Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik had mijn gevonden Malamute al een naam gegeven..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Manu

Ik had mijn gevonden Malamute al een naam gegeven..

Ongelezen bericht door Manu »

Vanochtend op weg naar de supermarkt zag ik vlak voor de grote weg een leuk poolhondenstaartje bewegen. Helemaal alleen, verdwaald, wandelend richting de grote weg. Ik was vooral verbaasd over het feit dat het een poolhond was, want die zie je hier echt nooit. Heb wat rondgereden om te kijken of er een baasje te bekennen was maar helaas.
Ik heb eerst geprobeerd hem zelf te vangen, maar meneer de grote Malamute reu wilde niks van me weten.
Snel naar huis gereden en wat koekjes + vriend ingeladen en uiteindelijk konden we meneer die nog wel een tuigje aan had pakken. Hij wilde overigens niks van ons weten :pffff:

Dierenarts gebeld en die kende de eigenaar. Beestje scheen wel vaker weg te lopen. Nummer gekregen en gebeld en berichten achter gelaten maar we hoorden helemaal niks. We hadden hem maar in de tuin gezet. Hij toonde echt totaal geen interesse in ons en was alleen maar aan het huilen.
Ik ben op een stoel in de tuin gaan zitten en heb daar een telefoongesprek gevoerd over onze heldhaftige daad met mijn moeder.
Meneer was toch wel nieuwsgierig en ik kwam erachter dat hij wat kriebelplekjes had waar hij maar al te graag gekroeld werd.
Oh wat een leukerd was het :love: Wolfsgrijs met van die lieve bruine ogen in die witte snoet.
Mijn vriend had hem al een naam gegeven.

Manu was helemaal gek met hem en ze hebben heerlijk gestoeid, met het trektouw gespeeld, maar ook naast elkaar in de tuin geslapen. Inmiddels was hij ook lekker op zijn gemak met mij, dikke kont in mijn schoot voor wat kriebels en een erg blije hond!
Na de hond al zo'n 5 uur te hebben kregen we eindelijk een berichtje. We konden de hond wel brengen :scratch:

Ik heb mijn nieuwe, harige, grote vriend in onze kleine auto gepropt en daar gingen we.
Meneer stond gewoon in een joggingbroek ons op te wachten, voor zijn huis, waar ook een auto stond. Hij pakte de hond, die niet eens op de man reageerde en zei dat hij veel vaker er vandoor ging en liep weer naar binnen. Met mijn harige vriend :jank:
De hond werd in de voortuin gezet waar duidelijk een veel te laag hek om heen staat en meneer zijn huis grenst aan de grote weg. Die hij dus afgelopen is en zo in onze straat terecht gekomen is.

Ik mis mijn grote vriend en Manu ook :cry:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Ik had mijn gevonden Malamute al een naam gegeven..

Ongelezen bericht door Zamunda »

Volgende keer maar naar het asiel brengen, moet ie tenminste betalen om het dier terug te krijgen. Misschien dat ie dan eens gaat nadenken over een hoger hek.
Manu

Nou ik zou in alle staten zijn als mijn hond weg is. Ik dacht dat hij misschien weggelopen zou zijn tijdens een wandeling doordat hij een tuigje om had. Maar beestje loopt dus altijd met tuigje in die tuin. Ik kan er echt niet bij dat je weet dat hij ontsnapt, en nota bene bij zo'n drukke weg, en het interesseert je niet genoeg.
We hebben het beestje hier zo lang gehouden, en we dachten dat de eigenaar misschien aan het werk was dat hij niet kon reageren.
Hij zat gewoon in zijn joggings. En nog te lui om hem zelf op te halen.
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Ik zou hem niet eens brengen :pffff:
Heeft hij je nog wel bedankt of kon dat er ook niet meer af :denken:
Je had hem moeten houden :lol1: haha
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Lady.1
Actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 11
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lady.1 »

En dan kan er geen bedankje af :(
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Melissa »

Ik had hem dus echt niet gebracht... Meneer had tenminste de moeite kunnen nemen om hem op te komen halen...
Mocht je grote harige vriend binnenkort weer op je pad verschijnen, weet je wat je dus moet doen ;-)
Afbeelding
Manu

Wij zijn rustig op zoek naar een volwassen hond voor erbij en mijn vriend wil heel graag een Malamute dus die zei gelijk al dat we hem moesten houden :mrgreen:
Maar ik zag iemand in tranen en wilde paniek voor me die dat beest aan het zoeken was, dus snel gehandeld en dan kom je uiteindelijk bij zo'n baas terecht...

