Vandaag liep mijn vriend met de honden in een losloopgebied en er kwamen plotseling twee Dobermanns aangerend die eerst Mila aanvielen, maar Mila kon weg rennen. Daarna vielen ze Rhodin aan, die achter mijn vriend stond. Mijn vriend heeft de honden weg geschreeuwd en zag meteen een wond in de zij van Rhodin. De Dobermanns probeerden Rhodin weer aan te vallen en mijn vriend moest ze wederom wegjagen.
De baas van de honden vroeg niet hoe het ging maar ging snel achter zijn honden aan. Mijn vriend wist waar de honden woonden (industrieterrein in de buurt) en heeft hem toe geroepen bij hem langs te zullen komen met de dierenartsrekening. De Dobermanns renden daar nog los rond en mijn vriend heeft de honden snel mee naar huis genomen en is naar de dierenarts gegaan. Rhodin heeft zeven hechtingen gekregen, twee injecties en een antibioticakuur. Met weekendtarief.
Ik zou denken dat de eigenaar van de Dobers de kosten zou moeten vergoeden, want zijn honden grepen zonder waarschuwing de onze en stonden niet onder appèl. Maar de dierenarts zei dat wij juridisch gezien geen poot hebben om op te staan, omdat alle honden los liepen. Wie weet hoe het zit en wat is de beste manier om dit aan te pakken? We willen morgen bij de eigenaar langs gaan.

.