Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Taran en Kian: foto's blz 37

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Bantu's Taran Villa Della Lupa *Taran is alleen blz 24*

Ongelezen bericht door ranetje »

Natuurlijk komt het goed :ok:

Sterkte ook voor hem.
En een dikke knuf.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Sterkte met het gemis, voor baasjes en hond! :roos:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Goed, ruim een week verder alweer na Mika's overlijden en Taran begint zijn draai weer te vinden :ok:

Binnen is hij nog rustig maar buiten begint hij steeds meer zijn eigen ding weer te doen. Daar komen dan ook meteen de punten naar boven waar ik aan moet gaan werken met meneer :wink:

Ineeeeens zijn er andere honden op de wereld :80: honden waar je naar toe wilt, NU graag. Honden die tegen je blaffen en waar je dan even aan moet gaan vragen waar ze het over hebben. Honden waar je met een poot op kunt meppen en er achter aan kunt rennen als ze dat niet leuk vinden. Natuurlijk zijn er ook honden waar je overheen kunt plassen. Vooral die met een licht vachtje, dat is mooi man :roll:

Helaas voor TerrorTaran zijn er ook honden die Taran afsnauwen als het ze niet bevalt. Taran valt dan bijna achterover van schrik en verbazing. Dat er toch serieus honden zijn die hem niet zo fabuleus vinden als hijzelf :19: onvoorstelbaar.

Afgelopen zondag ben ik met een stel saarloosvriendjes en bijpassende hondjes lekker naar het strand geweest. Taran vond het geweldig :cheer: . 2 relzussen erbij. Zijn grote vriendin, de schone Spaanse Leya en nog 3 andere saarloosmannen en een labradordame. Reuze boeiend allemaal, vooral omdat 1 van de saarloosreutjes afgelopen april al niet zoveel van Taran moest hebben. Zowel Taran als Dex deden het keurig. Taran was netjes onderdanig. Zocht Dex wel op om hem dan zijn bek te likken (waarom Dex geïrriteerd zijn ogen dichtdeed vanwege de ongewenste douche) maar was ook goed terug te roepen.

Lekker gereld met de hele groep in de duinen. De 2 kinderen die bij de groep hoorden achtervolgd en met een meegebracht babyboekje gespeeld. Eenmaal op het strand kwam er een ander hondje kennismaken. De 2 reldames besloten daar eens wat van te gaan zeggen en Taran wierp zich als echte ridder op om te gaan helpen natuurlijk :hmmm: . Hondje weggejaagd door erachter aan te rennen. Wegjagen bleek niet genoeg, er moest ook getest worden of zijn staart wel goed vast zat :roll: dat was wel het geval dus het hondje piepte en draaide zich zwaar beledigd om vanwege deze inbreuk op zijn lijf. Logisch. Taran was even verbaasd dat er ineens een hond in zijn flank hing maar zag er daarna meteen een hernieuwde uitdaging in. Daar heb ik dus maar even een stokje voorgestoken.
Gelukkig reageerden de baasjes van het andere hondje heel relaxed. Kan me zo voorstellen dat als er ineens 3 honden achter je hond aangaan je toch schrikt. Maar ze vonden dat er verder niks bij was (was ook niet zo, behalve dat ik geïrriteerd was) en we gingen ieder ons weegs.

Daarna lekker wat eten bij een strandtent. Hmhmmm, ja ja, doe dat maar eens met een volkomen hypere stuiterende Taran aan de riem :schrik:

De hamburger was te groot voor 1 hand en 1 mond en Taran besloot iedere keer als ik een hapje wilde nemen even te gaan kijken bij de buren. Uiteindelijk is het gelukt. Maar de volgende keer neem ik een 1handsgerecht :LOL: ik dank god op mijn blote knieën dat Taran thuis vooral een lui liggend mormel is en niet altijd zo toinkerig. Hij leek teigetje wel :lol1:

Overigens is Taran vreselijk uitgelachen. Hij speelt net liefste met knuffels om die, al dan niet, operatief van wat onderdelen te ontdoen. En op dit moment is zijn favoriet een babyboekje. Daar loopt hij vol trots mee rond. Het gezelschap vond het blijkbaar wel leuk om een hond van 70 cm hoog met he bravoure van minstens 2 meter met een roze fluffy knuffel te zien lopen. Raar hè :19:

Hier in het dorp ook al. Loopt Taran enorm stoer te wezen met zijn staart helemaal gevaarlijk omhoog om zijn boekje te showen in zijn bek, begint iedereen te lachen. Beest zou er een minderwaardigheidscomplex van krijgen. Arm schaap :blauwoog:

In idee geval hebben we zondag een vreselijk leuke dag gehad. Met veel lachen en af en toe een traan.

Nu Taran alleen is ga ik me bezig houden met trucjes. Omdat ik merk dat hij het leuk vindt om te doen, maar ook om hem wat zelfbeheersing bij te brengen :schrik: god have mercy :schrik:
Verder wil ik vooral op straat dat hij zijn aandacht bij mij houdt. En daar zal ik hard voor moeten werken merk ik. Maar er komen weer genoeg markten ed. aan dus ik kan goed oefenen komende tijd.

Als ik de foto's heb van afgelopen zondag dan zal ik er hier wat plaatsen.
15 maanden is meneer alweer.
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Re: Bantu's Taran Villa Della Lupa *wederom een rotpuber 24

Ongelezen bericht door Eefsel »

Oooh wat schrijf je toch heerlijk! Ik heb heb beeld van t begin tot eind hahaha ;)
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

heerlijk beest is het toch ook
ik heb met een grote grijns zitten lezen.
wens je wel veel succes en vooral veel geduld met de volgende fase in de opvoeding van terrortaran :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

renee-uk schreef:heerlijk beest is het toch ook
wens je wel veel succes en vooral veel geduld met de volgende fase in de opvoeding van terrortaran :mrgreen:

Haha dank je, dat ga ik ernstig nodig hebben.

Een hond van 70 cm hoog met een enigszins narcistische instelling en een bijzonder frivool karakter is niet de makkelijkste combinatie.

Je kunt het je voorstellen als een puber die zichzelf verschrikkelijk goed en belangrijk vindt, vooral geen zak uitvoert op school en alleen maar wil rellen en feesten. Tja, wish me luck :F:
Laatst gewijzigd door flamme op 28 nov 2013 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief

flamme schreef:

Haga dank je, dat ga ik ernstig nodig hebben.

Een hond van 70 cm hoog met een enigszins narcistische instelling en een bijzonder frivool karakter is niet de makkelijkste combinatie.

Je kunt het je voorstellen als een puber die zichzelf verschrikkelijke goed en belangrijk vindt, vooral geen zak uitvoert op school en alleen maar wil rellen en feesten. Tja, wish me luck :F:
dat deed ik al :mrgreen:

ik vind hem geweldig en als ik niet zover weg zat kwam ik je helpen ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ghehe, sterkte ;-) Wat schrijf je ontzettend leuk!
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

renee-uk schreef:
flamme schreef:

Haga dank je, dat ga ik ernstig nodig hebben.

Je kunt het je voorstellen als een puber die zichzelf verschrikkelijke goed en belangrijk vindt, vooral geen zak uitvoert op school en alleen maar wil rellen en feesten. Tja, wish me luck :F:
dat deed ik al :mrgreen:

ik vind hem geweldig en als ik niet zover weg zat kwam ik je helpen ;)
Geestelijke ondersteuning is ook goed hoor :cheer:
Moet je me alleen niet zo vaak uitlachen als ie weer wat uitvreet :F:
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Lizanne schreef:Ghehe, sterkte ;-) Wat schrijf je ontzettend leuk!