Hopelijk is ie slim en komt ie morgen weer hierheen gewandeld en worden we weer herenigd! :lief:

Edit; foto's! :cheer:
Afbeelding
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Husky_Manu schreef:Meneer stond gewoon in een joggingbroek ons op te wachten, voor zijn huis, waar ook een auto stond. Hij pakte de hond,
die niet eens op de man reageerde en zei dat hij veel vaker er vandoor ging en liep weer naar binnen. :

je mag hem morgen dus weer op dezelfde plek ophalen . :roll:

maar dan echt gaan claimen voor nalatigheid gedrag van de eigenaar . :neenee:

oeh, die achterpoot , :schrik: .. ik deed dat altijd even weer goed
Husky_Manu schreef:Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door GrethavW »

Ik snap dat je hem had willen houden. Hij is wel heel erg mooi.
Malamutes vind ik prachtig.

Groetjes Gretha
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Wat schrijf jij leuk! :ok:

Op mijn vorige adres in Drenthe hetzelfde gehad met een bernerreu, toepasselijk Guus genoemd. ( kom naar huus.. :wink: )
Heb hem geloof ik wel 4 keer teruggebracht.
Kwam van een grote vrij afgelegen boerderij.
Dochter had hem een keer bijna onder wielen van haar scooter.
Vertelde ik de man dat de hond zo ook ongelukken kon veroorzaken.
Maar was nergens van onder de indruk.
Ik kon mijn boosheid de laatste keer maar ternauwernood onderdrukken.
Dus ik dacht al de volgende keer gaat hij naar een asiel ver weg, maar ja, of die hond daar beter van wordt?

Misschien wil de jogging broek hem op een gegeven moment wel aan jou afstaan?
Of doe hem een bod dat hij niet kan weigeren! :idea:
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Nou ik had 'm ook echt niet gaan brengen hoor, hij kwam 'm maar halen.. Tis wel een knapperd, ik kan me voorstellen dat jullie stiekem gelijk helemaal in luuuv waren :D
Manu

Pakdebal, ik durfde hem niet los van de lijn te laten, bang dat hij er vantussen zou gaan. En toen hij ging liggen raakte zijn pootje even verstrikt. Of nuja, berenpoot. Maar uiteraard wel weer bevrijd ;)

Nanna, dat meen je niet. Ik snap dat echt niet. Je wilt toch weten waar je hond is?! Ik zou in alle staten zijn en vreselijk dankbaar als iemand de tijd heeft genomen mijn hond van straat te halen. Je moet er niet aan denken wat er gebeurt als ze op de weg lopen..

Kooi, ach arme Guus! Die boft dat jij hem steeds terug brengt.
Wij kregen ook het advies hem naar het asiel te brengen, maar ik heb de tijd en als we niets gehoord hadden had hij ook mogen blijven logeren :mrgreen: Ik wist alleen niet dat die man dan had moeten betalen om hem op te halen. Al twijfel ik of hij het dan wel gedaan had..
Ik hoop heel stiekem dat ie morgenochtend voor onze deur staat, die lieve knuffel :lief:
Bruce-Roxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell

Ongelezen bericht door Bruce-Roxy »

Godgod, wat een liefde voor zn hond.. En vooral zo lekker dankbaar!

Ik denk dat ie veel beter zit bij jullie! :F:
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
Manu

Ik vond het vooral zo vreemd dat de hond niet op de eigenaar reageerde. Manu heeft je al zo gemist als je een half uurtje weg bent geweest.

Oh na al die reacties wil ik hem nog liever pikken!! :engel:
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik snap je wel. Snap ook de reactie niet van de eigenaar, evenals de reactie uit de post van Nanna. 'Kom maar effe brengen' / 'O is ie weg?'.
Ik zou denk ik net zo braaf gebracht hebben in jouw situatie, maar het is toch te zot.

Ik zou gek worden als een van mijn honden kwijt is. En dat heb ik echt wel in de gaten.
Als je een wegloper hebt neem je maatregelen. Zo niet, dan ben je de hond niet waardig.

Hij oogt op de foto wel euh..vol.
Gewoon op de uitkijk gaan staan :pffff:
Manu

Ik haalde hem uit de auto en toen pas dacht ik: Goh is eigenlijk wel vreemd? :scratch:
We gingen er van uit dat je als eigenaar je hond heel graag terug wil dus we deden het graag. Voor die man dan, we zaten net allebei op de bank: "Hij was wel heel leuk hè?" :F:

Het was echt een enorme beer! Niet persé hoog maar breed, heel imposant. Een plaatje, ondanks alle bagger. Hij kon zeker een bad gebruiken. Hij was dan weer niet dik, vooral veel haar wat de massa maakte.
Dee
Zeer actief

o ok, dat leek op de eerste foto wel.
Dan zal t liggen aan dat hij vooral buiten vertoeft denk ik dan.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Oh wat een mooierd! Nu ga ik lekker duimen dat hij morgen weer door je straat loopt :pffff: :E: En ik zou die gast hem zelf op laten halen of vragen of hij hem kwijt wil en hem een goed bod doen bij aarzeling bij ophalen.
Afbeelding
Manu

Dee schreef:o ok, dat leek op de eerste foto wel.
Dan zal t liggen aan dat hij vooral buiten vertoeft denk ik dan.
En hij staat naast mijn Husky pup van 6 maanden :mrgreen: Hij had een diepe borstkas maar ik vond hem niet extreem dik.

