Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom???
Moderator: moderatorteam
- deugenietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer
Waarom???
Ik hoop dat het geen rel wordt, maar ik geef gewoon MIJN mening en hoop zo te begrijpen waarom en hoe mensen er over denken.
Nu de vraag?
Waarom willen we honden uit het buitenland halen, terwijl de asiels hier in Nederland bomvol zitten.
Ik zelf begrijp niet dit en wil graag weten waarom mensen perse een hond uit buitenland willen.
Ik sta open voor alle meningen.
Nu de vraag?
Waarom willen we honden uit het buitenland halen, terwijl de asiels hier in Nederland bomvol zitten.
Ik zelf begrijp niet dit en wil graag weten waarom mensen perse een hond uit buitenland willen.
- Vlindchi
- Zeer actief
Re: Waarom???
Ik ga zaterdag kijken voor een herplaatsertje hier in Nederland, Waarom? Omdat ik dan kan zien en meemaken hoe de hond daadwerkelijk is voordat ik besluit hem te nemen.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
in een ander topic is eergisteren aangetoond dat de NL asielen helemaal niet vol zitten
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Er zijn al heel veel topics hierover.
Toen mijn grote hond 1 1/2 jaar geleden doodging ben ik gaan zoeken hier in de asiels maar daar zaten vnl rassen die mij niet aanspraken en/of niet geschikt waren met andere honden, of met katten . Dus ik kon hier geen hond vinden en de asiels zitten niet meer vol met honden en de keus was dus beperkt viel mij op.
Toen ben ik gaan zoeken bij sites met buitenlandse honden en vond heel veel leuke honden die wel geschikt zouden zijn voor mij en zo ben ik aan mijn hond gekomen.
Ook het besef dat de omstandigheden in het asiel hier en de asiels in het buitenland zijn totaal verschillend
Toen mijn grote hond 1 1/2 jaar geleden doodging ben ik gaan zoeken hier in de asiels maar daar zaten vnl rassen die mij niet aanspraken en/of niet geschikt waren met andere honden, of met katten . Dus ik kon hier geen hond vinden en de asiels zitten niet meer vol met honden en de keus was dus beperkt viel mij op.
Toen ben ik gaan zoeken bij sites met buitenlandse honden en vond heel veel leuke honden die wel geschikt zouden zijn voor mij en zo ben ik aan mijn hond gekomen.
Ook het besef dat de omstandigheden in het asiel hier en de asiels in het buitenland zijn totaal verschillend
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
De asiels zitten hier niet zo vol. En hier wordt aan de dieren in de asiels voldoende eten gegeven.
De asiels in het buitenland hebben gerust 400 honden en een gebrek aan eten. Je mag weleens langskomen als wij net een opvanger hebben. Het is soms echt vel over been.
Daarom dus.
Wij zijn overigens opvanggezin voor buitenlandse honden omdat ik een stuk of 4 Nederlandse organisaties heb benaderd en van geen van hen heb ik ooit enige reactie ontvangen. Blijkbaar is het dus allemaal niet zo nodig. Toen ik met deze organisatie contact opnam had ik de dag erna een opvanger.
De asiels in het buitenland hebben gerust 400 honden en een gebrek aan eten. Je mag weleens langskomen als wij net een opvanger hebben. Het is soms echt vel over been.
Daarom dus.
Wij zijn overigens opvanggezin voor buitenlandse honden omdat ik een stuk of 4 Nederlandse organisaties heb benaderd en van geen van hen heb ik ooit enige reactie ontvangen. Blijkbaar is het dus allemaal niet zo nodig. Toen ik met deze organisatie contact opnam had ik de dag erna een opvanger.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
omdat liefde geen grenzen kent.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
In ons geval omdat er geen enkele geschikte hond voor ons in een Nederlands asiel zat.
- deugenietje
- Zeer actief
Okee dank jullie wel.
Hoop dat er meer mensen een mening willen geven.
