Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Buikpijn

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Buikpijn

Ongelezen bericht door DeDiana »

Gisteren aan het eind van de wandeling wilde Mila van het ene op het andere moment niet meer meelopen en stond een beetje bedremmeld te kijken, waarna ze ging zitten en niet meer in beweging te krijgen was. Ik dacht eerst dat ze misschien een pootje had bezeerd en heb haar pootjes en voetjes gecontroleerd, maar daar was niets te vinden en ze gaf ook geen pijn aan als ik aan haar pootjes zat. Ik heb de riem omgedaan en toen liep ze wel mee, maar op een sloom tempo met een bedrukte houding.

Thuisgekomen heeft ze gewoon gegeten, maar terwijl ze normaal gesproken na het eten nog zeker een kwartier flink wil spelen, ging ze nu midden in de kamer staan met een beetje een bolle rug, staartje helemaal tussen de benen, en er was geen beweging in te krijgen. Uiteindelijk is ze wel in haar mand gaan liggen (omdat ik dat vroeg), maar in een rare houding: languit op haar buik, terwijl ze altijd op haar zij ligt. Ik hoopte dat er niets meer aan de hand zou zijn als ze wakker zou worden, maar toen ze ongeveer een uurtje later wakker werd, stond ze op en ging in dezelfde houding in haar mand staan. Wilde ook niet naar me toekomen als ik haar riep: ze wilde gewoon helemaal niet meer bewegen. Ook toen ik zei: 'Gaan we wandelen?' keek ze wel alert, maar liep niet kwispelend naar de deur, zoals ze normaal doet.

Ineens herinnerde ik me dit topic: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=276870 - Mila's gedrag deed me hier heel erg aan denken. Dus naar de DA (kon gelukkig al na 30 minuten terecht) en die dacht ook aan buikpijn. Mila gaf wel een lichte pijnreactie (smakken) bij het betasten van de onderbuik, maar verder kon de dierenarts niets vinden. Pijnstiller gekregen tegen de waarschijnlijke buikkrampen en 's avonds nog een heel kort rondje gelopen. Dat ging ook niet echt van harte.

Deze ochtend lijkt ze zich een stuk beter te voelen. Ze is nog wat mat, maar beweegt zich weer normaal, ligt nu ook weer gewoon op haar zij te soezen, heeft niet meer die bedremmelde uitdrukking.
Duimen dus dat het alleen wat onschuldige buikkrampen waren die nu weer verdwenen zijn.
Wel heel vreemd dat zoiets zo ineens toeslaat :denken:
JBK

Re: Buikpijn

Ongelezen bericht door JBK »

Fijn dat ze zich wat beter voelt! Buikpijn is naar!
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nawosh »

Niks aan zulke dingen, hopelijk was dit het en knapt ze snel helemaal weer op.
Groetjes, Marjan
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Buikpijn kan heel heftig zijn, fijn dat t nu wat beter gaat
DeDiana
Zeer actief

Mila moest net spugen: wat gal met kleine stukjes erin van iets onduidelijks. Kunnen best wat kleine voertjes zijn geweest die ze gisteren van de DA heeft gekregen.
Misschien zat er toch iets dwars en is het er nu uit.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Beterschap voor Mila!
Afbeelding
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Beterschap voor Mila. Balou weigert ook om te lopen als hij buikpijn heeft, gelukkig kan ik hem zo onder de arm nemen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
DeDiana
Zeer actief

De stijgende lijn heeft zich voortgezet. Mila is wel wat rustiger, maar loopt weer goed, speelt ook weer gewoon en lijkt nergens meer last van te hebben. :cheer:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Fijn dat het weer beter gaat!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”