Ik ben niet tegen jagen en nyckle ken ik niet.Miranda schreef:Ja, weet je Tara, ik ben helemaal niet tegen de jacht. Maar ik ken de verhalen wel. Over de drukjacht bijvoorbeeld. Die tegenwoordig is verboden. Maar nee, ik werd daar niet blij van als mijn buurman er over verhaalde.
Of mijn ex, die altijd in de maiscampange meedeed, want leuk.
Die aan de rand van het maïsveld drie 'jagers' zag staan. Dus ging hij zó rijden dat de reeën in het maïsveld weg konden komen. Waarop hij zwaar ruzie kreeg met die 'jagers'.
En zo ken ik er wel meer.
En dan ben ik dus iemand die beslist niet tegen jagen is. Integendeel, ik zie de voordelen heel erg goed. Maar dat gejank van jagers "wij zijn oh zo nobel, en véél beter dan jullie" zoals bijvoorbeeld een Nyckle laat ziet hier....neu. Daar kots ik op.
Iedereen valt over zijn wat kort door de bocht antwoorden.
En gaat vervolgens net zo kort door de bocht terugroepen (en vertellen dat jagers moordenaars zijn, uitschelden dus).
Heeft er wel eens iemand ervaren hoe het is om i.r.l. te worden uitgemaakt voor moordenaar door totaal ongenuanceerde dierenliefhebbers uit de stad die geen idee hebben waar ze over praten?
En waar je niet mee in gesprek kunt komen omdat er niets anders uit komt dan "moordenaar"?
Ik vraag me af hoe lang je dan uitgebreid blijft antwoorden en uitleggen.............
Er worden voorbeelden aangedragen van jagers die zich niet al te netjes gedragen tegenover omwonenden.
Natuurlijk zijn die er ook.
Er zijn er veel meer die zich heel correct gedragen, maar ...................... die vallen niet op.
Dus zijn jagers slecht omdat je alleen diegenen waarneemt die opvallen door onaangenaam gedrag?