Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dat doe ik niet want ze mogen hier los...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Dat doe ik niet want ze mogen hier los...

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik dacht vanmorgen lekker naar het losloopgebied te gaan. Zonnetje schijnt, het is lekker fris dus op de fiets naar het losloopgebied. Ik heb net een paar honderd meter gelopen als ik een groepje van zo'n 8 honden tegenkom wat daar elke ochtend loopt. En elke keer dat ik hen passeer zijn er 3 honden die luid blaffend en dreigend op Izzy afkomen stieren. Elke keer stoort het me weer maar ik heb er nog nooit wat van gezegd, zo vaak loop ik er nou ook weer niet. Izzy gaat dan altijd stil staan met haar staart en oren laag, ze is onzeker en dat laat ze op zo'n moment duidelijk zien. Ik loop altijd rustig door en roep haar na een paar meter vrolijk bij me.

Vandaag liep het anders, vandaag vonden die 3 honden het nodig om haar even te grazen te nemen... En omdat ik weer rustig doorgelopen was (wsl. begonnen ze toen ze naar mij toe wilde komen en Izzy van zich af snauwde) moest ik een meter of 10 overbruggen voordat ik er was. Inmiddels was er een man die de honden uit elkaar probeerde te halen maar dat lukte niet, hij heeft 1 van die honden geschopt maar ze bleven doorgaan. Toen ik er was heb ik mijn scheur open getrokken en het was gelijk klaar :80: Blijkbaar heeft mijn man gelijk dat ik een indrukwekkend volume heb :tongue:

Maar toen sprak ik die groep aan, dat ik er wel klaar mee was dat het elke keer gezeik was, dat die honden elke keer al op Izzy afstormen. De eigenaar van de hond die altijd het voortouw neemt antwoordde dat ze het uitlokt :piew: Izzy staat daar stil en onzeker te zijn, als dat bij jou hond iets uitlokt hou je hem even bij je. Maar nee, dát was niet de bedoeling want het was een losloopgebied dan moest ik daar maar niet meer komen. Ik antwoordde dat ik het niet over aanlijnen had maar over 'even je hond aan de voet terwijl we elkaar passeren'. Maar dat ging niet want de honden liepen los en door de bosjes enz. Als laatste heb ik maar gezegd dat dát nou appèl heet en toen ben ik doorgelopen. Izzy gelijk even gecheckt en zij heeft niets, even blij gedaan snoepjes in de rondte gestrooid zodat ze ze moet zoeken, dat vindt ze heel leuk en zij was het alweer vergeten. Maar God wat een plaat voor z'n harses die vent, totaal onbegrip over rekening houden met elkaar. Dat hele akkefietje met die honden interesseert me niet zoveel, niet leuk maar kan gebeuren. Maar het feit dat niemand van die groep van plan is om hun hond de volgende keer even bij zich te houden. Omdat het losloopgebied is moet een andere hond het dus maar ontgelden. Er was trouwens niemand die vroeg of het met Izzy ging of zijn/haar excuses aanbood.

Overigens houdt dit me niet tegen om daar te lopen, het is een heerlijk gebied. Het enige wat ik de volgende keer niet meer doe is rustig doorlopen, de volgende keer blijf ik naast Izzy staan en brul ik die honden direct weg en gaan ze niet dan krijgen ze van mij op hun falie. Al zal dát ook wel tot onbegrip leiden...
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Re: Dat doe ik niet want ze mogen hier los...

Ongelezen bericht door Mit »

Belachelijk. Losloopgebied is prachtig hoor maar daar kom je imo alleen maar als je je hond onder controle hebt of een hond hebt die gewoon rustig met je meeloopt.
Afbeelding
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door P-tt »

Tara schreef:Schofterig gedrag! Losloopgebied is niet gajegoddelijkegangmaargebied.
Inderdaad, belachelijk.
Roep je honden even bij je zodat je elkaar zonder problemen kan passeren en ga weer verder. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn.
Is Izzy verder oké?
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Vaak zijn dat mensen die niks over hun hond te zeggen hebben en dat verbloemen met de smoes dat het toch losloopgebied is ;-)

Ik loop trouwens nooit door als er honden aangestormd komen, ga er nog eerder zelf tussen staan.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Nou, blijkbaar kan ik dus ook gewoon het losloopgebied in met Tessa als ik dit zo lees...