Dank je :ok:
ranetje
Zeer actief

:mrgreen:
Oefenen in zelfbeheersing hé?
Zou wat van jouw geduld kunnen vergen, maar op den duur lukt het vast wel :lol1:

En in een eettent leren dat hij moet blijven liggen..............
:denken:
Lukt t.z.t. ook wel :F:

Dan kan je weer tweehands maaltijden nuttigen. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ik denk dat geduld een heel goede raadgever gaat zijn :mrgreen: En een flinke portie eigenwijzigheid. Maar dat gaat ook wel lukken :F:
Taran is een schat, maar er zit bepaald wel een kop op ja. Ik hou d'r van :I: (meestal dan)
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door HillieS »

Wat schrijf je het weer heerlijk!
Succes met TerrorTaran! :F:
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Goed, zoals iedere avond na het eten werd er even met Taran gespeeld. En zoals altijd vond Taran dat helemaal leuk. Lekker met het baasje op de grond. Beetje eroverheen wandelen, beetje met een speeltje op strategische plekken zwaaien. Erg leuk allemaal.

Vanavond besloot zoonlief op de grond mee te komen spelen. Mag best van ons. Maar alleen onder toezicht. De beide heren zijn 2 handen op 1 buik. Samen rellen he, dat is leuk :8):
Allebei aan 1 kant van en speeltje hangen. Zelfs samen de inhoud eruit vissen :roll:

Maar goed. Taran loopt wat op en neer tussen Ramon, mij en zoon en ineens tilt hij zijn poot op. Tegen zoon en Ramon dus :80: . Parrrdonnnnn. Domme druif. Hij begrijpt net dat hij als reu op 3 poten hoort te plassen en nu presteert hij dit.

Oké, ik heb hem even verteld dat dit niet, maar dan ook echt niet de bedoeling is. Daarna was het spel dus af en werd hij even genegeerd. Zoon even uitgelegd wat er gebeurde en waarom en daarna weer verder met het leven.

Taran overigens ook, want die had onder uitleg begrepen dat de achterbouw los was en stond de vaatwasser schoon te likken :Q:

Ja, hij vraagt jog wat werk :cool2:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik lees met een grote grijns mee en hoe meer ik lees, hoe zekerder ik weet dat een Saarloos geweldig is.....bij anderen :engel:
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

kipo schreef:Ik lees met een grote grijns mee en hoe meer ik lees, hoe zekerder ik weet dat een Saarloos geweldig is.....bij anderen :engel:

Niet kopen nee, scheelt je veel was enzo :F:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

flamme schreef:
kipo schreef:Ik lees met een grote grijns mee en hoe meer ik lees, hoe zekerder ik weet dat een Saarloos geweldig is.....bij anderen :engel:

Niet kopen nee, scheelt je veel was enzo :F:
Ik 'klaag' wel eens dat de eerste 3 jaar met Kita veel werk was, maar vergeleken bij Taran was ze een superbraaf modelhondje. Toegegeven Kwan hielp wel mee om haar enigszins in het gareel te houden, jatten heeft ze bijv nooit gedaan, dan kreeg ze van hem op haar donder.
renee-uk
Zeer actief

ik lach me scheuren om die hond, kan er echt niks aan doen.
geweldig vind ik hem :cheer:
Afbeelding

flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

renee-uk schreef:ik lach me scheuren om die hond, kan er echt niks aan doen.

Zit ik hier zwaar af te zien :roll: dank je wel voor je medeleven :pffff:
renee-uk
Zeer actief

flamme schreef:
renee-uk schreef:ik lach me scheuren om die hond, kan er echt niks aan doen.

Zit ik hier zwaar af te zien :roll: dank je wel voor je medeleven :pffff:
sowwy :engel:
Afbeelding

ranetje
Zeer actief

Ik zal proberen mee te leven ..............................

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Lukt niet :oeps:
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

ranetje schreef:Ik zal proberen mee te leven ..............................

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Lukt niet :oeps:

:jank: :jank: :jank: ik voel me miskent.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ik heb een saarloos :80: een reuze echte saarloos :80: :LOL: :LOL:

Vanmorgen kregen we hoog bezoek van een dame die nog nooit hier was geweest en die enigszins toonbaar onze toko weer moest verlaten. Dat op zich is al een uitdaging :F:

Ik wil Taran leren dat hij rustig en beheerst (hahaha, ik ben tegen het randje van crazy aan dat ik daar op hoop maar goed) bezoek begroet :wink:

We hebben natuurlijk eerst even netjes gevraagd of de dame in kwestie bang was voor honden maar dat bleek niet het geval. Daarna Taran aan de halsband vastgehouden om te voorkomen dat hij er niet meteen vol op vloog van enthousiasme. Nou ja, die halsband was geen succes, na snel een riem eraan gegooid waarna Taran gecontroleerd vol enthousiasme naar het bezoek kon.

