Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wel/niet laten inslapen...ik weet het echt niet
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Re: Wel/niet laten inslapen...ik weet het echt niet
Ik had ook zo'n hond. Heb te lang gewacht en hij is jammerlijk overleden aan een maagtorsie. Hopelijk kan ik de volgende keer die beslissing eerder nemen. Beter vroeg ( het woord "te" mag je er wel aflaten) dan te laat.
- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Oh, moeilijk hoor. Heel veel goed inzicht gewenst. Ik denk persoonlijk dat je goed naar je zelf èn je hond moet luisteren en hopen dat je geen beslissing gaat nemen waar je later spijt van krijgt. En dat bedoel ik voor beide kanten uit. In mijn leven heb ik eigenlijk nog maar één ding gedaan waar ik spijt van heb en dat is een hond te vroeg in laten slapen; dàt heb ik helaas pas later ingezien...
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Dat is inderdaad heel erg naar als je dat gevoel er later aan over houdt, maar ik denk dat er verhoudingsgewijs meer mensen zijn die spijt hebben of een naar gevoel overhouden aan het "te laat" in laten slapen van hun hondh a n s schreef:Oh, moeilijk hoor. Heel veel goed inzicht gewenst. Ik denk persoonlijk dat je goed naar je zelf èn je hond moet luisteren en hopen dat je geen beslissing gaat nemen waar je later spijt van krijgt. En dat bedoel ik voor beide kanten uit. In mijn leven heb ik eigenlijk nog maar één ding gedaan waar ik spijt van heb en dat is een hond te vroeg in laten slapen; dàt heb ik helaas pas later ingezien...
Saskia; heel erg moeilijk dit...
Ik ben altijd 'bang' geweest om op dit punt te komen...Rimpel werd ook seniel, maar gelukkig op een grappige en lieve manier en hij was niet in paniek of iets dergelijks. Ik denk dat als hij echt angstig of paniekerig zou zijn geworden ik de keus wel had gemaakt maar dat is koffiedik kijken voor mij.
Wel zou ik je mee willen geven dat ondanks dat ik begrijp dat je best baalt en er bij tijd en wijle met dat geslaap beneden doorheen zit, toch geniet van hem...
Het zou jammer zijn als zijn 'laatste stukje leven' alleen maar in het teken zou staan van zorgen, een baasje met slaapgebrek wat het nog niet goed weet wat te doen etc.
Komt vast wel goed als ik het zo lees want overdag heeft hij eigenlijk zo goed als heerlijke momenten...
Geniet daar van en hopelijk kom je tot een wijs besluit voor hem en jou
voor de komende tijd zou je in elk geval kunnen kijken of je een logeerbed opzet beneden of iig een matras neerlegt? Dat ligt toch beter dan een bank
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Ik zal wel een ontaarde baas zijn. Maar ik ga niet bij een aflopend hondenleven maandenlang beneden slapen. Hij zou naast het bed kunnen en als dat om wat voor reden dan ook niet kan, is het wat mij betreft einde verhaal.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Dat is een ieders keus...Renee1966 schreef:Ik zal wel een ontaarde baas zijn. Maar ik ga niet bij een aflopend hondenleven maandenlang beneden slapen. Hij zou naast het bed kunnen en als dat om wat voor reden dan ook niet kan, is het wat mij betreft einde verhaal.
Ik snap bvb een reactie van Renee UK heel goed...
Ik zou er bijna een moord voor doen als ik nog 3 weken op de bank naast Rimpel zou mogen slapen omdat hij dat fijn vindt...
- Renee1966
- Zeer actief
Dat zijn geen maanden of jaren. Ik ben dan gesloopt.mercedes2803 schreef:Dat is een ieders keus...Renee1966 schreef:Ik zal wel een ontaarde baas zijn. Maar ik ga niet bij een aflopend hondenleven maandenlang beneden slapen. Hij zou naast het bed kunnen en als dat om wat voor reden dan ook niet kan, is het wat mij betreft einde verhaal.
Ik snap bvb een reactie van Renee UK heel goed...
Ik zou er bijna een moord voor doen als ik nog 3 weken op de bank naast Rimpel zou mogen slapen omdat hij dat fijn vindt...
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
Hier exact de zelfde situatie, chaos onze duitse herder is 14, in de nacht erg onrustig, veel rondlopen, piepen af en toe erge paniek. In huis kan hij niet zijn zeker niet als wij er niet bij zijn omdat hij sinds een jaar heel erg paniek raakt als de deuren dicht zijn. We hebben dan ook standaard een deur open staan zodat hij in de kennel en in de garage kan. Hij loopt continue dezelfde rondes en elke keer op hetzelfde punt gaat hij drinken. Bewegingsdrang, met name in de nacht. De dierenarts heeft selgian voorgeschreven en dat helpt, hij slaapt in de nacht en oogt weer wat helderder.
