Husky_Manu schreef:
Mening geven en die van een ander respecteren? Dan hoef je toch niet direct de hobby's, forumgedrag, levensstijl en noem maar op van een ander erbij te halen om elkaar vervolgens de grond in te gaan trappen?
Agree to disagree?
Respect kan niet verordineerd worden en voor sommige zaken kan en zal ik nooit geen respect kunnen en willen opbrengen.
En daar valt voor mij een dier opzettelijk op wrede wijze doden onder ,of dat goed praten en er begrip voor hebben.
Want dan heb je het niet over overmacht of een ongeluk maar over een keuze.
En dan kan je een jankpost plaatsen dat er zaken bij worden gehaald van jaren terug, terwijl je zelf steeds weer refereerd aan de mensen die dat deden als waren het een soort van afschrikwekend voorbeeld van wat er van komt als je kat los loopt dan wel ontsnapt
Hou toch op joh ,of het nu door de inteeltdepressie komt of door iets anders als je dat goedkeurt dan ben je wmb ver van het pad af.
Zeker als je in alle topics de mond vol hebt over dierenleed en wat daar aan zou moeten gebeuren.
Dan lijkt het me een mooi moment om als je zoiets hoort niet laf je muil te houden maar hem open te trekken.
Ik vond gister een hond op de N206 ,los op een gevaarlijk punt voor haar maar ook voor automobilisten.
Ik kan je verzekeren dat als mijn zus daar gereden had zij niet het gaspedaal had ingedrukt onder het mom ,moet je je beest maar bij je houden dus gas op de plank.
En ja zij heeft (over)last van honden gehad waardoor zij er bang van geworden is.
Maar ik weet zeker dat ze dan wel niets had gedaan om die hond te pakken maar wel aan de kant was gegaan om voor hulp te bellen.
Niet omdat ze die hond zo leuk vind maar omdat ze weet dat er mensen zijn die waarschijnlijk van dat beestje houden en ze het diezelfde mensen niet gunt dat ze daar verdriet om hebben.
Je kunt namelijk zelf ergens niet van houden maar wel bedenken dat een ander dat wellicht wel doet.
Ik kan best wel begrijpen dat je overlast hebt van andermans katten,en verdriet als die dieren van jou kwaad doen, dan wel doden.
Een eigenaar die daarop aangesproken is en niets doet is wmb ook een slappe hap en een aso.
En zo'n kat vangen en in het asiel plaatsen zou ik alle begrip voor hebben ,of wegjagen wmb ook wat hardhandig maar doden of opzettelijk proberen te laten doden daar heb ik geen begrip voor.
En je moet dan ook maar hopen dat je geen baasjes treft die hetzelfde oog om oog tand om tand principe hanteert want voor je het weet zit je zelf in een schuur met een paar fila's opgesloten of bungel je boven de gierput
En ja de mensen die overal last van hebben ,kinderen in de straat ,in supermarkt,paardenpoep ,alle honden in de buurt die neem ik met een kilo jozozout , wie niet.
Dat kan ik niet meer serieus nemen ,fijn dat je je eigen leven wilt micromanagen en wilt verzuren, ik blijf daar graag verschoond van.
Moeten en willen is funest voor een mens en in dit geval ook voor zijn medemens.
Ik heb ook wel eens ergens last van ,niet in de laatste plaats van die zure types.
Gelukkig hebben die wat typerende uiterlijke kenmerken waarop je ze kunt herkennen en ontwijken.
De vrouwen hebben standaard ,buiten de hangende mondhoeken, een opvallend jeugdig uiterlijk ,dat is dan weer wel het voordeel van het gebrek aan lachrimpels.
Hun partner heeft ,buitend de uiteraard ook aanwezige hangende mondhoeken ,een opvallend hoge stem.
Het gevolg van je laten ontmannen gok ik
We zitten met zijn alle op een klein kluitje en daar zullen we het mee moeten doen.
En natuurlijk zullen we daar met z'n alle aan moeten meewerken ,maar zuurpruimen of dieren doden zal ,net als geen gehoor geven aan klachten van je omgeving over jouw katten niet tot een oplossing leiden.