Wat een *&^*&^weer. Ik snap je helemaal dat het tussen de honden echt wel een keer fout mag/kan gaan, maar dan hoor je als eigenaar wel je verantwoording te nemen. Al zijn het maar excuses.
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Rebble schreef:Overigens houdt dit me niet tegen om daar te lopen, het is een heerlijk gebied. Het enige wat ik de volgende keer niet meer doe is rustig doorlopen, de volgende keer blijf ik naast Izzy staan en brul ik die honden direct weg en gaan ze niet dan krijgen ze van mij op hun falie. Al zal dát ook wel tot onbegrip leiden...
Zou ik ook zeker doen....wat een volk zeg...bah bah.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Rebble
Zeer actief

Izzy is verder in orde, zij denkt er waarschijnlijk al niet meer aan :wink: Maar ik ben woest door de reactie van die man en door het feit dat de andere eigenaren een beetje wezenloos toe stonden te kijken... Niemand die dan even interesse toont in Izzy of excuses maakt. Ik kan me dan gewoon niet voorstellen dat ze het állemaal met die vent eens zijn.

Ik loop door omdat dat voor ons het best werkt normaal gesproken, ik houd het wel in de gaten hoor, vaak loop ik dan even een stukje achterstevoren :tongue:
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Waarom loop je voortaan niet om hen heen (qua tijdstip)? Dat doe ik in ieder geval, want dat gezeik iedere keer, daarvoor ga ik niet lekker wandelen. Die mensen verbeteren lukt toch, dan maar er omheen :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik ben nou altijd zo benieuwd of ze die honden dan ook niet roepen als je daar met een rottweilerreu loopt of iets dergelijks, meestal kunnen ze dat dan ineens wel :wink:
Maar ik zou met mn maatje 43 naast mijn hond gaan staan en laat ze maar komen, de eerste die in de buurt komt krijgt een pegel.
Heb ik hier een paar weken geleden ook gedaan bij 2 honden die elke keer als een van mijn honden voorbij gelopen was (netjes aangelijnd) de hond nog even in de rug aanvielen (Bearderd Collies). Dat kan me 1 x gebeuren en de 2e keer zijn ze voor mij. Eigenaar woest maar kan nu zomaar ineens wel zijn honden bij zich houden. Natuurlijk zou ik het mijn honden zelf kunnen laten oplossen, maar dat wil ik niet. Dan zou het ook erg snel klaar zijn overigens.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Belachelijk! Losloopgebied of niet, je hebt er maar voor te zorgen dat je honden geen andere honden lastigvallen, zo moeilijk is dat niet :U: . Wel goed dat jouw scheur wel indruk maakte, al is het wel jammer dat het nodig was.

Wij hadden van de week ook zo'n akkefietje. We kwamen tegelijk met 2 mensen met 2 staffs het bos in. Niets aan de hand, gewoon gezellig, komt er ineens een RR teef aan die het nodig vond om Luna genadeloos op haar donder te geven :80: Luna dook in elkaar, staart tussen haar poten, kop laag, oren plat en maar haar best doen om onzichtbaar te worden. Baas van de RR liep er een beetje sukkelig achteraan, een beetje 'kom hier' te roepen, maar de RR had er echt schijt aan en ging maar door. Wij waren een stukje verder en op een gegeven moment is mijn vriend er maar achteraan gegaan. Zijn brul maakte gelukkig wel indruk en de baas van de RR begon een verhaal; 'ja, maar ze heeft vorige week..' Mijn vriend heeft het gelijk afgekapt, sorry hoor, maar mijn hond heeft er toch geen reet mee te maken wat jouw hond allemaal heeft meegemaakt? Je hebt je hond maar onder controle te houden en anders lijn het dat mormel maar aan. Sukkel.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

rose schreef:Waarom loop je voortaan niet om hen heen (qua tijdstip)? Dat doe ik in ieder geval, want dat gezeik iedere keer, daarvoor ga ik niet lekker wandelen. Die mensen verbeteren lukt toch, dan maar er omheen :wink:

Kan ik doen maar omdat er hiervoor niks spannenders gebeurde dan dat aanstormen én ik er maar een paar keer per maand loop vond ik het niet nodig. Ik breng mijn dochter op de fiets naar school en fiets dan gelijk door, lekker makkelijk dus en het is een heerlijk begin van de ochtend.