Dat deed hij dus ook. Hij stuiterde blij eiig naar de mevrouw toe, snuffelde, ze aaide hem en toen keek hij omhoog en deed hij :schrik: :80: :eek: :schrik: ENG!!! Een raar vreemd mens in mijn huis.

De mevrouw was helemaal niet eng om te zien en ook erg vriendelijk maar Taran besloot dat hij zijn ras beschrijving na moest leven en dus liep hij woefend achteruit.
De mw. uitgelegd waar het gedrag vandaan kwam, tegen Taran gezegd dat hij zijn woefgezicht moest houden en hem bij me laten liggen.
Onder de tafel heeft hij de dame nog wat besnuffeld, de dame heeft hem geaaid en toen besloot meneer dat het oké was en is hij gaan slapen :wink:

Na dit avontuur gingen we op weg naar mijn zus. Met de auto 10 km verderop. Geen probleem, Taran is al lang niet meer wagenziek en vindt autorijden geen probleem meer.
Helaas voor mijn oren kwamen we 2 politieauto's tegen met zwaailichten en sirene aan. Taran was al pieperig omdat hij wist dat we bijna op plaats van bestemming waren dus toen de polities naast ins waren trok hij zijn bek open om in volle overtuiging zijn medeleven te betuigen aan de auto's. Mijn god wat een herrie. Ik heb een citroen C1 dus hij toeterde vlak bij mijn oor. Mijn :" mafkees ben stil" viel ws. in het niet want met zijn gekrijs kon hij dat ook niet horen natuurlijk :roll:

Daarna 2 uur gespeeld met Buddy. De golden van mijn zus. En nu is Taran moe van de veelbewogen ochtend. Mooi, kan ik dadelijk proberen om boodschappen te doen en hem even alleen thuis te laten. Hij is best sloopproof als hij in coma ligt. Hoop ik...........
ranetje
Zeer actief

:LOL: :LOL:
En ................. huis nog heel? :8):
:engel:
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ja, alleen besloot Taran dat als ik er toch niet was de bank stukken lekkerder lag :mann:
ranetje
Zeer actief

Zo lang het bij liggen blijft ............ :D
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

ga vooral door met deze verhalen, ik geniet :F:
Afbeelding

flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Haha morgen ga ik wandelen met Taran's oma. Een grrrrrote rode reu en misschien een klein vinnig krengetje. Dus, weer avonturen genoeg haha.

Andere mensen zullen toch ook wel dergelijke dingen meemaken met hun pup/puber :oeps: of ben ik de enige die een terrorist als hond heeft :Q:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Vind jouw verhalen ook geweldig hoor haha en zooo herkenbaar.. ik ben zo blij dat mijn Bowie de 6 gepasseerd is.. zij was ook zo vreselijk :roll: maar bij iemand anders vind ik het dan wel weer erg grappig haha.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

jacq1970 schreef:Vind jouw verhalen ook geweldig hoor haha en zooo herkenbaar.. ik ben zo blij dat mijn Bowie de 6 gepasseerd is.. zij was ook zo vreselijk :roll: maar bij iemand anders vind ik het dan wel weer erg grappig haha.

Haha dat is andersom ook zo hoor. Dat ik denk, als ik iemand andere hoor "klagen":" pfffff DAT doet Taran dan tenminste nog niet.
Meestal denk ik dat van korte duur :Q:

Over het algemeen doet hij het best goed, maar hij is wel vrrrreselijk aan het puberen. Waarschijnlijk is dat voor jullie vrij hilarisch ja :F:
Ik kan er zelf ook meestal wel om lachen. Maar goed, ik wist dan ook waar ik aan begon :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”