Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

paard gebeten door hond . !!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pakdebal

paard gebeten door hond . !!

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
DEN HAAG - Het is de schrik van iedere paardenbezitter: honden.
Gelukkig blijft het meestal bij blaffen en een geschrokken paard, maar maandag ging het helemaal mis bij de Uithof in Den Haag. Bo, het paard van Annemieke Staallekker is behoorlijk toegetakeld door een Rhodesian Ridgeback.

De hengst Bo, die bijna blind is, liep onder begeleiding van zijn bazin Annemieke buiten de manege.
Een Rhodesian Ridgeback die in de buurt werd uitgelaten opende de aanval met beten in alle benen van het paard.
Annemieke heeft nog geprobeerd het paard los te laten zodat het dier kon vluchten. Maar Bo kwam vast te zitten in de struiken waar de hond verder ging.
Ook lukte het niet om de hond weg te schoppen. De Ridgeback beet het paard ook in de hals.

Volgens Annemieke was de grote hond door het dolle heen. De hondenbezitter zou zijn vertrokken met hond maar zonder zijn gegevens achter te laten.
Paard Bo maakt het naar omstandigheden redelijk goed en heeft medicijnen gekregen van de veearts.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/01-10-2 ... -door-hond

Ik weet een echtpaar , die het leuk vonden met hun RR's achter konijnen en vogels expres te laten jagen .. :80: :neenee:
De mensen hier uit de buurt vonden dat maar raar
Maar of die het zijn , wil ik natuurlijk niet zeggen
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix
Aantal honden: 1

Re: paard gebeten door hond . !!

Ongelezen bericht door Canidae »

Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Dat zijn aardige gaten die die hond heeft achter gelaten.

Lekker laf die eigenaar, natuurlijk is het niet leuk als je hond zoiets doet maar je hebt wel te zorgen dat het goed afgewikkeld wordt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Volgens de eigenaar van het paard heeft de hondenbezitter wel gegevens achter gelaten, maar valse. :(:
Echt verschrikkelijke triest dit..
Eigenaar paard heeft de eigenaar van de hond dus wel gezien en zou een beschrijving maken van de man.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Crista
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crista »

Zo die is flink toegetakeld..
Ik weet niet wat ik in zo'n situatie zou doen, maar ik hoop toch echt dat mijn paard die hond dan een rotschop verkoopt.

En zo'n eigenaar is in mijn ogen geen dier waard.. echt ontzettend laf!!
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Lees op FB dat ze de eigenaar te pakken hebben en dat het niet de eerste keer was dat een dergelijk voorval zich voordeed.
Hij was al 'berucht' bij een manege in de buurt. :ugh:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Ikke93
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke93 »

De eigenaar van het paard geeft aan dat de hond volgens haar moet worden ingeslapen, maar dit vind ik toch wel erg ver gaan. Als de mensen hun hond de volgende keer gewoon aangelijnd houden en dan eventueel nog een muilkorf omdoen dan is het toch goed? Of zie ik dit nou zo verkeerd?
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Pakdebal schreef:.
DEN HAAG - Het is de schrik van iedere paardenbezitter: honden.
Wát een bullshit! Ik ben een paardenbezitter en honden zijn helemaal geen schrik voor mij! En ook niet voor mijn paarden!

Gelukkig blijft het meestal bij blaffen en een geschrokken paard, maar maandag ging het helemaal mis bij de Uithof in Den Haag. Bo, het paard van Annemieke Staallekker is behoorlijk toegetakeld door een Rhodesian Ridgeback.

De hengst Bo, die bijna blind is, liep onder begeleiding van zijn bazin Annemieke buiten de manege.
Een Rhodesian Ridgeback die in de buurt werd uitgelaten opende de aanval met beten in alle benen van het paard.
Annemieke heeft nog geprobeerd het paard los te laten zodat het dier kon vluchten. Maar Bo kwam vast te zitten in de struiken waar de hond verder ging.
Ook lukte het niet om de hond weg te schoppen. De Ridgeback beet het paard ook in de hals.