Je hebt gelijk hoor, het loopt dan ontspannender en voor Izzy ook prettiger maar wat stuit het me tegen de borst. Ik ben iemand de z'n bekkie wel roert maar houd altijd veel rekening met anderen, zeker wat Izzy aangaat. Ik vind het zo'n kleine moeite en het wordt zo vaak op prijs gesteld dat ik rekening houd met anderen. En dan moeten wij ook hierin rekening gaan houden. Ik doe het wsl. wel maar eigenlijk word ik dan alleen maar bozer :LOL:
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

rose schreef:Waarom loop je voortaan niet om hen heen (qua tijdstip)? Dat doe ik in ieder geval, want dat gezeik iedere keer, daarvoor ga ik niet lekker wandelen. Die mensen verbeteren lukt toch, dan maar er omheen :wink:
Dat is ook mijn tactiek. Ik weet ongeveer wanneer de vervelende bazen hun hond uitlaten en ik kom dan op een ander tijdstip in het losloop gebied.
Maar als het een drukbezocht gebied is is dat bijna niet te doen natuurlijk.
Bertinabvd
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Bertinabvd »

Bah zeg wat een reactie.

Die van ons die reageert heel erg op "onzekere" honden ( hij jaagt ze op), dus als ik andere honden zie wordt hij aan de voet geroepen en moet hij bij me blijven tot we weer een stuk verder zijn, zo moeilijk is dat toch niet !
Cjeld Baris von der Grünen Aue
Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Ik herken het hier ook en er is dus ook een gebied waar ik niet meer kom. Het was elke keer raak daar, groepen honden die met z'n allen achter haar aan gingen en bazen die erbij staan te lachen. Och, ze is een beetje bang he? Joh :evil:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Bah wat vervelend!
Is het een uitlaatservice of een groep vrienden die wandeld? Maakt opzich niets uit voor wat er gebeurt is natuurlijk, maar vanwegen dit soort gevallen is het sinds kort in Lelystad in het bos verboden om met meer dan 3 honden tegelijk te lopen per persoon. Er waren hier erg veel klachten over voornamelijk de uitlaatservices die totaal niet op de honden letten :ugh:
Ik loop dus dagelijks risico op een boete tegenwoordig :LOL: maar dat boeit me niet.

Erg vervelend dat de meeste mensen idd nog steeds denken dat een losloopgebied betekend laat je hond maar lekker doen waar hij zin in heeft. Appèl hebben de meeste mensen nog nooit van gehoord.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Rebble
Zeer actief

Het is een groepje kennissen, een gelegenheidsroedel. De rest van de honden die daarbij lopen kijken trouwens niet op of om :ok:

Net toch een gaatje op haar rug ontdekt wat ik even in de gaten hou maar verder niks aan de hand geloof ik.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ochja die heb je overal die tokies die denken dat ze een heel gebied beheren als er losloop staat.
Ik was eens met Happy met de camper weg we waren bij een mooi bos op een camping, dus ik Happy aan de lijn en door het bos lopen alleen ze was loops ja ik weet daar niet het hele gebied vreemde omgeving bordjes losloop had ik ook niet gezien.
Dan komt er zo kakmadam haar hond vlieg boven op mijn kleine hondje ik zeg ze is loops , ja nou het is een losloop gebied hoor zegt ze en laat haar bakbeest zijn gang gaan.
Daarna ben ik gewoon gaan zeggen dat ze last van vlooien hebben dan ineens kunnen ze hun hond wel terug roepen
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Tallie schreef:Ik herken het hier ook en er is dus ook een gebied waar ik niet meer kom. Het was elke keer raak daar, groepen honden die met z'n allen achter haar aan gingen en bazen die erbij staan te lachen. Och, ze is een beetje bang he? Joh :evil:

Onbegrijpelijk vind ik het, en je krijgt het ze niet aan hun verstand gepeuterd :ugh: .

