Dit keer dus niet.. Mijn zusje belde mij op dat er een hond haar achtervolgde en bij het overstekken van de weg werd de hond bijna aangereden. Ze kon de hond niet zomaar laten lopen, stel dat hij aangereden wordt. Logisch, toch? Nou goed, ze had de dierenambulance gebeld en de hond was opgehaald.
Word ik gebeld door de eigenaar, ze had mijn nummer via de dierenarts gekregen (ik bedenk me net dat dat wel raar is, zo maar even uitzoeken...).
De hond loopt schijnbaar altijd los door het dorp en als ze dan de hond uit laat, dan raakt ze de hond ook wel eens kwijt. En ja 'iedereen' kende de hond en wist dat die hond rond liep. Ze was een beetje geïrriteerd toen ik zei dat de hond al opgehaald was, want nu moest ze hem helemaal op gaan halen. Ik zei al, dat is toch niet zo gek, hij was al bijna aangereden. Naja, toen hing ze op.
Ik had hier altijd gelezen dat je moet betalen als je hond naar het asiel is gebracht, klopt dat? Want dan vind ik dat in dit geval niet zo erg en als m'n zusje de hond nog vaker vindt mag ze hem wel weer op laten halen door de dierenambulance
Groetjes