Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

broodfok

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

tineke

Re: broodfok

Ongelezen bericht door tineke »

Muk schreef:
tineke schreef:
Muk schreef:
Asta schreef: meestal vind ze het hilarisch overigens
Asta, wat heeft zijn partner met de uitspraken te maken? Ik bedoel, wat heeft het voor een zin om dat hier aan te halen? Ik mag toch hopen dat zelfs jij (aangezien je elke gelegenheid aangrijpt om silvester een hak te kunnen zetten) inziet dat Melanie74 en silvester twee aparte personen zijn met verschillende standpunten op zijn tijd. :19:
Inderdaad en topics waarin Silvester zich hufterig gedraagt kan Melanie in de regel wel om lachen ,enkel als de topics over fokken gaan.
Als hij vibratoradviezen geeft ,meent het sexleven van forumleden onder de aandacht te moeten brengen bij ons alle dan lacht ze zich rot geeft ze middels posts in dat soort topics dan aan.
Enkel als het over de fok van haarzelf gaat ,als hij een andere fokker onderuit schopt hoor je haar ook niet,dan is ze er als de kippen bij om te zeggen dat zij er toch echt anders over denkt.
Ach, jij lacht je ook rot als je iemand onderuit haalt of je anderszins hufterig gedraagt in een rel. En dat doe ik ook in soortgelijke gevallen. Dus nu meet je toch echt met twee maten. Als jij of een ander het doet is het prima om erom te lachen, maar als Melanie om lompe opmerkingen van silvester lacht is het fout. Beetje hypocriet, vind je niet?
Waar hoor je mij zeggen dan dat het fout is dat ze lacht om hem :19: ik vind het prima dat ze om hem lacht.
Ze zal hem ook wel hilarisch vinden anders had ze hem niet naast zich zitten op de bank immers.
Ik zeg enkel dat ze alleen in topics waarin het haar fok betreft komt aangestormd om te laten weten dat hij op eigen kracht typt en zij er toch echt anders over denkt.
Ik vind ze verder uitstekend bij elkaar passen echt een match made in heaven :ok:
Ze hebben verder wel meer gemeen hoor ,ze kunnen beide ook niet echt incasseren als ze respons krijgen ,beide kiezen dan voor de slachtofferrol en het rode klikknopje.
Nee hoor niets mis met die twee samen ,die worden samen 100 in perfecte harmonie :E:
tineke

Muk schreef:
Marion. schreef:
Melanie 74 schreef:en ik zal hier niets over mijn privé leven posten wat mij aan betreft, het is een hondenforum en dat blijft het voor mij, niets meer en niets minder.
Hmmm. Hoe kan het dan dat ik toch heel veel meer over je weet dan welke honden je hebt?
Dat geldt helaas ook voor jou. Ik weet ook teveel over je kleding en sexleven. Toch gek op een hondenforum.
Nou ik persoonlijk vind het nogal een verschil of je het zelf opzet of een ander dat voor je meent te moeten doen :19:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

tineke schreef:Ik vind ze verder uitstekend bij elkaar passen echt een match made in heaven :ok:
Ze hebben verder wel meer gemeen hoor ,ze kunnen beide ook niet echt incasseren als ze respons krijgen ,beide kiezen dan voor de slachtofferrol en het rode klikknopje.
Dat kun jij helemaal niet weten tineke, want je weet helemaal niets van ze. Het forumgepeupel houden ze namelijk ver van hun privé leven. Vandaar alle Nederlandse vriendjes in Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland :mrgreen:
tineke

Melanie 74 schreef:[Die anderen zijn in mijn ogen gebruikers op een forum, het is en blijft internet, mijn echte privéleven staat hier los van. Echte privézaken bespreek ik liever met mijn partner en echte vrienden.
( sommige mensen bespreken hun gehele privéleven hier)
En van sommige wordt het ongevraagd besproken door andere gebruikers :19:
Over bemoeizucht geproken ,lijkt me dat als mensen dat willen delen met het forum ze dat zelf wel kunnen doen.
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door labje »