Ik heb mazzel dat Izzy geen vluchter is, zij gaat stil staan, ik heb haar echt nog nooit weg zien rennen van zo'n opjager. Als er dan iets gebeurt ben ik er wel snel bij gelukkig.
Afbeelding
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

malinois schreef:Ik ben nou altijd zo benieuwd of ze die honden dan ook niet roepen als je daar met een rottweilerreu loopt of iets dergelijks, meestal kunnen ze dat dan ineens wel :wink:
Dan komt er opeens wel een lijn tevoorschijn, of mensen maken rechtsomkeert... tenminste dat doen mensen die Caleb voor het eerst zien. Dat is geen rottweiler, maar blijkbaar indrukwekkend genoeg. Terwijl als ik met 1 van mijn meiden loop en ik vraag of ze hun hond aan willen lijnen krijg ik vaak nog de vraag "wat dan?" en een hoop gezucht en gesteun :hmmm: Het is blijkbaar voor veel mensen te veel moeite om hun hond bij zich te roepen en aan te lijnen. Ook wel logisch natuurlijk, als je hond voor geen meter luisterd... :F:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Irta schreef:
malinois schreef:Ik ben nou altijd zo benieuwd of ze die honden dan ook niet roepen als je daar met een rottweilerreu loopt of iets dergelijks, meestal kunnen ze dat dan ineens wel :wink:
Dan komt er opeens wel een lijn tevoorschijn, of mensen maken rechtsomkeert... tenminste dat doen mensen die Caleb voor het eerst zien. Dat is geen rottweiler, maar blijkbaar indrukwekkend genoeg. Terwijl als ik met 1 van mijn meiden loop en ik vraag of ze hun hond aan willen lijnen krijg ik vaak nog de vraag "wat dan?" en een hoop gezucht en gesteun :hmmm: Het is blijkbaar voor veel mensen te veel moeite om hun hond bij zich te roepen en aan te lijnen. Ook wel logisch natuurlijk, als je hond voor geen meter luisterd... :F:
Denk dat die honden niet op een Rottie afstormen :8):

Zou het kunnen zijn dat Izzy het uitlokt door haar onzekere gedrag?
Ja natuurlijk.
Er zijn honden die dat een prima gelegenheid vinden om zich te kunnen laten gelden.
Een van mijn honden is ook zo :wink:
Alleen zie ik meestal - en zeker als ik iemand vaker tegen kom - precies wat die meid van mij van plan is, dus dan mag ze even naast komen lopen en dat levert dan nog een beloning op ook. :ok:
Want ik vind dat "uitlokken" geen excuus om mijn hond maar te laten stieren.
Lukt me trouwens niet voor 100%. Een paar keer per jaar gaat het toch even niet goed.
Zonder fysieke schade aan de angstige hond.

Als een angstige hond niet weg loopt zoals Izzy is het trouwens snel over.
Mijn hond gedraagt zich dan meer als Harry de harige aap.
Maakt na de eerste "brul" een speelbuiging en nodigt uit tot spelen.

Omdat ik niet weet of een angstige hond weg loopt of niet neem ik de gok niet.
Dus blijft ze gewoon even bij me tot we gepasseerd zijn.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

ranetje schreef:
Irta schreef:
Denk dat die honden niet op een Rottie afstormen :8):
Waarom niet, door de lichaamstaal? Heel veel honden hebben daar ook geen kaas van gevreten. Tadej laat uiterst duidelijk zien niet op andere honden gesteld te zijn. Maar 9 vd 10 stormen evengoed gewoon op haar af. Met haar loop ik om die reden ook nooit meer overdag in het bos hier dichtbij.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

jullie snappen er allemaal geen biet van. Je hond los laten lopen in een los loop gebied betekend dat jij als baasje lekker kunt doen wat je wilt en niet op je hond hoeft te letten. Lekker met elkaar kletsen en je hond zijn eigen ding laten doen. Of lekker met je telefoon bezig zijn. Dat betekend niet dat je steeds op je hond moet letten want dan kun je net zo goed met hem in aanlijn gebied gaan lopen en hem aangelijnd houden. Dat is dan veel makkelijker want dan hoef ik ten minste niet op te letten wat hij doet.