Als de onrust terugkomt of zijn achterhand gaat nog veel minder worden dan stoppen we ermee.
Ik laat ook niets meer aan zijn achterhand doen, zo als het nu is heeft hij geen pijn en gaan we rustig zijn laatste paar maanden in. En ik blijf erbij, ik laat hem liever te vroeg in slapen dan te laat. Ik zou het niet kunnen verdragen als ik door mijn niet tijdig ingrijpen op het laatst om de 1 of andere reden halsover de kop dat moet gaan doen.
Als de onrust terugkomt of zijn achterhand gaat nog veel minder worden dan stoppen we ermee.
Ik laat ook niets meer aan zijn achterhand doen, zo als het nu is heeft hij geen pijn en gaan we rustig zijn laatste paar maanden in. En ik blijf erbij, ik laat hem liever te vroeg in slapen dan te laat. Ik zou het niet kunnen verdragen als ik door mijn niet tijdig ingrijpen op het laatst om de 1 of andere reden halsover de kop dat moet gaan doen.
-
Muk
Dat zou ik dan weer niet doen. Matras erbij leggen en klaar, zo moeilijk hoeft dat niet te zijn. Nu moet ik zeggen dat wij de slaapkamer bewust niet boven hebben voor de honden. Die kunnen nu lekker bij ons slapen zonder trappen te hoeven lopen en dat doen ze dan ook met veel plezier. Ik vind het persoonlijk veel zwaarder dat ik elke nacht minimaal 4x mijn bed uit moet om Gina te laten plassen. Maar zelfs dat heb ik er voor over. Ze heeft nog plezier en levenslust zat, hoe moeizaam haar ademhaling soms ook is.Renee1966 schreef:Ik zal wel een ontaarde baas zijn. Maar ik ga niet bij een aflopend hondenleven maandenlang beneden slapen. Hij zou naast het bed kunnen en als dat om wat voor reden dan ook niet kan, is het wat mij betreft einde verhaal.
Ik kijk gewoon naar de hond, als het plezier weg is dan houdt het wel op.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Nou ik ook niet , jammer dan maar heb ik geen zin in.Renee1966 schreef:Ik zal wel een ontaarde baas zijn. Maar ik ga niet bij een aflopend hondenleven maandenlang beneden slapen. Hij zou naast het bed kunnen en als dat om wat voor reden dan ook niet kan, is het wat mij betreft einde verhaal.
En al helemaal niet bij een oud dement paniekerig hondje ,om die door mijn emotie in leven te laten omdat ik het zo graag wil. En nee wil ook geen honden en mensen meer terug die al dood zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Een moeilijke afweging zeg. Ik ben bang dat het met mijn Boyke ook die kant op zal gaan uiteindelijk, al zal dat hopelijk nog lang op zich laten wachten. Hij wordt nu al verwarder en afwezig, alsof hij er niet helemaal meer bij is. Ik heb hem eens een nacht in de slaapkamer gehad vanwege een gelakte vloer en toen bleef hij ronddrentelen en hijgen.
Misschien inderdaad eens kijken voor een slaap- en/of kalmeringsmiddel voor je oudje? Als mee naar boven geen optie is en hij echt paniekerig is en geen middeltje helpt, zou ik persoonlijk denk ik kiezen voor rust en dus inslapen. Of je zelf langere tijd beneden kunt en wilt slapen, kun je alleen zelf bepalen. Iedereen maakt daar zijn eigen afweging in. Sterkte daarmee
Misschien inderdaad eens kijken voor een slaap- en/of kalmeringsmiddel voor je oudje? Als mee naar boven geen optie is en hij echt paniekerig is en geen middeltje helpt, zou ik persoonlijk denk ik kiezen voor rust en dus inslapen. Of je zelf langere tijd beneden kunt en wilt slapen, kun je alleen zelf bepalen. Iedereen maakt daar zijn eigen afweging in. Sterkte daarmee
-
Muk
Als de hond paniekerig is, dan is het denk ik wat anders, de hond moet wel rust hebben 's nachts en overdag. En uren in paniek zijn ook met jou als baas erbij vind ik toch wel van een andere orde.bouvierpoedel schreef:Nou ik ook niet , jammer dan maar heb ik geen zin in.Renee1966 schreef:Ik zal wel een ontaarde baas zijn. Maar ik ga niet bij een aflopend hondenleven maandenlang beneden slapen. Hij zou naast het bed kunnen en als dat om wat voor reden dan ook niet kan, is het wat mij betreft einde verhaal.
