assiejaja schreef:Suuz! schreef:assiejaja schreef:En het gaat om tellen, niet om jagen? Klinkt heel bijzonder (als in twijfelachtig)
Het gaat idd om tellen en niet om afschot. Dat weet ik wel 100% zeker.
Elk jaar wordt die reeën telling gedaan en er zijn al meerdere mensen uit onze vereniging mee geweest.
Die verzekeren mij dat er niks geschoten wordt op die dag.
Ok. Misschien is het dan dat er gekeken wordt of de wildstand voldoende is om jagers succesvol te laten schieten?
Er wordt soms flink betaald om te jagen in privegebied, en betalende klanten zijn natuurlijk niet blij als er niks zit.
Ik hoor inderdaad wel vaker dat er wordt betaald voor het mogen schieten van wild.
En dan niet op alles meestal, maar op een dier dat "vrijgegeven" is, een speciaal dier dus (of een dier van bepaalde leeftijd) dat mag worden geschoten.
In februari is de jacht niet open volgens mij, dus er zal zeker niet gejaagd worden.
Als je wilt weten hoeveel wild er in je jachtgebied zit en of er überhaupt iets geschoten kan worden zal je moeten weten wat er aanwezig is.
Niet elk gebied kan je tellen door een of meer dagen te gaan zitten en te kijken wat er langs komt
Wie weet kan een van de mensen (forummers) die bekend is met dat soort jacht daar iets over uitleggen.
Ik twijfel ook een beetje aan dat "afgesloten" zijn van het gebied.
Dus dat je een GPS tracking zou willen gebruiken kan ik me goed voorstellen.
Ben heel benieuwd naar je ervaringen Suuz

Ook benieuwd of je de aanleg terug gaat zien als ze daar mee gaan in de meute.
edit: kleine toevoeging