Ik als baas vind het veel fijner dat mijn hond los loopt omdat ik dan lekker mijn eigen ding kan doen. Ik hoef mijn tempo niet aan te passen en ik hoef niet steeds stil te staan als de hond zijn behoefte moet doen. Daar zijn losloop gebieden voor. :pffff: :pffff: dat jullie dat niet snappen zeg.
Afbeelding
gevni havanezers
Rebble
Zeer actief

@Ranetje, ik weet het dat Izzy haar onzekerheid dit gedrag kan triggeren. Ze laat die onzekerheid alleen meer zien als er een groep honden om haar heen verzamelen waarbij er gelijk meerdere onder haar staart duiken. 1 op 1 of 1 op 2 gaat goed, ze snauwt dan wel eens van zich af maar is daar duidelijk in en loopt dan door, ze wordt dan zo goed als altijd direct met rust gelaten. Alleen bij deze groep gaat het fout, wat ik logisch vind want het gaat altijd hetzelfde. Izzy kan zelf ook wel eens dergelijk gedrag vertonen naar kleine hondjes hier in de buurt. Ik weet dat en lijn haar dan altijd even aan. Ik vind dat zo'n kleine moeite dat ik gewoon niet begrijp dat andere mensen dat zien als een enorme opoffering. Hoe lang duurt het nou helemaal om elkaar te passeren :U:

Toevallig was ik me van de week aan het afvragen of ik niet wat vaker naar wat drukkere plekken moet gaan. Ik merk nl. dat ze onzekerder wordt als we dat weinig doen, doe ik het zeer regelmatig stiefelt ze na een tijdje weer overal doorheen. Maar ja, dan moeten dit soort dingen natuurlijk niet gebeuren, dat heeft een wat averechts effect :Q: :F:
Afbeelding
Kirry
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Kirry »

Ik had hetzelfde afgelopen dinsdag. Ik liep met Sproet aan de lange lijn en zag in de verte drie honden; een tamaskan, een grote poedel en een collie. Sproet is onzeker naar andere honden, dus ik had haar aan de voet en deed een clickeroefening zodat haar aandacht naar mij gaat in plaats van de honden, en dat zij dus netjes zonder gehannes konden passeren. En dat ging heel goed.

Totdat de Collie op ons af kwam steven, dus toen vroeg ik even aan de baas: "Wilt u ze even bij u roepen alstublieft, want die van mij houdt niet zo van andere honden." Niet erg toch? Maar de baas deed niks en zei: "We komen er wel achter wat er gebeurt." Euh...sorry?
En hopla; Sproet werd vlot omsingeld en de Tamaskan hing over dr heen. Dat vond ze dus niks en ze ze blaft en snauwt om zich heen. Pas toen zag de baas in dat het geen goed idee was en riep de honden naar haar toe. Dan denk ik: waarom moet dat nu zo? Ik vraag het toch netjes.. enkel omdat het losloopgebied is neemt niet weg dat je elkaar toch even netjes kan passeren? Sproet zat gewoon keurig aan de voet totdat de drie hun snufferd eronder kwamen duwen. En ik voelde mij rot; ik had veel eerder die honden weg moeten jagen en het haar niet zelf moeten laten oplossen. Serieus. Kleine moeite toch om even "hier" te roepen naar je trio?
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

Lunatic schreef:Bah wat vervelend!
Is het een uitlaatservice of een groep vrienden die wandeld? Maakt opzich niets uit voor wat er gebeurt is natuurlijk, maar vanwegen dit soort gevallen is het sinds kort in Lelystad in het bos verboden om met meer dan 3 honden tegelijk te lopen per persoon. Er waren hier erg veel klachten over voornamelijk de uitlaatservices die totaal niet op de honden letten :ugh:
Ik loop dus dagelijks risico op een boete tegenwoordig :LOL: maar dat boeit me niet.

Erg vervelend dat de meeste mensen idd nog steeds denken dat een losloopgebied betekend laat je hond maar lekker doen waar hij zin in heeft. Appèl hebben de meeste mensen nog nooit van gehoord.

offtopic.
je hebt nog even geluk, het mag nog. :mrgreen: of eigenlijk, weer. :wink:
http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/10 ... aatservice

ontopic.
jammer toch dat er geen rekening met elkaar word gehouden.
zeker als het jouw hond betreft en er een overmacht is.
inderdaad gebruik maken van je overdonderende stem. :mrgreen:
als het werkt, dan werkt het. :ok:
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Melissa »

Wat een aso zeg! Gelukkig is Izzy er goed van af gekomen!

