Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boy is nu echt oud

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Boy is nu echt oud

Ongelezen bericht door saffie »

Boy is inmiddels ongeveer 14 en een hoogbejaarde hond geworden. Hij is slechthorend, ik denk ook slechtziend, soms wat in de war, heeft minder controle over zijn achterpoten en kan niet meer zover lopen. Desondanks gaat hij graag mee een klein blokje om, speelt nog met een speeltje, eet goed, kortom: ik wist dat het een aflopende zaak was maar er was nog geen sprake van door te hakken knopen.

Maar nu is hij sinds een aantal dagen 's nachts enorm aan het stressen en begin ik heel erg na te denken wanneer die knoop doorgehakt moet worden/waar de grens ligt. Want ik geloof dat hij behoorlijk dement aan het worden is. Hij probeert zodra ik 's avonds naar boven ga onder/achter onze bureaus te kruipen, gaat steeds liggen en staat dan weer op, hijgt veel, etc. Erg zielig dus :(: Ik ben naar de dierenarts geweest, die heeft me wel iets gegeven wat een positief effect zou hebben op van alles, en ook de hersenen, maar eigenlijk heb ik daar weinig vertrouwen in.

Omdat het stressen begon zodra ik naar bed ging (ongeacht of vriend nog beneden was), ben ik voor nu maar even beneden gaan slapen. Dit hielp de eerste paar nachten prima, maar vannacht werd hij halverwege de nacht weer angstig, liep de hele tijd naar de gangdeur te staren (waarom geen idee) en sprong bij mij op de bank (ik dacht eigenlijk dat hij dat niet meer kon), trillend als een rietje. Ik heb nog een lampje aangedaan maar dat hielp ook niet. Uiteindelijk werd hij wel weer een beetje rustig en 's ochtends was het weer over.

Overdag is er trouwens niets van dit alles aan de hand. Hij is wel eens een beetje warrig maar niet bang.

Ik lees vaak over oude honden: 'zijn hoofd wil nog wel maar zijn lijf is op', en ik vrees dat het bij Boy andersom is. Heeft iemand ervaringen met dit soort 'nachtelijke onrust' van oudere honden? Waar zou bij jullie de grens liggen bij een dementerende hond?
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Re: Boy is nu echt oud

Ongelezen bericht door yodi »

Ja, mijn oude bastaardje is 17 jaar geworden, op het laatst heel erg dement, 's nachts een lamp aan heeft een tijd geholpen, met slechte ogen zien ze 's nachts nog minder en worden ze angstig, toen we merkten dat onze Snuffie ons eigenlijk niet meer herkende hebben we haar in laten slapen.
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Als hier (met medicatie?) geen verbetering in zou komen, zou ik kiezen voor inslapen. Zo onrustig en angstig is toch geen doen voor het dier.
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Sneu, Lijkt me ook moeilijk om een besluit te nemen, sterke
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Sneu, Lijkt me ook moeilijk om een besluit te nemen, sterke
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Wat moeilijk lijkt me dat, om hem zo te zien..
Hier geen ervaring of advies, wel heel veel sterkte!
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Moeilijk om vast te stellen hoeveel last een hond heeft van nachtelijke onrust.
Mijn hond heeft daar al jaren op gezette tijden last van.
als je kunt voorkomen dat hij zich bezeert?
Maar het is wel al heel oud zeg...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”