar maar lastig vallen,hup er boven op...grr.
Ik die hond aan de kant proberen te doen.Rustig blijven...Steeds tegen de hond zeggen ZAchtjes!!!Maar nee hoor bananen in de oren.Goed toen de baas er bij was en hij had de hond eindelijk bij de riem,gauw Romy er tussen uit gegrepen.En meteen weer op de grond gezet toen de hond aan de lijn zat.Zo klaar,zei ik.Niks niet ahh wat zielig,nee gewoon verder gelopen.
Verder op ging ze al weer met een Beagle spelen.
Achteraf had ik toch wel even de schrik.pfwiew
Romy kon niks beginnen en de hond gebruikte haar als speel bal.Ja zei die man,hij ziet kleine hondjes als speelgoed.Dan denk ik als je weet dat hij zo doet hou hem dan effe fijn bij je!!! Pffftt....En hij luisterde totaal niet naar die baas.Vlinder was mooi verder op gaan staan.
Dus ik zeg dat even later tegen die mevr.van die beagle.Die zei ook al dat die hond voor geen meter luistert.Ze vertelde dat hij de hond uit het asiel had gehaald en toen luisterde hij perfect,Ja zegt ze,ik weet niet wat hij er mee gedaan heeft maar nu,nee hij duikt zo overal boven op.Mensen gaan al een ander pad in als ze hem aan zien komen lopen.
Nu was het van Romy paniek,ze joelde en ging op haar rug maar die hond bleef op haar duiken.Het is maar goed dat het Dydo niet was met z`n artrose.Ik kon gelukkig kalm blijven.
Ik kon haar er op een gegeven moment tussen uit grissen,na dat ik eerst met die hond zat te hijsen.Die baas was nl op zijn dooie gemakkie de riem aan het pakken
En liep verder.
Pas toen ik verder liep trilde ik wat....was toch wel even geschrokken!Slik.
Ik geloof niet dat ze er verder daarna last van had,we kwamen nog een paar honden tegen en ze was niet bang ofzo.
Misschien wel als ik haar had getroost.