Jaap* schreef:Ik begrijp niet waarom iemand zich zo wil gedragen, en dat het blijkbaar belangrijker is dan een beetje fatsoen tegenover je partner in het openbaar.
Hier zou de ingepakte koffer bij het tuinhekje klaarstaan denk ik.
Eens.
Soortgelijk had ik eerder geschreven maar is 'mee ondergegaan is het opschonen'. :wink:
Afbeelding
tineke

Melanie 74 schreef:
tineke schreef:
Melanie 74 schreef:Begrijp ik dan hieruit dat het forum voor jullie gelijk staat aan jullie openbare leven?
Voor mij n.l. niet, forum is forum, en ik zal hier niets over mijn privé leven posten wat mij aan betreft, het is een hondenforum en dat blijft het voor mij, niets meer en niets minder.
Mijn openbare leven vindt buiten dit forum plaatst en niet op of via/ door het forum.
Nee daar staat het voor mij niet gelijk aan ,daarom zou ik persoonlijk ook woest zijn als de partner van een forumkennis van mij meende mijn priveleven naar buiten te moeten brengen tot grote hilariteit van diezelfde kennis.
Huh, waar heb jij het in godesnaam over? :19:
Tja dat zijn rode lettertjes geworden ,maar er is toch echt wel degelijk dat soort info door jouw partner naar buiten gebracht ,het topic wat door jou zo hilarisch werd bevonden.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Melanie 74 schreef:
Marjoleine schreef:Ik denk nu eenmaal dat alles wat iemand doet of zegt, op welke plek ook, altijd komt uit die persoon zelf. Zelfs als het gekopieerd is, heeft die persoon er toch zelf voor gekozen dat te doen.
Maar iedereen is uiteraard vrij om dat anders te zien, ik zeg alleen wat ik vind. :19:
Die anderen zijn in mijn ogen gebruikers op een forum, het is en blijft internet, mijn echte privéleven staat hier los van. Echte privézaken bespreek ik liever met mijn partner en echte vrienden.
( sommige mensen bespreken hun gehele privéleven hier).
Je snapt het niet, he?

Als mijn partner de uitlatingen deed die jouw partner doet, ook al is dat tegen een wildvreemde, dan zou ik dat niet waarderen.
Want het komt altijd uit de persoon zelf.
Dus ook grove opmerkingen of anderszins waardeer ik niet, ook niet tegen iemand die anoniem is.
Het maakt niet uit (voor mij) dat het "maar" Internet is. Je hebt manieren of je hebt ze niet.
Maar dat is natuurlijk alleen maar mijn - vast ouderwetse - mening.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Marjoleine schreef:
Melanie 74 schreef:
Marjoleine schreef:Ik denk nu eenmaal dat alles wat iemand doet of zegt, op welke plek ook, altijd komt uit die persoon zelf. Zelfs als het gekopieerd is, heeft die persoon er toch zelf voor gekozen dat te doen.
Maar iedereen is uiteraard vrij om dat anders te zien, ik zeg alleen wat ik vind. :19:
Die anderen zijn in mijn ogen gebruikers op een forum, het is en blijft internet, mijn echte privéleven staat hier los van. Echte privézaken bespreek ik liever met mijn partner en echte vrienden.
Je snapt het niet, he?

Als mijn partner de uitlatingen deed die jouw partner doet, ook al is dat tegen een wildvreemde, dan zou ik dat niet waarderen.
Dus ook grove opmerkingen of anderszins waardeer ik niet, ook niet tegen iemand die anoniem is.
Het maakt niet uit (voor mij) dat het "maar" Internet is. Je hebt manieren of je hebt ze niet.

En jij snapt mij niet, zo belangrijk is het hondenforum niet voor mij. Waarschijnlijk voor jou wel, en mij kan het, om het even heel grof uit te drukken, geen hol schelen wat een forum over mij of mijn relatie vindt. Hoop dat ik duidelijk genoeg ben nu.
labje
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Melanie 74 schreef:
Je snapt het niet, he?

