Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ZO trots op mijn herder Update 03/12/2013

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Natasja 2005
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje)
Aantal honden: 2

ZO trots op mijn herder Update 03/12/2013

Ongelezen bericht door Natasja 2005 »

Ze gaat steeds beter luisteren. En dan te bedenken dat ik eind 2011 begin 2012 heb gedacht dat ik haar weg wilde doen. Ik ben Blij dat ik het niet heb gedaan.
In de periode dat ik haar weg wilde doen ben ik gaan kijken naar Cesar Milan, door zijn programma heb ik gemerkt dat ik een andere houding moest hebben,dus rechtop en niet twijfelen. Sinds die tijd gaat het veel beter en hebben wij in huis er een top hond aan mijn dochter en ik kunnen heel wat bij haar doen. Zoals gisteren had ik een badje voor mijn dochter klaar gezet en mocht zij daar lekker in spelen. Maar ze had ook zeep meegebracht en had ook wat op de hond gesmeerd Djiny vond dat niet erg ze was er zelfs bij gaan liggen dus ik heb een handdoek gepakt en heb de zeep van de hond af weten te krijgen. Nu heb ik wel weer een schone hond met een zachte vacht.
Vandaag was ik met de hond en het logeerhondje naar het bos gegaan. Vandaag liepen er heel veel hardlopers dus heb ik met Djiny getraind dat ze die moest negeren. Na 3 x wist ze al hoe ze zich moest gedragen. En het logeerhondje gedroeg zich hetzelfde.

Ze is gewoon een Super, super lieve hond die heel veel toelaat door ons (zin zal wel niet goed zijn maar ik weet het even niet anders te beschrijven) en mijn knuffeltje. :I: :I:

En ze luistert steeds beter naar me.

Enja er zijn ook een heleboel minpunten als we aan het wandelen zijn, maar het weegt niet op tegen de tortsheid die ik voor haar voel.
Laatst gewijzigd door Natasja 2005 op 03 dec 2013 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,

Sandra

Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop

R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
tineke

Re: ZO trots op mijn herder

Ongelezen bericht door tineke »

Fijn dat het zo goed gaat :ok:
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Fijn! Ik herken jouw gevoel wel. Ik heb ook zo'n moment gehad waarom ik me afvroeg waarom ik een hond wilde. Tot ik besefte dat het aan mijn houding lag hoe hij zich gedroeg. En inderdaad nadat ik mijn houding veranderde, veranderde die van hem ook. Nu is het echt leuk om te wandelen.
Vooral zo doorgaan!
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

fijn joh, dát willen we horen :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dragan2013
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cane Corso en franse bulldog

Ongelezen bericht door Dragan2013 »

Leuk om te lezen! Lekker door gaan zo!
Groetjes Claudia en een poot van Dragan & Raisa

Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik herken dat. Maar fijn dat het zo goed gaat en de pluspunten vér de minpuntjes overstijgen :ok:
Afbeelding
Natasja 2005
Zeer actief

Re: ZO trots op mijn herder Update

En het gaat steeds beter. Ik ben met haar aan het trainen om de hardlopers en fietsers te negeren en ik moet zeggen dat gaat elke keer beter. Vandaag had ik weer een moment dat super, super trots was op haar.
Vanochtend was ik met haar in het bos, in dat bos waren er ook veel hardlopers en ik liep op een stuk met Djiny en achter mij liep een eigenaar met een hondje (kleiner dan Djiny), maar hij liep ook te smsen of zo, maar goed Van voren kwamen er twee hardlopers dat kleine hondje ging er blaffend heen en Djiny?...... Die bleef staan. :I: Ze had echt zo iets van.. joh waar maak jij je nou druk om???

Een andere keer had ik ook het logeerhondje mee (ruwharige standaard tekkel) en dat was ook in het weekend. Andere keren bleef dat hondje ook bij me als er hardlopers aankwamen, dus ik hoopte dat ze dat nu ook ging doen. Ik had Djiny het commando zit gegeven en daar ging de tekkel. Dus ik haar terugroepen en die vrouw zei: ach laat maar even kennis maken. :O: Maar wat als het Djiny was geweest dan was het geweest van houdt die k.therder bij je> Wat als die tekkel vals was en had gebeten???
Sommige mensen gaan echt uit van het uiterlijk. En hoe groot ze zijn.

Maar goed Djiny gaat gewon goed en ik ook.

Ik zal nog wat fot's in d fotohoe plaatsen en ik heb ook een vraag over een bepaald gedrag van Djiny.
Groetjes,

Sandra

Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Wat leuk om te lezen!
Goed van jullie :ok: Ik ben benieuwd naar de foto's.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Fijn om te lezen dat het goed gaat.

Ook ik heb op het punt gestaan om Balou te herplaatsen, ik ben hierop terug gekomen nadat ik contact had gezocht met een gedragsdeskundige, wat de da en ze hier op het forum mij hadden aangeraden. Ik besloot om voor 100% voor hem te gaan, en heb hier geen moment spijt van gehad. Hij heeft nog steeds zijn problemen, maar ik kan mij geen liever hondje wensen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Wat fijn dat het nu zo goed gaat!
Natasja 2005
Zeer actief

Re: ZO trots op mijn herder Update nog een keer

Van de week ook weer, onze dochter die wil nog wel eens in buien blijven (diagnose autisme) van de week ook weer. Ze is dan gewoon boos omdat ze uit het bed moet. Maar als ze in zo'n bui is dan gaat Djiny voor haar zitten en gaat dus echt niet aan de kant, van geef me een knuffel en ik geef je een dikke lebber en dan is het ook goed. Dan is de bui over. Djiny is een heel gevoelig hondje en ze voelt ook precies aan wat m'n dochter nodig heeft. (Even knuffelen, een lebber, etc. ) En dat doet ze dus helemaal uit zichzelf.
Groetjes,

Sandra

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”