En al helemaal niet bij een oud dement paniekerig hondje ,om die door mijn emotie in leven te laten omdat ik het zo graag wil. En nee wil ook geen honden en mensen meer terug die al dood zijn.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Niemand kan 24 uur per dag thuis zijn ter beschikking van de hond.
Dus je kunt er wel naast gaan slapen en je eigen rust opofferen, maar bij mij gaat mijn lijf opspelen en heb ook nog andere dingen te doen.
Genoeg is genoeg en je moet wel realistisch zijn , hondje van 14 die een mooi leven heeft gehad.
Dus je kunt er wel naast gaan slapen en je eigen rust opofferen, maar bij mij gaat mijn lijf opspelen en heb ook nog andere dingen te doen.
Genoeg is genoeg en je moet wel realistisch zijn , hondje van 14 die een mooi leven heeft gehad.

-
Muk
Realistisch ben ik zeker wel, maar enige opoffering voor een hond die (in mijn geval dan) nog prima geniet van het leven op haar manier vind ik niet erg. Ja, het is soms zwaar, maar goed, te vroeg inslapen vind ik ook niks. Maar een hond die geen rust heeft en paniekerig is, is niet te vergelijken met mijn hond. Het verschilt per hond. Te lang doormodderen is niet goed, maar te vroeg in laten slapen vind ik ook niet goed.bouvierpoedel schreef:Niemand kan 24 uur per dag thuis zijn ter beschikking van de hond.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ook een beetje afhankelijk van iemand zijn/haar situatie en leven, wat voor de 1 te vroeg is kan voor een ander netjes op tijd zijn. Vriendin heeft net haar hondje van 17 in laten slapen ,voor haar goed en op tijd en voor mij had ik het beessie 2 jaar geleden al in laten slapen.Muk schreef:Realistisch ben ik zeker wel, maar enige opoffering voor een hond die (in mijn geval dan) nog prima geniet van het leven op haar manier vind ik niet erg. Ja, het is soms zwaar, maar goed, te vroeg inslapen vind ik ook niks. Maar een hond die geen rust heeft en paniekerig is, is niet te vergelijken met mijn hond. Het verschilt per hond. Te lang doormodderen is niet goed, maar te vroeg in laten slapen vind ik ook niet goed.bouvierpoedel schreef:Niemand kan 24 uur per dag thuis zijn ter beschikking van de hond.

-
Muk
Dat is ook waar, dat moment is inderdaad verschillend per persoon.bouvierpoedel schreef:Ook een beetje afhankelijk van iemand zijn/haar situatie en leven, wat voor de 1 te vroeg is kan voor een ander netjes op tijd zijn. Vriendin heeft net haar hondje van 17 in laten slapen ,voor haar goed en op tijd en voor mij had ik het beessie 2 jaar geleden al in laten slapen.Muk schreef:Realistisch ben ik zeker wel, maar enige opoffering voor een hond die (in mijn geval dan) nog prima geniet van het leven op haar manier vind ik niet erg. Ja, het is soms zwaar, maar goed, te vroeg inslapen vind ik ook niks. Maar een hond die geen rust heeft en paniekerig is, is niet te vergelijken met mijn hond. Het verschilt per hond. Te lang doormodderen is niet goed, maar te vroeg in laten slapen vind ik ook niet goed.bouvierpoedel schreef:Niemand kan 24 uur per dag thuis zijn ter beschikking van de hond.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wat Nanna zegt.
En dan vind ik persoonlijk ook dat je beter een week te vroeg kunt zijn dan een dag te laat.
En dan vind ik persoonlijk ook dat je beter een week te vroeg kunt zijn dan een dag te laat.
- Renee1966
- Zeer actief
Onze slaapkamer is boven en ze slapen allebei bij ons op de kamer. 4x per nacht eruit is ook doodvermoeiend, dat zou voor mij ook een keer genoeg zijn. Maar goed ieder zijn eigen afweging.Muk schreef:Dat zou ik dan weer niet doen. Matras erbij leggen en klaar, zo moeilijk hoeft dat niet te zijn. Nu moet ik zeggen dat wij de slaapkamer bewust niet boven hebben voor de honden. Die kunnen nu lekker bij ons slapen zonder trappen te hoeven lopen en dat doen ze dan ook met veel plezier. Ik vind het persoonlijk veel zwaarder dat ik elke nacht minimaal 4x mijn bed uit moet om Gina te laten plassen. Maar zelfs dat heb ik er voor over. Ze heeft nog plezier en levenslust zat, hoe moeizaam haar ademhaling soms ook is.Renee1966 schreef:Ik zal wel een ontaarde baas zijn. Maar ik ga niet bij een aflopend hondenleven maandenlang beneden slapen. Hij zou naast het bed kunnen en als dat om wat voor reden dan ook niet kan, is het wat mij betreft einde verhaal.
