Dat vind ik ook net zo sneu hoor; een husky waar niks mee gedaan wordt of een beagle die 3x per dag een rondje om mag en verder niks.Muk schreef:Dan kun je ook hetzelfde zeggen over bordercollies (schapendrijven doen ze hier ook niet echt), husky's en alaskan malamutes (sledehonden, sledes trekken in de sneeuw is hier ook niet echt aan de orde), beagles (jagen door konijnenholen gebeurt hier ook niet echt), oftewel eigenlijk bijna alle honden. Bijna geen enkele hond wordt hier in Nederland aangeschaft om ermee te gaan doen waarvoor het ras ooit gefokt is.estelle schreef: Nou niet eens omdat ik nou toevallig wat angst heb voor een kangal hier bij mij in de buurt hoor.
Maar zeg nou zelf, als je ziet hoe Boerboels en Kangals leven in de landen waar ze vandaan komen wat heeft iemand die honden hier dan te bieden? Dat bedoel ik met dat ze hier toch niet horen? Het zijn toch geen honden die gefokt zijn om hier in onze postzegeltuintjes te liggen met 3x daags een rondje ? Volgens mij komt zelfs een flinke boswandeling niet eens in de buurt.
En helaas vallen dit soort honden nou eenmaal meer in handen van mensen die het maar wat prachtig vinden om met zo'n sterke hond te lopen dan van verantwoordelijke mensen.Is op zich niet erg, mits je de hond goede alternatieven kunt bieden. Ik ben het met je eens dat dit niet altijd gebeurt en daarom zou ik een groot ras zoals een kangal of boerboel niet in een rijtjeshuis nemen. Daar vind ik (maar dat is dus mijn mening) ze niet passen.
Daarvan snap ik ook niet waarom mensen in godsnaam zo'n hond aanschaffen.
Er zijn zoveel rassen en dan uitgerekend dit soort rassen aanschaffen.