Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

loslopende jagers (wat is wet)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

korthaar
Zeer actief

Re: loslopende jagers (wat is wet)

Ongelezen bericht door korthaar »

nyckle schreef:
Kells schreef:
korthaar schreef:
:LOL:
:LOL: Zo zie je maar, mensen geloven in filmpjes en sprookjes.
Jaaa....hier is b.v De oma van Roodkapje uit het jagersverhaal:

Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

korthaar schreef:
nyckle schreef:
Kells schreef:
korthaar schreef:
:LOL:
:LOL: Zo zie je maar, mensen geloven in filmpjes en sprookjes.
Jaaa....hier is b.v De oma van Roodkapje uit het jagersverhaal:

Afbeelding
Dat is een aangeklede hond, dat ziet zelfs Jaap Mulder.
korthaar
Zeer actief

Cleva schreef:Wie dat eigenlijk, Jaap Mulder?
Jaap Mulder is een bioloog o.a. bekend van de documentaire rotvos. welke i.s.m de bouwjacht wereld tot stand is gekomen.
Dus vandaar nu wellicht dat sprookje over de wolf bij Luttelgeest.
langehond1
Zeer actief

Ongelezen bericht door langehond1 »

Stel je voor dat we de geweerjacht zouden verbieden en alleen lange honden, brakken en vogels geoorloofd waren. Hoe mooi, stil en veilig zou dat zijn.
nyckle
Zeer actief

langehond1 schreef:Stel je voor dat we de geweerjacht zouden verbieden en alleen lange honden, brakken en vogels geoorloofd waren. Hoe mooi, stil en veilig zou dat zijn.
Denk je dat werkelijk? Terug naar de natuur?

Verklaar je nader.
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

korthaar schreef:
Cleva schreef:Wie dat eigenlijk, Jaap Mulder?
Jaap Mulder is een bioloog o.a. bekend van de documentaire rotvos. welke i.s.m de bouwjacht wereld tot stand is gekomen.
Dus vandaar nu wellicht dat sprookje over de wolf bij Luttelgeest.
En keek in groepsverband een kogelgaatje over het hoofd waardoor de wolf uit zichzelf Nederland binnenwandelde
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
nyckle
Zeer actief

Foutje...Ik zie ook wel eens iets over het hoofd.
nyckle
Zeer actief

Maar ik noem me niet bioloog. Ik zou liegen.
korthaar
Zeer actief

nyckle schreef:
langehond1 schreef:Stel je voor dat we de geweerjacht zouden verbieden en alleen lange honden, brakken en vogels geoorloofd waren. Hoe mooi, stil en veilig zou dat zijn.

Verklaar je nader.
Terug naar de natuur is nog een lange weg te gaan in een land waar zo'n 30.000 mensen trachten een extensieve veehouderij in stand te houden en een natuurlijke predator-als de vos- te vuur en te zwaard bestrijden. Ben benieuwd hoe de wolf het hier straks vergaat.
nyckle
Zeer actief

korthaar schreef:
nyckle schreef:

Verklaar je nader.
Terug naar de natuur is nog een lange weg te gaan in een land waar zo'n 30.000 mensen trachten een extensieve veehouderij in stand te houden en een natuurlijke predator-als de vos- te vuur en te zwaard bestrijden. Ben benieuwd hoe de wolf het hier straks vergaat.
Die Wolf? Die wordt elders gedropt door een grappenmaker. Alle deskundigen schudden hun hoofd. Vragen zich af waarom veehouders hun dieren niet beter beschermen en komen er tenslotte achter, dat de hond geschoten is in "Roemenië", maar het dier had een hamster uit de verre vlakten van Canada in de maag.
korthaar
Zeer actief

nyckle schreef:
korthaar schreef:
nyckle schreef:

Verklaar je nader.
Die Wolf? Die wordt elders gedropt door een grappenmaker. Alle deskundigen schudden hun hoofd. Vragen zich af waarom veehouders hun dieren niet beter beschermen en komen er tenslotte achter, dat de hond geschoten is in "Roemenië", maar het dier had een hamster uit de verre vlakten van Canada in de maag.
Het zou de jagers sieren, binnen eigen parochie de feodale hobby eens kritisch tegen het licht te houden. I.p.v -naast Frans Vera van de OVP -nu ook Jaap Mulder te gaan beschimpen.
langehond1
Zeer actief

Ongelezen bericht door langehond1 »

Nee niet terug naar de natuur (nou ja, wat is natuurlijk) maar gewoon dieren schieten illegaal maken en terug naar methoden die van voor de vuurwapens dateren. Ik vind het gebruik van vuurwapens onsportief en gevaarlijk, even los van knallen en metalen in het milieu. Ja het is makkelijk, iedere idioot kan een dier schieten en met vuurwapens schiet je zo een gebied leeg. Met lange honden en vogels gaat dat niet zo makkelijk. Een hond kan 2-3 keer een run maken en dan is ie moe, met een koppel honden ben je blij als je 1-2 stuks wild hebt en er geen hond gewond is. Zelfde geldt voor vogels, alleen gaat daar nog veel meer werk in zitten, pas na weken trainen kan je een paar stuks wild bemachtigen. Het trainen van jachthonden en vogels is veel meer gedoe (en veel leuker) dan een vuurwapen.

L
korthaar
Zeer actief

langehond1 schreef:Nee niet terug naar de natuur (nou ja, wat is natuurlijk) maar gewoon dieren schieten illegaal maken en terug naar methoden die van voor de vuurwapens dateren. Ik vind het gebruik van vuurwapens onsportief en gevaarlijk, even los van knallen en metalen in het milieu. Ja het is makkelijk, iedere idioot kan een dier schieten en met vuurwapens schiet je zo een gebied leeg. Met lange honden en vogels gaat dat niet zo makkelijk. Een hond kan 2-3 keer een run maken en dan is ie moe, met een koppel honden ben je blij als je 1-2 stuks wild hebt en er geen hond gewond is. Zelfde geldt voor vogels, alleen gaat daar nog veel meer werk in zitten, pas na weken trainen kan je een paar stuks wild bemachtigen. Het trainen van jachthonden en vogels is veel meer gedoe (en veel leuker) dan een vuurwapen.

L
Is wel een iets natuurlijkere manier.
Maar op het bordje van de 4X4 zou eigenlijk ook weer geen "faunabeheer" mogen staan, maar iets van "polderboeren" gelet op het oogst kenmerk.
Uiteindelijk is een wolf toch de meest aangewezen predator om de zwakke schakels te elimineren Een lange hond is iets te veel van het goede en een chiwawa komt weer net iets te kort
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”