Ik kijk gewoon naar de hond, als het plezier weg is dan houdt het wel op.
- Renee1966
- Zeer actief
Eens.Marjoleine schreef:Wat Nanna zegt.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ook eens.Renee1966 schreef:Eens.Marjoleine schreef:Wat Nanna zegt.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
niet eens, in elk geval niet in zijn algemeenheid.ranetje schreef:Ook eens.Renee1966 schreef:Eens.Marjoleine schreef:Wat Nanna zegt.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Wat Marjoleine zegt. liever een week te vroeg dan een dag te laat.
Wat heb je er aan? Ik verwijt mijzelf nog steeds dat ik bij Blacky te laat was. En dat doet pijn. Nog steeds.
Ik wist dat het een aflopende zaak was maar ik kon hem nog niet missen. Had ik de beslissing maar eerder genomen.
Wat heb je er aan? Ik verwijt mijzelf nog steeds dat ik bij Blacky te laat was. En dat doet pijn. Nog steeds.
Ik wist dat het een aflopende zaak was maar ik kon hem nog niet missen. Had ik de beslissing maar eerder genomen.
- ranetje
- Zeer actief
Voor mij juist wel in zijn algemeenheidrenee-uk schreef:niet eens, in elk geval niet in zijn algemeenheid.ranetje schreef:Ook eens.Renee1966 schreef:Eens.Marjoleine schreef:Wat Nanna zegt.
Uitzonderingen kunnen er misschien zijn, maar dat zijn er maar enkele ........... als er al uitzonderingen zijn.................
Onherstelbaar ziek zijn van mijn honden kan en wil ik niet rekken.
Het verschilt per persoon en iedereen heeft het volste recht dat op zijn eigen wijze te beslissen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
onherstelbaar lijden van mijn honden kan en wil ik niet rekkenranetje schreef:Voor mij juist wel in zijn algemeenheidrenee-uk schreef: niet eens, in elk geval niet in zijn algemeenheid.![]()
Uitzonderingen kunnen er misschien zijn, maar dat zijn er maar enkele ........... als er al uitzonderingen zijn.................
Het verschilt per persoon en iedereen heeft het volste recht dat op zijn eigen wijze te beslissen.
en ja het verschilt per persoon (en per hond) en iedereen heeft het volste recht om dat op zijn eigen wijze te beslissen, dat bestrijd ik toch ook helemaal niet?
juist daarom zeg ik dat ik het er niet mee eens ben in zijn algemeenheid.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Devel
Eens. Onze rotts hebben gelukkig zelf aangegeven wanneer het genoeg was. Die deden dan ook geen moeite meer om uit de mand of iets te komen. Die bleven liggen en kwamen niet meer in de benen. Een laatste kwispel en daar bleef het bij.
-
Muk
Inderdaad, dáár ben ik het mee eens, al is ook dat subjectief. Iedereen ziet lijden blijkbaar anders.renee-uk schreef:onherstelbaar lijden van mijn honden kan en wil ik niet rekkenranetje schreef:Voor mij juist wel in zijn algemeenheidrenee-uk schreef: niet eens, in elk geval niet in zijn algemeenheid.![]()
en ja het verschilt per persoon (en per hond) en iedereen heeft het volste recht om dat op zijn eigen wijze te beslissen, dat bestrijd ik toch ook helemaal niet?
- saffie
- Zeer actief
Ik lees veel herkenbare dingen en tips. Het licht aan laten beneden hebben we geprobeerd maar dat maakte geen verschil. Een matras neerleggen vind ik een goede tip. Daar had ik nog niet aan gedacht omdat we zo'n kleine woonkamer hebben, maar misschien moet ik maar gewoon een matras ergens tussen proppen.
Het beneden slapen vind ik inderdaad slopend. Het is toch al een paar maanden dat ik dan weer wel, dan weer niet beneden slaap en het vroeg moeten opstaan en dagelijks leven gaat natuurlijk gewoon door. Wat misschien ook uitmaakt is dat ik een poos geleden echt op het punt heb gestaan om hem in te laten slapen. Dat was toen hij ook bang was als ik wel beneden sliep. Zo in de war en angstig als hij toen was vond ik echt een grens. Maar het ging ook snel weer beter en nu weer wat slechter. Nu is hij ook wel een aantal keren 's nachts onrustig alleen als ik beneden ben kan ik hem meteen laten merken dat ik er ben en ploft hij wel weer neer.
