Onze kinderen zijn nu 1,5 en 3, dus dat duurt nog even.
Maar toen zag ik hier op het forum een prachtige herder die opvang zocht, en schoot het door mij heen: 'Een maatje erbij zou best leuk zijn voor Rico'
De betreffende hond was verder absoluut niets voor ons, alleen nu krijgen we het idee van die tweede hond niet meer uit ons hoofd.
Maar de redenen om dat niet te doen, bestaan eigenlijk nog steeds.
Ten eerste is daar onze financiële situatie. Die is absoluut prima, we hebben een hoop spaargeld, maar we hebben op dit moment weinig inkomsten en houden niets over aan het einde van de maand. Theoretisch zouden we met een hond erbij dus tekort komen. Nu krijgt Rico niet bepaald het goedkoopste voer (Alaska) dus wellicht zou daar een mouw aan te passen zijn, door over te schakelen op iets anders, maar willen we dat?
Ten tweede is daar de kwestie tijd: Ik vind eigenlijk dat we te weinig doen met Rico. Gerard drijft 2 keer per week schapen met hem, en ik doe nu 1 keer per week treibbal, althans als ik elke week zou kunnen op zaterdag, wat bij lange na niet het geval is. Wandelen komt er helaas erg weinig van, omdat ik 's ochtends vaak weg ben, en 's middags de jongste ligt te slapen. Komt nog bij dat we altijd met de auto weg moeten om te wandelen, omdat we in het buitengebied wonen. Dat maakt de drempel om even een stukkie te lopen met een hond en twee kinderen erg hoog. Laat staan hoe dat met 2 honden en 2 kinderen zou zijn...... We hebben wel een grote tuin, dus ruimte genoeg om zich uit te leven.
En dan is er nog de vraag of het verstandig is om Rico en twee kleine kinderen te combineren met nog een extra hond. Rico kan aardig met andere honden, maar is nogal macho en heeft er aanleg voor om gegrepen te worden door dominante reuen.
Een pup zie ik sowieso niet zitten in onze situatie, maar een herplaatser loslaten tussen onze kinderen en Rico vind ik toch wel een soort van risico, zelfs al is alles goed bij elkaar geïntroduceerd en denk je dat alles goed gaat.
Maar: Juist omdat we misschien te weinig doen met Rico, zou een maatje misschien wel erg leuk voor hem. (alleen aan de andere kant vind ik dat een hele kromme gedachtengang om een tweede hond te nemen als je al te weinig tijd hebt voor de eerste)
Mijn gevoel zeg:'Jaaaaaaaaaa, leuk nog een hond erbij!'
Maar mijn verstand zegt dat het eigenlijk niet handig is.
Stom hondenforum ook wat mij op zulke ideeën brengt

Waarom ik dit hier post?

Iedereen die zich geroepen voelt om een zinnig advies te geven is welkom