Niks ouderwets aan hoor :wink:
Normen en waarden zijn van alle tijden...
Afbeelding
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

labje schreef: Niks ouderwets aan hoor :wink:
Tja, vrijheids van meningsuiting ook, tevens, het recht op zelfbestaan, het recht om te mogen leven bestaan ook al een tijdje.
Ik snap best dat jij alles met je partner afspreekt. Ik doe dat niet, maar ik hoef daarom geen verantwoording af te leggen voor wat mijn partner schrijft en mijn partner niet voor mij, zo ontwikkel je je persoonlijk en ieder mens heeft ook dat recht om zelf te mogen beslissen.
Ik ben iemand die zijn partner niet in een dwangbuis steekt, zij hoeft bij mij geen toestemming te vragen, en ik niet bij haar, daarom hebben we ook twee aparte accounts hier, anders hadden we wel saampjes op 1 account gekund.

Maar zullen we nu weer ontopic gaan?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

silvester schreef:
Tja, vrijheids van meningsuiting ook, tevens, het recht op zelfbestaan, het recht om te mogen leven bestaan ook al een tijdje.
Ik snap best dat jij alles met je partner afspreekt. Ik doe dat niet, maar ik hoef daarom geen verantwoording af te leggen voor wat mijn partner schrijft en mijn partner niet voor mij, zo ontwikkel je je persoonlijk en ieder mens heeft ook dat recht om zelf te mogen beslissen.
Ik ben iemand die zijn partner niet in een dwangbuis steekt, zij hoeft bij mij geen toestemming te vragen, en ik niet bij haar, daarom hebben we ook twee aparte accounts hier, anders hadden we wel saampjes op 1 account gekund.

Jullie snappen volgens mij allebei niet wat er hier door meerdere mensen gezegd wordt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
silvester

marian* schreef:
silvester schreef:

Jullie snappen volgens mij allebei niet wat er hier door meerdere mensen gezegd wordt.
Ow, jawel hoor, maar, omdat het door meerdere mensen wordt gezegd betekend nog niet dat wij dat slaafs moeten opvolgen ;)
tineke

Melanie 74 schreef:En jij snapt mij niet, zo belangrijk is het hondenforum niet voor mij.
Als je het niet belangrijk vind waarom heb je het dan maanden later nog over een topic waarin er wat minder leuks tegen jou gezegd is :denken:
tineke

silvester schreef:Ow, jawel hoor, maar, omdat het door meerdere mensen wordt gezegd betekend nog niet dat wij dat slaafs moeten opvolgen ;)
Inderdaad en daarom gaan we dus pas weer ontopic wanneer we dat zelf willen :mrgreen:
labje
Zeer actief

silvester schreef:
Nou ja, je kent mij nóch mijn partner :wink:

Maar je hebt het een end goed, we overleggen veel en dat gaat in volle harmonie. :D
Wat stoort Silvester is dat je je wel degelijk mengt in kennel/fokkerskwesties.
Melanies kennel, zo begreep ik.
Vrijheid van meningsuiting heeft hier niets mee te maken, je schaadt je vriendin met je inmenging in hàar hondengebeuren.
En dat doe je.
Roeptoeter maar een end weg, maar wanneer je wordt aangesproken doe dan niet alsof je neus bloedt.
Afbeelding
silvester

labje schreef:
Jep, dat klopt, en dat is ook wederzijds.