@Mit, als ik goed begrijp zijn die 4 organisaties binnen Nederland. En die waar je nu zit voor buitenlandse honden?
Hoop dat er meer mensen een mening willen geven.
@Mit, als ik goed begrijp zijn die 4 organisaties binnen Nederland. En die waar je nu zit voor buitenlandse honden?
- deugenietje
- Zeer actief
Okee. Als ik dit zo snap zijn veel rare nederlanders die de hondenrassen verknallen.Nanna schreef:Omdat ik geen klapkaak of terriër wil. En ook geen verzenuwde kruising herder. Mijn tweedehandsjes komen uit Hongarije en België.
Behalve hier op het forum.
-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
De asiels zitten helemaal niet vol. En wát erin zit heeft vaak problemen en is bovendien bovengemiddeld vaak een herder, klapkaak, of jack russel. Die dan hondagressief is, of verlatingsangst heeft, of mensen bijt, bijvoorbeeld. Ik heb uitgebreid gezocht in Nederlandse asiels maar vond bijna geen honden die me aanspraken. Terwijl Dexter zó beschikbaar was. Nou, dan is de keuze gauw gemaakt.
Bovendien: er zijn maar heel weinig mensen die alléén naar buitenlandse hondjes kijken. De meesten zoeken ook binnen Nederland maar vinden gewoon niks wat bij ze past. En degenen die per sé een hondje willen 'redden' nemen sowieso geen asielhond. Dus het is niet waar dat buitenlandse honden zonder meer de plek innemen van asielhonden.
En persoonlijk ben ik niet zo van het 'eigen volk eerst.' En dus ook niet van 'eigen honden eerst.'
Bovendien: er zijn maar heel weinig mensen die alléén naar buitenlandse hondjes kijken. De meesten zoeken ook binnen Nederland maar vinden gewoon niks wat bij ze past. En degenen die per sé een hondje willen 'redden' nemen sowieso geen asielhond. Dus het is niet waar dat buitenlandse honden zonder meer de plek innemen van asielhonden.
En persoonlijk ben ik niet zo van het 'eigen volk eerst.' En dus ook niet van 'eigen honden eerst.'

- Mit
- Zeer actief
Klopt.deugenietje schreef:
- deugenietje
- Zeer actief
Waar komt Dexter weg. Hele mooie hond.DaniBanani schreef:De asiels zitten helemaal niet vol. En wát erin zit heeft vaak problemen en is bovendien bovengemiddeld vaak een herder, klapkaak, of jack russel. Die dan hondagressief is, of verlatingsangst heeft, of mensen bijt, bijvoorbeeld. Ik heb uitgebreid gezocht in Nederlandse asiels maar vond bijna geen honden die me aanspraken. Terwijl Dexter zó beschikbaar was. Nou, dan is de keuze gauw gemaakt.
-
silvester
De asiels zitten misschien niet vol, maar leeg zijn ze ook weer niet, en nee, er zitten niet alleen klapkaken en zenuwelijertjes.deugenietje schreef:Ik hoop dat het geen rel wordt, maar ik geef gewoon MIJN mening en hoop zo te begrijpen waarom en hoe mensen er over denken.
Nu de vraag?
Maar waarom hier massaal hondjes uit de zogenaamde zielige landjes worden gehaald?
Tja, is een mode geworden, hier in de BRD zitten de asiels wel overvol, Denenmarken het zelfde verhaal, maar nee, het moet en zal een zielig broodfokhondje zijn uit oost europa, gewoon omdat het mode is.
-
Daantje_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Voor mij ook om die reden... Er was echt niets te vinden voor ons.Nanna schreef:Omdat ik geen klapkaak of terriër wil. En ook geen verzenuwde kruising herder. Mijn tweedehandsjes komen uit Hongarije en België.

- Mutt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Retrievermixen
renee-uk schreef:omdat liefde geen grenzen kent.