Ik roep altijd dat ik niet van het rekken ben en ben zelf een beetje bang om te laat te zijn. Natuurlijk wil ik mijn hond liever niet missen, maar een zielig dier vind ik nog veel erger. Maar nu vind ik niet dat er sprake is van lijden, dus heb ik nog wel tijd om over de grens na te denken.
Het beneden slapen vind ik inderdaad slopend. Het is toch al een paar maanden dat ik dan weer wel, dan weer niet beneden slaap en het vroeg moeten opstaan en dagelijks leven gaat natuurlijk gewoon door. Wat misschien ook uitmaakt is dat ik een poos geleden echt op het punt heb gestaan om hem in te laten slapen. Dat was toen hij ook bang was als ik wel beneden sliep. Zo in de war en angstig als hij toen was vond ik echt een grens. Maar het ging ook snel weer beter en nu weer wat slechter. Nu is hij ook wel een aantal keren 's nachts onrustig alleen als ik beneden ben kan ik hem meteen laten merken dat ik er ben en ploft hij wel weer neer.
Ik roep altijd dat ik niet van het rekken ben en ben zelf een beetje bang om te laat te zijn. Natuurlijk wil ik mijn hond liever niet missen, maar een zielig dier vind ik nog veel erger. Maar nu vind ik niet dat er sprake is van lijden, dus heb ik nog wel tijd om over de grens na te denken.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Lastige beslissing.
Suske zei het ook al geloof ik.
Als een hond geen dierwaardig leven meer kan lijden zul je een keuze moeten maken.
Je kunt nog het e.a proberen om zoveel mogelijk aan die behoeftes te voldoen.
In dit geval beneden slapen bij de hond dat is iets wat ik zelf wel zou overwegen.
Maar deze hond heeft wel meer dingetjes dementie, stress angst etc en die dingen gaan niet meer weg maar worden steeds erger.
Zo lang de hond nog iig geniet van de meeste momenten en ts is de enige die daar over kan oordelen zou ik lekker met hem-haar genieten en als de tijd daar is afscheid nemen hoe moeilijk ook.
Suske zei het ook al geloof ik.
Als een hond geen dierwaardig leven meer kan lijden zul je een keuze moeten maken.
Je kunt nog het e.a proberen om zoveel mogelijk aan die behoeftes te voldoen.
In dit geval beneden slapen bij de hond dat is iets wat ik zelf wel zou overwegen.
Maar deze hond heeft wel meer dingetjes dementie, stress angst etc en die dingen gaan niet meer weg maar worden steeds erger.
Zo lang de hond nog iig geniet van de meeste momenten en ts is de enige die daar over kan oordelen zou ik lekker met hem-haar genieten en als de tijd daar is afscheid nemen hoe moeilijk ook.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- saffie
- Zeer actief
Jawel, hij gaf aan dat hij dat wel zou doen als ik om deze reden zou willen stoppen. Maar hij gaf wel aan dat hij dat besluit niet voor mij kon maken omdat hij Boy niet kent in zijn thuissituatie.ranetje schreef: Zou de DA het reëel vinden als je zou besluiten om hem in te laten slapen?
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- ranetje
- Zeer actief
saffie schreef:Jawel, hij gaf aan dat hij dat wel zou doen als ik om deze reden zou willen stoppen. Maar hij gaf wel aan dat hij dat besluit niet voor mij kon maken omdat hij Boy niet kent in zijn thuissituatie.ranetje schreef: Zou de DA het reëel vinden als je zou besluiten om hem in te laten slapen?
Natuurlijk kan hij het besluit niet voor je maken
Dat doet mijn DA ook niet.
Hij heeft wel laatst gezegd dat mijn hond zoals ze toen was beslist nog lekker kon leven in zijn ogen.
En dat was ik op dat moment ook helemaal met hem eens.
Jouw hond, jij weet hoe hij thuis is en dus jouw beslissing.
Hoe moeilijk ook.
- ranetje
- Zeer actief
Nee hoor dat bedoel ik ook helemaal nietrenee-uk schreef:onherstelbaar lijden van mijn honden kan en wil ik niet rekkenranetje schreef:Voor mij juist wel in zijn algemeenheidrenee-uk schreef: niet eens, in elk geval niet in zijn algemeenheid.![]()
Ik denk dat we het zelfde bedoelen, maar het tegengesteld omschrijven.