Daarin schreef ik onder andere:
Maar nu is hij sinds een aantal dagen 's nachts enorm aan het stressen en begin ik heel erg na te denken wanneer die knoop doorgehakt moet worden/waar de grens ligt. Want ik geloof dat hij behoorlijk dement aan het worden is. Hij probeert zodra ik 's avonds naar boven ga onder/achter onze bureaus te kruipen, gaat steeds liggen en staat dan weer op, hijgt veel, etc. Erg zielig dus
Inmiddels zijn we dus alweer twee maanden verder. De medicatie die ik van de dierenarts had gekregen heeft wel geholpen, want een poos lang was hij was 's nachts weer rustig en sliep ik weer in mijn eigen bed. Tot iets meer dan een week geleden, toen begon hij 's nachts weer te spoken. Niet meer zo erg als destijds (dat was echt paniek), maar wel steeds heen en weer lopen en hijgen. Ik ben weer met dezelfde medicatie begonnen maar zie nu geen verschil (of het was destijds toeval), en slaap momenteel beneden op de bank, want dan is hij wel rustig (en als hij onrustig wordt kan ik hem meteen op de hoogte stellen van mijn aanwezigheid). Ik had wel voor mezelf besloten dat ik elke nacht angst/onrust een grens vond, en daarom slaap ik maar voor zolang bij hem beneden totdat ik eruit ben.
Probleem is dat hij verder nog best goed is. Wel oud en krakkemikkig, doof en warrig/dement, maar niet ziek. Hij maakt nog graag een ommetje, eet nog, speelt nog. 's Avonds bedenk ik me vaak dat het zo niet langer kan, dat ik verlang naar mijn bed, en dat ik niet voor altijd op de bank kan/wil blijven slapen. En ik zeg het maar eerlijk: ik baal enorm van deze situatie. Maar als ik vervolgens 's ochtends met een vrolijk oudje loop gaat de meter weer de andere kant op. Ik heb al een aantal keren halfslachtig een knoop doorgehakt om die vervolgens weer aan elkaar te knopen.
De meningen in mijn omgeving zijn verdeeld. Dus ik ben heel benieuwd naar jullie inzicht.