Volgens Annemieke was de grote hond door het dolle heen. De hondenbezitter zou zijn vertrokken met hond maar zonder zijn gegevens achter te laten.
Paard Bo maakt het naar omstandigheden redelijk goed en heeft medicijnen gekregen van de veearts.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/01-10-2 ... -door-hond

Ik weet een echtpaar , die het leuk vonden met hun RR's achter konijnen en vogels expres te laten jagen .. :80: :neenee:
De mensen hier uit de buurt vonden dat maar raar
Maar of die het zijn , wil ik natuurlijk niet zeggen
Deze rhodesian was een totaal gefreakte en geflipte hond. Hij was ook niet op het paard aan het jagen, hij viel aan. Dat heeft een heel andere lading.
Dit was pure ongezonde agressie! Niet te vergelijken met een keer achter een konijn of vogel aan rennen.

Mijn honden rennen ook achter konijnen en hazen aan, maar ze bijten geen paarden.
Ze zijn ook niet agressief, ik heb één hond die agressief is op katten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Crista
Zeer actief

De hond in laten slapen is naar mijn idee ook niet de juiste oplossing en ik kan me ook niet voorstellen dat dit gedaan wordt.
De eigenaar een flinke boete geven, zijn hond afpakken en een houdverbod voor dieren (maargoed, dat is mijn mening :wink: ).
Er zijn wel meer honden die dier agressief zijn maar dit is goed onder controle te houden als de eigenaar zijn verantwoording neemt..

Fijn dat de eigenaar gevonden is in ieder geval!!
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Kirry
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Kirry »

Vreselijk. Lijkt mij ook zo erg om te zien hoe het paard dan vast kwam te zitten in de bosjes en dus niet kon vluchten. :ugh:
iones
Zeer actief

Crista schreef:De hond in laten slapen is naar mijn idee ook niet de juiste oplossing en ik kan me ook niet voorstellen dat dit gedaan wordt.
De eigenaar een flinke boete geven, zijn hond afpakken en een houdverbod voor dieren (maargoed, dat is mijn mening :wink: ).
Er zijn wel meer honden die dier agressief zijn maar dit is goed onder controle te houden als de eigenaar zijn verantwoording neemt..

Fijn dat de eigenaar gevonden is in ieder geval!!
Ja, zo iemand zou helemaal geen hond mogen hebben! Die hond zou bij een verantwoordelijk persoon misschien wel heel goed kunnen functioneren, als hij de kans maar kreeg.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef: Mijn honden rennen ook achter konijnen en hazen aan, maar ze bijten geen paarden.
Ik vind het ook raar inderdaad. Als ik mijn honden hun gang zou laten gaan, zouden ze denk ik ook paarden opjagen. Zeker als deze draven/galopperen, om het opjaag-effect. Maar bijten toch echt niet.
Daarnaast blijkt het dus niet om een enkel voorval te gaan, maar al vaker te zijn voorgekomen. Voor mij hoeft de hond niet te worden ingeslapen, maar wel naar een verantwoordelijke eigenaar herplaatst.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Pakdebal

Irisz schreef:. Voor mij hoeft de hond niet te worden ingeslapen, maar wel naar een verantwoordelijke eigenaar herplaatst.

denk je echt dat dat zo makkelijk gaat ?. Nu zijn er geen andere aangiftes gedaan , je moet er minstens 3 hebben willen ze " wat " doen
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 02 okt 2013 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
iones
Zeer actief

"niet de eerste keer dat een dergelijk voorval zich voordeed".
Hoeveel dieren moeten er eigenlijk sneuvelen voordat er ingegrepen wordt? Waarom wordt er alleen bij beten van mensen ingegrepen? Wat belachelijk!
Pakdebal

iones schreef:"niet de eerste keer dat een dergelijk voorval zich voordeed".
Hoeveel dieren moeten er eigenlijk sneuvelen voordat er ingegrepen wordt? Waarom wordt er alleen bij beten van mensen ingegrepen? Wat belachelijk!

het is een ingewikkeld systeem , een hond moet minimaal 3 keer een aangifte aan zijn broek hebben gehad , daarna
wordt het pas beoordeeld . :roll:

we waren zeer blij met de dierenpolitie , die maakten wat meer haast , maar helaas .

het is niet voor niets dat ze SNEL weglopen ?????
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Triest voor het paard :(:

Deze hond mag van mij wel ingeslapen worden, al dat 'bewaren'/herplaatsen van dieren die zich ernstig misdragen in onze maatschappij schiet toch niet op?
Ik snap die eigenaar ook niet dat de hond deze kans heeft kunnen krijgen als hij het al eerder heeft gedaan :hmmm:
Crista
Zeer actief

rose schreef:Triest voor het paard :(:

Deze hond mag van mij wel ingeslapen worden, al dat 'bewaren'/herplaatsen van dieren die zich ernstig misdragen in onze maatschappij schiet toch niet op?
Ik snap die eigenaar ook niet dat de hond deze kans heeft kunnen krijgen als hij het al eerder heeft gedaan :hmmm:
In dat geval kan je de eigenaar ook in laten slapen want hij is in mijn ogen verantwoordelijk voor de hond.
Kan deze man in ieder geval geen honden meer laten aanvallen..
(edit: even voor de zekerheid.. dit is cynisch bedoeld he :F: )

Oja en hoe ga je er dan mee om als een hond een kat aanvalt? Ook maar inslapen?
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Ik denk dat menig hond zich 'ernstig zou misdragen in onze maatschappij' als zijn baas hem de kans zou geven. We hebben hier op het forum genoeg honden die bijvoorbeeld hondagressief zijn. Bij de juiste eigenaar kan iemand daar alsnog een heerlijke hond aan hebben en hoeft dat helemaal geen problemen te veroorzaken.
Bij een andere eigenaar wordt het de schrik van de buurt en worden andere honden er de dupe van.
Ik zie dit vooral als een gevalletje onverantwoordelijke eigenaar, zeker omdat het dus niet het eerste voorval was.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Alle medische kosten op de eigenaar verhalen plus een flinke boete opleggen.
Na dit soort incidenten buitenshuis levenslang een aanlijn- en muilkorfgebod opleggen.

Na het eerste bijtincident zijn alle kosten standaard voor de eigenaar en nooit voor de W.A. verzekering, tenzij er bij de eigenaar niets te halen is.
Hoewel, ik kan me natuurlijk vergissen, maar bij de meest eigenaren van dit soort honden die ik wel eens zie, valt naar mijn idee niet veel te halen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Heel triest dit. Eerlijk gezegd denk ik dat het vinden van een nieuwe baas voor een hond met dergelijk vervelend een probleem gaat worden. Ook al zou dit mogelijk het enige probleem van de hond zijn. Zo'n hond zou best eens een heel lang in asiel kunnen zitten als er eigenaar gezocht moet worden en of de hond daar beter van gaat worden. An sich hoeft het dier voor mij ook niet ingeslapen te worden, maar of het alternatief zo positief is......
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Wolfsblut schreef: Hoewel, ik kan me natuurlijk vergissen, maar bij de meest eigenaren van dit soort honden die ik wel eens zie, valt naar mijn idee niet veel te halen.
:lol1: :mrgreen:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

gyanty schreef:Heel triest dit. Eerlijk gezegd denk ik dat het vinden van een nieuwe baas voor een hond met dergelijk vervelend een probleem gaat worden. Ook al zou dit mogelijk het enige probleem van de hond zijn. Zo'n hond zou best eens een heel lang in asiel kunnen zitten als er eigenaar gezocht moet worden en of de hond daar beter van gaat worden. An sich hoeft het dier voor mij ook niet ingeslapen te worden, maar of het alternatief zo positief is......
Ik denk wel dat je er nu vanuit gaat dat het dier dus nog heel veel meer problemen heeft en dat weet je an sich niet.
Het lijkt me niet moeilijk om te zorgen dat hij niet meer in contact komt met paarden? Daar hebben ze riemen voor uitgevonden.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Crista
Zeer actief

gyanty schreef:Heel triest dit. Eerlijk gezegd denk ik dat het vinden van een nieuwe baas voor een hond met dergelijk vervelend een probleem gaat worden. Ook al zou dit mogelijk het enige probleem van de hond zijn. Zo'n hond zou best eens een heel lang in asiel kunnen zitten als er eigenaar gezocht moet worden en of de hond daar beter van gaat worden. An sich hoeft het dier voor mij ook niet ingeslapen te worden, maar of het alternatief zo positief is......
Is er voor jou dan een verschil tussen een hond-agressieve hond en een paard-agressieve hond?
Het is dat ik zelf een paard heb en mijn hond mee naar stal wil nemen maar als ik een hond had waarbij zijn paard-agressie het enige probleem zou zijn, zou ik daar goed mee om kunnen gaan.. Ik denk zelfs dat ik er veel beter mee om kan gaan dan een hond met hond-agressie.
Mitch & Kiyo
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