De rest: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah:
labje
Zeer actief

silvester schreef:
labje schreef:

Tuurlijk :LOL:
De essentie negeren.
Tekenend :ugh:
Afbeelding
tineke

silvester schreef:
labje schreef:

Ach haar partner heeft zich in ieder geval niet aangemeld op dit forum als vriend van ,zoals jouw eerdere account heette :mrgreen:
Een van je accounts dan in ieder geval want was je ook als eens niet onder een andere naam langs gewwest.
Gevalletje van mps dan zeker ,of in jouw geval drie idioten voor de prijs van een :engel:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

silvester schreef:
labje schreef:

Daar ga je weer. Denk je nu echt dat de tentakels van dit forum tot de grens NL/D gaan?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Melanie 74 schreef: Ik hou dat ook zo, het verloop, het echt geintreseerd zijn in een persoon is hier ver te zoeken.

Dat ben ik dus totaal niet met je eens en denk dat er voldoende voorbeelden te benoemen zijn die ook anders aantonen.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Marion. schreef: Grappig trouwens. Ik weet zelfs wie er op de verjaardag van Muk waren :O: :O: :O:
En, ben je al bijgekomen van die schok? :mrgreen:

Overigens vind ik dat onschuldiger dan informatie over jouw sexleven of je geknoopte ondergoed. Al is het ieders goed recht om van alles op dit forum / internet te zetten, maar dat heeft ook consequenties. Ik snap best de mening van Melanie en silvester, net zoals ik de mening van anderen ook snap.

Zelf ben ik denk ik niet de aangewezen persoon om een ander te veroordelen over wat die hier op het forum zet, aangezien ik ongetwijfeld ook genoeg minder fraais hier op het forum heb geplempt. En dat zie ik ook bij jou en bij vele anderen die hier nu afgeven op silvester en Melanie. En maar wijzen naar anderen en niet naar je eigen minder fraaie schrijfsels kijken. Dat snap ik dan weer niet.
Muk

tineke schreef: Nou ik persoonlijk vind het nogal een verschil of je het zelf opzet of een ander dat voor je meent te moeten doen :19:
Is ook zo, maar ik heb jou daar ook weleens op betrapt in het verleden. Dus wat dat betreft ben jij (en ik ongetwijfeld ook) geen haar beter.
tineke

Muk schreef:
tineke schreef: Nou ik persoonlijk vind het nogal een verschil of je het zelf opzet of een ander dat voor je meent te moeten doen :19:
Is ook zo, maar ik heb jou daar ook weleens op betrapt in het verleden. Dus wat dat betreft ben jij (en ik ongetwijfeld ook) geen haar beter.
En dan vind ik het ook nog eens uitmaken wat je erop zet :mrgreen: ongevraagd info over wie het bed deelt met wie vind ik redelijk ver gaan.
En dat jij geen haar beter bent als mij dat was al bekend hoor :engel:
Muk

tineke schreef:
Muk schreef:
En dan vind ik het ook nog eens uitmaken wat je erop zet :mrgreen: ongevraagd info over wie het bed deelt met wie vind ik redelijk ver gaan.
Hahaha, ja zó kan ik mij er ook onderuit lullen. :mann:

Maar goed, het maakt ook wat uit wat je over een ander beweerd. Ik zou dat soort dingen ook niet zo snel zeggen, maar ik zie hier zo vaak opmerkingen die maar met een doel worden gepost; om de ander zo hard mogelijk te raken. En die opmerkingen zie ik regelmatig terug, ook door mensen die zich nu beklagen over silvester.
tineke

Muk schreef:
tineke schreef:
Muk schreef:
Hahaha, ja zó kan ik mij er ook onderuit lullen. :mann:

Maar goed, het maakt ook wat uit wat je over een ander beweerd. Ik zou dat soort dingen ook niet zo snel zeggen, maar ik zie hier zo vaak opmerkingen die maar met een doel worden gepost; om de ander zo hard mogelijk te raken. En die opmerkingen zie ik regelmatig terug, ook door mensen die zich nu beklagen over silvester.
Ik beklaag me niet over Silvester hoor ,ik ben meer een type van Don't get mad, get even :engel:
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Nou dan is alles nu wel gezegd hierover lijkt ons :wink:

Afbeelding
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
Gesloten

Terug naar “Fokken van honden”