Wordt verder wel echt moe van deze discussie. Heb zelf geen buitenlander maar zou er zo voor kiezen. Niemand die zich druk zou maken als ik naar het asiel in België of zelfs Duitsland zou gaan, maar als je naar Spanje/Portugal gaat kan het ineens niet meer?
En rashonden die uit het buitenland worden gehaald, gewoon omdat het type je aanspreekt dat maakt ook niet uit dan? Ik vind het prima hoor, zolang broodfok er niet mee wordt gesteund, waarom niet? Maar dan moet je het wel doortrekken en niet zo hypocriet doen...

Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
-
Corneliana
- Zeer actief
ik denk dat mijn volgende hond ook een buitenlandertje wordt. maar dat hoeft niet perse.
omdat inderdaad het gros wat ik hier zo snel online zie zitten of zo weg is, of iets herderigs is of een stafford en de ervaring heeft geleerd dat ik die hier niet kan hebben. kan ik een leukerd ophalen, want ze zijn heus wel leuk, maar dan weer terugbrengen zou ook wat zijn. en een pup wil ik gewoon niet omdat ik eigenlijk vind dat er sowieso erg veel honden zijn en ik dus de fok niet wil stimuleren. dat is geen wijzend vingertje naar goede fokkers die rassen netjes in stand houden hoor, maar die vallen ook een beetje buiten de aanschafprijs die ik voor een hond over heb. dat besteed ik gewoon liever aan andere dingen voor de hond in kwestie. maar misschien wordt het wel een leuk nederlands hondje, dat maakt ook niet uit. ik irriteer me wel aan sommige marktplaatsadvertenties, hier op het forum wordt altijd gezegd: een hond leeft bij de dag en ik denk dat dat ook wel zo is. maar toch staan daar de zieligste verhalen beschreven die je dan eigenlijk niet wil weten en er zijn ook louche stichtingen.
omdat inderdaad het gros wat ik hier zo snel online zie zitten of zo weg is, of iets herderigs is of een stafford en de ervaring heeft geleerd dat ik die hier niet kan hebben. kan ik een leukerd ophalen, want ze zijn heus wel leuk, maar dan weer terugbrengen zou ook wat zijn. en een pup wil ik gewoon niet omdat ik eigenlijk vind dat er sowieso erg veel honden zijn en ik dus de fok niet wil stimuleren. dat is geen wijzend vingertje naar goede fokkers die rassen netjes in stand houden hoor, maar die vallen ook een beetje buiten de aanschafprijs die ik voor een hond over heb. dat besteed ik gewoon liever aan andere dingen voor de hond in kwestie. maar misschien wordt het wel een leuk nederlands hondje, dat maakt ook niet uit. ik irriteer me wel aan sommige marktplaatsadvertenties, hier op het forum wordt altijd gezegd: een hond leeft bij de dag en ik denk dat dat ook wel zo is. maar toch staan daar de zieligste verhalen beschreven die je dan eigenlijk niet wil weten en er zijn ook louche stichtingen.
-
Corneliana
- Zeer actief
volgens mij valt het hier wel mee als je op de sites kijkt ook.silvester schreef:De asiels zitten misschien niet vol, maar leeg zijn ze ook weer niet, en nee, er zitten niet alleen klapkaken en zenuwelijertjes.deugenietje schreef:Ik hoop dat het geen rel wordt, maar ik geef gewoon MIJN mening en hoop zo te begrijpen waarom en hoe mensen er over denken.
Nu de vraag?
Maar waarom hier massaal hondjes uit de zogenaamde zielige landjes worden gehaald?
Tja, is een mode geworden, hier in de BRD zitten de asiels wel overvol, Denenmarken het zelfde verhaal, maar nee, het moet en zal een zielig broodfokhondje zijn uit oost europa, gewoon omdat het mode is.
en er lopen hier massa's zielige broodfokpupjes rond hoor dus dat kan het niet zijn
- -Lilo-
- Zeer actief
silvester schreef:De asiels zitten misschien niet vol, maar leeg zijn ze ook weer niet, en nee, er zitten niet alleen klapkaken en zenuwelijertjes.deugenietje schreef:Ik hoop dat het geen rel wordt, maar ik geef gewoon MIJN mening en hoop zo te begrijpen waarom en hoe mensen er over denken.