Van al die reacties heb ik zin om hem nu stiekem te gaan halen :jump1: Issie toch zomaar wéér weggelopen?! :80: :smile2:
Dee
Zeer actief

Pakdebal schreef:[
oeh, die achterpoot , :schrik: .. ik deed dat altijd even weer goed
Husky_Manu schreef:Afbeelding
Dat kunnen ze prima zelf oplossen.

Nogmaals ts, ik zou op de uitkijk staan. :ok:
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Hoe je eraan komt kom je er vaak ook af he?

Maar volgende keer gewoon houden. Mallen zijn slim, die onthouden hun pappenheimers wel.
Dikke kans dat hij je komt opzoeken.

Ik moet zeggen dat dat afstandelijke mij niet zo bekend voorkomt.

Dee, een Mal is echt veel voller dan een Hus, dat is zowel de bouw als de vachtstructuur als een beetje hoogteverschil.
Mijn reu is twee keer zo zwaar als een gemiddelde Husky. Mijn teef is ook zon 10 kg zwaarder dan een Husky.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik heb het eens gehad bij de bushalte, was op de bus aan het wachten en aan de overkant liep een klein hondje. Bij de grote weg, dus. Bus kwam er aan, maar ben niet ingestapt. Zag ook een paniekerig huilende baas voor me die zich af vroeg waar Fifi was gebleven. Bedacht me dat ik het fijn zou vinden als iemand zijn bus zou missen om B te pakken als ik hem kwijt was. Kreeg het hondje niet te pakken dus ben hem gevolgd. Naar huis. Waar baasje zei 'ben je nu al weer weg gelopen?' en Fifi kon nog een brul na krijgen. En als ze niet om Fifi geven, okee, maar Fifi had ook ongelukken kunnen veroorzaken... Grrr.

Ik zeg: volgende keer houden!
Afbeelding
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Inderdaad volgende keer houden :lol1:
Of vragen aan de baas of hij hem weg wilt doen?
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik heb nogal vaak weglopers met me mee. Eén daarvan, een ridgebackteef, loopt op een drukke weg en de bazen reageren net zo als die van jou. 'Oh bedankt' en dan gaat de deur dicht. Mogelijke ongelukken interesseert ze niet.
Een andere hond die vaak achter me aan kwam, heb ik ook tig keer thuisgebracht en daar heb ik weleens een balletje opgegooid over afstaan. Een buurvrouw had mij gezegd dat ze de hond héél graag wilde hebben. De desbetreffende boer ging niet echt op mijn opmerking in, maar de hond loopt nooit meer te zwerven sinds die tijd. Wellicht is dat iets wat je in ieder geval kunt bereiken.

Maar zelf in huis hebben is leuker :mrgreen:
crienepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door crienepien »

Husky_Manu schreef: Oh na al die reacties wil ik hem nog liever pikken!! :engel:
Je kan ons natuurlijk ook vertellen waar hij zit, komen we hem wel even langsbrengen. Kan jij er tenminste niks aan doen dat ie weer bij jou zit :engel:

Edit: zie net dat je in Frankrijk woont, dan moeten we natuurlijk wel een weekje blijven :mrgreen:
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

ja belachelijk sommige mensen
heb ook eens verdorie een uur in de wijk hier rondgelopen met Sky hier thuis krijsend van woede in de bench met een ontzettend lelijk onnozel beest. een soort zwabber zonder stok. maar ja, het was een verloren hondje. komt de baas er aangewandeld, ja ik was aan het vissen dan dan loopt ie altijd weg. dus ik zeg: lijn hem dan aan, dat beest is niet erg snugger hij loopt op elke hond af of die nou blij doet of niet en dat gaat een keer mis. ja ja ja, ik wil hem zijn vrijheid niet afnemen... :piew:
maar die malamute had ik mooi gehouden, jee wat een allemachtig mooi beest!!!
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

O ze zagen er leuk uit samen vrees dat dit soort baas het weinig interesseert of hij een paar weken weg is of niet
Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Ik heb jaren bij de dierenambulance gelopen en het is om te janken hoeveel bazen het geen donder kan schelen wat er met hun beest gebeurt. We hadden destijds echt vaste klanten, die honden piepten er alweer tussenuit als wij net met de bus om de hoek verdwenen. Betalen wilden ze niet, en een bedankje kon er ook niet af. Dan werd je afgepoeierd met een "laat hem gewoon lopen dan". In een drukke stad. :S:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Och wat een mooierd :I:
Mocht het nou nog eens gebeuren, gewoon houden hoor, zulke baasjes verdienen geen hond!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Ashena
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chihuahua
Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door Ashena »

Ongelovelijk dat mensen zo met hun dieren omgaan. Ik gun je de hond, als hij weer aan de wandel gaat zou ik iig het balletje opgooien of ze hem niet kwijtwillen aan je, want geintresseerd in de hond zijn zd blijkbaar niet.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”