Ik zeg niet dat de hond meer problemen heeft.... maar sluit het ook niet uit. Het op deze manier bewezen agressie maakt honden gewoon erg moeilijk plaatsbaar. Het is een grote en sterke hond met vermoedelijk ook nog een behoorlijk sterke wil. Tuurlijk is de oplossing simpel aan de riem houden, alhoewel je niet weet hoe zeer deze hond dan uit zijn plaat gaat en of het dan ook maar een simpele oplossing is( of dat je snel een boom moet zoeken om je schrap te zetten).

Ik heb het gezien in het asiel. Honden met zo'n verhaal plaatsen gewoon niet tot nauwelijks, met maanden tot jaren verblijf in het asiel als gevolg. Men weet liever de achtergrond niet dan zo'n achtergrond te weten vermoed ik. :U:

Agressie is voor mij agressie. Op eigen soort of op andere soort. Dit is gewoon erg moeilijk in de maatschappij hanteerbaar.
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

gyanty schreef: Agressie is voor mij agressie. Op eigen soort of op andere soort. Dit is gewoon erg moeilijk in de maatschappij hanteerbaar.
Mja en dat vind ik dus een beetje kort door de bocht. Agressie is een deel van honden en dat is maar goed ook. Het is alleen kut dat mensen dit zo uit de hand laten lopen.
Misschien is die hond wel agressief door frustratie. Weinig wandelen, weinig uitdaging en daardoor out of control bij wandelen.
Je weet het niet. Maar ik vind een agressie t.o.v. paarden geen enkel teken om aan te nemen dat hij dit ook vertoont naar mensen, kinderen, andere honden, katten, etc.
Zoals Crista ook aandraagt, zou ik geen problemen hebben met een hond met 'paardagressie' als dat al bestaat. Het is een kwestie van trainen, trainen en nog meer trainen en uiteraard voorkomen dat hij in de buurt van paarden komt.
Xavi had als jonge hond een enorme jachtdrift (zie topics op dit forum) en zodra hij iets had gespot of in zijn neus, was hij pleite en kon ik wachten tot hij terug kwam. Hij zou op dat moment ook een konijn kunnen aanvallen....een ree.....een haas... Ik denk eerlijk gezegd dat die drive nog wel sterker is dan paarden bijten, want daar zijn Ridgebacks helemaal niet voor gefokt, voor (op)jagen wel.
En dat is nu dus ook onder controle.
Mijn punt is dat jij het gedrag ziet als een 'ontspoorde hond waar je niks mee kan' en ik als een ontspoorde baas die een slechte match is met deze hond.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
gyanty
Zeer actief

Irisz schreef:
gyanty schreef: Agressie is voor mij agressie. Op eigen soort of op andere soort. Dit is gewoon erg moeilijk in de maatschappij hanteerbaar.
Mja en dat vind ik dus een beetje kort door de bocht. Agressie is een deel van honden en dat is maar goed ook. Het is alleen kut dat mensen dit zo uit de hand laten lopen.
Misschien is die hond wel agressief door frustratie. Weinig wandelen, weinig uitdaging en daardoor out of control bij wandelen.
Je weet het niet. Maar ik vind een agressie t.o.v. paarden geen enkel teken om aan te nemen dat hij dit ook vertoont naar mensen, kinderen, andere honden, katten, etc.
Zoals Crista ook aandraagt, zou ik geen problemen hebben met een hond met 'paardagressie' als dat al bestaat. Het is een kwestie van trainen, trainen en nog meer trainen en uiteraard voorkomen dat hij in de buurt van paarden komt.
Xavi had als jonge hond een enorme jachtdrift (zie topics op dit forum) en zodra hij iets had gespot of in zijn neus, was hij pleite en kon ik wachten tot hij terug kwam. Hij zou op dat moment ook een konijn kunnen aanvallen....een ree.....een haas... Ik denk eerlijk gezegd dat die drive nog wel sterker is dan paarden bijten, want daar zijn Ridgebacks helemaal niet voor gefokt, voor (op)jagen wel.
En dat is nu dus ook onder controle.
Mijn punt is dat jij het gedrag ziet als een 'ontspoorde hond waar je niks mee kan' en ik als een ontspoorde baas die een slechte match is met deze hond.
Je schuift nu iets in mijn schoenen wat ik totaal niet zeg. Het aanhalen van: 'als dat het enige probleem van de hond is' was niet om te suggereren dat deze hond meer problemen heeft. Het was meer om te benadrukken dat als paarden bijten zijn enige probleem is, dat het dan al moeilijk is om hem te herplaatsen. Niet omdat ik hem niet zou willen (Bas onze eerste hond had een agressieprobleem en met Norah hebben we daar ook lichtelijk nog wat problemen mee, dus ik persoonlijk ben niet bang voor een hond met agressie, ook niet om die tweedehands te nemen, want beide honden zijn tweedehandjes), maar om wat mijn ervaring is met honden met dergelijke problematiek.

