Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het hondje zonder baas en de enge herder

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier
Aantal honden: 1

Het hondje zonder baas en de enge herder

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Vanmorgen maakte in een wandelingetje met mijn paard, zonder hond. Ik liep richting twee honden, een zwart middelmaatje met wat donker grijs op de ribben en een aandoenlijk grijs wordend snoetje, met een enórme Duitse herder op haar (?) rug. Nergens iemand te bekennen en die Duitser bleef maar dekken. Toen ik langsliep, keek het zwarte hondje me hulpeloos aan. Nouja, dat maakte ik ervan natuurlijk. Maar heel gezellig zag het er niet uit.

Ik dacht alleen maar :80: straks krijgt dat ouwetje nog pups.. Toen ik langsliep, zag het hondje kans te ontsnappen en rende richting de wijk met de Duitser hijgend boven d'r nek. Toen ik omkeek zat hij er al weer op :oeps: Later zag ik ze weer rennen. Hè wat naar. Maar wat had ik kunnen doen? Ik ga met toch echt niet bemoeien met Duitse herder-zaken. En al helemáál niet als ik m'n paard mee heb.

Gek eigenlijk, ik vond de Duitser gewoon eng. Hij was zo bezeten van dat hondje, hij leek niet eens door te hebben dat wij langs liepen. Als ik met Leroy loop, heb ik daar geen last van. Leroy redt zich wel.

Hopelijk is het goedgekomen allemaal. God, wat ben ik blij dat ik geen klein hondje heb.

Wat hadden jullie gedaan?
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Aantal honden: 2

Re: Het hondje zonder baas en de enge herder

Ongelezen bericht door semmyboy »

Duitse herders zijn players, volgen hun piemeltje en douwen hem overal in! :I:
Nee hoor gekkigheid :W:

Duidelijk een baasje die het niet interresseerd wat de hond doet.
Hond die doet zijn eigen "ding".
Ik zou me er ook niet mee bemoeien, okal zal de situatie niet goed zijn.
Het is nog altijd de verantwoordelijkheid van dat baasje.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Haha! Tja, ik denk dat beide honden ontsnapt waren. Dus de baasjes waren er niet om in te grijpen, vandaar dat ik me wel lullig voelde dat ik niets deed. Maar het was een gekke gewaarwording dat ik de Duitser zo anders zag dan wanneer ik met Leroy loop of de baas erbij is. Zo'n wildvreemde herder ga ik niet zomaar storen, zeg maar.
Jij hebt een herder, zou jij een vreemde herder tot de orde roepen/proberen aan te lijnen/wegjagen?

Onee, ik lees het al. Het wordt al laat :8):
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Laura & Leroy schreef:Haha! Tja, ik denk dat beide honden ontsnapt waren. Dus de baasjes waren er niet om in te grijpen, vandaar dat ik me wel lullig voelde dat ik niets deed. Maar het was een gekke gewaarwording dat ik de Duitser zo anders zag dan wanneer ik met Leroy loop of de baas erbij is. Zo'n wildvreemde herder ga ik niet zomaar storen, zeg maar.
Jij hebt een herder, zou jij een vreemde herder tot de orde roepen/proberen aan te lijnen/wegjagen?

Ik vind een herder best gemakkelijk te 'lezen,' hun lichaamstaal is meestal heel duidelijk, dus ja, ik had wel iets durven zeggen, kijken hoe hij reageert en dan verder beslissen. Met een paard bij me misschien toch maar niet, maar aan gezien ik geen paard heb, zal me dat niet zo snel gebeuren.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Andersom kan ook, mijn ontsnapte jr kwam een ook ontsnapte loopse dh teef tegen. Hij heeft achter haar aangejaagd tot ze het maar in sprong, zij kon er wel weer uit komen maar hij niet. Het geintje heeft hem bijna zijn leven gekost, omdat hij met zijn achterpoten vast is komen te zitten in de beschoeiing onder een een stijger. Mijn vriend heeft hem er uiteindelijk uit gehaald, hij moest hiervoor onder water om onder de stijger te kunnen komen en dit in februari.
Ik zal mij niet bemoeien met een vreemde herder op liefdespad.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

kipo schreef:
Laura & Leroy schreef:Haha! Tja, ik denk dat beide honden ontsnapt waren. Dus de baasjes waren er niet om in te grijpen, vandaar dat ik me wel lullig voelde dat ik niets deed. Maar het was een gekke gewaarwording dat ik de Duitser zo anders zag dan wanneer ik met Leroy loop of de baas erbij is. Zo'n wildvreemde herder ga ik niet zomaar storen, zeg maar.

Ik vind een herder best gemakkelijk te 'lezen,' hun lichaamstaal is meestal heel duidelijk, dus ja, ik had wel iets durven zeggen, kijken hoe hij reageert en dan verder beslissen. Met een paard bij me misschien toch maar niet, maar aan gezien ik geen paard heb, zal me dat niet zo snel gebeuren.
Zo doe ik het ook. Je zegt of doet wat en peilt dan de reactie van de hond.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik denk dat je een hevig verliefde hond van welk ras dan ook niet tot orde kan roepen,en van je paard stappen en hem in zijn nekvel grijpen als hij het al toe liet,lijkt me ook geen strak plan.Je moet hem dan toch eens weer loslaten en dan volgt hij toch weer het spoor van het loopse hondje.

Maar loopt die Duitse herder dan vaker los op straat? Omdat je zegt dat je hem met je eigen hond ook wel eens tegen komt.
lekkere verantwoorde baasjes zijn dat dan.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Omdat je een paard bij je had, denk ik niet dat je echt iets anders had kunnen doen. Paardvastbinden en dan erop af gaan? Lijkt me ook niet ideaal?
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Bertinabvd
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Bertinabvd »

Met een paard erbij zou ik me er ook niet echt mee bemoeien, ja misschien verbaal.
Maar verder zou ik ook geen risico nemen.
Cjeld Baris von der Grünen Aue
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”