Wat is voor jou het verschil?rose schreef:Crista schreef:rose schreef:Triest voor het paard![]()
Deze hond mag van mij wel ingeslapen worden, al dat 'bewaren'/herplaatsen van dieren die zich ernstig misdragen in onze maatschappij schiet toch niet op?
Ik snap die eigenaar ook niet dat de hond deze kans heeft kunnen krijgen als hij het al eerder heeft gedaan
Oja en hoe ga je er dan mee om als een hond een kat aanvalt? Ook maar inslapen?
Dat vind ik toch iets anders
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
paard gebeten door hond . !!
Moderator: moderatorteam
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Re: paard gebeten door hond . !!
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Pakdebal schreef:iones schreef:"niet de eerste keer dat een dergelijk voorval zich voordeed".
Hoeveel dieren moeten er eigenlijk sneuvelen voordat er ingegrepen wordt? Waarom wordt er alleen bij beten van mensen ingegrepen? Wat belachelijk!
het is een ingewikkeld systeem , een hond moet minimaal 3 keer een aangifte aan zijn broek hebben gehad , daarna
wordt het pas beoordeeld .![]()
we waren zeer blij met de dierenpolitie , die maakten wat meer haast , maar helaas .
het is niet voor niets dat ze SNEL weglopen ?????
Het ligt niet aan de dierenpolitie maar aan de gemeente waar het gebeurd.
De ene gemeente doet na meerdere incidenten nog steeds niks; maar ken ook een hond die in beslag is genomen omdat hij de postbode in zijn hand had gebeten.
Deze RR moet gewoon herplaatst worden bij mensen die wel hun verantwoording nemen en hem aangelijnd en desnoods gemuilkorfd uitlaten in de buurt waar vee ed loopt.
Idemrenee-uk schreef:jemig, als ik moest kiezen had ik toch echt liever een hond met paardagressie dan een hond met hondagressie.
paarden kom je aanmerkelijk minder tegen dan honden en zijn ook een stuk makkelijker te ontwijken of niet op te zoeken en er bestaan natuurlijk ook nog lijnen/riemen
die eigenaar mogen ze van mij wel een houdverbod voor de rest van zijn leven geven, dat dan weer wel
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Moet ik jou nu echt het verschil tussen een paard en een kat gaan uitleggen? Nee toch hoop ik?Crista schreef:Wat is voor jou het verschil?rose schreef:Crista schreef:rose schreef:Triest voor het paard![]()
Deze hond mag van mij wel ingeslapen worden, al dat 'bewaren'/herplaatsen van dieren die zich ernstig misdragen in onze maatschappij schiet toch niet op?
Ik snap die eigenaar ook niet dat de hond deze kans heeft kunnen krijgen als hij het al eerder heeft gedaan
Oja en hoe ga je er dan mee om als een hond een kat aanvalt? Ook maar inslapen?
Dat vind ik toch iets anders
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Helemaal mee eens.renee-uk schreef:jemig, als ik moest kiezen had ik toch echt liever een hond met paardagressie dan een hond met hondagressie.
paarden kom je aanmerkelijk minder tegen dan honden en zijn ook een stuk makkelijker te ontwijken of niet op te zoeken en er bestaan natuurlijk ook nog lijnen/riemen
die eigenaar mogen ze van mij wel een houdverbod voor de rest van zijn leven geven, dat dan weer wel
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Bertinabvd
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 1
Vreselijk voor het paard wat hier gebeurd is, hopelijk genezen zijn wonden snel
Ik heb zelf ook een paard en we zijn op het strand regelmatig nagejaagd door honden die niet bij zich gehouden werden door de eigenaar.
Het paard van een vriendin van me is ooit eens op het strand aangevallen door een rottweiler ( de bijtwonden stonden op haar buik) , maar paard draaide om en sloeg de hond bewusteloos toen ging de eigenaar van de hond helemaal los, die is door omstanders tegen gehouden tot hij afgekoeld was, de hond heeft er overigens niets aan overgehouden.
Het blijven rot situaties, de RR moet gewoon voortaan aangelijnd blijven in de buurt van die manege of andere plaatsen waar paarden rondlopen.
Ik heb zelf ook een paard en we zijn op het strand regelmatig nagejaagd door honden die niet bij zich gehouden werden door de eigenaar.
Het paard van een vriendin van me is ooit eens op het strand aangevallen door een rottweiler ( de bijtwonden stonden op haar buik) , maar paard draaide om en sloeg de hond bewusteloos toen ging de eigenaar van de hond helemaal los, die is door omstanders tegen gehouden tot hij afgekoeld was, de hond heeft er overigens niets aan overgehouden.
Het blijven rot situaties, de RR moet gewoon voortaan aangelijnd blijven in de buurt van die manege of andere plaatsen waar paarden rondlopen.
Cjeld Baris von der Grünen Aue

- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Het verschil tussen een kat en een paard kan ik nog net zienrose schreef:
Moet ik jou nu echt het verschil tussen een paard en een kat gaan uitleggen? Nee toch hoop ik?
Beetje een nutteloze opmerking van je.
Ik begrijp alleen niet dat jij een hond die een paard aanvalt wil laten inslapen en een hond die een kat aanvalt niet..
- iones
- Zeer actief
Eigenlijk had die eigenaar ook een trap tegen z'n misselijke muil moeten krijgen van dat paard.Bertinabvd schreef:Vreselijk voor het paard wat hier gebeurd is, hopelijk genezen zijn wonden snel
Zijn hond valt GVD dat paard aan en dat paard mag zich niet verdedigen?????? Verrekte achterlijke gek!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Bertinabvd
- Actief
Die vriendin was ook goed geschrokken kan ik je zeggen !iones schreef:Eigenlijk had die eigenaar ook een trap tegen z'n misselijke muil moeten krijgen van dat paard.Bertinabvd schreef:Vreselijk voor het paard wat hier gebeurd is, hopelijk genezen zijn wonden snel
Zijn hond valt GVD dat paard aan en dat paard mag zich niet verdedigen?????? Verrekte achterlijke gek!
Die kwam helemaal overstuur terug van het strand.
Maar gelukkig waren de bijtwonden snel en mooi genezen en is het paard niet bang voor honden geworden.

- iones
- Zeer actief
Gelukkig maar! want moet je kijken wat andere mensen allemaal voor je kapot kunnen maken. Dan zit je te kijken met een bang dier....Bertinabvd schreef:
Die vriendin was ook goed geschrokken kan ik je zeggen !
Die kwam helemaal overstuur terug van het strand.
Maar gelukkig waren de bijtwonden snel en mooi genezen en is het paard niet bang voor honden geworden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Hier op het eiland is vorige week een stel geiten aangevallen in het duin. Eentje dood en eentje zwaar gewond. Beiden alleen in de keel gegrepen. De betreffende hond is dezelfde dag nog ingeslapen. Was een uit Portugal meegenomen kruising klapkaak die ze net hadden en door de kinderen (!) met een muilkorf uitgelaten werd. De baas zelf liet hem loslopen zonder muilkorf.
Ik persoonlijk (heb ook twee geiten in het duin staan) kan er niet om treuren dat ik deze hond niet meer tegen kan komen.
Ik persoonlijk (heb ook twee geiten in het duin staan) kan er niet om treuren dat ik deze hond niet meer tegen kan komen.

-
Devel
Inslapen vind ik ook heel erg ver gaan. Als deze hond herplaatst wordt bij mensen via de rasclub zijn er mensen die weten hoe te handelen, geen paarden tegen komen, en anders kun je altijd nog een cursus gaan volgen waarbij je leert een paard te negeren. Deze man had wss zijn hond niet onder controle, en moet daar naar mijn idee weggehaald worden.
- Bertinabvd
- Actief
Ja die had ze toen niet bij zich inderdaad.
In mijn oude woonplaats deden we regelmatig paardentraining op de hondenschool.
Mijn pony is daar ook regelmatig voor gebruikt want die vind honden leuk
Dan liep ik met het paard tussen de honden door, was een goede training
In mijn oude woonplaats deden we regelmatig paardentraining op de hondenschool.
Mijn pony is daar ook regelmatig voor gebruikt want die vind honden leuk
Dan liep ik met het paard tussen de honden door, was een goede training

- TessaThomas
- Zeer actief
Ik doe met elke hond paardentraining en met elk paard hondentraining.
En als ik met mijn paard naar buiten ga (er op of er naast) heb ik altijd een zweep bij me. Dit is idd een nachtmerrie voor een paardeneigenaar, maar niet iedere hond is een nachtmerrie.
Wat er met de hond moet gebeuren, moeilijk. Hier in de wijk kom je ze alleen 's zomers tegen, dus een andere eigenaar zou een oplossing kunnen zijn.
Wat er met de hond moet gebeuren, moeilijk. Hier in de wijk kom je ze alleen 's zomers tegen, dus een andere eigenaar zou een oplossing kunnen zijn.
- iones
- Zeer actief
Ja en dan geef je die hond een klap en dan zou je die baas eens moeten horen.Tara schreef:
Die hondenbaas ging uit zijn stekker? Die is gek, dan moet je maar je hond bij je houden.
Overigens zou ik zelf altijd een dressuurzweep meenemen als ik het strand opging, kun je in ieder geval een klierende hond mee wegslaan.
Maar die zou je dan eigenlijk ook een klap met de zweep moeten geven. En er dan ertussen uit naaien, dat kan gemakkelijk op een snelle vierbener!
- iones
- Zeer actief
Je hebt gelijk. Beter een klap van de zweep dan van het paard. En beter de hond een klap met de zweep, dan het paard een verwonding.Tara schreef:
Boeie! Moet die baas zijn hond maar bij zich houden.
Beter een lel met een zweep dan een lel van een paard dacht ik zo.
Ik zou er echt geen boodschap aan hebben.
Maar mensen zijn heel vaak onredelijk. Dat willen ze dan niet zien he. En daarom verdienen ze klappen....