Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ook weer meegemaakt, hond gevonden...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Aantal honden: 1

Ook weer meegemaakt, hond gevonden...

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Ik lees dat soort verhalen altijd hier, maar zelf nog nooit meegemaakt. Ja één keer een hond gevonden, maar de baasjes waren zelf al druk aan het zoeken en dolblij dat de hond gevonden was.

Dit keer dus niet.. Mijn zusje belde mij op dat er een hond haar achtervolgde en bij het overstekken van de weg werd de hond bijna aangereden. Ze kon de hond niet zomaar laten lopen, stel dat hij aangereden wordt. Logisch, toch? Nou goed, ze had de dierenambulance gebeld en de hond was opgehaald.

Word ik gebeld door de eigenaar, ze had mijn nummer via de dierenarts gekregen (ik bedenk me net dat dat wel raar is, zo maar even uitzoeken...).
De hond loopt schijnbaar altijd los door het dorp en als ze dan de hond uit laat, dan raakt ze de hond ook wel eens kwijt. En ja 'iedereen' kende de hond en wist dat die hond rond liep. Ze was een beetje geïrriteerd toen ik zei dat de hond al opgehaald was, want nu moest ze hem helemaal op gaan halen. Ik zei al, dat is toch niet zo gek, hij was al bijna aangereden. Naja, toen hing ze op.

Ik had hier altijd gelezen dat je moet betalen als je hond naar het asiel is gebracht, klopt dat? Want dan vind ik dat in dit geval niet zo erg en als m'n zusje de hond nog vaker vindt mag ze hem wel weer op laten halen door de dierenambulance :mrgreen:

Groetjes
Afbeelding
Manu

Re: Ook weer meegemaakt, hond gevonden...

Ongelezen bericht door Manu »

Ik had vorige week inderdaad ook een hond gevonden, ook zo'n eigenaar die er geen donder om gaf. Zo raar.
Gelukkig heeft je zusje de hond van straat gehaald, je moet er toch niet aan denken dat je door loopt en dat beestje wordt aangereden. Goed gehandeld!
En ik zou inderdaad volgende keer weer hetzelfde doen, wat extra centjes voor het asiel of de dierenambulance is ook alleen maar goed!
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Al een paar keer meegemaakt.
En de bljjdschap van de mensen :cheer:

Sarcasme modus uit

En toch doen we het een volgende keer weer.
De honden hebben niet om dat soort baasjes gevraagd.
Plus dat wij ook heel blij zijn als anderen dat eventueel met die van ons ook zouden doen.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Nena_
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Vuilnisbakken
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nena_ »

Je zusje heeft goed gehandeld!

Hier in de buurt liep vroeger ook een hondje vrij los, was toen erg jong, heb geen idee waar dat hondje is gebleven...
Afbeelding
Diesel | Rotweiler x Dobermann x Bordercollie x Boerenfox
Puck | Rotweiler x Labrador x Beauceron
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik zou exact hetzelfde gedaan hebben als je zusje :ok:
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Heel goed gedaan, hondje wat hier altijd losliep is doodgereden, en ja hoor de eigenaren hebben alweer een nieuw pupje!!!
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik zou wél blij zijn als je mijn hond opgehaald had, i.p.v. aangereden te laten worden, dus gewoon door gaan zo. Laat dat mens maar betalen, moet ze maar op haar hond passen en er anders geen meer nemen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mito »

Ik heb het een keer met een blinde kat gehad, die was in een vreemde bui ontsnapt. Ze was de volgende dag gevonden door iemand en netjes terug gebracht met de dierenambulance. Ja, daar moest ik voor betalen, maar dat lijkt me logisch. Ik heb ze ook een dikke fooi gegeven, veel te blij dat mijn beestje ongedeerd weer terug was!
Afbeelding
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Je zusje heeft goed gehandeld hoor, volgende keer gewoon weer doen :ok:
Laat dat mens maar betalen, moet ze maar op haar hond letten :pffff:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Goed gedaan hoor van jouw zusje, ben je er nog achter gekomen hoe de da bij jou terecht is gekomen?
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Ja, ze had eerst gebeld naar de dierenarts met de vraag wat te doen, zij hadden advies gegeven om de dierenambulance te bellen en gevraagd naar haar gegevens voor het geval het baasje zou bellen. En mijn telefoonnummer staat op dat adres dus vandaar :)

Ben blij dat ze het hondje had meegenomen idd, wie weet wat er anders was gebeurd..
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Daantje_ schreef:Ja, ze had eerst gebeld naar de dierenarts met de vraag wat te doen, zij hadden advies gegeven om de dierenambulance te bellen en gevraagd naar haar gegevens voor het geval het baasje zou bellen. En mijn telefoonnummer staat op dat adres dus vandaar :)

Ben blij dat ze het hondje had meegenomen idd, wie weet wat er anders was gebeurd..
Ja precies, je moet er niet aan denken.
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Ongelezen bericht door Buddyboy »

Afgelopen zaterdag heeft mijn man een hondje gevonden (tijdens oefening van de brandweer dus had niet veel tijd). Iemand uit publiek heeft tonnetje (zat aan de halsband) geopend en jawel... dit hondje heb ik ook al een keer in ons koeriertje gehad... loopt ook altijd weg... destijds deed de eigenaar ook heel laconiek en nu weer toen hij werd gebeld dat zijn hondje aan de andere kant van de "grote weg" liep...

Waardeloos...
eigenaar heeft hem dus nu een tonnetje/penning om gedaan... oke, das wel beter maar dan nog.. dit wil je toch niet. Hij wordt nog eens aangereden..brr
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”