Ik heb geen probleem met als deze hond alleen paardagressie zou hebben. Dat jij en ik geen probleem met die hond zouden hebben is mooi. Maar zou jij die hond nu in huis nemen? Ik niet. Niet vanwege paardenagressie, maar omdat ik nu geen derde hond hoef of wat voor andere reden dan ook. Daar heeft deze hond dus nu niks aan. Zulke honden blijven vaak erg lang in het asiel. Dat is gewoon de waarheid. Ik heb het gezien in het asiel waar ik jaren werkte. Kan je moeilijk over doen, ik kan er ook niks aan veranderen. En de vraag is of een hond daar soms beter van wordt. Zo'n hond kan beduidend meer problemen gaan ontwikkelen van jaren in het asiel leven, ja ook dat heb ik wel met regelmaat gezien helaas. Hoe langer een hond in asiel blijft, hoe moeilijk plaatsbaar. Gaat bijna gelijk op: hoe langer je werkloos bent, hoe moeilijker het is om aan werk te komen.

Dus zoals ik al aangaf. Als het paardenprobleem het enige probleem is, dan blijft de vraag of er een reële kans is dat je deze hond tijdig een nieuw onderkomen kan geven waar deze hond geen problemen kan geven en waar deze hond gewoon normaal kan leven.
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Crista schreef:

Oja en hoe ga je er dan mee om als een hond een kat aanvalt? Ook maar inslapen?

Dat vind ik toch iets anders :wink:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

jemig, als ik moest kiezen had ik toch echt liever een hond met paardagressie dan een hond met hondagressie.
paarden kom je aanmerkelijk minder tegen dan honden en zijn ook een stuk makkelijker te ontwijken of niet op te zoeken en er bestaan natuurlijk ook nog lijnen/riemen :idea:

die eigenaar mogen ze van mij wel een houdverbod voor de rest van zijn leven geven, dat dan weer wel :gvd:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:jemig, als ik moest kiezen had ik toch echt liever een hond met paardagressie dan een hond met hondagressie.
paarden kom je aanmerkelijk minder tegen dan honden en zijn ook een stuk makkelijker te ontwijken of niet op te zoeken en er bestaan natuurlijk ook nog lijnen/riemen :idea:

die eigenaar mogen ze van mij wel een houdverbod voor de rest van zijn leven geven, dat dan weer wel :gvd:
Amen.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Ik vind de hond in laten slapen ook geen oplossing.
Met veel dingen vind ik dat niet de oplossing.
Ik vind dat sommige mensen dan ook wel een spuit mogen krijgen.
Zoals kinderverkrachters en mensen die mensen ontvoeren en vermoorden.
Maar mensen geven ze ook geen spuit, en dieren wel.
Hou ik ook niet zo van :ugh:

In dit geval de man alle medische kosten laten betalen, hem een verbod geven op het houden van dieren,
en de hond daar weghalen.
Zulke mensen mogen geen dieren houden vind ik.
Het is al eerder gebeurd en hij neemt zijn verantwoordelijk niet.
Geen rechten voor zulke mensen :pffff:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”