Nu de vraag?
Als je specifieke eisen hebt, is er in Nederland gewoon niet altijd iets te vinden. Ik ben in dit topic niet de enige die dat zegt. Denemarken lijkt me bovendien ook buitenland. Mijn buitenlander komt ook niet uit het Oostblok en is hier zéker niet omdat het mode zou zijn.
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Omdat die van mij in een nederlands asiel zat, maar wel 3 maand daarvoor uit het buitenland hierheen was gehaald en ik helemaal verliefd werd op het karakter van hem. Hij is precies wat ik in een hond verwacht en dat heb ik niet kunnen vinden in een nederlandse hond.
wel wil ik de hond eerst zien en mee maken voordat ik er 1 aanschaf, dus kiezen van een website, fototje en verhaaltjes en dan over laten vliegen doe ik niet aan.
maar weet bijna zeker dat mijn 2de hond ook een buitenlandertje wordt.
wel wil ik de hond eerst zien en mee maken voordat ik er 1 aanschaf, dus kiezen van een website, fototje en verhaaltjes en dan over laten vliegen doe ik niet aan.
maar weet bijna zeker dat mijn 2de hond ook een buitenlandertje wordt.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- deugenietje
- Zeer actief
Broodfok heb je niet in de oostblok landen. Misschien wel, maar de meeste honden zijn nog van de straathonden die zich voortplanten.
- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Ik heb dan wel geen buitenlandertje maar soms kan het zijn dat er geen bijpassende hond
hier in de Nederlandse asielen voor je zit.
Dan is het toch leuk dat je een hondje kan nemen uit het buitenland?
Ik begrijp niet wat daar zo erg aan is.
Wel zitten hier ook veel honden in het asiel die ook een baasje nodig hebben,
maar het lijkt me niet zo slim als iedereen hier een hond weghaalt,
en het gewoon niet past bij je.
Lijkt me ook niet zo fijn leven dan
hier in de Nederlandse asielen voor je zit.
Dan is het toch leuk dat je een hondje kan nemen uit het buitenland?
Ik begrijp niet wat daar zo erg aan is.
Wel zitten hier ook veel honden in het asiel die ook een baasje nodig hebben,
maar het lijkt me niet zo slim als iedereen hier een hond weghaalt,
en het gewoon niet past bij je.
Lijkt me ook niet zo fijn leven dan
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
- Mit
- Zeer actief
Oostblok speelt juist in op de vraag hier. Dus broodfok heb je daar zéker wel. Kofferbakpuppies e.d.
De honden die wij opvangen komen uit Spanje en Griekenland. Afgedankte huishondjes of pups van afgedankte huishondjes vaak.
De honden die wij opvangen komen uit Spanje en Griekenland. Afgedankte huishondjes of pups van afgedankte huishondjes vaak.
-
silvester
Ik zie die "zogenaamde specifieke eisen" meer als een slechte smoes, ik heb net effe zitten googlen, en al snel in 1 asiel vereniging over de 800 hondjes gevonden die een nieuw tehuis willen, sorry hoor, maar daar zit er echt wel ééntje voor jou bij, en dan praat ik nu nog maar over 1 asielvereniging.
Blijkbaar zijn de "specifieke eigenschappen" van de hond belangrijker als dat van het mannetje, ik kan me namelijk niet voorstellen dat jij je partner op "specifieken eigenschappen" uit meer dan 800 mannen hebt geselecteerd.
Blijkbaar zijn de "specifieke eigenschappen" van de hond belangrijker als dat van het mannetje, ik kan me namelijk niet voorstellen dat jij je partner op "specifieken eigenschappen" uit meer dan 800 mannen hebt geselecteerd.