Maar dat is dus DE reden dat ik niet meer naar dat soort gebieden ga! Hier is het ook een rampenplan. Je vraagt andere eigenaren keurig of ze hun hond bij zich willen houden, omdat mijn honden er niet van gediend zijn, en de enige reactie die je krijgt is "Maar mijne doet toch niks!" of "Nee, daar leert die van mij alleen maar van!"
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sommige mensen zijn zo makkelijk idd. :roll: Ik had het gisteren met Xito, normaal ontwijk ik al andere honden laat staan nu hij zo ziek is... Dus aan 't lijntje maar moet toch los poepen anders poept ie niet dus wel in het losloopbosje (alleen als hij moet poepen doe ik hem een paar tellen los) (niet druk, gewoon achter mijn huis). Komt er een vrouw met 3 maltezertjes aan, 2 blijven netjes bij haar de 3e stuift vol overgave naar Xito. Aangezien ik niet weet wat hij doet omdat hij zich alles behalve prettig voelt op dit moment was ik er nog voorzichtiger mee als anders met zo'n klein pluizebolletje, ondertussen nog roepend dat hij amper kan lopen en wankelt en zich absoluut niet prettig voelt... 'ja maar 't is maar klein hoor dus gooit hem niet om' :roll:
Maar goed beestje stort zich tussen zijn voorpoten ter aarde, bleek een teefje te zijn en bleef op haar rug zo liggen tussen zijn voorpoten... hij snuffelde wat en keek mij aan wat hij hier nou toch mee moest... Dus ben maar weggestapt met hem, maar dan vraag je je toch af wat sommige mensen nu toch denken :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

Ik had het van de week toen ik met mijn loopse herder teef aan het fietsen was.
Om in het (aanlijn) bos te komen moet ik eerst door een woonwijk (aanlijn) dan loopt het fietspad 20 meter dwars door een groene strook/dijk wat gedoogt losloop is eigenlijk ook aanlijn.

Precies op dat stukje fietspad (meer dan genoeg ruimte voor een voetganger om uit te wijken) komt iemand met loslopende hond ons tegemoet lopen.

Helaas had ik met deze hond al eerder een aanvaring gehad op het zelfde stukje, en de hond (x border collie teef) bleef blaffend om mijn fiets heen rennen terwijl ik mijn herder zowat ophing, toen de hond ook nog meerdere malen mijn hond in haar achterpoten beet viel ik met fiets en al terwijl ik al was afgestapt ondertussen. Met heel veel moeite en zonder een woord heeft dat kind wat er mee liep (schat 19 jaar) de hond gepakt en weggelopen.

Dus ....Vanaf het begin van het fietspad vroeg ik of ze haar hond even wilde vast houden, de derde keer haalde ze haar schouders op en reageerde met pff.
Ze liep voorbij en ik fietste maar zsm voorbij in de hoop dat de hond niet op het fietspad zou komen.
En ja hoor hoor blaffen achter me en voordat die hond in de poten van mijn herder kon bijten heb ik de riem los gelaten..... Hond schrok zich dood gaf een gil en dook in elkaar terwijl mijn herder erboven hing overigens zonder beuken of bijten.
Kind boos gillen dat ik mijn gestoorde ...... T.... Hond moest muilkorven enz enz.. Zal maar niet neerzetten wat ze zei.
Zodra de hond afdroop stond mijn herder al weer naast me maar het schelden ging door op mijn, ik vraag niet voor niets 3 x of je je hond bij je kunt houden, reageerde ze met, maar honden mogen hier loslopen.
Ik heb hard gelagen om haar gedrag en ondertussen liep ze steeds harder weg, blijven staan durfde ze niet maar wel gillen op een afstand net als haar hond.

Dagen later kwam ik ze weer tegen weer los, weer gefocust op haar telefoon had mijn waarschijnlijk niet eens gezien, hond keek naar mijn herder en bleef netjes stilstaan totdat we de strook waren overgestoken.
Nanette
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Nanette »

Dat is nou het enige wat me zo "eng" lijkt als ik straks een hond heb. Dit soort baasjes, die schijt hebben aan
jan en alleman. En niet even hun hond bij zich roepen als dat nodig is.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Eigenlijk kijk ik nergens meer van op.
Behalve toen Belle aan haar oog geopereerd was en met een kap omliep.
Toen had ik wel verwacht dat mensen hun honden even bij zich zouden houden.
Niet dus.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”