- deugenietje
- Zeer actief
Mit schreef:Oostblok speelt juist in op de vraag hier. Dus broodfok heb je daar zéker wel. Kofferbakpuppies e.d.
Pfff, hoopte dat het niet zo was.
- -Lilo-
- Zeer actief
Laat ik het anders formuleren: er zat destijds maandenlang geen enkele hond in geen enkel NL asiel waarmee wij de stap durfden te zetten. Achteraf had het vast wel gewerkt met sommige, maar dat is koffiedik kijken. Overigens heb ik wel op een paar honden gereageerd, maar óf geen reactie terug óf hond had al een nieuw tehuis. Dan zie ik het probleem van mijn afgedankte Spanjaard niet.
- Mit
- Zeer actief
Landen die vele malen armer zijn dan wij? Natuurlijk wel. Tevens wordt daar ook veel makkelijker gedacht over honden hoor. Heel simpel.
Niet per se slechter trouwens.
Niet per se slechter trouwens.
- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Welke asielvereniging is dat dan?silvester schreef:Ik zie die "zogenaamde specifieke eisen" meer als een slechte smoes, ik heb net effe zitten googlen, en al snel in 1 asiel vereniging over de 800 hondjes gevonden die een nieuw tehuis willen, sorry hoor, maar daar zit er echt wel ééntje voor jou bij, en dan praat ik nu nog maar over 1 asielvereniging.
En in Nederland
In liefdevolle herinnering
- Mutt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Retrievermixen
Ik zou zeggen voel je geroepen om het zelf te doen. Voor jou zit blijkbaar het type hond dat je wil ook niet in het asiel, anders had jij er immers zelf ook één of niet? Snap het probleem niet helemaalsilvester schreef:Ik zie die "zogenaamde specifieke eisen" meer als een slechte smoes, ik heb net effe zitten googlen, en al snel in 1 asiel vereniging over de 800 hondjes gevonden die een nieuw tehuis willen, sorry hoor, maar daar zit er echt wel ééntje voor jou bij, en dan praat ik nu nog maar over 1 asielvereniging.

Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
-
silvester
Hahahahaha, nee hoor, ik voel me niet geroepen om een afdankertje te moeten nemen, mijn financiele positie is goed genoeg zodat ik me gewoon een rashond kan veroorloven.Mutt schreef:Ik zou zeggen voel je geroepen om het zelf te doen. Voor jou zit blijkbaar het type hond dat je wil ook niet in het asiel, anders had jij er immers zelf ook één of niet? Snap het probleem niet helemaalsilvester schreef:Ik zie die "zogenaamde specifieke eisen" meer als een slechte smoes, ik heb net effe zitten googlen, en al snel in 1 asiel vereniging over de 800 hondjes gevonden die een nieuw tehuis willen, sorry hoor, maar daar zit er echt wel ééntje voor jou bij, en dan praat ik nu nog maar over 1 asielvereniging.
- Mit
- Zeer actief
Dat is puur een uitspraak om te provoceren, mag ik aannemen
Hier 3 stamboomhondjes van onszelf en daarnaast dus opvang voor buitenlanders. Ik ervaar buitenlanders vaak wel als erg sociaal en dat is een must hier. Wij hebben trouwens wel commentaar gehad hoor, dat we stamboomhonden hebben en geen buitenlanders
Volgende hond wordt wel een afdanker en aangezien we al opvangen voor onze stichting zal ze ook wel via die stichting komen.
Hier 3 stamboomhondjes van onszelf en daarnaast dus opvang voor buitenlanders. Ik ervaar buitenlanders vaak wel als erg sociaal en dat is een must hier. Wij hebben trouwens wel commentaar gehad hoor, dat we stamboomhonden hebben en geen buitenlanders
Volgende hond wordt wel een afdanker en aangezien we al opvangen voor onze stichting zal ze ook wel via die stichting komen.